Toon posts:

niet optimaal gebruik van de gig van een nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vandaag een nieuwe maxtor 10 300 gig 16 mb cache HD geinstalleerd in een nieuwe behuizing met een Asus A7N8X-X moederbord. De nieuwe HD gebruik als slave en de oude als master. Toen ik mijn pc weer aansloot op de stroom, kreeg ik te zien dat mijn 300 gig hd maar 127 gig aangeeft. Hoe komt dit? Heb ik iets verkeerd gedaan? Is de 300 Gig HD defect?
Ik hoop dat ik hier mijn antwoord op deze vragen kan vinden....
Alvast bedankt :)

Chi

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dit is een vrij bekend probleem dat er 127 gieg aan gegeven wordt.
Als je dit zoekt hier op GoT of op google, dan moet je er helemaal uitkomen. :)
Succes!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:21:
Ik heb een vandaag een nieuwe maxtor 10 300 gig 16 mb cache HD geinstalleerd in een nieuwe behuizing met een Asus A7N8X-X moederbord. De nieuwe HD gebruik als slave en de oude als master. Toen ik mijn pc weer aansloot op de stroom, kreeg ik te zien dat mijn 300 gig hd maar 127 gig aangeeft. Hoe komt dit? Heb ik iets verkeerd gedaan? Is de 300 Gig HD defect?
Ik hoop dat ik hier mijn antwoord op deze vragen kan vinden....
Alvast bedankt :)

Chi
Heb je XP met SP2? Biosupdate nodig? Volgens mij staat het ook ergens in de faq.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT

Allereerst, problemen met een HD hoort niet hier maar in Opslagmedia en Controllers. In de FAQ daar staat de uitleg en de oplossing van je probleem dat al veel vaker aan de orde kwam. klik > OM FAQ / Beleid

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Owok bedankt voor de aanwijzingen. Dus mijn HD is niet stuk? Ik heb op dit moment XP met SP1.
Ik zal dan bij de juiste forum checken thx allemaal :)

Verwijderd

Dat is het bekende marketing trucje dat ze bijvoorbeeld ipv:
1 kilo byte = 1024 bytes
doen:
1 kilo byte = 1000 bytes

En bovendien kun je nooit een hdd helemaal partitioneren, er blijft altijd een rest ruimte over.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:31:
1 kilo byte = 1024 bytes
doen:
1 kilo byte = 1000 bytes

En bovendien kun je nooit een hdd helemaal partitioneren, er blijft altijd een rest ruimte over.
Heb je uberhaupt de topicstart gelezen?
Denk je nou echt dat het 1024 vs 1000 truukje voor een capaciteitsvermindering van 58% zorgt? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:31:
1 kilo byte = 1024 bytes
doen:
1 kilo byte = 1000 bytes

Verder wel helemaal wakker :? Wat jij zegt wordt inderdaad wel gebruikt hoor, maar daardoor blijft er van 300GB niet maar 127GB over hoor 8)7

Verwijderd

lol oeps, er staat 127 ... :O

Dan is misschien het probleem dat zijn bios last heeft van de 127 gig limiet (dr zat ook zo'n limiet bij 32 gig ofzo). En dat windows daarom maar 127 gig ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:37:
lol oeps, er staat 127 ... :O

Dan is misschien het probleem dat zijn bios last heeft van de 127 gig limiet (dr zat ook zo'n limiet bij 32 gig ofzo). En dat windows daarom maar 127 gig ziet.
Ik heb in de forum opslagmedia forum misschien de antwoord gevonden. Ik ga eerst een biosupdate uitproberen. Hopelijk heeft Asus op hun site een biosupdate.
Dus iedereen bedankt die een antwoord hebben gegeven. _/-\o__/-\o__/-\o_

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 16:49
In de OM FAQ staat een duidelijke uitleg:

Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat inderdaad gewoon in de FAQ van het juiste subforum :) Neem verder ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT. Want dit is namelijk niet helemaal de manier om van het forum gebruik te maken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.