Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Ik krijg opeens een inlogscherm, The Return of...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 14:20

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Naar aanleiding van een eerste poging die iets te snel op slot ging, hier een tweede poging.

Ja lieve kijkbuis kinderen, ik had de search echt gebruikt voor ik poste, maar jullie zijn natuurlijk ook niet helderziend. ;)

Hier dus nog even het probleem:

Ik ben de enige gebruiker op een XP Pro systeem zonder wachtwoord. Voorheen ging hij meteen door naar de desktop, maar nu krijg ik opeens een inlogscherm en staat het Administrator account er opeens ook bij. Voor zover ik weet is er niets veranderd en vraag me dus af hoe dit opeens komt, en belangrijker, hoe ik er weer vanaf kom.

Er zijn dus maar twee accounts; de mijne en het Adminisatrator account wat voorheen 'hidden' was maar wel bruikbaar is (run as... bijvoorbeeld, of na het uitloggen door 2x op Ctrl-Alt-Del te drukken)

Het heeft niets met het .NET Framework 1.1 te maken, de ASPNET user is al lange tijd geleden verwijderd. Deze 'feature' kende ik reeds.

Een andere suggestie was het veranderen van de manier waarop gebruikers zich aanmelden en dan aanmelden met welkomstvenster uitvinken. Dit wil ik niet, want dan krijg ik juist een old skool (windows 2000) inlogvenster. Bovendien werkte het eerst wel.

Een derde suggestie was de Powertoys van Microsoft. Ik kan alleen maar aannemen dat Kaaswagen bedoelde om mij automatisch in te laten loggen via TweakUI. Hoewel mijn account niet met een wachtwoord beveiligd is, vind ik dit ook niet een oplossing. Dat is namelijk symptoombestrijding en niet het oplossen van het probleem zelf.

Dus... iemand anders nog een suggestie?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

Met TweakUI kun je selecteren welke gebruikers je wel en niet wilt zien in dat inlogscherm.

Dus je kan daarmee gewoon Administrator uitschakelen, zodat je weer bij je oude situatie bent, zonder dat hij je "automatisch laat inloggen", maar gewoon via de officiele weg omdat je enige gebruiker bent.

Of verwijder hem handmatig in de volgende registerkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList \ <en dan Administrator verwijderen uit dat lijstje>

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 23:39 ]

• Drobanir
  • Laatst online: 29-11 14:20

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Bedankt Kepslok, de Administrator was om een of andere onduidelijke reden aangevinkt als zijnde zichtbaar.

@sanfranjake: de eerste KB voldeed ik aan (slechts 1 account, geen password), de relevantie van de tweede kb ontgaat me nog even, maar ik kijk nog even verder.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Ook
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Op WinXP SP2 kun je volgens mij niet zomaar aanklikken dat ie een gebruiker automatisch inlogd; daar moet je nl eerst naar Start --> Run voor gaan en dan dit commando geven:
control userpasswords2

Daar kan je dan weer specificeren welk account automagisch mag inloggen.

Wees consequent, maar niet altijd

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 13:19
Ik heb dit probleem ineens ook sinds kort:S alleen komt er bij mij in het lijstje gewoon ALLEEN me eigen account ''Ricardo'' en geen admin ofzo erbij, zou graag wille dat hij weer in een keer doorstart! :)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:54
@cardo
kijk naar het .net framework. ff zoeken op GoT. die staat er waarschijnlijk als onzichtbare user bij. en anders de opties hierboven

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat in HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon "Autoadminlogon" op 1, en bij "DefaultUserName" je accountnaam? Default password leeg? :) Dat als de eerste KB niet werkt. Het tweede artikel voldoet inderdaad niet helemaal aan je beschrijving, maar zou wellicht toch de reden kunnen zijn, hoe dan ook :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1