[dvd-brander] brand traag met totaal CPU-gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 4.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Ik heb een erg vervelend probleem met mijn dvd-brander (Philips DVDR824P). Als ik een dvd wil branden gaat de computer heel traag en het branden duurt ook ongeveer een half uur voor een volle dvd. Dit probleem begon wat maanden geleden, daarvoor werkte alles nog naar behoeven. Vorige week heb ik weer wat zitten te proberen en ik heb de dvd brander weer eens in een andere IDE Channel gezet. Tot mijn grote verbazing brandde de brander weer als een tierelier :o. Dit ging jammergenoeg maar goed voor een paar dagen. Hij begon dan goed met branden maar ongeveer op de helft liep de computer bijna vast en ging de brandsnelheid heel erg achteruit. Ik heb uiteraard al erg veel geprobeerd en gezocht. Er zijn inderdaad heel wat topics al over zo'n probleem maar vaak wordt dit gewoon opgelost doordat de dvd brander in PIO mode staat en niet in DMA. Uiteraard staat mijn dvd brander wel in DMA mode en wel in Ultra DMA mode 2. Ook in de bios staat alles netjes ingesteld. Natuurlijk heb ik ook gekeken naar een firmware update. Helaas is er nu nog geen nieuwe (ik gebruik nu P2.2).

Mijn computer:
moederbord: Asus P4P800S-X
processor: Intel Celeron 4A, 2,6 GHz
systeemgeheugen: 1536 MB (DDR SDRAM) (1024+512)
Videokaart: nVIDIA GeForce FX 5500
Opslag: 80 GB (ATA), 250 GB (S-ATA)
Optisch station: Philips DVDR824P (brander), ASUS DVD-E616P (speler)
Besturingssysteem:Windows XP pro, service pack 2
(als er nog benodigde info mist hoor ik het wel)

Het ligt in ieder geval niet aan mijn dvd brander. Als ik mijn dvd brander in een andere computer stop doet hij het gewoon goed en heeft hij geen problemen bij branden. Als ik in mijn computer een andere, goede, dvd brander stop heb ik hetzelfde probleem.

Bij mijn laatste dvd's krijg ik vaak een write error als ik op 8x speed probeer te branden. Daardoor zet ik hem nu steeds op 4x speed maar hij gaat gemiddeld veel langzamer. Mijn laatste dvd gebrand met DVD Decrypter:

I 18:15:52 Source File Sectors: 2.267.184 (MODE1/2048)
I 18:15:52 Source File Size: 4.643.192.832 bytes
I 18:15:52 Source File Application Identifier: MKISOFS ISO 9660/HFS FILESYSTEM BUILDER & CDRECORD CD-R/DVD CREATOR (C) 1993 E.YOUNGDALE (C) 1997 J.PEARSON/J.SCHILLING
I 18:15:52 Source File Implementation Identifier: mkisofs
I 18:15:52 Destination Device: [0:0:0] PHILIPS DVDR824P P2.2 (D:) (ATA)
I 18:15:52 Destination Media Type: DVD+R (Disc ID: CMC MAG-E01-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 8x)
I 18:15:52 Destination Media Sectors: 2.295.104
I 18:15:52 Write Mode: DVD
I 18:15:52 Write Type: SAO
I 18:15:52 Write Speed: 4x
I 18:15:52 Link Size: Auto
I 18:15:52 Test Mode: No
I 18:15:52 BURN-Proof: Enabled
I 18:15:52 Filling Buffer...
I 18:15:52 Writing LeadIn...
I 18:16:08 Writing Image...
I 18:43:24 Synchronising Cache...
I 18:43:25 Closing Track...
I 18:43:26 Finalising Disc...
I 18:43:47 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:27:55
I 18:43:47 Average Write Rate: 2.771 KB/s (2.0x) - Maximum Write Rate: 5.591 KB/s (4.0x)

De dvd branden duurde veel te lang en de brandsnelheid is ook erg laag.. Sommige dvd's komen niet eens op maximale speed boven de 3.0x speed :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik heb sinds een week ook zoiets. Als ik op 8x brand dus dit 10 minuten terwijl de dag ervoor het nog 6.40 was. Ik heb ook al vanalles geprobeerd:

drive uit hardware verwijderen > verse detectie
nero un / reinstall en buffers / settings bekeken
aspi drivers er vers op gezet

wellicht dat dit voor jou kan helpen. hier heeft het helaas niets opgeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
doordat ik mijn dvd brander in een ander IDE channel had gestopt heb je ook meteen verse detectie, nero heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, natuurlijk ook wel in de instellingen rondgeneusd;)... heb nu net de aspi drivers opnieuw geinstalleerd.. dit helpt helaas niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Check eens of je toevallig de drivers van Starforce copieerbeveiliging op je systeem staan. Die veroorzaken dit gedrag ook. Kijk hier maar eens: http://www.glop.org/starforce/detect.php en http://www.glop.org/starforce/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
even de detect procedure gevolgd maar ik heb geen starforce kopieerbeveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43
Staat je DVD station op PIO ipv. DMA? Even kijken bij de eigenschappen van je IDE-kanalen (apparaatbeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
uuhmm... eve beter lezen!! O-)
Haazzz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:28:
Er zijn inderdaad heel wat topics al over zo'n probleem maar vaak wordt dit gewoon opgelost doordat de dvd brander in PIO mode staat en niet in DMA. Uiteraard staat mijn dvd brander wel in DMA mode en wel in Ultra DMA mode 2. Ook in de bios staat alles netjes ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Haazzz op 25-04-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Gebruik je de IDE drivers van NVIDIA? Die kunnen met branders problemen geven lees ik geregeld op de forums van CD Freaks. De tip is dan terug te gaan naar de IDE drivers van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
nee... ik gebruik gewoon de drivers van windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:47
en iets simpels als andere kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
nachtnet schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:30:
en iets simpels als andere kabels geprobeerd?
Goede tip. Ik had tot voor kort onverklaarbare en willekeurige freezes van 10s op mijn systeem. Die bleken terug te voeren op een een langere dan standaard en ronde kabel aan mijn Plextor PX 116 DVD ROM speler.

De officiele IDE standaard schrijft een maximale lengte van 45 cm voor. Langer dan deze lengte is een goede dataoverdracht (denk hierbij aan transmissie snelheid) iniet meer gegarandeerd. Ook blijken, lees ik via Google, ronde kabels bepaald niet altijd bij te dragen aan een betere dataoverdracht.

Mijn tip. Hang de DVD aan een 45 cm lange platte IDE kabel en kijk of dat een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
hmm.. de dvd brander en speler hangen nu samen op 1 IDE kabel... een platte en hij is in ieder geval niet langer dan 45 cm:P... maar dan zou ik ff nieuwe kabels moeten kopen.. of ik moet even uit een andere computer halen... ik probeer dat wel:)... Ik moest sowieso nog even een IDE kabel vervangen.. van mijn harde schijf.. deze kabel geeft storing aan mijn videokaart :? vraag niet hoe.. maar hij geeft sommige kleuren dan heel raar en irritant weer.. als ik mijn IDE kabel een beetje anders hang dan is t weer goed.. maar dat is toch niet helemaal goed:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik ben het nog niet eerder tegengekomen dat een IDE kabel stoort op een grafische kaart. Het kan geen kwaad die ook te vervangen door een verse kabel. Zoveel kosten de kabels niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 14:02
Haazzz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:04:
hmm.. de dvd brander en speler hangen nu samen op 1 IDE kabel... een platte en hij is in ieder geval niet langer dan 45 cm:P... maar dan zou ik ff nieuwe kabels moeten kopen.. of ik moet even uit een andere computer halen... ik probeer dat wel:)... Ik moest sowieso nog even een IDE kabel vervangen.. van mijn harde schijf.. deze kabel geeft storing aan mijn videokaart :? vraag niet hoe.. maar hij geeft sommige kleuren dan heel raar en irritant weer.. als ik mijn IDE kabel een beetje anders hang dan is t weer goed.. maar dat is toch niet helemaal goed:P
Hmm, statische elektriciteit, magnetisch veld?, zover ik weet is dat een magnetisch veld de kleuren van je beeldschermen kan veranderen..

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Mijn laatste dvd die ik heb gebrand leek tot 70% perfect te gaan. De dvd ging netjes op 8x speed, normaal CPU gebruik. :*) Maar toen kwam ik rond de 70% :'( mijn CPU schoot gewoon weer naar 100% en de brandsnelheid schoot naar beneden... De dvd lukte wel gewoon goed maar deed er alsnog te lang over en die laatste 30% kon ik dus niets doen op mijn computer... Om mijn IDE kabels te verwisselen ben ik nog niet aan toe gekomen, dat zal ik vanavond even doen.. Ik zal dan wel weer even melden hoe het gaat met nieuwe kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Laatst online: 23:06
De symptomen komen me bekend voor, al mijn computers met windows hebben hier van tijd tot tijd last van na laden van SP1 of hoger.
Ik verwijder dan in devicemanager de IDE poort en reboot de PC en dan gaat het weer een tijdje goed, tot de brandtijd in eens tussen 30 en 40 minuten ligt.
De hardware en software is totaal verschillend tussen de 2 desktops en 2 laptops behalve dan WinXP home of Pro.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
hmm.. heb nu goed nieuws en slecht nieuws... Ik heb de IDE kabel verwisseld.. toen een dvd gebrand, helaas gaf dit geen verschil... bij 38% liep de computer weer ongeveer vast en ging hij weer heel sloom branden. Ik heb nu de dvd speler van de IDE kabel afgehaald... nu zit dus alleen de dvd brander op de IDE kabel en ik heb weer een dvd gebrand 7 minuten en 50 seconden :*) nou is dus eigenlijk het slechte nieuws dat ik nog steeds niet weet waar het precies aan ligt... is het nou de dvd speler of het moederbord dat gewoon flipt als er 2 apparaten op 1 IDE kabel zit.. ik zal vanavond of morgen de dvd speler weer aansluiten en kijken of hij weer gaat flippen... zo ja dan ga ik waarschijnlijk even een nieuwe dvd speler halen ofzo... zo nee sta ik weer voor een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
nu weer iets nieuws geprobeerd. Ik heb dvd brander een plaats naar beneden gedaan in mijn computerkast en de speler eentje omhoog, hierdoor zit de brander op de IDE kabel op de 1e ''stekker'' en de speler op de 2e... Ik kan nu gewoon weer branden, maar alleen goed op 4x speed of lager. Bij 8x speed duurt het gewoon 15 minuten ofzo, maar mijn CPU is gewoon normaal dus ik kan verder alles doen... Is de brander gewoon stuk dat hij niet meer op 8x speed kan branden of ligt het ergens anders aan? Bij branden op 8x speed ligt de buffer ook gewoon op de helft ongeveer:S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Haazzz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:28:
Ik heb een erg vervelend probleem met mijn dvd-brander (Philips DVDR824P). .....................
Ook in de bios staat alles netjes ingesteld. Natuurlijk heb ik ook gekeken naar een firmware update. Helaas is er nu nog geen nieuwe (ik gebruik nu P2.2).
Heb je werkelijk de DVDR824P aka DVDRW824K/20
en heb je de problemen pas na een firmware update

Philips zegt daar op zijn site dit over

"No upgrade on P2.2 available"

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ik heb idd DVDR824P aka DVDRW824K/20 maar zoals in mijn beginpost staat heb ik helemaal geen nieuwe firmware erop gezet... ik heb naar nieuwe firmware gekeken. Ik gebruik nu P2.2, vanaf het begin en daar is geen update voor... :'( maar ik kan nu dus alleen goed op 4x speed branden, ik zal er anders straks een andere dvd speler inzetten om te kijke of dat dan aan de dvd speler ligt, ik brand namelijk on the fly en dus moet de leessnelheid wel hoog genoeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik heb even niet verder gekeken op Philips website, firmware P2.2 kan dus wel alleen tegen betaling omdat voor de eerste DVDR824P geen royalities voor -R zijn betaald.
Wel nog een verwijzing naar deze Nero pagina

Toch vreemd bij philips
DVDRW824K/00=DVDR824P firmware beschikbaar geen product info beschikbaar
DVDRW824K/20=DVDR824P geen update mogelijk wel +/-R(W)
DVDRW824K/40=DVDR824DP firmware mogelijk P3.4 wel +/-R(W)

[ Voor 28% gewijzigd door Domba op 29-04-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ik heb deze update inderdaad ook al een keer gezien... ik zie alleen niet het nut van deze update in want volgens Nero InfoTool kan ik al zowel dvd +/- R(W) branden.. dus deze update voegt volgens mij niks toe aan mijn brander :? ik brand ook nooit - R(W) dus ik weet niet zeker of het werkt mja... en bij die update staat ook dat bij de nieuwere dvd brander philips heeft besloten om alles al beschikbaar te maken... deze brander heb ik al meer dan 2 jaar.. dus ik weet niet wat ze nou precies nieuw noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Volgens mij is deze update van philips voor de DVDRW824K/00=DVDR824P en niet voor de
DVDRW824K/20 die ook DVDR824P heet.
Ik was dan ook opzoek naar de product info omdat mij iets bij staat dat de K of ..K/00 2MB buffer heeft en de ..K/20 & ..K/40 8 MB buffer.
Als je de ../00 update moet je ook de juiste herkenning hebben van je brandsoftware omdat deze brander eerst alleen +R(W) was en later pas +/-R(W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
heb nu een aantal dvd's goed gekopieerd, wel op 4x speed... maar nu is het weer hopeloos. Ook op 4x speed gaat hij weer helemaal flippen en kan ik echt helemaal niks doen op mijn computer :( ik hoop dat iemand anders nog een oplossing heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
quote:
nu weer iets nieuws geprobeerd. Ik heb dvd brander een plaats naar beneden gedaan in mijn computerkast en de speler eentje omhoog, hierdoor zit de brander op de IDE kabel op de 1e ''stekker'' en de speler op de 2e... Ik kan nu gewoon weer branden, maar alleen goed op 4x speed of lager. Bij 8x speed duurt het gewoon 15 minuten ofzo, maar mijn CPU is gewoon normaal dus ik kan verder alles doen... Is de brander gewoon stuk dat hij niet meer op 8x speed kan branden of ligt het ergens anders aan? Bij branden op 8x speed ligt de buffer ook gewoon op de helft ongeveer:

Je hebt hier of de dvd's zijn niet goed of de brander is kapot aan het gaan of conflict met 2e apparaat aan de ide kabel. Kennis van mij had ook tijdens het branden vaak errors, dit lag aan de kwaliteit van de dvd's. Branders gaan ook langzamer branden indien de dvd slechte kwaliteit is.

Update voor branders zijn om betere strategie voor de dvd's te krijgen en/of om nieuwe dvd's te herkennen, indien een dvd brander de dvd niet herkent dan het zijn dat de brander deze niet goed brand.

Meer info www.cdfreaks.com en doe eens een dvd testen hoe ze het op deze site beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
aan de kwaliteit van de dvd's zal het niet liggen. Ik gebruik Platinum dvd's... ik heb met mijn brander al meer dan 300 dvd's goed gebrand (platinum dvd's)!! Ik heb laatst ook met 2 dvd branders gewerkt en dus 2 dvd's tegelijk gebrand, dit is een paar keer goed gegaan maar daarna was het weer hopeloos, ook met die andere dvd brander, dezelfde 2 branders samen in een andere computer loopt perfect. Kan het egt niet een hardware probleem (lees moederbord probleem) zijn?? Ik heb nog garantie op mijn moederbord maar ik weet niet meer hoe lang dus als ik daar nog aansprak op wil maken moet ik dat wel gaan doen EN ik moet wel zeker weten dat het daar aan kan liggen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Haazzz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:51:
aan de kwaliteit van de dvd's zal het niet liggen. Ik gebruik Platinum dvd's...liggen!!
Dat de kwaliteit gewaarborgt is met het gebruik van Platinum dvd's zou ik niet durven zeggen.
Ik gebruik ze zelf niet omdat ik toch vrij regelmatig een probleem mag oplossen waarbij met name de 8x dvd+R van dit merk tegenkom. Zoals dat een deel van een spindel vlekkeloos wordt herkend en de data er goed opkomen en voor een ander deel niet eens herkend word. Of zoals deze week dat nero netjes wegbrand en bij verificatie niet eens ziet dat er iets opstaat (met de brander waren nog geen 10 dvd's gebrand) , op een andere pc de data eraf gehaald en op een nieuw schijfje gezet uit de zelfde spindel welke zonder problemen herkend wordt. (Het afgelopen jaar heb ik naar schating 15-20 patinum dvd's uit een brander gevist en soms is het echt de brander die het niet meer ziet zitten)

Dat terzijde, misschien een overbodige vraag maar staan je jumpers op master en slave of gebruik je cable select en heb je de problemen ook gehad als SATA drive niet aangesloten was.

Herkend je brander nog een gewone CD (gebrandt of geperst) als deze weer eens flipt, een symptoom dat ik bij plextor branders ben tegengekomen als deze aan vervanging toe is.

Heb je het probleem ook als je eerst een image op HD opslaat en daarna wegbrandt of alleen
als onder fly copieert.

[ Voor 12% gewijzigd door Domba op 04-05-2006 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Verwissel die DVD-speler eens met je ATA harde schijf? Heb je het probleem dan nog?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ik weet dat de meningen over kwaliteit van de platinum dvd's verschillen maar ik vind ze wel goed gaan... Overigens met andere merken heb ik ook dit probleem.

Mijn instellingen met de jumpers staan volgens mij wel goed: brander op master en lezer op slave. Ik weet eigenlijk niet of het wel goed gaat als de SATA drive aangesloten is. Nou moet ik van die schijf zeggen dat mijn moederbord ook weer niet lekker werkt. Hij heeft de neiging om die schijf gewoon in ene niet meer te herkennen:(.. Heel irritant is dat. Ik heb hier de laatste tijd gelukkig geen last van gehad.
Ik zal vanmiddag eens een dvd branden als mijn SATA schijf eruit ligt en kijken of het dan goed gaat. Zo ja, ligt het probleem dan aan mijn moederbord of aan mijn schijf:S??

Ik brand ook regelmatig dvd's vanaf een image van mijn harde schijf, ook hierbij gaat het fout... zie mijn beginpost-->>daar zie je een log van een gebrande dvd met dvd decrypter (dus dat was een image;))

@Alex

Hoe bedoel je verwisselen?
De IDE kabel op het moederbord omdraaien?
De IDE kabel die nu in de dvd brander en lezer zit in de lezer en harde schijf doen? Of de IDE kabel van de harde schijf gebruiken voor mijn dvd brander en lezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Indien branden te langzaam is dan is of de dvd niet goed(slecht leesbaar door brander) of je pc is te langzaam.
Brander werkt goed in andere pc, dus de oude pc is het probleem, alle hardware die niet nodig is loskoppelen en hd wissen, xp opnieuw installeren, bios met boekje erbij kontroleren(misschien iets met sata/ide verkeert ingesteld), brander alleen op 1 ide zetten, drivers moederbord zo weinig mogelijk installeren dan testen, dan drivers alles installeren en testen. diverse dvd's testen dus veschillende merken.

Over platinum deze dus niet gebruiken, deze firma koopt dit op meerdere plaatsen in en de kwaliteit varieert zeer sterk, dus vaak zul je dit tegenkomen(problemen).

Nog een tip indien je dit weer aan het lopen krijgt, dan maak een backup, dit had je dan in 10 minuten terug kunnen zetten, dan had je meteen geweten of het hardware is of was.

Wil je weten hoe je dvd's kunt testen www.cdfreaks.com, daar is een beschrijving en veel testen van andere mensen welke dvd's hoge kwaliteit zijn, ook met specifieke branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Haazzz schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 07:35:

@Alex

Hoe bedoel je verwisselen?
De IDE kabel op het moederbord omdraaien?
De IDE kabel die nu in de dvd brander en lezer zit in de lezer en harde schijf doen? Of de IDE kabel van de harde schijf gebruiken voor mijn dvd brander en lezer?
@Alex bedoelt nu zit HD op master IDE1, Brander (master) en DVD-rom (slave) op IDE2 dat je brander op IDE1 (master) en HD (master) en DVD-rom op IDE2 zet.
Gewoonlijk gaat dit moeilijk i.v.m. de kabellengte, je brander zit dan aan een andere IDE poort.

Meer gebruikelijk (bij veel on fly gebruik) is het om HD (master) en DVD-rom (slave) op IDE1 aan te sluiten en brander als Master op IDE2, dit heb je volgens mij al gedaan. Dan gaat wegbranden van image en on fly eenvoudiger, maar het maken van de image lasteriger (alle data verkeer dan loopt op 1 kabel), nadeel brander hangt nog steeds aan de zelfde IDE poort.

Een back-up maken zoals Jan9999 aangeeft is handig en kan informatie geven.
Ik heb nog niet gelezen dat het branden mislukt is, dan kun je ook beide IDE poorten de-installeren in apparaatbeheer en computer herstarten (IDE poorten worden automatisch geinstalleerd) als de problemen dan weer even weg zijn dan heb je eerder een software/driver probleem (SATA instellingen) dan hardware, maar kan je wel op het verkeerde been zetten als de brander aan zijn laatste levensfase bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
jan99999 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:48:
Indien branden te langzaam is dan is of de dvd niet goed(slecht leesbaar door brander) of je pc is te langzaam.
Brander werkt goed in andere pc, dus de oude pc is het probleem, alle hardware die niet nodig is loskoppelen en hd wissen, xp opnieuw installeren, bios met boekje erbij kontroleren(misschien iets met sata/ide verkeert ingesteld), brander alleen op 1 ide zetten, drivers moederbord zo weinig mogelijk installeren dan testen, dan drivers alles installeren en testen. diverse dvd's testen dus veschillende merken.
maar dit heb ik al doorlopen... ik heb voordat ik dit topic heb geopend heb ik mijn hele computer opnieuw geinstalleerd.. en met alles loskoppelen bedoel je dan ook dus een geheugen rij eruit hale?? want ik heb wel geprobeerd te branden met SATA schijf los en dvd speler... en ook net na de reinstall.. de bios instellingen zijn zeker weten goed!!

@Domba

als ik nou die IDE drivers uninstall... gaat het wel allemaal lukken dan?? want windows staat op de IDE schijf en de drivers worden pas geinstalleerd als windows weer is opgestart en dat kan niet als de schijf niet wordt herkend:S... ik heb de IDE driver van het slot waar mijn dvd brander in zit wel vaker opnieuw geinstalleerd.. dit helpt ook niks:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Brander in een andere pc, dan werkt hij, dus brander is ok.
Andere kabel heb je ook gehad.
Je zegt dat je de dvd speler losmaakt en toen brand hij goed, werkt dit nog steeds? Kan zijn een conflict tussen de apparaten, ja soms werkt zoiets lange tijd goed en dan opeens niet.
Indien dit niet werkt dan zou ik opnieuw beginnen zodat je zeker weet dat niet aan de software ligt, en dan langzaam steeds meer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Je installeert geen nieuwe drivers, je dwingt windows om opnieuw hardware herkenning uit te voeren en deze opnieuw te associëren met de aanwezige drivers.
En de teller voor atapi.sys van XP SP2 is een klein beetje buggy wordt "reset" en de preformance countdown begint opnieuw, de fix KB842520 van MS werkt alleen als het eventnummer 9 is, anders niet.

Het zelfde resultaat bereik je als een backup terug zet, zoals Jan99999 voor stelde, dan begin je ook met een schone lei wat betreft software die goed functioneerde.

Kijk eens in je system log ( My computer=> R. muisbutton=> manage (beheer)=> Event Viewer (logboeken) => System) zijn hier foutmeldingen die samenvallen met je tijdstip van preformance drop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
@jan99999

het loskoppelen van de dvd speler heeft nu geen nut meer:(.. hij blijft bagger branden

@Domba

Er staan idd wel wat fouten tussen, tijd terug heb ik hier ook al eens naar gekeken, zijn over het algemeen buffer fouten enzo:S... bron is atapi... dat is dus brander... heb er hier bijvoorbeeld 1:

Pariteitsfout op \Device\Ide\IdePort3.

wat t betekent weet ik niet:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Haazzz schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:48:
@jan99999

het loskoppelen van de dvd speler heeft nu geen nut meer:(.. hij blijft bagger branden

@Domba

Er staan idd wel wat fouten tussen, tijd terug heb ik hier ook al eens naar gekeken, zijn over het algemeen buffer fouten enzo:S... bron is atapi... dat is dus brander... heb er hier bijvoorbeeld 1:

wat t betekent weet ik niet:S
Je vermeld dat de brander zelf niet kapot is, aangezien hij gewoon werkt in een andere pc. Logische conclusie (bij mij althans) is dat de enige constante bij alle pogingen het moederbord zelf is. Een socket 478 moederbord lijkt mij toch al wat ouder dan een jaar en het zou best 'kunnen' dat hogere temperaturen de levensduur van de condensatoren heeft ingekort. Vooral de budget borden krijgen een iets minder kwaliteit condensators erop. Asus is over het algemeen een teken van goede kwaliteit, maar het is geen geheim dat de goedkopere moederborden ook goedkopere onderdelen hebben. Meestal alleen de +150euro borden krijg kwalitatief hogere componenten.

Dit is de enige mogelijkheid aangezien al je pogingen qua software niks opleverd.

Wat ook opvalt is dat wanneer je de drive verplaatst het EVEN goed gaat, dit zou ook kunnen duiden op een aardings probleem binnen de kast waardoor er spanning loopt over de kabels. Je geeft ook aan dat de videokaart vreemd doet wanneer er een kabel beetje te kort langs loopt. Kan dus ook de voeding zijn of zelfs je stopcontact....

Aantal opties wat je zou kunnen proberen:
- verplaats pc naar een gegarandeerd geaard stopcontact en doe een duurtest.
- probeer een ander moederbord met je oude onderdelen erop.
- wissel eens van voeding.
- alles uitbouwen (buiten de kast dus) en dan proberen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Haazzz schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:48:
Geen type fout ? er staat echt IdePort3
Waarschijnlijk wordt de SATA schijf bedoeld en die geeft een controllerfout.

Dit is meestal een fout in de settings en van S-ATA, maar hiervan heb ik te weinig kaas gegeten, want ik ken dit MB verder niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Domba op 04-05-2006 21:23 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
@Djoekie

ik ga wel vanalles even proberen.. alleen de oplossing met een ander moederbord wordt lastig, aangezien wij hier in huis geen andere socket 478 borden hebben(A)

maar je denkt dus echt dat de kast ook nog een oorzaak kan zijn?.. maar als ik alles uit de kast haal.. mag ik dan nog wel de voeding van die kast gebruiken??

@Domba

Nee geen typfout; ik heb het gewoon gekopieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Toevallig een Maxtor SATA schijf, kijk dan [rml][ P4P800S-X] en maxtor diamondmax 10 SATA traag[/rml] en hier eens etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

hoelang moet een brander er nu over doen om een dvd volledig vol te branden op 8x ? het vreemde is dat ik dat volgens mij altijd in 6,7 minuten deed en het nu structureel 10 minuten duurt voor dezelfde media. Alles wat hier staat ook al geprobeerd maar dat geeft geen oplossing. Is dit nou wel een normale brandtijd of ? (een kennis van mij brandt de zelfde media, ritek 03, ook in 10 mins dus opzich lijkt het wel normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Idd een maxtor hdd... heb een test gedaan met HD Tach.. bij quick bench kreeg ik een snelheid van ongeveer 132 mb/s.. maar bij long bench liep egt de computer totaal vast, terwijl bij mijn IDE schijf de beide tests wel kunnen worden gedaan...

ik probeer nu die firmware te updaten... ik heb een externe floppy drive maar die wil niet echt meewerken:( NOG maar een keer formatteren dan.. ik heb firmware hier vandaan, maar als ik dan op de floppy wilt gaan zetten geeft hij steeds een error... controller has failed.. en dan sluit hij af..:L.. naja.. kga nog wel even een beetje proberen en daarna ga ik pitten

Als het van8 nog lukt met de firmware post ik dat nog wel even, anders is het dus niet gelukt:(

edit: na ongeveer een formateer sesie van 45 minuten voor 1 floppy:S... was na 3 seconden dat ding alweer verneukt... krijg de hele tijd ''controller has failed'', steeds bij Track: 05 of 06 Head: 00...

Kga nu lekker slapen... weet iemand misschien nog een andere manier om die firmware te updaten??(A)

[ Voor 17% gewijzigd door Haazzz op 05-05-2006 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

als je pc kan booten vanaf usb dus wellicht even een usb stick proberen en daar de floppy files opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
dat heb ik uiteraard wel geprobeerd, maar dat wil hij niet.. hij moet echt een floppy hebben anders gaat hij zeuren:S... want het is een batch bestand en maakt een boot floppy maar bij een usb stick gaat hij zeuren:(

hij zegt nu zowel bij een floppy als bij een usb stick: Can't figure out how many sectors/track for this diskette. Installation failed!

ik kan wel een nieuwe diskette erin gaan doen maar hij doet het gewoon niet:S.. kdoe het zo nog 1 keer met een nieuwe diskette en anders w8 ik op een andere reactie:P

[ Voor 42% gewijzigd door Haazzz op 05-05-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
heb nu een groot vermoeden dat het toch aan mijn kast/voeding ligt... er zit wel een soort van verband-->> mijn videokaart krijg storing van een IDE kabel, er zit een hele irritante piep regelmatig in mijn speakers (niet als ik ze op mn iPod aansluit), en de dvd brander doet het niet goed :( ik heb volgende week denk ik wel tijd om hem uit de computer te halen enzo, maar dan moet ik wel even een andere kast gaan regelen om alles in te stoppen...

firmware
Haazzz schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:50:
dat heb ik uiteraard wel geprobeerd, maar dat wil hij niet.. hij moet echt een floppy hebben anders gaat hij zeuren:S... want het is een batch bestand en maakt een boot floppy maar bij een usb stick gaat hij zeuren:(

hij zegt nu zowel bij een floppy als bij een usb stick: Can't figure out how many sectors/track for this diskette. Installation failed!

ik kan wel een nieuwe diskette erin gaan doen maar hij doet het gewoon niet:S.. kdoe het zo nog 1 keer met een nieuwe diskette en anders w8 ik op een andere reactie:P
iemand nog een oplossing(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik wil niet een heel nieuw topic openen voor mijn vraag/probleem vandaar dat ik hoop dat iemand mij kan helpen in dit topic.

- Ik heb een NEC 3540 dvd brander.
- Ik gebruik dvd-r Platinum Plus 8x speed
- Branden doe ik met DVD Decrypter

Als ik aanklik speed: 8x dan brandt hij de eerste minuten steevast op 4.1x. Na verloop van tijd versnelt hij naar 6.2x en na de helft gebrand te hebben versneld hij pas na 8x en na dit een tijdje gedaan te hebben zakt hij weer af.

Is dit gewoonlijk of klopt er iets niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Roncom op 06-05-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178733

Ik heb hetzelfede Probleem nadat ik mijn X8 Speed Brander omgeruild heb met een X16 Speed brander ik heb alles doorgelezen en ook alles al geprobeerd nadat ik 2 jaar geleden een nieuwe PC is doorgebrandt na één dag of een uur uit de doos van de wekamp. Denk ik dat als mensen over de voeding beginnen het probleem daar een beetje ligt, nou ben ik niet echt heel technisch maar ik heb zelf ook andere computers en andere Branders geinstaleerd..........

Mijn 8X Speed deed het als een zonnetje.......

Maar ik ben bang dat het aan mijn stopcontact ligt want nadat ik mijn computer had geformateerd en opnieuw had geinstaleerd en op de Keuken ( Geaard-stopcontact ).............

Loopen beide Computers als een zonnetje en daardoor komt het dus dat ik al deze problemen altijd ook had..

soms werden mijn Pixxels in mijn HP 19 inch gewoon beetje anders.........

en dit heeft volgens mij alles te maken omdat mijn stopcontact in de woonkamer al 40 jaar oud is en het stopcontact in de keuken net Nieuw en geaard is ????

Mischien is er iemand die dat kan bewijzen of het mischien daar aan ligt of kan HAAZ zeggen of hij ook op een gewoon stopcontact zijn PC heeft aangesloten......

(EXCAT hetzelfde probleem met nieuwe 16X speed DVD-brander +24X speed lezer) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Roncom schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:31:
Ik wil niet een heel nieuw topic openen voor mijn vraag/probleem vandaar dat ik hoop dat iemand mij kan helpen in dit topic.

- Ik heb een NEC 3540 dvd brander.
- Ik gebruik dvd-r Platinum Plus 8x speed
- Branden doe ik met DVD Decrypter

Als ik aanklik speed: 8x dan brandt hij de eerste minuten steevast op 4.1x. Na verloop van tijd versnelt hij naar 6.2x en na de helft gebrand te hebben versneld hij pas na 8x en na dit een tijdje gedaan te hebben zakt hij weer af.

Is dit gewoonlijk of klopt er iets niet?
dit is volledig normaal, de brander haalt de maximale snelheid pas op 3/4 van de schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK ik was het ook helmaal zat dus ben naar de winkel gegaan en heb nu 16X speed Brander X2 en wat denken jullie zelfde probleem.........

YEP ik denk dat als je een DVD uit je Bestand haalt en hem brandt is hij gewoon 16X speed op een 16X speed dvdtje......

Maar als je van iemand een DVDtje krijgt weet je nooit of die gecopieerd is op 16X speed en hem dus niet goed leest zoals in de fabriek..........

Ik ben er nu nog niet helmaal zeker van maar met 3 branders en 2 cd rom dvds kom ik er toch wel achter........

lol :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-Open 16 X SPEED BRANDER D:/
A-Open 16 X SPEED BRANDER E:/

DVDtjes 16 speed <-----------kan het zijn dat somige dvdtjes gewoon totaal andere speed hebben na een brandprocess en dan anders gelezen worden...........

DVDtje-------------->COPY------------->DVDtje----------->nog een keer copy LEZEN MISLUKT...

roflmao

Ik weet dat 12....minuten niet echt lang is om een dvd te copiëren maar vroeger met 52 cd roms en cd rom branders was dit nog een eitje en ging het altijd wel ?

volgens mij ligt het ergens aan de hoeveelheid of de X2 optie van brander en lezen.......

af en toe als ik de 8X speed brander erin doe en hem daarmee leest is hij sneller dan 2X 16 Speed branders.......

_/-\o_ dank als iemand er nu echt uitkomt o ja let op als je dit probeert op te lossen (IK heb wel 20 dvdtjes al gecopieerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

volgensmij heb ik zelfde probleem....
gister: niks aan de hand, dvd branden gaat goed.
toenstraks: nero begint, hoge cpu load, constant knipperende led op brander, en hele trage pc.

volgens ProcessExplorerNt zorgd "hardware interrupts" hiervoor.

't gaat hier overigens om een nec3550 (master geloof ik), derzit een cyberdrv 32*12*48* cd fikker (slave) boven.

Nou las ik iets over het verkeerd zijn van de master in het midden en de slave aan het eind vd kabel, geloof dat ik het ook zo heb zitten maar als dit niet klopt waarom werkte het (tot toennet dan) normaal?

afspelen gaat nu ook niet meer, ook 100% cpu. afspelen gaat wel maar schokkerig/haperend, trage pc.....

edit:
- heb de cdfikker ff uitgezet in bios, lostte het niet op
- óf de cd óf de dvd fikker loopt op pio modus, ookal staat er gebruik dma indien beschikbaar, geen idee of dit ermee te maken heeft
- dvd decrypter zelfde issue

iemand enig idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 19-10-2006 22:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250562

Haazzz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:51:
aan de kwaliteit van de dvd's zal het niet liggen. Ik gebruik Platinum dvd's... ik heb met mijn brander al meer dan 300 dvd's goed gebrand (platinum dvd's)!! Ik heb laatst ook met 2 dvd branders gewerkt en dus 2 dvd's tegelijk gebrand, dit is een paar keer goed gegaan maar daarna was het weer hopeloos, ook met die andere dvd brander, dezelfde 2 branders samen in een andere computer loopt perfect. Kan het egt niet een hardware probleem (lees moederbord probleem) zijn?? Ik heb nog garantie op mijn moederbord maar ik weet niet meer hoe lang dus als ik daar nog aansprak op wil maken moet ik dat wel gaan doen EN ik moet wel zeker weten dat het daar aan kan liggen!!
Mijn dvdbrander brande ook de dvds heel erg traag daarvoor had ik geen probleem.

Maar heb het ondertussen opgelost op de volgende manier.

Start -instellingen - Configuratiescherm- Hardware - apperatenbeheer dan de dvd selecteren rechtermuisknop naar de eigenschappen van de drive.
Dan klik je op stuurprogramma gegevens dan krijg je een hele lijst te zien van drivers als het goed is zie je daar ook c:\\windows\system32\storprop.dll staan dubbelklik hierop. als het goed is zegt hij dat de drivers pas actief zijn als de pc opnieuw is opgestart. bevestig het en laat de computer opnieuw opstarten na deze handelingen te hebben gevolgd kon ik weer normaal branden dus gewoon een dvd in 7 minuten zoals gebruikelijk en niet in 45 minuten

hoop dat jullie er wat aan hebben :) :) :) :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 22:45
Edit nvm

[ Voor 88% gewijzigd door NoepZor op 29-01-2008 17:24 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 250562 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 04:18:
[...]
hoop dat jullie er wat aan hebben :) :) :) :) 8)
Je hebt een bijna 2 jaar oud topic opgelost :9 O-)
Pagina: 1