Yamada DVX-6x00 topic deel IV

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al tijden een Elta8883 (oftewel een Yamada-6600) kan deze inmiddels met een firmware upgrade OGM afspelen? Ik ben nog steeds uiterst tevreden met deze speler en hij doet het nog prima. Volgens mij heb ik een MTZ versie 3 of 5 erop draaien. Weet iemand misschien waar ik een recentere firmware update kan vinden voor deze speler.. of is het makkelijk een Yamda 6600 firmware om tebouwen naar deze elta8883. Volgens mij moet namelijk alleen maar de afstandbedieningcode te worden veranderd, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als dat zo makkelijk was Clubvibe
had mij yamada ook ogm afgespeeld maar das helaas nog niemand gelukt
mischien is het wel mogelijk, dat zou supper zijn namelijk
ik denk dat ze je hier wel verder kunnen helpen
http://groups.yahoo.com/group/mt13x9/
zou de yamada 6600 gebruikers ook aanspreken als jullie een oplssing zouden weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja Ik weet dat het al zo'n 2 jaar wordt geprobeerd. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het er nog inzit, maar aangezien ik hier een tijd niet was geweest hoopte ik dat het inmiddels al wel iemand was gelukt... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik wacht ook nog altijd op .OGG ondersteuning 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RAMeijer schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:29:
Ik wacht ook nog altijd op .OGG ondersteuning 8)7
dat hoeven we van yamada zelf niet te verwachten ;(
terwijl het wel beloofd is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Ik kan me inderdaad nog een advertentie herinneren waar dat in stond :{ :X

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik vraag me af: waarom krijg ik geen beeld bij de xvid-ac3 versie van prison break?

Ik heb een Yamada 6600 met Kivan 5.1.1 en sinds vanavond de zappatauuu-mod.

Beiden kunnen niet de 700-1000 mb versies van PB in beeld brengen: hel geluid is er wel, alleen blijf ik de filebrowser zien.

Dit is de tag van de betreffende avi. hr.hdtv.xvid-ctu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Blowhoofd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:57:
Ik vraag me af: waarom krijg ik geen beeld bij de xvid-ac3 versie van prison break?

Ik heb een Yamada 6600 met Kivan 5.1.1 en sinds vanavond de zappatauuu-mod.

Beiden kunnen niet de 700-1000 mb versies van PB in beeld brengen: hel geluid is er wel, alleen blijf ik de filebrowser zien.

Dit is de tag van de betreffende avi. hr.hdtv.xvid-ctu
Uhm.. kijk is goed naar de HR HDTV benaming..

Dat houd in dat de resolutie hoger is dan DVD... waardoor het dus niet past op je DVD-speler...
960x544 wordt gebruikt voor de HR HDTV releases, gewoon hdtv gebruikt 1280x720 of 1920x1080..
DVD-Rips hebben over het algemeen: 640x360 of 704x396

Volgens mij is max wat de Yamada kan: 768x576

Dus je hebt 2 opties:
Omzetten naar lagere resolutie, gevolg:
kwaliteitverlies, afhankelijk van instellingen/codecs minder kwaliteit verlies
en kost veel tijd: afhankelijk van settings/kwaliteit/pc snelheid, duurt het denk ik minimaal 30minuten per episode om, om te zetten..

Of

Download een release met de volgende code: HDTV XviD-lol, HDTV XviD-XOR
Gewoonlijk 350MB

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 14-11-2006 23:09 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
Jij bent snel & cool _/-\o_ ;)

Ik dacht al hr.hdtv aan de high resolution, dat het daaraan zou liggen.

Inderdaad, ik zal wel de kleinere xvids pakken, de andere opties zijn te bewerkelijk.

Of ik kijk em gewoon weer op de goeie oude Eizo 21 inch caravan. :P Ik heb namelijk ook de 4.12 GB versie van Alanis gedownload. 720p HDTV.

Welk stuk video apparatuur (een Kiss ofzo?) zou je deze vandaag de dag mee kunnen afspelen of kom je dan sowieso bij een HT-PC set uit? Ik vind dat mijn Yamada 6600 best wel een mooie opvolger heeft verdiend die een stuk prijziger mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
Er zijn nu enkele spelers op de markt die High resolution divx(mpeg4) afspelen. Een ervan is de Kiss 600, alleen kiss spelers staan bekend om slechte firmware (updates) met veel bugs.

Loopt een topic over hier op GoT en ook elders. Er zijn nog wel een paar andere spelers, maar ze zijn schaars. Ook wel een mooie speler lijkt de Zensonic Z500 zie: http://www.z500series.com/overview.php

Er staat ook een Kiss 700 gepland met H.264 support. (H.264 is te zien als opvolger van divx/xvid als videocodec met nog beter compressietechnieken, het is tevens een van de verplichte standaard videocodec voor Blue-ray en HD DVD)

Persoonlijk zou ik nog even wachten met de aanschaf van een nieuwe divx speler (heb zelf de yamada 6700) totdat er spelers uitkomen die H.264 ondersteunen.

Dan kun je het meteen echt goed doen, door de x264 versie (de '1000mb versie') van je favoriete serie (die in 720p of 1080i beschikbaar is) te downloaden, en die af te spelen op een HDTV via de HDMI uitgang van die speler.

Wat een goedkope 'tussen' oplossing zou zijn, is een xbox 1 met XBMC erop. Die speelt ook praktisch alles, behalve dan x264 vanwege een gebreke aan hardware resources (cpu/ram zijn niet toereikend). Hij kan zelfs een dvd of divx upscalen naar 720p (schijnt een pracht plaatje op te leveren)

Een xbox speelt dus wel de HR versies van 700mb. Xbox 1 kun je (2e hands) kopen vanaf 80 euro op marktplaats en dergelijke, nieuw is hij ongeveer 100 euro ( http://www.megawebshop.co...200ffedc2bf37164b3a5a6343)

Meer info over de xbox met Xbox Media Center er op: http://en.wikipedia.org/wiki/XBMC

als ook [xbox] Xbox media center - Deel VI

[ Voor 14% gewijzigd door Magnolia op 14-11-2006 23:57 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik heb zelf sinds een tijdje de YamaHa DVD-S657, want ik wou ook is wat beters dan Yamada, die steeds redelijk snel bij mij faalden... eerst de DVX-6000, na 1jaar kapot, DVX-6600 na 1,5/2 jaar...

Gallery V&A

Verwijderd

Hallo,

ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn DVD speler

Ik twijfel tussen een
-Yamada-Chilli DVD-6800X
-Yamada DVD-6800X Plus
-Yamada DVD-7500X

Kan er mij iemand zeggen welke ik best bestel?
Het is de bedoeling dat hij zeker Qpel ondersteunt en dat de ondertiteling voldoende groot is en duidelijk bij een film met lichte kleuren (donkere balk achter subs?)

Welk toestel heeft de beste firmware en waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 19:37
Mijn yamada 6600 speler doet het nog maar mijn afstandsbediening is stuk... (m'n dochter van 1 jaar oud heeft er mee gegooid ;( )...
Heeft iemand misschien nog zo'n AB liggen en wil die deze voor een leuk prijsje aan mij verkopen?
reacties naar: ahendriks2005 op m'n gmail account

Of als iemand een alternatieve AB weet die ook werkt, dan heb ik daar uiteraard ook intresse naar... O-)

[ Voor 17% gewijzigd door ahendriks op 17-11-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
ahendriks schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:17:
Of als iemand een alternatieve AB weet die ook werkt, dan heb ik daar uiteraard ook intresse naar... O-)
Je kunt een logitech Harmony 525 kopen. Dat is een multfunctionele afstandsbediening.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
@ Magnolia's post: Zeer bedankt voor de uitgebreide uitleg en het plaatsen van info over die XboxMC.
Dat lijkt me inderdaad best een leuke optie, helemaal omdat ik geen console bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzoek de allerlaatste firmware van de Yamada 6800x. Kan iemand mij daaraan helpen? Kzal hem of haar eeuwig dankbaar zijn. Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heeft mijn Yamada de geest gegeven (6600).

Tijdens het kijken van een film viel eerst zo nu en dan het geluid weg, vervolgens bevroor het beeld. Aan en uit gezet, m.a.g. dat de cd niet meer kon worden gelezen. De display geeft aan “loaden” om vervolgens te eindigen met “no disc”. Lens schoongemaakt, andere cd-tjes erin. Hetzelfde resultaat. De motor draait wel, en ik zie dat er een bepaalde sequentie van oplaadprocedures wordt afgelopen. Dit gaat gepaard met irritante hoge geluiden (aanlopen van cd ??).

Kent iemand dezelfde problemen. Zo niet, wat is een goede opvolger voor onder de 100 euro. Aandachtspunten zijn, usb aansluiting, ondertiteling, sneller opstarten, titel-weergave audio-cd’s.

P.s., als er geen oplossing is dan heb ik hier wel een mooie afstandsbediening liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Laatst online: 01-09 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:17:
P.s., als er geen oplossing is dan heb ik hier wel een mooie afstandsbediening liggen.
Aha... de een z'n dood, de ander z'n brood... _/-\o_

Mocht je hem kwijt willen: mijn email adres is ahendriks2005 op m'n gmail account (gmail.com dus :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Gisteren een Logitech Z-5450 setje neergezet, en deze wil ik verbinden met mijn Yamada 6600.

Nu heb ik dat gedaan via de optische uitgang, maar dat is alleen maar Digital Stereo? :?

Er zitten wel 6 uitgangen voor 5.1 op de achterkant van de 6600, maar de Z-5450 heeft maar 3 ingangen voor 5.1 8)7

Bestaat er een kabel waarmee ik die 6 RCA-uitgangen kan verbinden met die 3 mini-ingangen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

RAMeijer schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:42:
Gisteren een Logitech Z-5450 setje neergezet, en deze wil ik verbinden met mijn Yamada 6600.

Nu heb ik dat gedaan via de optische uitgang, maar dat is alleen maar Digital Stereo? :?

Er zitten wel 6 uitgangen voor 5.1 op de achterkant van de 6600, maar de Z-5450 heeft maar 3 ingangen voor 5.1 8)7

Bestaat er een kabel waarmee ik die 6 RCA-uitgangen kan verbinden met die 3 mini-ingangen? :?
Ja. Je hebt dan 3 losse kabel nodig, die van stereo-tulp naar mini-jack gaan...

En optisch moet gewoon werken hoor.. je moet er wel voor zorgen dat de bron waarvan je kijkt wel 5.1 geluid heeft... want de Yamada kan niet digitaal upmixen... dus als je een stereo film/mp3 bekijkt/beluisterd zal die alleen stereo PCM geluid doorgeven.
Als het goed is ondersteund je set DTS 5.1 en DD 5.1...

En in de opties moet je aanhebben dat de digital-out op RAW staat (dan stuurd die alles puur door)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Hee, bedankt voor de snelle reactie O+
BiG-GuY schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:46:
[...]

Ja. Je hebt dan 3 losse kabel nodig, die van stereo-tulp naar mini-jack gaan...
Okay, die ga ik aanschaffen als dat nodig mocht zijn.
En optisch moet gewoon werken hoor.. je moet er wel voor zorgen dat de bron waarvan je kijkt wel 5.1 geluid heeft... want de Yamada kan niet digitaal upmixen... dus als je een stereo film/mp3 bekijkt/beluisterd zal die alleen stereo PCM geluid doorgeven.
Als het goed is ondersteund je set DTS 5.1 en DD 5.1...
Ik had het geprobeerd met een DVD (The Descent). Deze speelde op mijn LG DVD Recorder wel in 5.1 af met een optische kabel, maar op de 6600 alleen Stereo -> ProLogic Movie :?
En in de opties moet je aanhebben dat de digital-out op RAW staat (dan stuurd die alles puur door)
Die heb ik allemaal inderdaad op RAW staan... Dan zou de Z-5450 dus toch een 5.1 signaal binnen moeten krijgen?

Ik probeer het nog wel eens met die optische kabel vanavond, en als het toch niet lukt haal ik morgen 3 kabeltjes om de 6600 op die manier aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Digitaal geeft wel stuk betere kwaliteit... want de Yamada heeft nou niet bepaald topkwaliteit analoge poorten... en hij heeft geen DTS decoder... weet je zeker dat je in de menu's van de dvd ook voor 5.1 hebt gekozen? dat kan je nachecken tijdens kijken van DVD film, als je op go drukt dan kan je daar de audiosporen kiezen en zie je hoeveel kanalen erin horen te zitten...

Zit er ook een coaxiale poort op je Logitech set? dus een (oranje) tulpje, dan kan je die tussen de yamada en de set doen, kijken of dat zelfde resultaat geeft... bij mijn receiver (Yamaha RX-V450) werkte die altijd goed via optisch...

[ Voor 27% gewijzigd door BiG-GuY op 21-11-2006 11:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
BiG-GuY schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:03:
Digitaal geeft wel stuk betere kwaliteit... want de Yamada heeft nou niet bepaald topkwaliteit analoge poorten... en hij heeft geen DTS decoder... weet je zeker dat je in de menu's van de dvd ook voor 5.1 hebt gekozen? dat kan je nachecken tijdens kijken van DVD film, als je op go drukt dan kan je daar de audiosporen kiezen en zie je hoeveel kanalen erin horen te zitten...
Dat ga ik vanavond proberen. Misschien dat mijn DVD-recorder wel automatisch 5.1 selecteerde en de 6600 niet? :?

Maar die optische uitgang kan dus wel 5.1 leveren? Want in de handleiding van de 6600 staat dat je voor 'Better Sound' de coax- of optische uitgang kunt gebruiken, voor '2 Channel Digital Stereo' via SPDIF/PCM 8)7

Voor 'Best Audio' dien je de 5.1 outputs te gebruiken 8)7
Zit er ook een coaxiale poort op je Logitech set? dus een (oranje) tulpje, dan kan je die tussen de yamada en de set doen, kijken of dat zelfde resultaat geeft... bij mijn receiver (Yamaha RX-V450) werkte die altijd goed via optisch...
Die zit erop ja...dat is ook nog een mogelijkheid.

Ik zal morgen posten of het gelukt is via de optische uitgang... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Goed, nogmaals geprobeerd met de Optische uitgang: met de Audio-knop op de afstandsbediening 5.1 geselecteerd en genoten van Surround-sound :)

De handleiding is dus gewoon een beetje vaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almodovaris
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02-2023
BiG-GuY schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:16:
Mijn Yamada DVX-6600 is inmiddels overleden (of zo-goed-als). Het motortje kan de cd/dvd's niet meer aandraaien.. wanneer ik hem zelf een duwtje geef doet die t weer...
Dus heb maar een nieuwe speler gehaald, en wel de Yamaha S657. Het verschil in beeldkwaliteit is echt enorm. Ik dacht eerst wat kan dat verschil nou zijn voor die 100 euro meer... best veel dus :), en hij ondersteund alles wat de DVX-6600 kan, maar dan meer, zoals meer typen ondertiteling ed.. SACD en DVD-Audio..
Hoi, ik had dezelfde probleem: motor kon niet meer goed (dwz. snel genoeg) draaieen.

Oplossing: motor sticker ietsje openen, silliconollie sprayen (naaimachineollie), beetje laten lopen en... het was meteen herstelld.

Ik had nog een ander probleem: deurtje was meeteen aan het sluiten, na het openen. Oorzaak: de switchsensor deed niet goed. Oplossing: silliconollie sprayen op de bewegende stukkjes van het switchsensor, nu doet het bijna perfect.

In mijn ervaring, Yamada DVX6600 doet best met ZaPyps (combi) firmware, van my-yamada.co.uk (Pas op! Dit site gaat wellicht dicht in januari 2007).

[ Voor 6% gewijzigd door almodovaris op 23-12-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Ik heb nu ook het probleem dat mijn 6600 de DVD's niet meer herkent: hij sluit de lade, spint de DVD, en begint dan te tikken en na een tijdje zegt hij "No Disc".

Misschien dat het schoonmaken van de lens helpt. Maar als dat niet helpt, wat is dan een waardige opvolger?

De 6600 is tenslotte toch behoorlijk verouderd nu...

Is er een DVD-speler/recorder/media-player voor < EUR 200 die alles ondersteunt wat de 6600 ook ondersteunt plus het volgende:

- Ogg-Vorbis
- WLAN
- USB
- Quarter Pixel etc.
- SACD/DVD-Audio

?

Die apparaten van Kiss, zijn die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Ben ook opzoek naar wat nieuws....de 6600 geeft bij mij witte strepen door het beeld ik heb al verschillende scart kabels gebruikt, maar het helpt niet...ben dus ook op zoek naar een goed dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Hardware matig zijn de spelers van Yamada eigenlijk maar erg matig van kwaliteit. Heel veel spelers geven na 2 jaar de brui eraan. De reden echter dat dit zo'n fijne speler reeks is, is te wijten aan de verschrikkelijk goed firmware support van de community.

Zij hebben door veel tijd en moeite erin te steken, alle potentie uit deze speler geknepen (en dan met name de 6700) waardoor ik zo gesteld ben op mijn 6700'tje (heb er zelfs 3 in totaal).

Een goede vervanger zoeken zal nog niet makkelijk zijn. Ik zat te denken aan een Xbox 1 met XBMC, of misschien een Xbox360 als hij gekraakt wordt. Ik wil in ieder geval een speler met HD & x264 support. De chipsets van Sigma met ondersteuning hiervoor komen eraan.

Handig lijstje is ook wel: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=91616

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Gisteren deze besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.peekton.com/images/PK6006HDMIg.jpg

Peekton 6006 HDMI @ Pixmania
Peekton site

Dit lijkt mij een waardige opvolger :9~

Zodra ik hem binnen heb laat ik weten hoe ie bevalt, al dan niet in een nieuw topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Die ziet er ook wel interessant uit, kun je je gebruikservaringen posten? (In een apart topic misschien)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Natuurlijk, maar dat zal nog wel even duren ben ik bang:
26/01/2007 08:23 Pakket aangekomen op sorteercentrum in het buitenland. Het zal enkele dagen duren voordat het in het land van bestemming aankomt.
:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:25

OKA

almodovaris schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:13:
[...]
Hoi, ik had dezelfde probleem: motor kon niet meer goed (dwz. snel genoeg) draaieen.

Oplossing: motor sticker ietsje openen, silliconollie sprayen (naaimachineollie), beetje laten lopen en... het was meteen herstelld.
Ik had ook opeens problemen met het lezen van DVD's.
Daarom bovenstaande uitgevoerd, maar nu draait het motortje helemaal niet meer. :'(
Weet iemand waar ik een nieuwe motortje kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Ik denk dat je misschien beter iets meer kan uitgeven en een nieuwer apparaat aanschaffen?

Update:
30/01/2007 18:41 Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

OKA schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:56:
[...]Ik had ook opeens problemen met het lezen van DVD's.
Daarom bovenstaande uitgevoerd, maar nu draait het motortje helemaal niet meer. :'(
Weet iemand waar ik een nieuwe motortje kan krijgen?
Ik heb een nieuw motortje hier http://www.cdlens.com/?item=20590 gevonden voor maar € 2,51 (+ € 6,00 verzendkosten). Ze hebben hem in voorraad en krijg hem binnen 3-4 dagen binnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
01/02/2007 12:43 Pakket is afgehaald
Nu nog even wachten tot mijn ouders het komen brengen (vanmiddag). Maandag zal ik dan laten weten hoe ie bevalt.

En misschien moet ik dan inderdaad maar een nieuw topic openen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ik had al een site gevonden met firmware mods voor de Peekton 6006. Kijk maar of die er ook zijn voor jouw type speler.

http://pwp.netcabo.pt/dhammer/

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

OKA schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:16:
[...]
Ik heb een nieuw motortje hier http://www.cdlens.com/?item=20590 gevonden voor maar € 2,51 (+ € 6,00 verzendkosten). Ze hebben hem in voorraad en krijg hem binnen 3-4 dagen binnen. :*)
Motortje ontvangen, vervangen, en nu doet ie het weer 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
Voor de 6800X plus users een nieuwe firmware van New Age :)

http://newage.mpeg4-playe...6800xp/NAv1.2/NAv1.2.html

ik heb m al draaien en t ziet er goed uit.

vooral de optie om het volume te kunnen veranderen via het menu is wel handig (dit kan standaard niet omdat de remote die optie niet heeft)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ja, klopt die is nog van vorig jaar (31 dec 2006) maar lijkt me ook zeer nuttig. Een vraagje, is er veel verschil in beeldkwaliteit tussen de 6700 en de 6800x plus? Kun je verschil zien met progressive en interlaced?

Ik zelf heb nu nog een Loewe 32 CRT met de Yamada 6700, aangesloten via RGB Scart. Alleen bij divxen zie ik als ik goed kijk een soort van 'schok/tril' effect als de camera draait.

Het lijkt een beetje op het plaatje hieronder -links-

Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/CP/11033/clarity.jpg

Komt dat door interlaced?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb beide gehad en ik zie geen verschil, maar ik heb ook een wat oudere philips tv dus ik zal het ook niet kunnen zien :P

Dat schok effect komt volgens mij sowieso niet door je kabels, maar simpelweg door de player zelf, deze zal het wel niet goed kunnen decoden oid.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Als ik via mn tv-out iets afspeel, treed dit effect niet op. Daarom zocht ik het bij interlaced/progressive.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok het heeft even geduurd maar voor de Yamada 6700 is vandaag een new firmware uitgekomen gemaakt door Hej456

het betreft 2 vesies
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
New versions Hej456 DSP v4.4b and v5.1b:

+ New feature: Playback of a 2 cd movie with only 1 non-split subtitle.

Example: (Can be used with all files on 1 DVD or on 2 seperate cd's)
Movie CD1.avi 45 min
Movie CD2.avi 50 min
Movie.srt 1hour 35min

Function can be enabled when playing cd 2 by pressing "up-arrow" on remote. OSD show: "2 CD movie with 1 combined subtitle ON/OFF"

Function works by storing the total time of the previously played cd and substracting this time from the entire subtitle timing.

Function only works after you have played cd 1 (Doesn't need to play it to the end)

+ New feature: Subtitle time shift. Original code written by New Age for other firmware, added and modded by me.

If a text subtitle is loaded, you can add or sub 0.1 sec each click on the left / right arrow. Very usefull for MPEG4 subtitles out of sync.

OSD msg then appear: Subtitle time shift +/- x.x sec - it dissapears after some sec.

Also resets the Subtitle time shift when a new file is played.

If no text subtitles are loaded or you are in menu mode, arrows work like usual.

ze zijn hier te downloaden
http://www.hej456.com/v4.html
-----------------------------------------------------------------------------
Letop alleen voor de versie 6700 van yamada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Er staat dat de Peekton 6006 een goede opvolger zou kunnen zijn? Helaas wordt daar verder geen info meer over gegeven. Nu heb ik de volgende gevonden:
PeeKTON PK 6700 HDMI (69 €)

Wat vinden jullie hier van? Wat voor mij belangrijk is dat zo'n apparaat goed met packed bitstream overweg kan wat blijkbaar nog steeds een probleem is voor veel spelers. Wat ook wel handig zou zijn is dat je op die usb poort een hd kunt aansluiten of iig 4GB mem stickies.

Ik heb nu een 6700 die het nog altijd prima doet dankzij de firmware mods (big thanks to the modders). Maar zoals al meer gelezen gaan die motortjes nogal eens kapot. Dus een goede opvolger in het oog houden lijkt me handig. Of ik moet een draadloos signaal van pc naar tv gaan sturen maar dat soort setjes zijn over het algemeen weer n stuk duurder als zo'n losse player (+PC staat een verdieping hoger wat weer lastig is wat betreft bediening).
Pagina: 1 2 Laatste