Yamada DVX-6x00 topic deel IV

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Introductie
De nieuwe opvolger van Yamada DVX-6000 en DVX-6100 is uit de DVX- 6600. Momenteel is de DVX-6700 en de dvx-6800ook uit

De DVX-6600, DVX-6700 en de dvx-6800 verschillen niet veel met elkaar, wel zijn er een paar dingen op te merken. Zo is de servo van de DVX-6600 anders dan de DVX-6700 en heeft de DVX-6700 GEEN optical-out. De DVX-6700 heeft maar 1 MB flash geheugen terwijl de DVX-6600 2 MB heeft.
En tot slot beschikt de DVX-6700 over meer werkgeheugen dan de DVX-6600.

En er zijn nog wat extra pagina's zo als
Voor de 6700 http://hej456.pt.to/
Voor de 6600 http://zapata07.pt.to/
Tevens hebben beide personen nog wel wat andere Firmware mods voor andere spelers
Hou ze dus goed in de gaten

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AlwaysConnected

Ik heb vanavond een xvid met Packed Bitstream bekeken. In begin liepen beeld en geluid synchroon maar daarna liep geluid steeds voor het beeld. Ik heb V5.1.1 Kivan firmware. Op de computer lopen natuurlijk beeld en geluid synchroon. Is dit probleem met deze f/w of?

Groeten,

PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:44:
@AlwaysConnected

Ik heb vanavond een xvid met Packed Bitstream bekeken. In begin liepen beeld en geluid synchroon maar daarna liep geluid steeds voor het beeld. Ik heb V5.1.1 Kivan firmware. Op de computer lopen natuurlijk beeld en geluid synchroon. Is dit probleem met deze f/w of?

Groeten,

PB
dat zit em dus in de Firmware, sommige PB films lopen wel goed andere niet
de oplossing is om PB te killen uit de film en opnieuw te gaan branden

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
ha lekker een nieuw topic!
Mis het linkje naar dé firmware voor de 6700, van Hej456:
http://hej456.pt.to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:20:
ha lekker een nieuw topic!
Mis het linkje naar dé firmware voor de 6700, van Hej456:
http://hej456.pt.to/
zal nu de startport fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6800 besteld bij newsell.de met creditcard, 69 euro incl. verzenden. Stond volgende dag UPS op de stoep, firmware gedownload & geflashed.

Speler werkt perfect, speelt alles af, subs werken prima. Kortom: zwaar tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is er een mogelijkheid om een S-Video signaal te sturen over de scartkabel :)? want mn 2e poort op mn tv heeft geen RGB :(... ik gebruik nu een losse S-Video kabel...
anders moet ik toch maar is zo'n scart switch kopen van Joytech (met meerdere scarts, automatic switch en digital optical sound switch)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
Ik heb ook recent een DVX6600 aangeschaft, bij de enige aanbieder in de pricewatch, Tailor-Group. Wel een beetje dubieus... er zijn duidelijk wat gebruikssporen op te vinden. Dus het lijkt erop alsof ze me gewoon een gebruikt model hebben opgestuurd ofzo :( Heb ze er over gemaild, maar de shopsurvey lezende gaat dat allemaal niet zo soepeltjes daar. Even zien wat we daar nog aan gaan doen..

Maargoed, over der werking heb ik niet te klagen. Meteen de zapata07 V2.1 firmware erop gezet. En tot nogtoe speelt ie bijna alles af. Bij een enkel xvidje krakend (en daarna geen) geluid.. zal wel een exotische codec zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Goed ik heb veel probelem met het afspelen van xvid van de serie prison break. Het beeld gaat flikkeren een geeft rare kleuren waarna de speler vastloopt en een hele hooge pieptoon via de boxen van mijn tv blijft geven...

Nu kan ik kiezen uit de volgende firmware:

zapata07 V2.1 (based on Temi beta2) 24/6/2006
+ Correct display of directory name (previously known as the uuuuuuuuu bug); thanks to Rvs and boruss!
+ New background and file browser images

Van de website: http://zapata07.pt.to/

En ik zie gebruikers met de firmware van kivan 5.1.1

Welke kan ik het beste nemen en wat zijn de voordelen t.o.v de andere firmware?

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 20-05-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Ik heb heel prisonbreak (de xvid's van ongeveer 350mb) gekeken op mijn DVX6600 met de zapata07 V2.1 firmware, dat ging prima, zonder problemen :)
Dit is volgens mij ook de meest recente firmware. Een hele verbetering ten opzichte van wat er standaard op zit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Xtuv schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:24:
Ik heb heel prisonbreak (de xvid's van ongeveer 350mb) gekeken op mijn DVX6600 met de zapata07 V2.1 firmware, dat ging prima, zonder problemen :)
Dit is volgens mij ook de meest recente firmware. Een hele verbetering ten opzichte van wat er standaard op zit in ieder geval.
Deze heb ik er ook opgezet en toen speelde hij 1 aflevering goed af, de tweede was weer een vastloper, misschien kan het aan het gebruikte cd'tje liggen. Ik ga e.e.a nog even uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Binnetie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:28:
[...]

Deze heb ik er ook opgezet en toen speelde hij 1 aflevering goed af, de tweede was weer een vastloper, misschien kan het aan het gebruikte cd'tje liggen. Ik ga e.e.a nog even uitzoeken...
Ik heb met 1 aflevering een probleem gehad, die crashte op het einde (42e minuut) Op de PC speelde die wel goed af, geen idee waar dat dan aan heeft gelegen.. misschien ook een brandfoutje ofzo ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al deze firmware op de Yamada 6800 geprobeerd ?

http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=3325

Volgens mij heeft deze firmware voor de Yamada 6800 een update die de 60 character limiet in de ondertiteling oplost.

Trouwens, "last memory" werkt bij mij vanaf het begin al niet terwijl ik dit wel heb ingesteld bij de options.....vreemd....heeft iemand anders dit ook bij Yamada 6800 ? En werkt dit wel in de nieuwe firmware ?

Hierbij de bijbehorende .txt file:

Yamada 6800
Fw moded from HU site by Endy SLO

USE AT YOUR OWN RESPONSIBILITY!

RESET PLAYER BEFORE AND AFTER UPGRADE !!!!!!!!!

+ 8032: the official V0 Standby firmware-bug is solved
+ SLO OSD (translate Endy SLO)

+ RISC:

+ XviD Packed Bitstream support
+ XviD Custom matrix support
+ Mpeg4 subtitles: srt, smi, ssa, ass, sub, txt, xsub (divx subtitles), vobsub (ifo+idx+sub)
+ Nero Digital support (i.e. MP4, M4V extensions, audio stb.) ASP; Cinema Profile also!
+ DivX Ultra menu system support (suggested test file: Revelations.divx)

+ Mpeg4 subtitle types: srt smi ssa ass sub txt

+ New setup menu options: (only the new options)

Generic adjustments (General Setup):
+ DVD quick replay (Q-Playback) (menu skip; start movie immediately)
+ File browser
+ Letter outline colour
+ typesetting
+ Eject button: change functionality of eject button (EJECT or STANDBY)
+ File browser code page (Font 3-4 needs also to be changed on firmware!)

Audio menu (audio Setup):
+ SPDIF
+ 3D
+ Pro Logic II

Video menu (video Setup):
+ Squeeze | P-Scan squeeze adjustment

Preferences menu (Preference Setup):
+ DVD Audio | primary DVD Audio language
English
Hungarian
French
Spanish
Portuguese
German
Italian
Swedish
Danish
Norwegian
Finnish
Finnish
Dutch
Croatian
Turkish
Polish
Czech
Russian
Romanian
Slovenian
Bulgarian
Slovak
Irish
Greek
Hebrew
Icelandic
Chinese
Japanese
Thai
Indonesian
Malay
Korean
Others
+ DVD subtitles | Primary DVD subtitle language
+ DVD menu | Primary DVD menu language

MPEG4 subtitle setup (Mpeg4 Subtitle Setup):
+ Mpeg4 subtitle appearance
+ Mpeg4 subtitle colour
black
grey
white
gold(?)
green
blue
yellow
orange
red
etc....
+ Mpeg4 subtitle background transparency
transparent
50% transparente
black
+ Mpeg4 subtitle outline colour
+ Mpeg4 subtitle colour
+ Mpeg4 Subtitle size
Extra Small, Small, Medium, Large, Extra Large, XXL
+ Mpeg4 subtitle horizontal setting
+left
+center
+right
+ Mpeg4 subtitle vertical setting
+top
+bottom
+ Mpeg4 Subtitles modeling
+None
+Wrap
+Reformat
+ Subtitle filename character match count (characters)
+ 0..40
+ VobSub subtitle palette
+ RGB
+ YUV
+ Mpeg4 subtitle window size
+ Left position
+ Top (300+...)
+ Width (500+...)
+ Height

+ MPEG4 subtitles:
+ All changes applied through menu are applied immediately - even during a MPEG4 picture replay
+ 255 character/subtitle
+ 6 subtitle sizes/types
+ MPEG4 subtitles formatting
+ Film name and subtitle filename don't have to have the same name. A character match can be used (0..40): 0-load all subtitles
+ Subtitle timing bug fixed
+ VobSub palette colour optional (RGB, YUV)

+ JPEG:
+ Automatic JPEG preview off -> have to press the NEXT, PREV buttonso off)

+ File browser:
+ full length file browser
+ MP3 ID tag display (ID3V1)
+ Full Windows code page support 1250-1258 (selectable via setup menu + change on font 0-3 on firmware)
+ audio file play via PREV, NEXT buttons
+ Sound volume information moved up
+ the take place referenced the last volume slant cut-off after also

+ DVD-VIDEO playback:
+ Removed User Prohibited Operations (UOP)
+ DVD Q-Playback: longest DVD video movie played automatically (menus, etc, are skipped automatically)

+ Subtitle fonts made Endy SLO
+ Main menu pict des. Endy SLO ( mrelectronic64@siol.net)
+ File browser background: Piki64 (SLO)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, hoe brand ik die Yamada 6800 BIN-file (zie mijn bericht hierboven) in Nero ?

Als ik de MTK.bin als image wil branden win Nero krijg ik de volgende melding:

"The entered block size does not correspond with the image length. Do you want to correct the problem or ignore the problem ?"

Ik heb deze melding geignored en ben doorgegaan met het proces, Nero gaat wat branden maar na afloop van het brandproces staat er niets op mijn CD......????

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die bin is de firmware
je moet gewoon de bin file op een cdrw fikken :)
niet die de bin file openen en dan branden :)
is veel gemaakte fout

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:14:
die bin is de firmware
je moet gewoon de bin file op een cdrw fikken :)
niet die de bin file openen en dan branden :)
is veel gemaakte fout
Okay, bedankt AlwaysConnected !
Maar eh, heb jij die firmware ook al geprobeerd ?
Of heb je geen 6800 ?

Trouwens, hoef je alleen de MTK.BIN file op een CD (ISO CD-ROM ?) te branden ?
Als ik de laatste firmware van de 6700 download van de Yamada site dan zitten er in de uitgepakte zip file van 800 kb ook twee DUMMY bestanden van elk 24.5 MB. Die zitten er niet bij in de gedownloade firmware van de 6800. Oftwel, heb je de DUMMY bestanden ook nodig ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:13:
[...]

Okay, bedankt AlwaysConnected !
Maar eh, heb jij die firmware ook al geprobeerd ?
Of heb je geen 6800 ?

Trouwens, hoef je alleen de MTK.BIN file op een CD (ISO CD-ROM ?) te branden ?
Als ik de laatste firmware van de 6700 download van de Yamada site dan zitten er in de uitgepakte zip file van 800 kb ook twee DUMMY bestanden van elk 24.5 MB. Die zitten er niet bij in de gedownloade firmware van de 6800. Oftwel, heb je de DUMMY bestanden ook nodig ?
heb geen 6800 ik heb de 6600
het klopt 'vroeger' moest je er een dummy file bij branden maar sinds versie zoveel van yamada hoeft dat niet meer je kan gewoon de MTK.bin fikken op een CDRW als ISO cd-rom
zorg ervoor dat ie compleet schoon is geen andere bestanden erop.
dan cd in player en volg de aanwijzigingen op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx !

Ik ga het proberen en laat het hier nog welk weten of de nieuwe firmware okay is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:58:
6800 besteld bij newsell.de met creditcard, 69 euro incl. verzenden. Stond volgende dag UPS op de stoep, firmware gedownload & geflashed.

Speler werkt perfect, speelt alles af, subs werken prima. Kortom: zwaar tevreden!
Welke firmware heb je gedownload en waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:07:
Thanx !

Ik ga het proberen en laat het hier nog welk weten of de nieuwe firmware okay is.....
Even mezelf quoten......

Heb net de MTK.BIN op een ISO CD ROM gebrand maar de Yamada pakt um niet (zowel niet op eeen CD-RW als een CD-R).....hij blijft een a twee minuten hangen in het scherm "loading" en zegt daarna "no disc". De firmware is niet geupgrade....mijn Yamada heeft nog dezelfde firmware als daarvoor.

Moet ik de cd is MODE 1 branden in NERO (ik heb het nu gedaan in XA MODE 2) ?

p.s. AlwaysConnected.....op http://pyps.aventurahost....t/index...id=78&Itemid=40 (via
http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t3221.html heb ik dat gevonden) zou ook wat staan volgens jou maar die site is down....weet jij een andere lokatie ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:25:
[...]

Even mezelf quoten......

Heb net de MTK.BIN op een ISO CD ROM gebrand maar de Yamada pakt um niet (zowel niet op eeen CD-RW als een CD-R).....hij blijft een a twee minuten hangen in het scherm "loading" en zegt daarna "no disc". De firmware is niet geupgrade....mijn Yamada heeft nog dezelfde firmware als daarvoor.

Moet ik de cd is MODE 1 branden in NERO (ik heb het nu gedaan in XA MODE 2) ?

p.s. AlwaysConnected.....op http://pyps.aventurahost....t/index...id=78&Itemid=40 (via
http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t3221.html heb ik dat gevonden) zou ook wat staan volgens jou maar die site is down....weet jij een andere lokatie ?
Gewoon standaard nero nemen niets wijzigen, das vaak het beste

http://www.nightcomp.hu/i...cat_view&gid=21&Itemid=29
kijk daar of hier even
http://www.nightcomp.hu/i...cat_view&gid=22&Itemid=29

suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de yamada 6800 kan kopen?
Want mij 6600 is vandaag kapot gegaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.newsell.de/

48 eurootjes excl. verzendkosten, ik heb um daar 4 maanden geleden ook gekocht.

Alleen de firmware kan wat beter, zie mijn posts hierboven. Ik heb nog geen verbeterde versie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:57:
http://www.newsell.de/

48 eurootjes excl. verzendkosten, ik heb um daar 4 maanden geleden ook gekocht.

Alleen de firmware kan wat beter, zie mijn posts hierboven. Ik heb nog geen verbeterde versie kunnen vinden.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMachiel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03-2024
he guys,

ik heb 2 maandjes terug de v5.1.1 kivan firmware geinstalled op mn dvx 6600. Werkt uit de kunst. Maar nu las ik in deel III dat er ook nog zoiets is als een 'uuu-mod' (kivan versie). Heeft het zin om deze er ook in te knallen? Of voegt dat niets toe?

Verder kan ik nergens vinden of deze firmware ook multiple subs ondersteunt. Als ik nu een srt file met dezelfde naam erbij fik dan werkt het prima, maar een 2-talige keuze (ik heb een buitenlandse vrouw) zou wel handig zijn...

M

www.skratchamental.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Yamada-Chilli DVD-6800X
Ik neem aan dat ik de firmware dat hierboven aangegeven is kan gebruiken?
ook al staat er x achter?
En is het nornaal dat er op de ab geen standy knop zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, geflashed en alles werkt ook standy alleen jammer dat ik een keuze moet maken tussen eject en standy functie :| .Voor de rest ziet alles er ok uit

edit

Damn had beter edit knop kunnen gebruiken 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 19:37
DJMachiel schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:24:ik heb 2 maandjes terug de v5.1.1 kivan firmware geinstalled op mn dvx 6600. Werkt uit de kunst. Maar nu las ik in deel III dat er ook nog zoiets is als een 'uuu-mod' (kivan versie). Heeft het zin om deze er ook in te knallen? Of voegt dat niets toe?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar... 'k gebruik nu ook de 511 kivan versie... maar als de uuu-mod beter is (?) dan wil ik die natuurlijk ook proberen...
Verder kan ik nergens vinden of deze firmware ook multiple subs ondersteunt. Als ik nu een srt file met dezelfde naam erbij fik dan werkt het prima, maar een 2-talige keuze (ik heb een buitenlandse vrouw) zou wel handig zijn...
Dit kon in ieder geval al bij de officiele yamada versie, dus dat zou in de gemodde versie ook gewoon moeten werken. Bestandnamen moeten dan als volgt zijn:
  • film.avi
  • film.nl.srt
  • film.de.srt
  • film.platamsterdams.srt :7
grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:59:
Ok, geflashed en alles werkt ook standy alleen jammer dat ik een keuze moet maken tussen eject en standy functie :| .Voor de rest ziet alles er ok uit

edit

Damn had beter edit knop kunnen gebruiken 8)7
Hoi Riehaan,

Kan je mij helpen de firmware die je hebt gedownload van http://board.softpedia.co...b42014&showtopic=3586 bij mij aan de gang te krijgen ? Ik heb alleen de MTK.BIN op een CD-R gebrand (via NERO op een CD ISO). Ik heb de CD gefinalized.

De Yamada pakt um niet (zowel niet op een CD-RW als een CD-R, en ook nog op een ander merk CD-R).....hij blijft een a twee minuten hangen in het scherm "loading" en zegt daarna "no disc". De firmware is niet geupgrade....mijn Yamada heeft nog dezelfde firmware als daarvoor.

Hoe heb jij de cd gebrand (en wat heb jij er op gezet) en welke procedure heb jij gevolgd om deze firmware op de 6800X aan de gang te krijgen ?

Damned.....op de 6700 heb ik deze problemen nooit gehad....firmware branden, cd erin en updaten maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ik denk verkeerd gebrand, check hier eens:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1599153

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen image.....er zitten ook geen CUE-bestanden bij. Zoals AlwaysConnected al eerder opmerkte moet je gewoon de MTK.BIN op een ISO CD branden als bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:08:
Het is geen image.....er zitten ook geen CUE-bestanden bij. Zoals AlwaysConnected al eerder opmerkte moet je gewoon de MTK.BIN op een ISO CD branden als bestand.
Firmware van http://board.softpedia.co...cdacb42014&showtopic=3586

Optie 1
-Kies met Nero cd-rom(ISO)
-Ga naar label en noem em -- > MEDIATEK
als je dat niet doet pakt ie hem niet
-Klik nieuw
-Sleep de *.bin file naar Nero
-En branden maar

Edit

Optie 2
Een image voor je gemaakt.
Met nero als image recoder gebrand.Opgeslagen met juiste instellingen maar niet getest op me dvd speler. Ik weet klink logisch maar ik ben niet aansprakelijk voor dode spelers.

http://www.filegone.com/rckq

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahendriks schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:39:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar... 'k gebruik nu ook de 511 kivan versie... maar als de uuu-mod beter is (?) dan wil ik die natuurlijk ook proberen...

[...]

Dit kon in ieder geval al bij de officiele yamada versie, dus dat zou in de gemodde versie ook gewoon moeten werken. Bestandnamen moeten dan als volgt zijn:
  • film.avi
  • film.nl.srt
  • film.de.srt
  • film.platamsterdams.srt :7
grt
hier de uuu mod
http://home.planet.nl/~fe...da6600_zapata07uuumod.rar
zelfde als kivian 5.1.1 maar dan visueel beter

over de 6800 heb ik geen verdere info heb zelfde player niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:14:
[...]

Firmware van http://board.softpedia.co...cdacb42014&showtopic=3586

Optie 1
-Kies met Nero cd-rom(ISO)
-Ga naar label en noem em -- > MEDIATEK
als je dat niet doet pakt ie hem niet
-Klik nieuw
-Sleep de *.bin file naar Nero
-En branden maar

Edit

Optie 2
Een image voor je gemaakt.
Met nero als image recoder gebrand.Opgeslagen met juiste instellingen maar niet getest op me dvd speler. Ik weet klink logisch maar ik ben niet aansprakelijk voor dode spelers.

http://www.filegone.com/rckq
Ik heb zowel optie 1 als 2 geprobeerd, helaas krijg ik het niet voor elkaar.....hij blijft bij beide cd's een a twee minuten hangen in het scherm "loading" en zegt daarna "no disc". In welke mode (1 of 2/XA) heb je de cd gebrand ?

Met een iso zou het toch goed moeten gaan lijkt me....ik heb je iso gedownload en naar een CD-RW gebrand...toch ging dit ook niet goed (het branden wel....maar het upgraden in de Yamada dus niet). En je hebt dezelfde DIVX speler als mij want ik heb je die link naar newsell gegeven....vreemd.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het in modus 1 gebrand met nero 7.0.8.2 op de laagste snelheid.
Geen multisession en schrijf nethode op disc at once
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/4066/nero5xr.th.jpg
Leest je player wel cds? Maybe dat ie defect is

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
Hoi,
Ik heb een probleem, ik heb via marktplaats een yamada 6700 op de kop weten te tikken, alleen probleem is als ik het geluid via de speler een beetje openzet gaat de cd/dvd/divx gigantisch kraken, pas als ik het geluid onder de 10 zet (hij gaat van 0 t/m 20) is het kraken weg, alleen dan moet je de tv/versterker zover open zetten om een beetje normaal geluidsniveau te bereiken, dat als je bijv even tv wilt kijken of radio wilt luisteren je de buren op de stoep hebt staan ;)

Ik heb mn tv aangesloten via scart en de versterker via de analoge 2.1 uitgang, ik heb ook de 5.1 front geprobeerd maar die doet hetzelfde. Ook het geluid via scart naar tv is krakerig op volumes hoger dan 12.

Ik heb de firmwares van NewAge v3 en v4 geprobeerd. Momenteel staat er v4 op.

In het eerste topic was er ook iemand met dat probleem.
JC Ken schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:38:
We hebben de DVX-6700 gekocht en hij doet het niet goed .
Waneer je de analoge uitgang gebruikt, dan gaat het geluid kraken waneer die een wat hard geluid moet uitstruren.
Alle boost eq, enz effecten staan allemaal uit en nog steeds blijft het geluid kraken . Alleen via de digitaal uit het is geluid goed.

Ik baal hier zeker van omdat waneer je de dvd/divx spelers ergens naar toe neemt waar ze geen digitale versterker hebben dan zit je de hele tijd met die constante krakend geluid.

Hebbe andere ook last van dit probleem en is het op te lossen ?
Want er zit nog gerantie op, al ben ik hem van plan om hem eerder te laen om te ruilen voor een andere speler omdat ik nogal het idee heb dat dit een erge brakke speler is. Net als die cyberhome spelers (heeft ook excate de zelfde afstandbediening).
Is er een oplossing voor dit probleem? Erg vervelend ook omdat hij 2de hands is..

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:38:
Ik heb het in modus 1 gebrand met nero 7.0.8.2 op de laagste snelheid.
Geen multisession en schrijf nethode op disc at once
[afbeelding]
Leest je player wel cds? Maybe dat ie defect is
Hij leest in ieder geval wel DVD's...mijn films speelt ie goed af.
Ik heb ook gebrand volgens bovenstaand plaatje van Nero....nog steeds niets....

Ik zoek gewoon verder.

Trouwens, ik heb nog een ander vraagje. Ik heb laatst een film voorzien van srt-ondertiteling op een dvd gebrand. De srt heeft dezelfde naam als de film en de srt is nederlandse ondertiteling. Als ik deze avi afspeel op mijn computer (bijvoorbeeld via BSPlayer) dan zie ik de ondertiteling in het nederlands zoals het hoort. Maar als ik deze xxx.avi + xxx.srt brand op een dvd speelt ie de film wel af in mijn Yamada 6700 maar zie ik opeens alleen maar spaanse ondertiteling...erg vreemd...iemand een idee ? Er staan niet meerdere srt's gebrand op de DVD. Als ik op mijn afstandsbediening op subtitle druk kan ik in ieder geval niet kiezen voor een andere srt (alleen none).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yamda 6800 firmware mod update

Modded 4B FW for YAMADA 6800x - CP1250 full Czech /Slovenian/ OSD

Note: Version1 and Version2 is different by other fonts and OSD - Czech language

http://board.softpedia.co...=Attach&type=post&id=1469

Meer informatie: http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=3586

AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi guys,

int verleden ben ik altijd goed geholpen hier, waarvoor dank!
ik heb vanmiddag nieuwe firnware op mn 6600 gezet (de V5 1.1 Kivan) en tziet er beter uit, alleen met vooruitspoelen loopt ie telkens vast. iemand hier ervaring mee of n tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:36:
hi guys,

int verleden ben ik altijd goed geholpen hier, waarvoor dank!
ik heb vanmiddag nieuwe firnware op mn 6600 gezet (de V5 1.1 Kivan) en tziet er beter uit, alleen met vooruitspoelen loopt ie telkens vast. iemand hier ervaring mee of n tip?
en dat komt voor bij alle ?
of alleen AVI of Mpg of DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:34:
Trouwens, ik heb nog een ander vraagje. Ik heb laatst een film voorzien van srt-ondertiteling op een dvd gebrand. De srt heeft dezelfde naam als de film en de srt is nederlandse ondertiteling. Als ik deze avi afspeel op mijn computer (bijvoorbeeld via BSPlayer) dan zie ik de ondertiteling in het nederlands zoals het hoort. Maar als ik deze xxx.avi + xxx.srt brand op een dvd speelt ie de film wel af in mijn Yamada 6700 maar zie ik opeens alleen maar spaanse ondertiteling...erg vreemd...iemand een idee ? Er staan niet meerdere srt's gebrand op de DVD. Als ik op mijn afstandsbediening op subtitle druk kan ik in ieder geval niet kiezen voor een andere srt (alleen none).
Niemand een idee ? Er zal toch wel iemand zijn geweest met hetzelfde probleem ?
Daarom deze schop omhoog.......

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je brand een NL srt
en je ziet spaanse SRT
dat begrijp ik niet. je brand als het goed is 2 bestanden
avi en srt en volgens mij kan er nooit spontaan spaans bij komen
je meot dus iets extra's mee branden zou dus je gebrande cd goed nakijken
srt kan je met notepad openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De srt had ik al met notepad geopend en het is echt een nederlandse srt. Ook staan er op de dvd niet meer srt bestanden dan die ene nederlandse. Ik weet nog wel dat ik de film, die xxx.divx was benoemd, heb omgenoemd naar xxx.avi. Zit er in een xxx.divx bestand dan op een of andere manier een ondertiteling ingebakken ? Ik kan op de Yamada de spaanse ondertiteling wel uitzetten, dus de ondertiteling zit niet mee ingebakken in de avi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een divx extentie kan inderdaad een eigen ondertiteling hebben
ik weet niet meer precies hoe op dit moment ik zal vanavond even kijken hoe dat ook alweer zat.

heb even gezocht
maar een Film.divx kan dus een eigen sub in zich hebben
dus als je deze ombouwd naar AVI blijft volgens mij de echte subs wel bestaan
denk dat jij daar last van hebt, je zou dus opzoek moeten naar de echte AVI

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:17:
een divx extentie kan inderdaad een eigen ondertiteling hebben
ik weet niet meer precies hoe op dit moment ik zal vanavond even kijken hoe dat ook alweer zat.

heb even gezocht
maar een Film.divx kan dus een eigen sub in zich hebben
dus als je deze ombouwd naar AVI blijft volgens mij de echte subs wel bestaan
denk dat jij daar last van hebt, je zou dus opzoek moeten naar de echte AVI
ok....ik ga de avi proberen te zoeken....bedankt voor je hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:29:
[...]

en dat komt voor bij alle ?
of alleen AVI of Mpg of DVD
heb het even geprobeerd. het komt voor bij alle formaten.. en met de oude firmare had ik er dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:33:
[...]

heb het even geprobeerd. het komt voor bij alle formaten.. en met de oude firmare had ik er dus geen last van.
je zou even kunnen proberen
reset to defaults

lost soms ineens problemen goed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*dombo alert* hoe doek da? op de ab of ergens in het menu?
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:26:
[...]

je zou even kunnen proberen
reset to defaults

lost soms ineens problemen goed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het setup menu.....4de tabje helemaal onderaan dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:07:
*dombo alert* hoe doek da? op de ab of ergens in het menu?

[...]
http://alwaysconnect.free...ide/Preference%20page.htm

en dan even doorscrollen naar beneden zie je het wel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude! tnx again! alles doet t weer als n tiet! you're the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:12:
[...]

Dude! tnx again! alles doet t weer als n tiet! you're the best.
_/-\o_ _/-\o_ O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de firmware van http://zapata07.googlepages.com/6600_zap07_v2.1_CP1252.rar en http://home.planet.nl/~fe...da6600_zapata07uuumod.rar geprobeerd maar ik krijg bij beide geen geluid. Ook niet als ik naar de fabriekswaarden reset. Het gaat hier om een Yamada DVX 6600 aangesloten via SCART. Ik heb alle 4 de topics al doorzocht maar zie zo vlug geen antwoord op deze vraag. Help Help. Wie weet hoe dit op te lossen is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt ;) je moet met je remote ;P
je geluid zelf harder zetten, het is namenlijk een new feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mezelf helemaal rot gezocht in de menu's maar dit werkt. ThnX !! Visueel trouwens erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:15:
Mezelf helemaal rot gezocht in de menu's maar dit werkt. ThnX !! Visueel trouwens erg mooi.
en al weer een blije Tweaker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer zeker. Is bij deze nieuwe firmware ook het probleem opgelost met de DivX ondertitelingen? Bij de oude firmware werden lange zinnen afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:30:
Zeer zeker. Is bij deze nieuwe firmware ook het probleem opgelost met de DivX ondertitelingen? Bij de oude firmware werden lange zinnen afgekapt.
volgens mij wel ja heb zelf niet zo veel divx met lange subs dus kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal het vanavond eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik kan zien in de testfilm, geen afgekapte subs. Supa dus

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in een review over de 6600 dat je voor de 5.1 kanalen niet apart het volume in kon stellen (ik zit heel dicht bij mijn rear boxen, dus die hoor je overheersend bij een even hard volume in alle vijf de boxen). Is dat al gefixt met een firmware update? En kan de 6700/6800 dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hij trouwens ook gewoon een apart signaal, wat je naar je versterker kan sturen? Dus gewoon 1 kabel naar de versterker en dan van daaruit naar je sattelieten, subwoofer etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die het misschien even weet? Ik wil namelijk vandaag beslissen of ik hem neem of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:07:
Iemand die het misschien even weet? Ik wil namelijk vandaag beslissen of ik hem neem of niet.
denk dat je beter op http://my-yamada.co.uk kan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:49:
Ik las in een review over de 6600 dat je voor de 5.1 kanalen niet apart het volume in kon stellen (ik zit heel dicht bij mijn rear boxen, dus die hoor je overheersend bij een even hard volume in alle vijf de boxen). Is dat al gefixt met een firmware update? En kan de 6700/6800 dit wel?
Met de laatste Kivan versie firmware's zit er wel een menutje waarbij je de afstand van de boxen af kunt stellen. Of het echt werkt weet ik niet.

Verder heeft de Yamada sowieso een tweetal digitale outputs; een coaxiale en een optisch, naast de tulpstekkers. Is dat wat je wilde weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat beantwoord mijn vraag :) Kan ik er altijd een versterker tussen hangen en zo de volumes regelen. Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Jerome! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:50:
[...]
Met de laatste Kivan versie firmware's zit er wel een menutje waarbij je de afstand van de boxen af kunt stellen. Of het echt werkt weet ik niet.
Verder heeft de Yamada sowieso een tweetal digitale outputs; een coaxiale en een optisch, naast de tulpstekkers. Is dat wat je wilde weten?
inderdaad, maar dit is niet alleen bij de kivan maar bij alle ge'tweak'te firmwares. Via dit menu kan je per box het volume instellen (zelf doe ik het niet omdat ik het via de versterker regel).

De uitgangen kunnen perfect op een versterker aangesloten worden. De 6600 heeft zelfs 5.1 uitgang via 5 stekkertjes (losse kabels) en daarnaast de optische uitgang (helaas beschikt mijn versterker niet over een optische ingang en de meeste divx spelers hebben alleen 5.1 uit via de optische poort, dus dit was voor mij 3 jaar geleden de reden om voor de 6600 te gaan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Jow,

ik ben hier wat de topics aan het volgen over de Yamada spelers...Ik zit met een probleem en ben nogal nieuw in deze materie. Mijn Yamada 6600 speelt perfect behalve dat de subs zoals ik hier vaak lees ook soms wegvallen en ook bij het fast forwarden en rewinden blijven ze weg. Is er iets aan te verhelpen met een firmware?? Ik meen te denken van wel , de toppic hier volgende maar ik weet niet wat te nemen...zou iemand me kunnen helpen, want die subs die af en toe wegvallen is nogal vervelend..

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Witte8 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:21:
Jow,

ik ben hier wat de topics aan het volgen over de Yamada spelers...Ik zit met een probleem en ben nogal nieuw in deze materie. Mijn Yamada 6600 speelt perfect behalve dat de subs zoals ik hier vaak lees ook soms wegvallen en ook bij het fast forwarden en rewinden blijven ze weg. Is er iets aan te verhelpen met een firmware?? Ik meen te denken van wel , de toppic hier volgende maar ik weet niet wat te nemen...zou iemand me kunnen helpen, want die subs die af en toe wegvallen is nogal vervelend..

alvast bedankt
ja neem iig de laatste versie die gemaakt is, zijn wel dingen opgelost maar het ken wel dat subs nog wel vallen maar zou iig een stuk minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:43:
[...]

ja neem iig de laatste versie die gemaakt is, zijn wel dingen opgelost maar het ken wel dat subs nog wel vallen maar zou iig een stuk minder zijn
Heb je linkje naar welke firmware...?? weet niet goed welke firmware je we wil laten gebruiken?, :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
Jow,

ik heb die zappata firmware erop gezet...ik moet nog testen, maar is dit de beste oplossing voor die xvid+ac3 probs na 15 minuten met de srts??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Witte8 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Heb je linkje naar welke firmware...?? weet niet goed welke firmware je we wil laten gebruiken?, :? :?
zie pagina 1 voor link
Witte8 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:59:
Jow,

ik heb die zappata firmware erop gezet...ik moet nog testen, maar is dit de beste oplossing voor die xvid+ac3 probs na 15 minuten met de srts??
yup iets beter is er voor 6600 nog niet
via nog onbevestigde bronnen ;) heb ik vernomen dat er heel mischien nog een nieuwe new age komt dat zou dan V16 moeten worden maar wanneer en hoe deze komt is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Mijn speler lijkt kapot te zijn. Gisteravond wilde ik een dvd'tje kijken en hij bleef maar bezig met "bezig met laden..."
Ook hoorde ik geen 'opstartend' zoef-geluid van de speler nadat het laatje dicht ging. Waarschijnlijk is de motor van de speler dus stuk... Hebben meer mensen dit gehad? En, zou dit misschien te maken zijn (motortje vervangen).

Of kan ik beter op zoek gaan naar wat anders... (geen yamada dan meer, maar bijvoorbeeld een xbox met XBMC erop???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
Hey iedereen!!

net die zappata getest!! Werkt perfect met die xvidjes waar ik probs mee had!! verder en terugspoelen ook in orde nu zonder sub verlies...ZALIG!!

Nog een vraagje...Ik kan nu groter filenames op mijn speler zen browser zien. Bij die firmware van Yamada die ik voorheen ging dat nie en moest ik dus de filenaam beperken. Mag ik die nu voluit schrijven stel bijvoorbeel "The Chronicles of Narnia:The lion, the witch and the wardrobe" Daar moest dan soms nog is CD1 of 2 bij of .srt...Enfin kan ik die nu groter laten staan die filemnames? Op hoeveel karakters zijn die beperkt nu?? met die Zappata firmware

Ik merk ook een stijging ind e kwaliteit van de videofiles!! Opmerkelijk!!!

One happy dude!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Witte8 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:50:
Hey iedereen!!

net die zappata getest!! Werkt perfect met die xvidjes waar ik probs mee had!! verder en terugspoelen ook in orde nu zonder sub verlies...ZALIG!!

Nog een vraagje...Ik kan nu groter filenames op mijn speler zen browser zien. Bij die firmware van Yamada die ik voorheen ging dat nie en moest ik dus de filenaam beperken. Mag ik die nu voluit schrijven stel bijvoorbeel "The Chronicles of Narnia:The lion, the witch and the wardrobe" Daar moest dan soms nog is CD1 of 2 bij of .srt...Enfin kan ik die nu groter laten staan die filemnames? Op hoeveel karakters zijn die beperkt nu?? met die Zappata firmware

Ik merk ook een stijging ind e kwaliteit van de videofiles!! Opmerkelijk!!!

One happy dude!!!
geloof max groote is 40 karakters
waar bij gekke tekens soms problemen kunnen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahendriks schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:59:
Mijn speler lijkt kapot te zijn. Gisteravond wilde ik een dvd'tje kijken en hij bleef maar bezig met "bezig met laden..."
Ook hoorde ik geen 'opstartend' zoef-geluid van de speler nadat het laatje dicht ging. Waarschijnlijk is de motor van de speler dus stuk... Hebben meer mensen dit gehad? En, zou dit misschien te maken zijn (motortje vervangen).
heb er wel eens iets over gelezen maar weet niet meer waar
ik ga wel zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:48:
[...]
heb er wel eens iets over gelezen maar weet niet meer waar
ik ga wel zoeken ;)
ondertussen even bij een vriend geweest die wel handig is met electronica... ff de speler losgemaakt en met een wattenstokje de lens schoongemaakt... Hij doet het weer!
Het was dus niet de motor die stuk was maar de lens die vies was... hij kwam daardoor gewoon niet op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahendriks schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:29:
[...]

ondertussen even bij een vriend geweest die wel handig is met electronica... ff de speler losgemaakt en met een wattenstokje de lens schoongemaakt... Hij doet het weer!
Het was dus niet de motor die stuk was maar de lens die vies was... hij kwam daardoor gewoon niet op gang.
das mooi ik kon het niet meer terug vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hier met een philips dvdr3380 en heb ook last van vastlopend beeld gedurende heel prison break seizoen 1 (+- 25x in 22 afleveringen)

wat kan daar de oorzaak van zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:16:
ik zit hier met een philips dvdr3380 en heb ook last van vastlopend beeld gedurende heel prison break seizoen 1 (+- 25x in 22 afleveringen)

En dit heeft iets te maken met de DVX-6x00 ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even zitten zoeken naar een in NL te koop alternatief voor de yamada 6*00, maar ik zie het even niet. Is er een goed alternatief, of toch in Duitsland bestellen? Eigenlijk ben ik niet zo van het in het buitenland bestellen voor dit soort producten ivm doa, retourzendingen etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:16:

Modbreak:Warezrequests zijn niet toegestaan

[ Voor 19% gewijzigd door moto-moi op 31-08-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
New version Hej456 DSP v5.0: Yamada 67000

+ Changed the entire RISC code again added all our great features. New RISC 05.00.06.04 (Old 05.00.05.07).

+ New RISC supports full DMF (DivxMediaFormat), no OGG/OGM :(

+ Added code to the 8032 part to support the DMF menu with selection, title, play - all features working.

+ Added smart loader for DMF or avi. New RISC has subtitles off by default... I have fixed that. If an avi file is played subs will autoload and play, if a DMF file is played the autoload, and Org then All features are disabled as it screws up the DMF menu's.

+ Much better looking font's for subtitles, as new RISC allow not font's to be not dividable by 4.... Chars closer to each other.

+ Added support for DTS CD to the RISC.

+ Added support for DTS passthrough to the RISC.

+ Fixed macrovision bug (two vertial lines while playing some retail dvd's).

+ Guess some minor playback bug's are fixed as it is a newer RISC.

+ Better quality backgrounds: startup screen and filebrowser.

+ A BIG thanks to New Age for helping me through the process. You are the master.

Remember to reset player to default after upgrade.

Save the file to disc unzip and burn. Verify the CD.

http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0.1250.zip V1250
http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0.1251.zip V1251
http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0.1252.zip V1252
http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0.1253.zip V1253

---Niet verantwoordelijk voor dooie spelers---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Mijn Yamada DVX-6600 is inmiddels overleden (of zo-goed-als). Het motortje kan de cd/dvd's niet meer aandraaien.. wanneer ik hem zelf een duwtje geef doet die t weer...
Dus heb maar een nieuwe speler gehaald, en wel de Yamaha S657. Het verschil in beeldkwaliteit is echt enorm. Ik dacht eerst wat kan dat verschil nou zijn voor die 100 euro meer... best veel dus :), en hij ondersteund alles wat de DVX-6600 kan, maar dan meer, zoals meer typen ondertiteling ed.. SACD en DVD-Audio..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:16:
Mijn Yamada DVX-6600 is inmiddels overleden (of zo-goed-als). Het motortje kan de cd/dvd's niet meer aandraaien.. wanneer ik hem zelf een duwtje geef doet die t weer...
Dus heb maar een nieuwe speler gehaald, en wel de Yamaha S657. Het verschil in beeldkwaliteit is echt enorm. Ik dacht eerst wat kan dat verschil nou zijn voor die 100 euro meer... best veel dus :), en hij ondersteund alles wat de DVX-6600 kan, maar dan meer, zoals meer typen ondertiteling ed.. SACD en DVD-Audio..
jammer dat ie overlden is:(
maar volgens mij kan je dat motortje wel vervangen heb er wel eens iets over gelezen
het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:23:
[...]

jammer dat ie overleden is:(
maar volgens mij kan je dat motortje wel vervangen heb er wel eens iets over gelezen
het is mogelijk.
Ja weet ik, maar ik had geen zin om te gaan kutten daarmee... en vond dat we wel weer toe waren aan een nieuwe ;), die dvx-6600 hadden we al 2 jaar, met vol plezier gebruikt :), en daarvoor had ik de DVX-6000 ook met veel plezier gebruikt, nu heb ik er eentje gekocht die als het goed is, wat langer mee kan gaan...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dr zijn dus meer mensen waarbij de 6600 het nu begeeft.

Heb zelf het probleem dat wat ik er ook in stop hij blijft maar laden.... Totdat hij aangeeft dat er geen schijf in zit. Zou dit ook met de lens te maken kunnen hebben??? Wil het wel eens proberen maar ben niet zo'n held met "opereren" van electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Dat probleem heb ik ook, maar dat is dus een probleem met de motor.. als je hem openschroeft, en je geeft de dvd een duwtje (wel de goeie richting uit :P, tegen de klok in) dan werkt die bij mij weer...

Gallery V&A

• ahendriks
@Assie1, een tip: kast openschroeven, lens van de dvd-lezer opzoeken en met een droog wattenstokje de lens reinigen. Erg simpel te doen en je staat versteld van het resultaat...
(het klinkt wel eng om te doen, maar het is vrij simpel hoor en het helpt echt!)

[ Voor 5% gewijzigd door ahendriks op 13-09-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
New version Hej456 DSP v5.0a: (yamada 6700)

+ Found out that some of the shared memory adresses I used for menus and smart load subtitle, were used in the new ARM code, so now I changed that. That screwed up the org/all subs - and propably more.

+ Small bugfixes, avi and DMF files should be loaded a bit faster now.

+ Fixed subtitle window width, so it is not out of screen as default.

- The macrovision bug (two vertial lines while playing some retail dvd's), still remains. But I don't think it has anything to do with macrovision as my patch should have diasbled macrovision... Sad

You might need to press each menu item (in mpeg4 subtitle menu) after upgrade.

Save the file to disc unzip and burn. Verify the CD.

Hej456 DSP v5.0a

http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0a.1250.zip
http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0a.1251.zip
http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0a.1252.zip
http://hej456.fasthoster.de/Hej456.DSP.v5.0a.1253.zip
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-->>Niet verantwoordelijk voor dooie spelers na updaten<<--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AlwaysConnected

Ik heb Yamada 6600 met Kivan V5.1.1 firmware. Bij het afspelen van sommige films die ik gedownloaded heb, krijg ik elke 3-4 seconde een krakend geluid. Ligt dit aan firmware of? Kunen ze bij het maken van de DVD een "afwijkende" codec gebruiken of zo?

Groeten,

PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:31:
@AlwaysConnected

Ik heb Yamada 6600 met Kivan V5.1.1 firmware. Bij het afspelen van sommige films die ik gedownloaded heb, krijg ik elke 3-4 seconde een krakend geluid. Ligt dit aan firmware of? Kunen ze bij het maken van de DVD een "afwijkende" codec gebruiken of zo?

Groeten,

PB
hmz heb geloof wel eerder gehoord, je moet na updaten altijd firmware reset in het menu doen.
denk dat je dat even zou moeten proberen

Gr AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:23:
[...]

hmz heb geloof wel eerder gehoord, je moet na updaten altijd firmware reset in het menu doen.
denk dat je dat even zou moeten proberen

Gr AC
Dat heb ik al geprobeerd. Ik ben net voor de zekerheid teruggegaan naar de Yamada 6600r4 firmware en daar heb ik dit probleem niet (getest op 2 DVD met dit probleem). Het ligt dus duidelijk aan Kivan's firmware. Kan dit opgelost worden in zijn firmware?

En nog iets. Ik heb geprobeerd ook mijn apparaat te flashen met Zapata's firmware maar de enige wat apparaat dan doet is melding van 4 stappen laten zien, mode op display is UPG maar CD wordt niet uitgeworpen. Gelukkig wordt de huidige firmware niet overschreven en apparaat doet het nog.:)

EDIT : Ik heb net gebruikte audio codec's op die 2 probleem DVD's gecontoleerd. Beide hebben namelijk MPEG1 1 Layer 2 384kb/s audio. En dat gaat blijkbaar met Kivan's firmware niet goed samen.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/3458/crankin0.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
ik heb nu bijna anderhalf jaar een 6700 hier, en werkt perfect met V4 new age,

echter de laatste paar dagen heb ik problemen met dvd's en data dvd's met divxjes erop.

Het lijkt erop dat ie de data aan de 'uiteinden' van de schijfjes minder goed kan lezen.

ik heb m al schoongemaakt (de laser) met alcohol en nieuwe fimrware erop gezet, maar dat hielp niet.

Is mijn speler dood aan het gaan, of kan ik nog iets proberen?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:04:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd. Ik ben net voor de zekerheid teruggegaan naar de Yamada 6600r4 firmware en daar heb ik dit probleem niet (getest op 2 DVD met dit probleem). Het ligt dus duidelijk aan Kivan's firmware. Kan dit opgelost worden in zijn firmware?

En nog iets. Ik heb geprobeerd ook mijn apparaat te flashen met Zapata's firmware maar de enige wat apparaat dan doet is melding van 4 stappen laten zien, mode op display is UPG maar CD wordt niet uitgeworpen. Gelukkig wordt de huidige firmware niet overschreven en apparaat doet het nog.:)

EDIT : Ik heb net gebruikte audio codec's op die 2 probleem DVD's gecontoleerd. Beide hebben namelijk MPEG1 1 Layer 2 384kb/s audio. En dat gaat blijkbaar met Kivan's firmware niet goed samen.

[afbeelding]
De ontwikkeling van yamada 6600 is volgens mij totaal gestopt ook door de user modders helaas ;(
Dus voor jou probleem vermoed ik dat er geen oplossing gaat komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik heb een 6800x plus besteld en ben nog op zoek naar de firmware.

Echter iets anders raars wat me vrijwel meteen opviel is dat ern geen volume knoppen op de AB zitten.

Zie hier: (clikable voor grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://newage.mpeg4-players.info/pictures/mt1389/y6800xplus/images/image/P1010413.JPG

In de menus van de setup kan ik ook niets vinden.
Is dit wellicht in een firmware aangepast? of is het volume niet aanpasbaar?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yamada 6800 PLUS <--
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=4525

Yamada 6800 GEEN PLUS <---
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=3274

neem daar even een kijken let op dat je niet de verkeerde kiest
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
thx AC, khad die zelf inmiddels ook gevonden.

Ik weet nog niets of ik de boel ga flashen, er zijn niet echt gróte voordelen zo te zien.

Over de volume knop ben ik nog niets tegengekomen, behalve op een hongaars forum, maar ik word daar niet echt wijs uit :P

Ik las wel ergens dat er voor de 6800x een firmware uit is waarmee je de remote control van de 6700 kan gebruiken, als zoiets er nu ook voor de 6800xp komt kan ik mn oude remote gebruiken (die ik wel iets handiger vond)

Mijn rig

Pagina: 1 2 Laatste