Ik ben bezig om voor een domeinnaam 'testdomeinnaam.nl' een bSMTP server op te zetten met Exim 4 draaiende op Fedora Core 4.
Na lang zoek en vogelwerk heb ik het volgende gedaan in de exim.conf:
Maar nu het volgende, ik wil de mail laten doorsturen naar de server die gebruik gaat maken van de bsmtp. Ik heb gelezen dat dit gaan via het ETRN commando. Dus ben ook bezig geweest om dat aan de praat te krijgen en dit werkt nu deels.
Mijn vragen:
- Hoe zorg ik dat server2 de mail naar server4 zend na het ETRN commando (of op een andere manier?)
- Hoe beveilig ik dit zodat niet iemand anders behalve server4 de mail kan ophalen?
Na lang zoek en vogelwerk heb ik het volgende gedaan in de exim.conf:
Het lijkt goed te werken, mail naar @testdomeinnaam.nl komt in de queue te staan in /var/bsmtp.acl_smtp_etrn = accept
# BSMTP router
route_append:
driver = manualroute
transport = smtp_appendfile
route_list = testdomeinnaam.nl
# BSMTP transport
smtp_appendfile:
driver = appendfile
directory = /var/bsmtp/${host}
use_bsmtp
user = mail
Maar nu het volgende, ik wil de mail laten doorsturen naar de server die gebruik gaat maken van de bsmtp. Ik heb gelezen dat dit gaan via het ETRN commando. Dus ben ook bezig geweest om dat aan de praat te krijgen en dit werkt nu deels.
Nu zou de mail automatisch moeten worden doorgezonden naar server4. Maar dat werkt nog niet... Helaas kom ik hier ook niet meer verder dus bij deze graag jullie hulptelnet server2 25
Trying 10.0.0.62...
Connected to server2 (10.0.0.62).
Escape character is '^]'.
220 server2 ESMTP Exim 4.60 Tue, 25 Apr 2006 16:32:16 +0200
HELO server4
250 server2 Hello server4 [10.0.0.62]
ETRN #server4
250 OK
Mijn vragen:
- Hoe zorg ik dat server2 de mail naar server4 zend na het ETRN commando (of op een andere manier?)
- Hoe beveilig ik dit zodat niet iemand anders behalve server4 de mail kan ophalen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 17:48 ]