![]() |
Welkom bij de derde foto-opdracht van de HG Fotografie in zn nieuwe jasje ![]() ![]() |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema ![]() ![]() |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Actie! |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury ![]() ![]() Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in Fotografie feedback topic v2.0 evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld ![]() |
EREUKA!
Als ik dit geweten had! Ik was gisteren bij een zwemwedstrijd, daar had ik foto's kunnen maken.. Hmm aan de andere kant ook weer niet, want ik moest zelf zwemmen, geen tijd voor foto's dus. Even kijken of ik deze week tijdens een training wat moois kan schieten.

Mooi wimD70, alleen die achtergrond hé 

achtergrond = jammer, ja.
sowieso triest dat je je kinderen moet laten spelen achter tralies....
sowieso triest dat je je kinderen moet laten spelen achter tralies....
D70 | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8 | Sigma 180 f/3.5 MACRO | Sigma 50-500 f/4-6.3 | SB600
Iemand tips hoe je dit aanpakt met een compact? Dit is toch wel erg moeilijk, want alles wat beweegt komt onherroepelijk met (teveel) motion blur op de plaat, of niet?
Misschien is een bredere definitie van "actie" vereist, om dingen te vinden die niet bewegen maar toch actie laten zien..
Misschien is een bredere definitie van "actie" vereist, om dingen te vinden die niet bewegen maar toch actie laten zien..
[Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 24-04-2006 16:38]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Valt denk ik reuze mee als je dit overdag buiten doet. Dan heb je meer dan genoeg licht.W3ird_N3rd schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:37:
Iemand tips hoe je dit aanpakt met een compact? Dit is toch wel erg moeilijk, want alles wat beweegt komt onherroepelijk met (teveel) motion blur op de plaat, of niet?
Zelfs met een compact kan je pannenW3ird_N3rd schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:37:

Verder is beweging vastleggen ook bij een compact een kwestie van de juiste sluitertijd. Niks afwijkends bij een compact dus.
Jaahaa.. Maar dan krijg je weer onherroepelijk dat alles buiten de actie een compleet onherkenbare waas van kleuren is

Wel afwijkend, want waar je bij een serieuze dSLR met grote sensor enzo een lekker lage sluitertijd kan kiezen, zal dat op een compact resulteren in óf ruis (ISO forceren), óf een hele donkere foto.Verder is beweging vastleggen ook bij een compact een kwestie van de juiste sluitertijd. Niks afwijkends bij een compact dus.
[Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-04-2006 17:14]
Ook dat ligt aan je sluitertijd / panning-techniek en wijkt niet af van een DSLR.W3ird_N3rd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:13:
Jaahaa.. Maar dan krijg je weer onherroepelijk dat alles buiten de actie een compleet onherkenbare waas van kleuren is(en tenzij dat is wat je zoekt is dat een probleem ja
).
Ik zie niet helemaal wat dat voor extra beperking geeft m.b.t. het thema aktie. Is toch gewoon een verschil tussen een compact en een DSLR?Wel afwijkend, want waar je bij een serieuze dSLR met grote sensor enzo een lekker lage sluitertijd kan kiezen, zal dat op een compact resulteren in óf ruis (ISO forceren), óf een hele donkere foto.
Maar zoals al gezegd: hopen op een beetje zon deze week

Extra uitdaging: maak een actiefoto met een compact. 

Ja, dat wijkt wél af, dat zeg ik nou net.djengizz schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:23:
[...]
Ook dat ligt aan je sluitertijd / panning-techniek en wijkt niet af van een DSLR.
Moet ik het nou echt uitleggen? Als iets niet beweegt dan kan je meestal een statief + lange sluiter gebruiken en zodoende vaak in theorie nog een aardige foto uit een compact persen. Actie beweegt meestal, en dan is het dus stukken moeilijker met een compact, want een statief is dan normaal ook geen optie meer. Je kan dan ook geen lange sluitertijd gebruiken, want je object beweegt.[...]
Ik zie niet helemaal wat dat voor extra beperking geeft m.b.t. het thema aktie.
Dus hoe moet je dat volgens jou oplossen?
Dat zeg ik! Dat is een verschil, dus hoe los je dat op? Uit de sig van Remy: "je moet trots zijn op de foto's die je maakt, niet op welke spullen je used". Met een compact zou je dus niet veel mindere kansen moeten hebben, en daarom vraag ik naar de gouden tip om met een compact ook goed te kunnen presteren op dit gebied. Want het zijn niet je spullen, maar de fotograaf die de foto maakt. Alleen zou ik werkelijk niet weten welke instellingen ik zou moeten gebruiken voor b.v. een foto als die van wimD70.Is toch gewoon een verschil tussen een compact en een DSLR?
Ja..Maar zoals al gezegd: hopen op een beetje zon deze week
Met m'n a60 kan ik als het weer een beetje meezit ook zo'n foto maken. Ik denk dat een sluitertijd van rond de 1/300 voldoende moet zijn. Dus diafragma helemaal open en iso desnoods een klein beetje omhoog. Iso 200 is goed te doen voor webformaat, ruis is dan toch (haast) niet zichtbaar.
Welke camera heb je dan?
Zo'n beetje elke compact kan sluitertijden bereiken waarmee je bijna alle actie vastlegt (diafragma open, voldoende licht, flitsen, etc.) Daarnaast kan je nog extra dynamiek toevoegen door te pannen, camera draaien (event. i.c.m. flitsen) of een deel v/d foto scherp en een deel onscherp (denk bv aan een bal).W3ird_N3rd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:40:
Dus hoe moet je dat volgens jou oplossen?
Kortom mogelijkheden voldoende lijkt mij.
Voorbeeldje van dit weekend (met een compact).
ook maar een 'pan' met een compact, om te laten zien hoe moeilijk het is
(deze is per ongeluk 'gelukt')

Ik blijf er toch bij dat het wel degelijk een pak moeilijker is afhankelijk van de exacte omstandighedenjustawitte schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:53:
[...]
Met m'n a60 kan ik als het weer een beetje meezit ook zo'n foto maken. Ik denk dat een sluitertijd van rond de 1/300 voldoende moet zijn. Dus diafragma helemaal open en iso desnoods een klein beetje omhoog. Iso 200 is goed te doen voor webformaat, ruis is dan toch (haast) niet zichtbaar.
Welke camera heb je dan?

A520.
Om te beginnen, aan flitsen heb je zeker buiten natuurlijk geen drol, en de flits op een compact is naar mijn ervaring alleen bruikbaar als je een "informatie" foto maakt die niet mooi hoeft te zijn, want je flits je foto bijna altijd dood.djengizz schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:02:
[...]
Zo'n beetje elke compact kan sluitertijden bereiken waarmee je bijna alle actie vastlegt (diafragma open, voldoende licht, flitsen, etc.)
Verder heb je in het heetst van de strijd vaak ook geen tijd om alles nauwkeurig in te stellen

En voldoende licht, ja, dan moet de zon maar even heel hard schijnen. Is het bewolkt, mislukt je foto.
Dan maak je wel een keuze voor een bepaald soort foto, uit een dSLR had deze foto er waarschijnlijk totaal anders uitgezien, wat niet wil zeggen dat deze niet goed zou zijn iddDaarnaast kan je nog extra dynamiek toevoegen door te pannen, camera draaien (event. i.c.m. flitsen) of een deel v/d foto scherp en een deel onscherp (denk bv aan een bal).
Kortom mogelijkheden voldoende lijkt mij.
Voorbeeldje van dit weekend (met een compact).

Mijn hele punt was maar: met dit thema ben je gewoon best behoorlijk in het nadeel met een compact. Helemaal onmogelijk is het inderdaad niet, maar er is naar mijn mening toch een serieus verschil. Dat kan je zien als een extra uitdaging, maar het is ook gewoon in je nadeel natuurlijk, waar dat met andere thema's veel minder is.
@killu: om eerlijk te zijn stoort het meisje op de achtergrond me. Als het een heel publiek was geweest zou het erbij horen, als er niemand was was het niet opgevallen, maar nu staat daar 1 wazig meisje. Niet dat die er wat aan kan doen, maar het valt op

[Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 24-04-2006 18:44]
Daar heb je een sportstand voor, althans voor dat soort omstandigheden. Die gooit je diafragma open en waarschijnlijk een hogere iso, waardoor je een kortere sluitertijd kan gebruiken voor de goede belichting. Verder geloof ik niet dat een compactcamera een extra moeilijkheid is, de meeste dslr lensen zijn niet erg lowlight, die hebben eerder een kleiner diafragma dan f/2.6 (dat heeft de A520 als grootste diafragma meen ik), en hebben alleen een hogere iso als voordeel voor het bevriezen van je springende object.W3ird_N3rd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:42:
Verder heb je in het heetst van de strijd vaak ook geen tijd om alles nauwkeurig in te stellen.
Zo jammer dat ik gistermiddag m'n camera niet bij me had in het centrum, werd een vluchtende winkeldief door zo'n beveiligingskerel hardhandig tot stilstand gebracht...
Nou ja, vanmiddag dan maar ff de camera weer mee, 't is toch mooi weer
Nou ja, vanmiddag dan maar ff de camera weer mee, 't is toch mooi weer

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Zo te zien heb je gecropped. Misschien had je beter links en rechts net wat meer ruimte kunnen overlaten? Of stond hier iets heel lelijks in beeld?Anoniem: 51678 schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:21:
Hierbij mijn bijdrage, basketbal skating.
Anoniem: 51678
Klopt is gecropped aan de linkerkant stond een oude aanhanger, rechterzijde ben ik net tekortgeschoten.Zo te zien heb je gecropped. Misschien had je beter links en rechts net wat meer ruimte kunnen overlaten? Of stond hier iets heel lelijks in beeld?
Anoniem: 168548

Geschoten in Delft. op de grote markt.
2 kinderen waren er aan het voetballen (en toeristen aan het treiteren).
Leek me een goed moment om een foto voor de weekopdracht te maken. en zie daar

Oeps! nu gefixeddjengizz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:10:
Leuk shot. Alleen wel jammer dat hij zo scheef staat. Is dat vanwege de cropruimte?

Hij was van zich eigen (de foto dan) scheef.
Die is wel gaaf! Zeker nu ie rechtgedraaid is
. Mooi gevoel voor actiein ieder geval. Je had nog ietsje van de linkerkant weg kunnen croppen voor een iets sterkere compositie misschien, maar ik vind 'm al erg cool zoals ie is.

@not3pad:
Beter dan die baggerfoto (woordspeling
van je, maar dat zal wel aan de locatie liggen 
De bal is eigenlijk iets te ver weg en wat bewogen (compactje?), anders had je er bij de C-1000 in de Zuiderstraat -of hoe die urban jungle tegenwoordig ook heet- vast wel een sixpack bier voor gekregen. Dat het stadhuis niet overal recht is, daar kan je niks aan doen, 'tis geen nieuwbouw en het stoort me niet. Pics van Delft zijn altijd OK
.
Beter dan die baggerfoto (woordspeling

De bal is eigenlijk iets te ver weg en wat bewogen (compactje?), anders had je er bij de C-1000 in de Zuiderstraat -of hoe die urban jungle tegenwoordig ook heet- vast wel een sixpack bier voor gekregen. Dat het stadhuis niet overal recht is, daar kan je niks aan doen, 'tis geen nieuwbouw en het stoort me niet. Pics van Delft zijn altijd OK

Goede timing not3pad! Precies op het moment dat de jongen net van de grond is
.
Goede themafoto. Die motionblur op de bal is niet erg, dat geeft juist aan dat die iig in beweging is.
En dat de bal "te ver" weg is is imho ook niet echt een punt, had de jongen langzamer moeten schoppen ofzo?
Als hij de foto eerder had gemaakt was de jongen er niet zo mooi opgekomen
.

Goede themafoto. Die motionblur op de bal is niet erg, dat geeft juist aan dat die iig in beweging is.
Staat niets in de exif, maar ik betwijfel het. Als ik dit shot met mijn compact had gemaakt was zelfs de jongen zelf 1 grote waas geweest denk ik, en de bal een streep.Toff schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:06:
De bal is eigenlijk iets te ver weg en wat bewogen (compactje?)
En dat de bal "te ver" weg is is imho ook niet echt een punt, had de jongen langzamer moeten schoppen ofzo?

[Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 26-04-2006 23:38]
Geschoten met een nikdon d50Toff schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:06:
@not3pad:
Beter dan die baggerfoto (woordspelingvan je, maar dat zal wel aan de locatie liggen
De bal is eigenlijk iets te ver weg en wat bewogen (compactje?), anders had je er bij de C-1000 in de Zuiderstraat -of hoe die urban jungle tegenwoordig ook heet- vast wel een sixpack bier voor gekregen. Dat het stadhuis niet overal recht is, daar kan je niks aan doen, 'tis geen nieuwbouw en het stoort me niet. Pics van Delft zijn altijd OK.

is volgens mij geen compact camera.

de sluitertijd is 1/500 sec. leek mij kort genoeg.
en zoals W31rd_N3rd al zei, het benadrukt ook wat meer dat de bal zelf beweegt.
offtopic:
en bier vind ik toch niet te zuipen xD
en bier vind ik toch niet te zuipen xD
Volgens mij is het echt tijd dat je een nieuwe compact gaat kopen als het zo erg is.W3ird_N3rd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:37:
Staat niets in de exif, maar ik betwijfel het. Als ik dit shot met mijn compact had gemaakt was zelfs de jongen zelf 1 grote waas geweest denk ik, en de bal een streep.
En dat de bal "te ver" weg is is imho ook niet echt een punt, had de jongen langzamer moeten schoppen ofzo?Als hij de foto eerder had gemaakt was de jongen er niet zo mooi opgekomen
.

Dat de jongen 1 grote waas was geweest was misschien overdreven, maar de bal was echt een streep geweest.MartijnGizmo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:56:
[...]
Volgens mij is het echt tijd dat je een nieuwe compact gaat kopen als het zo erg is.
Deze foto is zoals gezegd dus idd met een dSLR gemaakt, dan kan je zelf wel bedenken dat het resultaat met dezelfde hoeveelheid belichting e.d. met een compact gewoon niet zo goed was geweest.
Laten we die discussie hier verder niet voeren, beetje zinloos (en vooral offtopic). Feit blijft gewoon dat je met een compact altijd een net wat hogere sluitertijd nodig hebt, en op een foto als die zal je dat gewoon terugzien.
Om aan de consternatie over mijn vraag "compactje?" een eind te maken: Was vriendelijk bedoeld en is niet echt onmogelijk.
Ik schoot zelf met enige regelmaat vanaf 2001 met een compactje (Sony Cybershot P1) voetballende jeugd en ik had soms zelfs de bal in beeld, ondanks de shutterlag. Bijgaand voorbeeld (en niet meer dan dat) is uit 2001. Crop van 2048x1536 naar ong 1250 en beetje resized. P1 @ 16mm, F/4, 1/685 sec, ISO-100. P1 kostte toen BTW omgerekend meer dan EUR 900...
(foto doet ut nie meer)
Ik schoot zelf met enige regelmaat vanaf 2001 met een compactje (Sony Cybershot P1) voetballende jeugd en ik had soms zelfs de bal in beeld, ondanks de shutterlag. Bijgaand voorbeeld (en niet meer dan dat) is uit 2001. Crop van 2048x1536 naar ong 1250 en beetje resized. P1 @ 16mm, F/4, 1/685 sec, ISO-100. P1 kostte toen BTW omgerekend meer dan EUR 900...
(foto doet ut nie meer)
[Voor 15% gewijzigd door Toff op 28-05-2006 14:55]
Hele nette foto, maar tikje motion blur was misschien juist wel op z'n plaats geweest idd, nu vraag je je bijna af of de vogel wel leeft.
Hoe komt dat zo met die kleuren? Nabewerking? Ik weet niet wat, het doet een beetje blauwig aan ofzo, beetje "render" achtig, ik weet niet precies, er klopt iets niet.
Hoe komt dat zo met die kleuren? Nabewerking? Ik weet niet wat, het doet een beetje blauwig aan ofzo, beetje "render" achtig, ik weet niet precies, er klopt iets niet.
Motion blur toevoegen heb ik een beetje moeite mee. De kleuren zijn wat grijs idd maar wat er nu precies niet klopt, begrijp ik niet helemaal.W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:32:
Hele nette foto, maar tikje motion blur was misschien juist wel op z'n plaats geweest idd, nu vraag je je bijna af of de vogel wel leeft.
Wel mee eens, door de snelle sluitertijd is de dynamiek er af en is de boel bevroren. Maar het zijn wel erg snelle vliegers en de pose is niet hun standaard glijvlucht. In die zin dus wel weer actie.inquestos schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:55:
Idd heel nette foto, maar 't spreekt geen actie. Niet qua gevoel, maar ook niet qua onderwerp.
Is natuurlijk gewoon onzin he. De gemiddelde compact heeft makkelijk een diafragma-opening van f/2.8, wat weer resulteert in korte sluitertijden en niet-bewogen foto's. Mijn Ixus v2 had daar zelfs geen problemen mee. Het enige grote probleem daarmee was het tijdsverschil tussen knopje indrukken en daadwerkelijk foto maken. Bij nieuwere compacts is ook die tijd al drastisch gekrompen, zodat je met een compact eigenlijk dit soort foto's ook best zou moeten kunnen maken. De gemiddelde kitlens van een dslr haalt f/2.8 nooit van zijn leven niet, en zal het moeten doen met f/4.5 of f/5.6 of iets dergelijks.W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:36:
[...]
Dat de jongen 1 grote waas was geweest was misschien overdreven, maar de bal was echt een streep geweest.
Deze foto is zoals gezegd dus idd met een dSLR gemaakt, dan kan je zelf wel bedenken dat het resultaat met dezelfde hoeveelheid belichting e.d. met een compact gewoon niet zo goed was geweest.
Laten we die discussie hier verder niet voeren, beetje zinloos (en vooral offtopic). Feit blijft gewoon dat je met een compact altijd een net wat hogere sluitertijd nodig hebt, en op een foto als die zal je dat gewoon terugzien.
Maargoed, so much voor de discussie compact - dslr

@Djengizz, een erg lekkere plaat! Alleen... ik zie niet zo hoe die bij het thema "actie!" past, het is nu meer een natuurfoto namelijk. Maar, zoals ik al in het Fotografie-Feedback-topic aangaf, ik zie liever kwalitatief goeie foto's die niet 100% bij het thema passen dan andersom

@zaskar: leuk moment

[Voor 13% gewijzigd door Garyu op 28-04-2006 11:03]
Kan in principe ook niet (goed), omdat je niet weet hoe het beestje precies bewoog.djengizz schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:44:
[...]
Motion blur toevoegen heb ik een beetje moeite mee.
Wat er niet klopt: als je erbij had gezet dat het een screenshot uit de nieuwste 3Dmark is had ik je ook gelooftDe kleuren zijn wat grijs idd maar wat er nu precies niet klopt, begrijp ik niet helemaal.

Heb je nu wel of geen nabewerking gedaan?
Heb hem alleen door een RAW coverter gehaald (dus wel bewerkt) en gecropped.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:02:
Heb je nu wel of geen nabewerking gedaan?
Wat mij zelf opviel was het 'noise-reductie' effect op de vleugels, maar dat is denk ik vanwege de erg kleine DOF (200mm, open diafragma, vlakbij).
Zakar en jvvv dat zijn pas actie fotos!, de overige beelden zijn bevroren...
Ik zou zelf een iets langere sluitertijdkiezen als ik een actie foto wil maken...
Ik zou zelf een iets langere sluitertijdkiezen als ik een actie foto wil maken...
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Vette pic! Wel vrees ik dat je tijdens het maken van die foto zelf net druk bewoog als die ganzen.jvvv schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:31:
Ik vraag me nog altijd waar deze foto scherp is eigenlijk.

{signature}
De foto's van zaskar en jvvv passen wel goed binnen het thema, maar kwalitatief vind ik ze eigenlijk nog wel onder de maat. De eenden vallen nauwelijks op, je moet goed je best doen om ze te zien. De ganzen zijn wel goed te zien, maar de foto is volgens mij onscherp door beweging danwel verkeerde focus. Jammer, want er zit zeker potentie in (beide foto's) 

Even wat Koninginnedag actie van vanmiddag: Ringsteken.

mis gestoken trouwens

mis gestoken trouwens

[Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 29-04-2006 16:17. Reden: Eerste foto had lelijke JPEG compressie]
Pluspunt is dat je de concentratie van 't kind kan aflezen.
Minpunt: hij is vrij krap genomen/gecropt; en dat overheerst toch. Over het algemeen komt hij dus wel wat storend over.
Minpunt: hij is vrij krap genomen/gecropt; en dat overheerst toch. Over het algemeen komt hij dus wel wat storend over.
[Voor 46% gewijzigd door Silent Thunder op 29-04-2006 16:47]
Misschien wel te veel gecropped, maar bij het origineel verdwijnt de ring, het ding waar het in dit verhaal om draait. Maar hoezo storend? Das een benaming waar ik even geen gevoel bij heb.
Om maar een voorbeeld te noemen, de kop van de knol is er gedeeltelijk afgeknipt (of is zo genomen) 

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Vanwege de krapte van de foto kan ik er niet prettig na kijken, dan 'stoort' de plaat mij.littlejoannes schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:15:
Maar hoezo storend? Das een benaming waar ik even geen gevoel bij heb.
Mwah, het klinkt misschien erger dan het is; maar tis wel iets om rekening mee te houden

Verder kan ik het ook niet echt 'actie' noemen maar goed, misschien heb ik het mis.
[Voor 36% gewijzigd door Silent Thunder op 29-04-2006 17:44]
Dit wordt de eerste keer dat ik in dit subforum post, maar het onderwerp van deze week bevalt mij wel. Misschien een vaak voorkomend onderwerp als je aan actiefoto's denkt, maar hier nog niet vaak gezien.
Voor de gemiddelde foto 1024 pixels http://home.tiscali.nl/dvo32/DSCF10271.jpg
Naast het feit dat beide spelers er niet geheel op staat hoor ik graag jullie mening.
Camera was de finepix S5500 beeldformaat 4 megapixels en sportstand ingesteld.
Voor de gemiddelde foto 1024 pixels http://home.tiscali.nl/dvo32/DSCF10271.jpg
Naast het feit dat beide spelers er niet geheel op staat hoor ik graag jullie mening.
Camera was de finepix S5500 beeldformaat 4 megapixels en sportstand ingesteld.
Er missen een bal en wat voeten, wat de foto natuurlijk niet ten goede komt. Zeker bij voetbal is toch wel handig om ofwel voeten, ofwel een bal te kunnen zien
.
De gezichtsuitdrukkingen en het Actie thema zijn in ieder geval wel goed. Wel loopt voor mijn gevoel de horizon nogal schuin van linksboven naar rechtsonder. Even rechtzetten dus, evt. ook de kleur wat aanpassen naar minder groenwaas.

De gezichtsuitdrukkingen en het Actie thema zijn in ieder geval wel goed. Wel loopt voor mijn gevoel de horizon nogal schuin van linksboven naar rechtsonder. Even rechtzetten dus, evt. ook de kleur wat aanpassen naar minder groenwaas.
En de nieuwe: Foto-opdracht week 18 - closeup/macro 

Pagina: 1