Ik koop straks een antec sx1030ec, moet je zeker even hierzo kijken. Dan stop ik dus 2 fans voor-onderin voor zuigkracht en 2 fans achter-bovenin 2 fans van 80mm. Dan wil ik nog twee 120mm fans erbij zetten. Ik dacht aan eentje in de bovenkant van de kast en eentje in het zijpaneel.
Wat is nu de beste plek voor die fans
Ik ben dus die twijfelaar die voor kast 1 gaat...
Zijn vier fans niet genoeg? lijkt mij wel, je moet ook een beetje aan de herrie denken...
Zijn vier fans niet genoeg? lijkt mij wel, je moet ook een beetje aan de herrie denken...
Verwijderd
Gewoon 1 bij de pci sloten en 1 bovenop. Hier heb ik hem bovenop zitten:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/100625
Dat is een 120mm duS...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/100625
Dat is een 120mm duS...
Als je meer fans hebt, kun je ze langzamer laten draaien en heb je dezelfde airflow met minder lawaai
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee-eens. Als je dan voorin een fan hebt zitten bijv een 120mm, en je laat die minder hard blazen, dan word je airflow dus wel minder. ookal heb je meer fans. degene voorin zachter laten lopen lijkt me niet echt verstandig...
Verwijderd
en je moet zorgen dat je flink wat fans bovenin hebt om warme lucht weg te blazen. Onderin 1 en bovenin 1 aanzuiger voldoet wel!
Ik bedoel dus dat met twee 120mm fans erbij en alles iets langzamer laten draaien, geeft zeker niet minder airflow als met alleen de 80mm fans, of niet soms?
Waar je voor moet zorgen is dat de lucht die UIT je kast gaat meer is dan wat IN je kast gaat. Als er dus meer lucht in komt dan dat er uit kan, krijg je last van overduk wat de temp laat stijgen (zoals we allemaal weten).
Ik zou er 1 bovenop en 1 int zijpaneel doen
.
Ik zou er 1 bovenop en 1 int zijpaneel doen
bij de conrad hebben ze 120 mm fans met kogellagertje 
hoor je haast nix van als ze draaien
hoor je haast nix van als ze draaien
-
Zeg Phreak,
Zou je dat echt merken, die 0,1 graad voor de drukverhoging? Volgens mij niet.
Maar volgens mij merk je het wel als je kast door alle kieren en gaatjes stof gaat aanzuigen. Dus je kunt beter zorgen voor een lichte overdruk in je kast.
En als je het dan nog niet met me eens bent: Met overdruk in je kast heb je meer lucht-massa in je kast dan met onderdruk. En wat je dus meer aan lucht in je kast hebt, kan ook meer warmte opnemen.
Zou je dat echt merken, die 0,1 graad voor de drukverhoging? Volgens mij niet.
Maar volgens mij merk je het wel als je kast door alle kieren en gaatjes stof gaat aanzuigen. Dus je kunt beter zorgen voor een lichte overdruk in je kast.
En als je het dan nog niet met me eens bent: Met overdruk in je kast heb je meer lucht-massa in je kast dan met onderdruk. En wat je dus meer aan lucht in je kast hebt, kan ook meer warmte opnemen.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Pagina: 1