Toon posts:

X1900XTX , soundclip !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hwspirit.com/reviews.php?read=23

Dit is dus een soundclip van de X1900XTX
Deze kaart wou ik me gaan kopen maar ik neem er nu afstand van , dit vind ik echt erg :|
De 7900GTX levert bijna zelfde prestaties + ruislloos bijna.

Meningen graag !

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mwah vind het nu niet echt de zelfde prestaties en wat wil je met dit topic berijken eigelijk?
allemaal posts als WTF das erg :/ lijken me ook niet de bedoeling ;)

oja, als je denkt dat de 7900GTX geruisloos is :P maak je borst dan maar nat, zijn ze gewoon niet

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 23-04-2006 18:36 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je het geld voor over hebt om zon kaart te kopen, kun je ook nog wel een andere koeler erbij kopen (lijkt mij) Zo duur zijn die dingen niet, en dan heb je een veel stillere kaart.

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach,als jij jouw kast open zet zul je ook wel wat horen. :)
Ik heb een Thermaltake Armor kast en die is vrij open en staat op 50 cm van mij af,op mijn buro.
Ik zal de laatste zijn die beweerd dat de X1900XTX geen geluid maakt,maar ik persoonlijk stoor er mij niet zoveel aan.

En anders kan je er ook nog een andere koeler op zetten..Zalman ofzo.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19

Bever!

3

We started with the XTX model and with the very quite common 3DMark series of video tests, we got good results and everything was going just fine (running 2001SE and 2003), but when we ran 3DMark 2005 and 2006 we got to hear something interesting... the cooler of the videocard running at its full potential ;)
vreemd want hij hoort standaard pas bij 100 graden op 100% fanspeed te switchen, denk dat dit een foutje was in de kaart ofzo. aangezien hij bij mij in 3d eigenlijk niet boven de 40% komt. Dan is het geluid nog gewoon goed te doen. imo natuurlijk

/edit/ de xt die ze testen maakt ook minder kabaal, normaal is dat gewoon hetzelfde.
en een 7900gtx is zeker niet geruisloos ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Bever! op 23-04-2006 18:42 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Koop er gewoon een Arctic accelero bij voor €20,- en klaar ben je.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Haha, schitterend. Nvidia heeft er ook zo'n eentje!

FX5800 anyone? ;)

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
http://techreport.com/onearticle.x/9780

Ter vergelijking nog eens de twee vergelijken @soundclip

• Bever!

Bever!

3

geforce is een stuk stiller inderdaad :)
alleen die pieptoon die de fan maakt vind ik dan weer hinderlijk.

je moet zoiets ook int echt horen wil je het goed kunnen beoordelen denk ik.

Verwijderd

Bever! schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:57:
geforce is een stuk stiller inderdaad :)
alleen die pieptoon die de fan maakt vind ik dan weer hinderlijk.

je moet zoiets ook int echt horen wil je het goed kunnen beoordelen denk ik.
idd, stel dat je je geluid te hard hebt staan. Dit geeft gewoon een vertekend beeld.

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Hmz, Asus 1900XTX is reeds besteld. Als ik het storend vind dan kwak ik er wel andere koeling op, noest koper zalman blok oid. Desnoods misschien zelfs maar eens waterkoeling overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door da Burp op 23-04-2006 19:31 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:41
Wat kan ik hierop zeggen? Het is inderdaad luid, maar de kast staat open en ik neem aan dat, wanneer de kast dicht is, het geluidsniveau ook zal dalen tot een iets comfortabeler niveau :)
Zoals al wordt aangegeven, door andere users, kun je altijd nog de koeler vervangen en de kwaliteit koeler verschilt ook per fabrikant (Asus / XFX / PoV / Club3D etc.).
Ikzelf ben nog altijd van plan om in de zomer een ATi-Radeon X1900XTX aan te schaffen, en mocht de koeler meer geluid maken, dan zet ik er gewoon een andere koeler op :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Frank_Knopers schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:44:

FX5800 anyone? ;)
_/-\o_

In ieder geval, ik zou er dan gewoon een andere koeler op zitten, ik draai zelf altijd met kast open, geluid vind ik niet zo erg, op laatst raak je er wel aan gewend

[ Voor 25% gewijzigd door Phyxion op 23-04-2006 19:39 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

De prestaties van de XTX zijn het geluid meer dan waard. Het scheelt uiteraard ook wel wat dat ik headphones heb en voor de XTX de Gainward dual fan 6800GT gewend ben.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
Waarschijnlijk kan je hem gewoon in idle op 20/30 % laten draaien zodat je er al een stuk minder last van hebt.
Ga je gamen dan hoor je fan tog niet door alle geluiden.

En die NB-fan daarow zal ook wel meehelpen aan de geluids productie

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07
Wat ik niet helemaal snap is waarom ik geen mensen hoor praten als referentiekader. Op die manier kan je een btje horen in hoeverre het geluid van de kaart storend is.

[ Voor 3% gewijzigd door tikkietrugjaap op 23-04-2006 21:34 ]

Prima.

Verwijderd

Ik heb een x1900XTX en een x1900CF en hoor ze niet !! Alleen met gamen als deze te warm word gaat die echt heel even harder blazen.. Ik vind het niet storend.. Idle zijn ze echt stil..

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 13:39
Ik heb zelf een 7800GTXen die is altijd vrij stil moet ik zeggen, dus als dat een beetje overeen komt met de 7900GTX dan zal je van de nvidia geen last hebben. Over de 1900XTX kan ik helaas niets zeggen.

LinkedIn
BlackIntel

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:34:
Wat ik niet helemaal snap is waarom ik geen mensen hoor praten als referentiekader. Op die manier kan je een btje horen in hoeverre het geluid van de kaart storend is.
Helemaal mee eens :). De ene persoon is een stofzuiger gewend en vindt alles wat minder herrie maakt stil, de ander vindt sommige laptops al herrie maken (ikke).
TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:09:
Waarschijnlijk kan je hem gewoon in idle op 20/30 % laten draaien zodat je er al een stuk minder last van hebt.
Ga je gamen dan hoor je fan tog niet door alle geluiden.

En die NB-fan daarow zal ook wel meehelpen aan de geluids productie
Als je hem op 20/30% kan zetten, dan kan je hem natuurlijk ook uitzetten. Dan hoor je hem ook niet :P. Om de een of andere reden denk ik dat je toch beter een andere koeler op zo'n kaart kan zetten ;). Of zoals RoD al zei: Zo'n kaart is al zo belachelijk duur, dat een extra koelertje er ook wel af kan.
Frank_Knopers schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:44:

FX5800 anyone? ;)
Geniaal filmpje :+.

Zou er trouwens nog een tijd komen dat Videokaart producenten lekker stille koelers gebruiken? Meestal kan je kiezen uit of een heleboel herrie, of een duurder fanloos ontwerp. Maar niets er tussenin, tenzij je zelf een koeler erbij koopt en je garantie verspeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door dr snuggles op 23-04-2006 21:56 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
wwillem schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:51:

[...]

Als je hem op 20/30% kan zetten, dan kan je hem natuurlijk ook uitzetten. Dan hoor je hem ook niet :P. Om de een of andere reden denk ik dat je toch beter een andere koeler op zo'n kaart kan zetten ;). Of zoals RoD al zei: Zo'n kaart is al zo belachelijk duur, dat een extra koelertje er ook wel af kan.
Ik denk dat als je de fan helemaal uitzet hij snel zal overlijden :*)
Een hoop mensen willen hun garantie niet verspillen door er een andere koeling dr op te zetten ;)

• Bever!

Bever!

3

TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:24:
[...]

Ik denk dat als je de fan helemaal uitzet hij snel zal overlijden :*)
Een hoop mensen willen hun garantie niet verspillen door er een andere koeling dr op te zetten ;)
in 3d ja ;)
maar 2d heb ik een profieltje in atitool op extra laag voltage en extra lage clocks gemaakt met 0% fanspeed :)

3d detection aan en geen omkijken meer naar.

Verwijderd

Maar waarom zit er dan niet een iets wat betere koeler fan op zo'n 1900XT . Heleboel mensen zullen alleen daarom afhaken om die kaart vanwege het geluid niet te kopen .Terwijl een betere fan dit goed kan oplossen . Persoonlijk vind ik dit een erg kromme zet .
Pagina: 1