Toon posts:

De BenQ VA, VL en PL4271 LCD TV's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

De BenQ VA, VL en PL4271 LCD TV's

Afbeeldingslocatie: http://carencam.speedxs.nl/GoT_startpost/15307.jpg

Indeling:

Inleiding
Specificaties
Foto's
Mini FAQ
Tutorials & Tips
Links
Overige vragen

BenQ heeft twee nieuwe LCD TV productlijnen: de ‘V’ (VL, VA) en ‘P’ productlijnen

‘V’ productlijn – VA

De ‘VA lijn’ staat voor de perfecte vervanging van conventionele CRT televisies.
Met een hoge resolutie WXGA (1366 x 768 pixels) scherm en HDMI interface bestaat de VA reeks uit vier modellen: de 26-inch VA261, de 32-inch VA321, de 37-inch VA371 en de 42-inch VA421.
Alle modellen zijn HDTV compatibel (1080i, 720p), hebben een contrastverhouding van 1000:1,
een HDMI interface en een reactietijd van 8 ms.

‘V’ productlijn - VL

BenQ’s ‘VL lijn’ bestaat uit vier geavanceerde LCD TV’s:
de 26-inch VL2633, de 32-inch VL3233, de 37-inch VL3733 en de 42-inch VL4233.
Deze modellen zijn vooral gericht op gebruikers die hoge specificaties voor een betaalbare prijs zoeken.
De ‘VL lijn’ onderscheidt zich met een aantrekkelijk uiterlijk en geavanceerde kenmerken zoals HDTV compatibiliteit (480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p)
en “human care” eigenschappen.

De “human care” kenmerken van de ‘VL lijn’

omvatten de ingebouwde, intelligente, ambient light sensor die het backlight automatisch instelt voor energiezuinig, comfortabel tv-kijken. [
Verder brengt de ‘soft mute’ functie het geluid na een onderbreking geleidelijk weer op het oorsponkelijke niveau.
De VL2633, VL3233, VL3733 en VL4233 modellen zijn uitgerust met Virtual Dolby Surround Pro Logic II geluid om de home cinema kijkervaring compleet te maken.

‘P’ productlijn – PL lijn biedt eersteklas prestaties

BenQ start de ‘PL lijn’ van kwalitatief hoogwaardige LCD TV’s met de 42-inch PL4271.
De PL4271 biedt uitstekend beeld, elegant ontworpen zijpanelen en een superieur geluidsysteem zodat de gebruiker kan genieten van eersteklas beeld en geluid.
De PL4271 is HDTV compatible (720p, 1080i, 1080p) en beschikt over volledige HD 1920 x 1080 hoge resolutie.
De PL4271 levert verder superieure geluidsprestaties dankzij een ingebouwde D2Audio intelligente digitale versterker voor geluidsoptimalisatie en correctie van audiosignalen.
Dit leidt tot een betrouwbare, hoge geluidsprestatie die vergelijkbaar is met die van de beste analoge versterkers. Verder levert D2Audio virtuele geluidseffecten als WideSound en ‘deep bass sound’

Senseye technologie

BenQ’s ‘VL’ and ‘PL’ productlijnen beschikken over BenQ’s Senseye technologie. Deze technologie verbetert dynamisch het contrast en de voor het oog ware kleuren die verder worden verrijkt door de YUV Domain Engine. Senseye verbetert ook de helderheid en optimaliseert beweging, wat het bekijken van grafisch intensieve applicaties – zoals gaming, entertainment en professionele multimediaprestaties – sterk verbetert.

productlijnVAVLPL
lcd panel1366 x 7681366 x 7681920 x 1080
HD Readyjajaja
Full HDneeneeja
HDTV compatibiliteit

720p,
1080i
480i,
480p,
720p,
1080i,
1080p

720p,
1080i,
1080p
HDMI interfacejajaja
contrastverhouding1000:11000:11000:1
brightness 550cd/m²550cd/m²550cd/m²
response time 8ms 8ms 8ms
viewing angles(graden) 170+ 170+170+
human careneejaja
Senseye technologieneejaja

Prijsindicatie:
Beeld formaatproductlijn – VAproductlijn – VLproductlijn – PL
26-inchVA261=??? EuroVL2631=???? Euro
32-inchVA321=??? EuroVL3231=1,299 Euro
37-inchVA371=??? EuroVL3731=1,799 Euro
42-inchVA421=??? EuroVL4231=???? EuroPL4271=2.940 Euro

Afbeeldingslocatie: http://carencam.speedxs.nl/GoT_startpost/15307.jpg

Wat is Senseye technologie

• Senseye technologie verbetert dynamisch het contrast en de voor het oog.
Senseye verbetert ook de helderheid en optimaliseert beweging, wat het bekijken van grafisch intensieve applicaties – zoals gaming, entertainment en professionele multimediaprestaties – sterk verbetert.

Heb je vragen of opmerking dan kan je ze altijd hier posten, of e-mailen naar:
Strammerm@hotmail.com

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 08:04 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Klippy

Still Game

Ze zien er wel leuk uit, aardige specs ook.
Maar er zijn erg veel van die TV's tegenwoordig, de vraag die dan ook altijd bij me opkomt is: Wat kost het?
Ze zijn geloof ik nog niet te verkrijgen in NL, maar weet je wel of dat gaat gebeuren? En wanneer?

Over specs praten is leuk, maar denk dat de meeste mensen toch wel op zoek zijn naar een goed leverbare TV voor weinig geld.
Zonder die info heeft het topic voor mij niet veel meer waarde dan een promotiefolder van BenQ.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat het vanwegen spam niet zo handig is dat je je email adres zo open en bloot op de pagina zet!

Zijn er al prijzen van deze modellen bekend? Kan er erg weinig over vinden :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ziet er goed uit. Het eerste 1080p beeldscherm dat ik tegenkom. Volgens verschillende Duitse sites moet ie daar rond de 3000 euro gaan kosten. Dat valt ook reuze mee voor zo'n scherm.

Oh, en ik las ook ergens dat ie daar vanaf juni op de markt zou moeten zijn. Gewoon even googlen op het typenummer levert aardig wat info op.

[ Voor 30% gewijzigd door Apache4u op 23-04-2006 01:24 ]

Dat betekent, stam + t .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb 2 weken terug een weekeinde mogen spelen met de DV3251 (32").
Erg mooi, alleen voor mijn woonkamer is een 32" al aan de grote kant.
Ben dan ook erg benieuwd wat deze series moeten gaan doen gezien de prijsstelling van de DV3251 (die kwam op een 1499 euro uit ongeveer).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hier is een betere foto van de PL4271.
ook nog een slideshow van CeBIT 2006, hier staan ook een paar mooie foto's

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 21:48 ]

Verwijderd

1080p @ 60 Hz 1:1 pixel mapping!

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:E7XGQwYHk9ZDJM:www.svetmotoru.cz/foto/fotogalerie/id1225_1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 12:37 ]

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36
Weet iemand meer over deze TV's? Ik kan op het internet helemaal niets vinden over deze serie. En de post boven mij wordt er zelfs trots een foto getoond, dus ik mag aannemen dat ze toch wel verkocht worden.
Het gaat mij voornamelijk om de VL26", die heeft toch wel aantrekkelijke functies (1080p!) voor het geld (als die prijzen in dat tabelletje kloppen)...

Verwijderd

NeoPhix schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:49:
Weet iemand meer over deze TV's? Ik kan op het internet helemaal niets vinden over deze serie. En de post boven mij wordt er zelfs trots een foto getoond, dus ik mag aannemen dat ze toch wel verkocht worden.
Het gaat mij voornamelijk om de VL26", die heeft toch wel aantrekkelijke functies (1080p!) voor het geld (als die prijzen in dat tabelletje kloppen)...
Dat kan best zijn, maar aan de resolutie te zien heb je er toch niets aan, dat scaled hij gewoon down.

Verwijderd

ik kan me haast niet voorstelen dat dat 1080p is, eerder 720p, alles ziet er nog zo groot uit. Ik krijg volgens mij net zoveel icoontjes op mijn bureaublad@720p

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:54:
[...]

Dat kan best zijn, maar aan de resolutie te zien heb je er toch niets aan, dat scaled hij gewoon down.
Ah, sh*t, kijk ik daar gewoon overheen. Bedankt dat je me er even op wees... maar goed, dan nog lijkt het me een interessant alternatief naast de Samsungs en Sony's, daar Benq meestal net even wat goedkoper is en toch goede spullen maakt.

Verwijderd

Er wordt hierboven gesproken over de VL3733, wordt daar niet de VL3735 bedoeld? Ik zie de VL3735 nu een aantal dagen(enkele weken misschien) bij de pricewatch vemeld staan. Klopt het wat ik allemaal zie, het lijkt nml ongelofelijk 1080p voor voor nu nog geen 1700 eurie.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met dit scherm? Ik ben heel benieuwd!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:02
Heb een VL3735 besteld :) Volgens de BenQ site en de daarstaande handleiding is dit wel degelijk een FULL HD televisie. De info die boven aan deze post staat is dus incorrect. Tevens heeft deze vergeleken met de DV3750 1200:1 contrast ratio en verbruikt 40 watt minder. Ook zit er een ingebouwde speaker in en is het design wat strakker. Morgen moet ik hem binnen hebben en zal dan van de week wel wat bevindingen erover plaatsen.

http://www.benq.com/produ...t=904&page=specifications
Hier is de juiste specs:
Screen Size 94cm/37"
Aspect Ratio 16:9
Brightness 550 nits
Contrast Ratio 1200:1
Response Time 8 ms
Viewing Angle 176/ 176
Resolution 1920x1080

Display Compatible 480i / 480p/ 720p/ 576i/ 576p/ 720p/ 1080i/ 1080p(HDMI)
Broadcasting System NTSC/ PAL/ SECAM
Speakers 10Wx2
Video Features Senseye Technology: Yes
10 Bit color processing: Yes
Aspect Ratio Adjustment: 4:3/ 16:9/ Letter box/ Wide/ Real
Picture Modes: Cinema/ Dynamic/ Standard/ Personal
Sharpness Enhancement: Yes
Low Angle Modle: Yes
De-Interlacing: Motion Adaptive
3D Y/C Comb Filter: Yes (3D)
Auto Contrast Enhancement: Yes
Noise reduction: Yes

Audio Features Sound Effect: Virtual Dolby Sound
Other Features PIP/PBP: PIP
Personal Setting: 1
Picture Freeze: Yes
Sensi-Light Sensor: Yes
Swivel View: Yes
Connector Auto Detection: Yes
Soft Mute: Yes
Backlight Eco Mode: Bright/ Normal/ Dark/ Auto
Color temperature: Warm/ Cool/ Standard
Sleep Timer: 0, 30,60,90,120,150,180
PC Mode Horizontal Frequency: 31.5 ~ 60 KHz
Vertical Frequency: 50 ~85 Hz
DPMS: Yes
Image Auto Setting N/A
Horizontal Frequency 31.5 ~ 60 KHz
Vertical Frequency 50 ~85 Hz
Input Terminals Composite AV (Video+L/R): 2 (Rear x1 + Side x1)
S-Video: 2 (Rear x1 + Side x1)
Scart: rear x 2 (Full, Half)
Component (Y Pb Pr / Y Cb Cr) + Audio: 2
Analogue TV Tuner: 1
D-Sub: 1
DVI: Thru HDMI
HDMI: 1
PC Audio: 1
RS 232: Through D-sub
Output Terminals Headphone: 1 at side
Audio Out: L/R

Dimensions Dimension with Stand (W x H x D mm): 970x748x295
Dimension w/o Stand (W x H x D mm): 970x697x122
Weight Weight (with stand, Kg): 27.6
Weight (without stand, Kg): 23
Color N/A
Power Consumption 210 W
Power Supply AC 200~240V, 50/60 Hz
Accessories (included) Remote Control with Battery
Accessories (selected models only)

bla di bla bla

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:49
Ik ben heel benieuwd. Ik denk er sterk over om deze ook te gaan bestellen zodra ik in mijn nieuwe huis zit. Dus hopelijk kan je snel je bevindingen posten.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• ChristianD
Rusty schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:43:
Ik ben heel benieuwd. Ik denk er sterk over om deze ook te gaan bestellen zodra ik in mijn nieuwe huis zit. Dus hopelijk kan je snel je bevindingen posten.
Nog speciale zaken die je graag zou willen weten? Ik zal hier dan proberen of ik ze kan achterhalen. Mijn test zal voornamelijk het koppelen van een xbox360 op 1080i via component worden. Ook zal ik een kpn digitale tv decoder aansluiten. Via de xbox 360 wat hd content bekijken uiteraard :)

Ik kan op zich ook de kabel (ben nog niet afgesloten) op de interne tv tuner te testen, maar ik ben juist overgestapt op kpn omdat de kwaliteit dusdanig belabberd was dat het eigenlijk geen nut heeft om te testen.

Mijn pc aansluiten op de tv zal lastig worden, omdat die op zolder staat en niet in de woonkamer. Misschien dat ik dit later is ga proberen.

bla di bla bla

• Rusty
ChristianD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Nog speciale zaken die je graag zou willen weten? Ik zal hier dan proberen of ik ze kan achterhalen. Mijn test zal voornamelijk het koppelen van een xbox360 op 1080i via component worden. Ook zal ik een kpn digitale tv decoder aansluiten. Via de xbox 360 wat hd content bekijken uiteraard :)

Ik kan op zich ook de kabel (ben nog niet afgesloten) op de interne tv tuner te testen, maar ik ben juist overgestapt op kpn omdat de kwaliteit dusdanig belabberd was dat het eigenlijk geen nut heeft om te testen.

Mijn pc aansluiten op de tv zal lastig worden, omdat die op zolder staat en niet in de woonkamer. Misschien dat ik dit later is ga proberen.
Bedankt, het gaat niet om hele specifice zaken. Waar ik wel benieuwd naar ben is de kwaliteit van standaard tv. Ik kijk bijna geen tv, maar mijn vriendin wel. Ga wel overstappen op digitale tv van casema, maar gewoon analoog kabel zal er waarschijnlijk niet aangehangen worden.
Verder ga ik er een DVD speler aanhangen en een TVIX 5000u om HD series en films te kunnen kijken.

• ChristianD
Rusty schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:06:
[...]

Bedankt, het gaat niet om hele specifice zaken. Waar ik wel benieuwd naar ben is de kwaliteit van standaard tv. Ik kijk bijna geen tv, maar mijn vriendin wel. Ga wel overstappen op digitale tv van casema, maar gewoon analoog kabel zal er waarschijnlijk niet aangehangen worden.
Verder ga ik er een DVD speler aanhangen en een TVIX 5000u om HD series en films te kunnen kijken.
Zoals ik al zei zal ik de ingebouwde tuner niet goed kunnen testen, maar wel een digitale ontvange via scart aangesloten wat dezelfde situatie is als je digitale tv via de kabel zal nemen. DVD speler zal uiteraard ook worden getest ;-)

bla di bla bla

Verwijderd

Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen. Met name 1080p via pc! Ik lees graag wat je ervaart.

• ChristianD
hier dan een kort verslagje van mijn bevindingen van de vl3735.

design
Het design vind ik persoonlijk erg mooi. De knoppen/aansluitingen zijn allemaal erg goed weggewerkt.

beeldkwaliteit xbox360 op 1080i
Ik heb mijn xbox360 als mediacenter extender geconfigureerd. Toen ik hem aansloot (nadat ik de component kabel op HD had gezet) was ik verblufd hoe mooi het was. 1080i output is prachtig. Alles is gewoon haarscherp. Toen ik via de xbox360 HD promo filmpjes ging bekijken was dit ook gewoon geweldig. Kleuren en scherpte zijn erg goed. Vooral een promo filmpje met daarin water zag je de schaduwen en lichtinval zeer scherp.

Het enige spelletje dat ik op het moment heb is Dead Or Alive 4 en dit ziet er dan ook prachtig uit. Haarscherpe lijnen van characters en je ziet zoveel kleine details.

dvd
Ín het begin was ik enigzins teleurgesteld over de scherpte met de standaard instellingen. Nadat het beeldmateriaal met mijn xbox gezien had viel een dvd tegen. Het probleem hierin is de scaler. Een DVD is natuurlijk van een veel lagere resolutie dan 1080i. De scaler in de televisie gaat dit proberen te vergroten naar de pixel resolutie van 1920x1080. Dit is niet zo zeer een probleem van deze televisie maar van alle tv's met een hoge native resolutie. Probeer maar is een lage resolutie video op je lcd scherm op je televisie in een hoge resolutie full screen te bekijken.

tv
Mijn digitenne decoder had hetzelfde probleem als bij dvd's. Echter dit is een nog lagere resolutie als een dvd. Na wat met instellingen te rommellen had ik toch een acceptabel beeld gekregen.

Eerst was ik nog niet helemaal overtuigd van het scherm, maar nu ik hem vanavond weer zag ben ik er wel steeds meer tevreden over. Ik zal proberen van het weekend wat foto's te nemen tijdens het afspelen van een dvd/tv/xbox etc.

bla di bla bla

Verwijderd

Bedankt voor de korte review CristianD. Ik vind het wel jammer om te horen dat dvd en digitale tv weergave tegenvalt, maar ach... Dat is inderdaad nou eenmaal zo. Waar ik zelf heel erg benieuwd naar ben (en waarschijnelijk hier nog wel meer) is de 1080 P weergave. Zeker omdat dit bij de dv3750 van benq niet helemaal lekker ging.

Ook was er met de dv3750 een beetje kritiek op de contrast ratio / kleuren. Maar als ik jouw stukje zo lees, zit dit nu wel goed. Ik ga hem denk ik ook aanschaffen. Welke winkel heb jij hem vandaan CristianD? Hi tune heeft hem op voorraad, maar als ik de shop survey zo lees leveren ze bijna altijd te laat. (en als ik iets wil moet het er morgen al zijn ;) )

• ChristianD
Ik heb hem inderdaad bij hi-tune besteld. Dit heb ik maandagavond gedaan en gelijk geld overgemaakt. Gekozen voor TNT 24-uurs bezorging en woensdagochtend was hij al bezorgd. Over de bezorging klaag ik dus niet :)

Ik heb van het weekend niet veel tijd, maar zal proberen om mijn computer naar beneden te halen en aan te sluiten op de dvi poort om te kijken of 1080p direct werkt. De xbox360 ondersteunt dit namelijk op het moment gewoon niet.

Gisteravond weer wat tv gekeken en moet zeggen en na wat rommelen met instellingen ik de kwaliteit steeds acceptabeler vind worden. Een normale beeldbuis tv blijft natuurlijk het mooier weergeven, maar ja deze tv is natuurlijk toekomst gericht. Net Finding Nemo (1080i) gekregen en dit ziet er natuurlijk super uit. Voor dit soort hoge resolutie beeld materiaal wint deze tv het dik van andere 720p tv's.

bla di bla bla

• Rusty
Bedankt voor de review. Mooi dat ie bevalt. Ik ga thuis maar snel aan de interne approval voor de aanschaf werken. ;)

Hopelijk bevalt de tv en dvd binnen kort nog beter zodat het kleine beetje twijfel wat er bij mij nog is ook weg is.

• ChristianD
Zal proberen binnenkort plaatjes te schieten van de televisie terwijl hij dvd/tv/xbox360 output levert. Een plaatje schijnt meer dan 1000 woorden te zeggen ;-)

PS. Waar kan ik de plaatjes dan het beste hosten. Heb een 5mp camera en wil de plaatjes zo groot mogelijk laten om zo het beste de beeldkwaliteit te laten zien.

bla di bla bla

• ChristianD
Ik heb een nieuw topic aangemaakt (het is mijn eerste topic hier op GOT) voor de Benq VL3735.

Deze kun je kun je hier vinden:
Ervaringen Benq VL3735

bla di bla bla

Pagina: 1