ikke heb onder een fat partitie gemount en wil deze graag delen zodat ze (waarom vrouwelijk eigenlijk?) gebruikt kan worden door de WinMe en Win2000 clients. Lezen lukt inmiddels prima maar ik niet schrijven. Misschien iets met users op de linuxbak te maken?
Verwijderd
Kijk eens of je de volgende dingen wel in je smb.conf hebt staan bij de betreffende share:
Zie ook de 2 recente andere topics over samba in dit forumread only = no
writable = yes
kan het zijn dat ikke niet de juiste rechten verleend heb op linux systeem voor de win95 partitie
en mocht dit zo zijn hoe geeft ik dan schrijfrechten aan een gebruiker?
Euh, volgens mij kan je alleen native partities gebruiken...
Verwijderd
Dat is heel goed mogelijkOp woensdag 24 januari 2001 22:48 schreef trifling het volgende:
kan het zijn dat ikke niet de juiste rechten verleend heb op linux systeem voor de win95 partitie
Hiervoor gebruik je de volgende progjes:
tik "man " voor de betreffende progjes om uitleg erover te krijgen.chmod, chown ,chgrp
Zie ook dit en dit topic om je vraag te beantwoorden
Je partitie wordt waarschijnlijk "readonly for other than root" gemount.
Daar heeft de sambaconf verder weinig mee te maken.
De rechten voor de schijf moeten voor de user waar de winxxx-er mee inlogt op je server goed staan, voor het mounten etc.
Daar heeft de sambaconf verder weinig mee te maken.
De rechten voor de schijf moeten voor de user waar de winxxx-er mee inlogt op je server goed staan, voor het mounten etc.
Verwijderd
Dat probleem heb ik waarschijnlijk ook
denk ik. Alhoewel ik wel de Linuxnative heb
, maar hoe stel je dat in dan
Verwijderd
Jij hebt dat probleem iig niet, aangezien je het over een share op je eigen ext2-partitie hebt.Op woensdag 24 januari 2001 23:12 schreef 2Psycho het volgende:
Dat probleem heb ik waarschijnlijk ook
Kijk maar eens in je eigen topic, daar heb ik als het goed is de oplossing voor je probleem gegeven.
Verwijderd
je zet gewoon in /etc/fstab
de optie
umask=002,gid=XXX
XXX = dan de user group die mag schrijven op de schijf en zet het type wel om msdos
de optie
umask=002,gid=XXX
XXX = dan de user group die mag schrijven op de schijf en zet het type wel om msdos
dat van "readonly for other than root" lijkt bij mij wel de boosdoener, is wel rw
chmod enzo wil niet echt werken of de fat partitie
ook al geprobeerd om de winMe user owner van de partitie te maken maar ook daar gaat iets mis of werkt niet
kortom ik zal dus als root in moeten loggen om hier te kunnen schrijven, weet niet of dit wel de bedoeling is?
chmod enzo wil niet echt werken of de fat partitie
ook al geprobeerd om de winMe user owner van de partitie te maken maar ook daar gaat iets mis of werkt niet
kortom ik zal dus als root in moeten loggen om hier te kunnen schrijven, weet niet of dit wel de bedoeling is?
Pagina: 1