Toon posts:

[Muziek] Programma met meerdere playlisten, met auto bijwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enkele dagen aan het zoeken en aan het proberen, maar nog steeds met geen resultaat. Ik wil een grote MP3-collectie onderbrengen in een Media programma. Het programma moet aan de volgende eisen voldoen.

- Programma moet Playlist synchoriseren met een bepaalde map
Het zou fijn zijn als je in het programma een aantal mappen kunt instellen met mp3's. Zodra een nieuwe mp3 geplaatst wordt in een van deze mappen, dat deze direct (of bij het opnieuw opstarten) wordt toegevoegd aan de playlist.

- Het programma moet meerdere playlisten ondersteunen
Een mooi voorbeeld hiervan is iTunes. Zelf playlisten aanmaken en alles netjes categoriseren.

In zekere zin telt mijn eerste eis niet zo zwaar. Alleen het probleem bij iTunes is, dat je alles eerst moet toevoegen aan de Bibliotheek. Het is lastig als je frequent losse nummers toevoegd aan een reeds bestaande grote collectie. Ik mis hier de optie dat je een playlist kan leeggooien en daar direct in een map in kan importeren.

Wie herkent het probleem en wie kan mij verder helpen???

Alvast bedankt!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MediaMonkey?

En voor tags aan maken vind ik zelf Tag&Rename super handig, en voor navigeren gewoon die-hard Windows Verkenner ® :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 08:54
Volgens mij kan dat allemaal met Windowx Media Player...
Kan je ook zo instellen dat hij bepaalde mappen checked op nieuwe muziek.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Programma om muziek te beheren

Staan ook nog wat ideeen in.......

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:49:
MediaMonkey?

En voor tags aan maken vind ik zelf Tag&Rename super handig, en voor navigeren gewoon die-hard Windows Verkenner ® :P
MediaMonkey lijkt mij goed alternatief, ik merk alleen op dat je voor die synchronisation de Gold, of te wel de betaal versie moet hebben.

Is er geen freeware beschikbaar?

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:57:
[...]

MediaMonkey lijkt mij goed alternatief, ik merk alleen op dat je voor die synchronisation de Gold, of te wel de betaal versie moet hebben.

Is er geen freeware beschikbaar?
Ja, de standaard versie, te zien op www.mediamonkey.com ? Download link zoals die ook bij Get It staat: http://www.mediamonkey.com/MediaMonkey_Setup.exe :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

webfreakz.nl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:49:
MediaMonkey?

Brr ** RILL ** Verkenner => EXIT and Hallo Total Commander @ http://www.ghisler.com ;)
webfreakz.nl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:28:
Dat programma is lelijk en gaar :( En ja, ik heb geprobeerd er mee te leren werken :+
Tja mijn XP draait in Classic mode dus ik heb er geen problemen mee opzich :)
Zelf weten ...

[ Voor 32% gewijzigd door nero355 op 21-04-2006 16:51 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

nero355 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:10:
[...]

Brr ** RILL ** Verkenner => EXIT and Hallo Total Commander @ http://www.ghisler.com ;)
Dat programma is lelijk en gaar :( En ja, ik heb geprobeerd er mee te leren werken :+

Verwijderd

Topicstarter
P4uluz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:52:
Volgens mij kan dat allemaal met Windowx Media Player...
Kan je ook zo instellen dat hij bepaalde mappen checked op nieuwe muziek.
explain...

Verwijderd

moet ook wel werken met winamp toch??

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 13:36

ThunderNet

Flits!

Windows Media Player idd.
Ga naar de Media library, druk op de knop ADD, dan kies je voor "by Monitoring Folders" :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Geen antwoord op de vraag, maar een superhandig tooltje om alle bestanden uit een playlist te kopiëren: Amok Playlist Copy

• xzenor

xzenor

Winamp kan inderdaad folders scannen of er al wat bijgekomen is maar ik vindt winamp persoonlijk nogal gaar met zijn library.. je kan nergens terugvinden waar het bestand staat. Ik wil ook kunnen sorteren op locatie zodat ik normaal mijn id3-tags kan aanpassen aangezien die vaak niet kloppen of niet voldoen aan mijn eisen, maar je kan puur en alleen sorteren op id3-tags.. slechte zaak

edit:
1. oh ik geloof dat als je 'filename' kiest je niet alleen de filename maar het volledige path van de mp3 krijgt... dan is de winamp library eigenlijk best handig.. Ik moet nog testen of het echt zo werkt..

edit:
2. fuk, filename is dus toch gewoon 'filename' en niet het gehele path. Ondanks dat de helpfiles zeggen dat het inclusief path is.. slechte zaak :(

[ Voor 40% gewijzigd door xzenor op 24-04-2006 09:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:53:
Windows Media Player idd.
Ga naar de Media library, druk op de knop ADD, dan kies je voor "by Monitoring Folders" :)
Daar heb je idd gelijk in, dan is nieuwe media zichtbaar Alle Muziek, kan ik vervolgens als nog ze aan de juiste playlist hangen en dat zie ik niet zitten.

Is er geen tool waarin je playlist aan directory's koppeld en als extra (niet perse nodig) ook meteen automatisch update?

• xzenor

xzenor

met winamp heb je dat toch zo voor mekaar?
je selecteerd een shitload aan directories en dat geheel open je met winamp..
die playlist sla je gewoon op.hoppa, klaar..
maar dat update niet automatisch....

edit:
En deze plugin voor Winamp kan ook erg handig zijn.
http://nunzioweb.com/joonas/dl/

[ Voor 19% gewijzigd door xzenor op 24-04-2006 10:27 ]

Pagina: 1