Partitie overleden na poging verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:24

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Het geval:

Heb hier een pc staan waar ik de partities van aan 't verkleinen/vergroten was, maar toen viel de stroom uit. Gevolg is een partitie die niet bestaat/te vinden is. In partition magic geeft hij aan dat 't een 3C (Hex) PqRP partitie is. Voor dat het probleem begon was het een NTFS partitie.

Is er een mogelijkheid dat ik de data die hier nog in staat, op een of andere manier terug kan krijgen? Ik heb al een tweetal recovery programma's geprobeerd, maar deze kunnen deze partitie niet zien. Is er een programma wat wel werkt? (En als 't kan dan ook nog even gratis ;-))

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-02 14:57

Appie

F1RST Racing

Ik had laatst een vergelijkbaar geval. Met getdataback for NTFS is het mij gelukt het grootste gedeelte te recoveren. Zie verder de FAQ voor meer handige links en tools.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• deWit

deWit

Topicstarter
Heb nu getdataback even geinstalleerd (trial). Alleen kan ik dan geen fysieke schijven zien. Krijg een mededeling dat ik daarvoor Admin-rechten moet hebben. Die heb ik toch echt.

Ik zie wel een aantal partities, maar niets over de niet te vinden en verstopte.

Een screenshotje van PM7:

http://patrick.dewit-ws.nl/images/webdir/screenshot_047.jpg

Edit: Testdisk 6.3 geeft ook de melding dat ik als administrator ingelogd moet zijn. start -> uitvoeren -> controluserpasswords2 geeft toch echt dat ik als deze gebruiker adminrechten heb. Uitloggen en inloggen op 't echte administratoraccount ga ik nu even proberen.

Edit 2: Als Admin inloggen en 't werkt. Testdisk kreeg m'n partitie weer op de rails _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door deWit op 21-04-2006 13:29 ]

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
wellicht overbodige toevoeging, maar je had met Partition Magic of 1 van z'n tooltjes heel eenvoudig het partitietype terug kunnen zetten.

Dan zou die weer gezien worden als een NTFS partitie, en zou je daarna in theorie weer verder kunnen gaan met resizen.

Elke soort partitie heeft z'n eigen type code.

NTFS heeft een andere code dan Hidden NTFS, en FAT32 heeft een andere code dan Hidden FAT32 of FAT16, Ext 2 heeft een andere code dan Ext3, etc.

Dus 3C zou je dan naar de code voor een normale NTFS partitie moeten veranderen.

Last.FM

• deWit

deWit

Topicstarter
Ik had gezocht in de help om de partitie een type toe te wijzen, maar dit heb ik niet echt kunnen vinden. Ik vond het ook al vreemd dat zoiets niet kon. Heb je daar iets meer uitleg over ?

• EdwardTheGreat
Heb het al even niet meer nodig gehad (gelukkig), dus ff gezocht, en dat kan met PTEDIT32, een onderdeel van Partition Magic.

Er bestaat ook een DOS versie van, voor de bootdisk/bootable cd. Die heet PTEDIT.EXE

en dan kun je vrij makkelijk die code oftewel het type van je partitie wijzigen.
natuurlijk met de nodige voorzichtigheid...

PTEDIT32 is vrij makkelijk in gebruik, je ziet een aantal 'regels' en elke regel is 1 partitie (simply put..)
klik dan in 1 van de vakjes van je partitie, en dan komt o.a. de knop Set Type tevoorschijn, waar ook de lange lijst met beschikbare partitietypen te vinden is.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh386/PTEDIT32.png

In PTEDIT (de DOS versie) werkt het wel ongeveer hetzelfde, dacht ik.

Last.FM

• deWit

deWit

Topicstarter
Dat is niet zo gek dat ik het dan niet kon vinden. Dit programmaonderdeel is er bij mij niet bijgeinstalleerd, en ik kan het op de CD ook niet terugvinden. Ach ja, zonde. Maar m'n probleem is in ieder geval opgelost, en daar ben ik veel blijer om.

• EdwardTheGreat
Hmm. Apart..

Ik heb toch gewoon Partition Magic 8, geen Pro of weet ik veel, en als ik het me goed herinner zitten de PTEDIT bestandjes in ieder geval al vanaf versie 4 inbegrepen..

kan het je eventueel wel mailen ofzo :? grote kans dat de Windows versie gewoon bij je draait aangezien je Partition Magic zelf al geinstalleerd hebt, en de DOS versie draait sowieso wel.

Last.FM

Pagina: 1