Het zit er weer op. Ik zat vanochtend in de eerste sessie (9.30 uur), wat op zich wel lekker was omdat het toen nog niet zo warm was. Na een rondje warmrijden en weer even kennismaken met de baan (was een jaar geleden dat ik er voor het laatst gereden had), was het tijd om het gas erop te zetten. Helaas was het ontzettend druk aan het begin van de sessie, snelle en langzame wagens door elkaar, waardoor er her en der ingehaald werd waar het eigenlijk niet mocht. Gelukkig ging het goed, na een rondje of 2 zaten we in wat rustiger verkeer.
Ik zat achter 2 Corsa's, die op het rechte stuk wel redelijk snel waren, maar in de bochten niet, maar omdat we niet in mochten halen in bochten en ze ook niet echt opzij gingen, kwam ik er niet voorbij. 1 Corsa kon ik na een rondje wel pakken bij een recht stuk waar ik meer snelheid had, maar de 2e Corsa was wat lastiger en deed ook geen moeite om even opzij te gaan, terwijl ik in iedere bocht zo'n beetje op zijn bumper zat.
Helaas werd de sessie kort daarop stilgelegd vanwege een 306 Hdi die een flinke crash meemaakte. De hele voorkant van de 306 zat in elkaar, ophanging afgebroken enz. Alle auto's werden op het rechte stuk van start/finish stilgezet, ik ging de pits in omdat de bestuurder van de 306 bij de groep was waar ik ook mee naar Zandvoort was gegaan. Ik kende de bestuurder niet persoonlijk, maar wilde toch wel weten hoe het was. Gelukkig had hij zelf niets, maar zijn auto is waarschijnlijk total loss.
Na een kwartier stilgestaan te hebben, ging alles weer rijden, dus we dachten dat we nog een paar rondes mochten, maar helaas... De sessie werd beëindigd omdat de volgende al moest beginnen.
Al met al veel te weinig ronden gereden. Ik had graag nog even zonder Corsa voor m'n neus wat rondes willen rijden, maar het zat er vandaag niet in. Volgende keer beter!
Op de paddock kwam ik Injectie tegen met zijn Saab 9000. Na een kort babbeltje, nodigde hij me uit om met hem een paar rondjes mee te rijden tijdens hun recreatiesessie aan het begin van de middag. En dus heb ik een minuut of 20 zijn rijkunsten van dichtbij mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat ze dik in orde zijn

Wat gaat zo'n wagen hard zeg! Injectie, bedankt nogmaals!