[FLASH]Complete uitgebreide site maken.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik ben bezig met het maken van een complete website met redelijk veel pagina's. Ik heb een aardig plan in mijn hoofd maar ik weet niet of dit de beste manier is, daarom vraag ik jullie expertise (en niet om scripts etc maar gewoon om tips om dit project zo soepel mogelijk te laten lopen).

Het gaat om mijn portfolio, ik maak die compleet in flash. Ik heb 3 hoofd onderdelen op de pagina. Namelijk; een menu boven, een menu rechts en een "inhoud". Om mijn .fla's zo overzichtelijk mogelijk te maken en dat ik alles snel kan updaten heb ik er voor gekozen om het menu dat rechts staat extern in te laden. Het menu boven staat in dezelfde fla als de inhoud, namelijk "portfolio-inhoud.fla" de 2 menu's werken prima en zijn klaar om gebruikt te worden.

De "inhoud" van de pagina wordt ook extern ingeladen. Ik heb dus nu op frame 1 van "porftolio-inhoud" 1 layer waarin home.swf wordt geladen en 1 layer waar menu rechts wordt in geladen. En het werkt nog steeds prima. Maar nu wil ik dus mijn site uitbreiden, waarbij ik ook gebruik wil maken van een preloader voor elke pagina die moet worden geopend omdat er vrij veel grote pagina's met foto's tussen zitten.

Om de pagina's te openen dacht ik zelf om in het menu boven elke button een GoToAndplay te geven die verwijst naar een frame in de _root. In die frame (bv frame 28) staat de code

"loadMovie ("pages\contactme\mail.swf", mail);"

Op die manier wordt dus de volgende pagina ingeladen. Ik heb nog niet gekeken naar de mogelijkheden van preloaders, dus of het makkelijkste is om dus een preloader in elke ...swf bestande (zoals mail.swf en projecten.swf).

Nadeel hievan is dat de portfolio-inhoud.fla erg groot wordt omdat die al die frames moet openen, hierdoor raak ik een gedeelte van de overzicht kwijt en misschien dat het gebruik van preloaders hierdoor erg moeilijk wordt/of erg veel onnodig werk.

Hoe denken jullie dat ik dit het beste kan aanpakken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

al naar moviecliploaders gekeken?

verder zou ik die strategie van de losse frames laten vallen. Je kan beter steeds een zelfgemaakte functie aanroepen met een meegegeven waarde zodat de functie weet wat hij moet laden.

larixk

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 17:21

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

aparte SWF'jes inladen... en preloaden tot je een ons weegt natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://nmfiya.mine.nu/smileys/static.gif

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kaassouffle schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:32:
aparte SWF'jes inladen... en preloaden tot je een ons weegt natuurlijk [afbeelding]
En zo fijn scrollen met je muis :+

Gewoon een beetje basic HTML in elkaar gooien en degene die je site moet/wil bekijken is veel gelukkiger gok ik zo !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Basic HTML is zo.. basic! ;). Ik heb ook een html versie van mijn portfolio, maar ik wil multimedia doen en wil graag laten zien dat ik daar veel moeite voor doe. En ik wil een design maken die anders is dan al die andere 100 portfolios die de examen commisie heeft langs zien komen.

Op een ander forum kreeg ik dit als tip

code:
1
2
3
btn.onRelease = function(){
        loadMovie ("pages\contactme\mail.swf", legeMC)
}

Op deze manier hoef ik niet steeds een nieuwe frame aan te maken maar laad ik alles in 1 frame :). Ik denk dat dit wel de beste manier is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Helemaal hip is natuurlijk werken met XML connectors, datasets, database connectors etc. Al je data in een database, php/asp om t als xml te presenteren en dat vervolgens in je flashdinges laden. Blijft t onderhoudbaar van enzo. :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik gebruik nu deze code.

code:
1
2
3
        loadMovie ("pages/contactme/mail.swf", _root.inhoud)
}

Alleen gebeurt er niets als ik op de button druk. Mijn button staat in een movieclip die op de root staat. Ik verwijs zo toch goed naar de root van de film?

[ Voor 95% gewijzigd door MrVegeta op 19-04-2006 16:36 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

heb je wel een lege clip op je stage die 'inhoud' heeft als instance naam dan?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Jazeker. Daar wordt ook home.swf in geladen.

code:
1
2
3
        loadMovie ("pages/contactme/mail.swf", _root.inhoud)
}

Deze code moet je toch in de frame zetten waar de button ook instaat? anders kan de AS toch niet weten over welke button het gaat?

btn? dat staat voor button, maar is dat ook een instance name ofzo?

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

ja, dat is alleen de naam van de button

larixk

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Sorry, hoe bedoel je de naam?

code:
1
2
3
but. onRelease = function(){
    loadMovie("mail.swf", _root.inhoud);
}}

de code "btn". Is dat de instance naam van de button? Of de naam van de button zelf?

Instance naam van de button waar het om gaat heb ik "btn" genoemd, de naam in de library is "but. email"

code:
1
   loadMovie("mail.swf", _root.inhoud);

Dit is toch de juiste code voor het laden van een externe movie clip in een movie clip die op de root/main stage staat? Of moet ik die _root. ergens anders voor zetten?

Oke, met deze code kom ik al wat verder.
code:
1
2
3
        _root.loadMovie("\pages\contactme\mail.swf", "inhoud")
}

Kom ik al wat verder, de button reageerd nu, alleen nu verdwijnt alles. Dan hou ik alleen de achtergrond kleur over.

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 19-04-2006 19:57 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hoort bij de buren

Stoer; Marduq

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je al wilt beginnen met een complete uitgebreide site, is het misschien niet verstandig om de basics maar eens eerst onder de knie te krijgen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1