Toon posts:

PC valt uit na invoeren DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleempje met me DVD-rom, telkens als ik een DVD probeer in te voeren dan valt me pc helemaal uit is dit omdat ik te weinig voeding heb (350W), heb er het volgende inzitten:

western digital 80 gb en 160 gb
philips cdrw 5200 writer
plextor px-116a DVD
audigy 2 geluidskaart
Geforce FX 5700 LE grafische kaart
Pentium 4 2.66 ghz
1024 mb ram (1 x 512mb + 2 x 256mb)
asus p4pe mobo

Of heb ik ergens iets verkeerd aangesloten waardoor het telkens uitvalt. Ik kan me DVD rom wel zien bij deze computer. Heb ook al geprobeerd om me writer eens niet aan te sluiten om te kijken of hij het dan wel doet maar mijn pc blijft helaas uitvallen.

Iemand een oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:13 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je er geen cpu inzitten?

Just kiddin'g

Kan je misschien wat nauwkeuriger zijn met hetgeen wat in je pc zit?

Waarom valt hij bij het loskoppelen van de brander dan ook uit? dus met alleen de DVDspelert aangesloten?

Kan ook zijn dat je DVDspeler verrot is, dat hij een soort "sluiting" maakt.

[ Voor 46% gewijzigd door Vorkie op 19-04-2006 14:16 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:09:
Hey,

Ik heb een probleempje met me DVD-rom, telkens als ik een DVD probeer in te voeren dan valt me pc helemaal uit is dit omdat ik te weinig voeding heb (350W), heb er het volgende inzitten:

DVD-rom
CD writer
2 harddisks
floppy
grafische kaart
geluidskaart
mobo
2 koelers

Of heb ik ergens iets verkeerd aangesloten waardoor het telkens uitvalt. Ik kan me DVD rom wel zien bij deze computer. Heb ook al geprobeerd om me writer eens niet aan te sluiten om te kijken of hij het dan wel doet maar mijn pc blijft helaas uitvallen.

Iemand een oplossing?
haal alle dingen die "extra" zijn eens los( 2de hd en koelers en geluidskaart enz) en test het dan nog eens.. werkt het dan wel.. dan kan je er voor 90% vanuit gaan dat het je voeding is.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Wat gebeurt er als je de aansluiting van je DVDrom aan de writer IDE aansluit? Valt hij dan ook uit?

specs

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:00
Hey, :)

Toevallig, ik heb ook een mobo en een grafische kaart er in zitten :+ .

Nee, ff serieus, wat heb je precies er in zitten?? Dus welk mobo, geheugen, hdd, grafische kaart. Weer je het niet, kijk het na met CPU-z. Dan kunnen we je al iets verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
western digital 80 gb en 160 gb
philips cdrw 5200 writer
plextor px-116a DVD
audigy 2 geluidskaart
FX 5700 LE grafische kaart
Pentium 4 2.66 ghz
1024 mb ram (1 x 512mb + 2 x 256mb)
asus p4pe mobo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:15:
[...]

haal alle dingen die "extra" zijn eens los( 2de hd en koelers en geluidskaart enz) en test het dan nog eens.. werkt het dan wel.. dan kan je er voor 90% vanuit gaan dat het je voeding is.
Heb me harde schijf los gehaald, als ik die los haal dan doet ie helemaal niks meer dan valt ie na 2 sec weer uit als ik hem aanzet. Heb die andere ook maar voor de zekerheid geprobeerd, dan start ie wel op maar omdat dit me eerste harde schijf is start windows niet op. Heb toen maar me geluidskaart eruit gehaald maar het probleem blijft helaas (had dus geen geluidskaart en cd writer aangesloten).

Verwijderd

Topicstarter
zal mijn dvd speler eens in een andere pc proberen.

• Rhannie
  • Laatst online: 21:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Valt je PC ook uit als je je CDwriter een CD voert? En start je PC wel op als er een DVD in je DVDspeler zit? (Dus aanzetten met een DVD in de DVDspeler.)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:38:
Valt je PC ook uit als je je CDwriter een CD voert? En start je PC wel op als er een DVD in je DVDspeler zit? (Dus aanzetten met een DVD in de DVDspeler.)
Zal zo ff proberen.

Mijn DVD speler werkt prima als ik hem aansluit op een andere pc, het lijkt het meest op een voedingprobleem omdat ik soms me pc 3-4 keer moet opstarten voordat ie pas pakt (anders valt ie weer uit na een paar seconde).

Dat me pc niet gelijk opstart heb ik al een paar maanden maar dat van die DVD weet ik niet precies omdat ik hem al een heel tijdje niet had geprobeerd. kwam er vorige week pas achter toen ik wat bestanden aan het zoeken was op een back up cd.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd writer werkt, kan er alles mee en mijn pc start niet op als ik een dvd erin laat zitten.

Verwijderd

Topicstarter
tiepeks schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:15:
Wat gebeurt er als je de aansluiting van je DVDrom aan de writer IDE aansluit? Valt hij dan ook uit?
Bedoel je die brede kabel (40 pins geloof ik)?

Ik had eerst die kabel van me mobo naar writer en dan naar dvd lopen, heb hem net eens van dvd en dan naar writer gedaan maar probleem blijft hetzelfde. Als je dat tenminste bedoeld...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me voeding zou vervangen hoeveel W zou ik dan moeten pakken, wil er nog een nieuwe videokaart inzetten komende maand?

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik zou eerst eens kijken of het niet aan je dvd speler ligt voordat je geld aan een voeding uit gaat geven ;).
Heb je al je dvd speler in een andere pc geprobeerd?

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het ligt er een beetje aan wat voor videokaart je erbij gaat zetten, maar ik zou toch zeker wel kijken voor minimaal een 300 watt A-merk voeding als Antec, Aopen, Tagan, Zalman en zo. Ik zou als ik jou was zeker geen Qtec, Sweex of ander nepmerk voeding pakken. Zulk soort voedingen kost dan maar maximaal 30 euro, maar leveren bij lange na niet het wattage waarmee ze adverteren.

Waarschijnlijk is die 350 watt voeding ook al niet van zo'n geweldig merk, anders had je PC dit soort problemen niet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• kid1988
  • Laatst online: 25-02 13:56
hij zegt dat hij dat al heeft geprobeerd.
hoeveel watt is je huidige voeding?
heb je het probleem ook als je alles aansluit behalve de DVDrom?
en verwissel de voedingstekker en IDE kabel van je brander en je DVD speler eens?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Verwijderd

Het ligt dus niet aan je voeding (weet ik vrijwel zeker). 3560 watt is echt wel voldoende voor jouw systeem.

Kijk eventjes in deze 3 faq's:
Windows Operated Systems - FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide

En zoek eventjes naar de optie die ervoor zorgt dat je PC niet meer opstart cq. afsluit als er problemen worden gevonden. Windows gaat dan een mooi blauw scherm geven met een foutcode. En met die foutcode kan je dan weer verder.

Zorg er ook zeker weten voor dat je je chipsetdrivers hebt geinstalleerd, en wees IN IEDER GEVAL er zeker van dat je alle kabels op de juiste manier hebt bevestigd, en ook de juiste "master/slave" settings cq. stekkers hebt gekozen.

Want er zijn ook berichten dat een systeem instabiel wordt wanneer er op één IDE-poort zowel de CR-Drive als de DVD-drive zitten. Probeer dit dus te vermijden, door je HD's als master te verdelen over de 2 IDE-poorten, en dan de beide opticals als slave verdeeld over diezelfde poorten

Let dus ook op de kabels en de master/slave-jumpers. Hint: De stekker op het einde is de slave-stekker, de stekker in het midden de master. Zo dus:

mobo-connector -->   []----------(lang stuk)------[]----(kort stuk)----[]    <-- slave connector

Probeer ook dit:
Eventjes al je IDE-controllers uit apparaatbeheer verwijderen (wss. in "veilige modus" opstarten om dat te doen, of eventjes zonder DVD-drive; Dus op een manier dat je de tijd hebt om dat te doen). Sluit dan je systeem af, en installeer dan opnieuw de DVD-drive etc, en zet je systeem weer aan. Windows zal dan die IDE-drivers opnieuw installeren. Op die manier kan je met redelijke zekerheid eventuele driverproblemen oplossen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:50 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens de meeste kabelfabrikanten is juist de connector op het einde van het korte stuk van de kabel de MASTER aansluiting, de middenconnector de slave.
Het is wel zo dat het korte stuk tussen de 2 apparaten dient te zitten, en het lange stuk naar het mainboard hoort te gaan.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Doe eens een zware benchmark, zoals 3Dmark 2005/2006 of Prime95 en kijk of hij dan ook nog aanblijft.

Instagram / YouTube

Verwijderd

BredeP schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:52:
Volgens de meeste kabelfabrikanten is juist de connector op het einde van het korte stuk van de kabel de MASTER aansluiting, de middenconnector de slave.
Het is wel zo dat het korte stuk tussen de 2 apparaten dient te zitten, en het lange stuk naar het mainboard hoort te gaan.
Oeps, je hebt gelijk (ik vergeet dat dus ook steeds, dus idd goed op letten :P)

Quote uit: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

Kabels: gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.

Dus DIT is juist:
mobo-connector -->  []---------(lang stuk)-----[]---(kort stuk)---[]  <-- master connector

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah zie net dat het een 300 W voeding is, merk Maxpower goedkoop dingetje. Kast en voeding was totaal 50 euro

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:20:
ah zie net dat het een 300 W voeding is, merk Maxpower goedkoop dingetje. Kast en voeding was totaal 50 euro
Dan nog, dat blind staren op de voeding, wat hier vaak gebeurt op GoT de laatste maanden, is vaak volledig onnodig. In de verreweg de meeste gevallen blijkt het helemaal niet aan de voeding te liggen.

Zie ook deze discussie over de zin,- en onzin van de zgn. voedingsproblemen.

Probeer gewoon al de tips die inmiddels zijn gegeven. Als het werkt houdt jij gewoon geld in je zak dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 16:27 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:20:
Maxpower is nou ook niet zo'n fantastisch merk. Heb je misschien een andere voeding liggen waarmee je kan testen of je PC daarmee wel werkt?

Verwijderd

Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:26:
[...]

Maxpower is nou ook niet zo'n fantastisch merk. Heb je misschien een andere voeding liggen waarmee je kan testen of je PC daarmee wel werkt?
*slap* *slap* *slap*

anyway, klinkt volgens mij helemaal als een kortsluiting ergens in die dvd speler zelf

Verwijderd

Topicstarter
kid1988 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:35:
hij zegt dat hij dat al heeft geprobeerd.
hoeveel watt is je huidige voeding?
heb je het probleem ook als je alles aansluit behalve de DVDrom?
en verwissel de voedingstekker en IDE kabel van je brander en je DVD speler eens?
Pc blijft uitvallen als ook als ik mijn DVD niet aansluit.

DVD staat op master en CD writer op slave, die 40 polige kabel loopt van me mobo naar CD writer (middenstuk) en dan naar DVD (einde). Heb voedingskabels ook al eens verwisseld met andere maar dat helpt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:
[...]

*slap* *slap* *slap*

anyway, klinkt volgens mij helemaal als een kortsluiting ergens in die dvd speler zelf
DVD werkt wel op een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ook geen foutmelding of iets dergelijks hij valt gelijk uit na het invoeren van een cd/dvd in me dvd drive en hij heeft opstartproblemen. Start pas op na 2-3 keer.

heb dat ene uitgevinkt wat hier stond:
Windows Operated Systems - FAQ **OUD**

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje tussendoor...

Als ik mijn slave master settings niet goed heb kan het dan zijn dat het toch werkt of is er maar 1 goede manier?

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:26:
[...]

Nope heb ik niet

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een high tech plaatje gemaakt van de kabels hoe ze nu zitten. Verder valt me pc nu ook uit als ik een cd in me writer gooi....

http://img78.imageshack.us/img78/7840/pc9fl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 19:28 ]

• JanW
  • Laatst online: 28-02 09:00
Vriend van me had dit laatst ook. Had wel gruwelijk veel spyware er op staan (bearshare en onkunde :r ). PC herinstalleerd en toen werkte het weer goed, maar dit moet maar net een optie voor je zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 19-04-2006 21:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:48:
heb nog een high tech plaatje gemaakt van de kabels hoe ze nu zitten. Verder valt me pc nu ook uit als ik een cd in me writer gooi....

http://img74.imageshack.us/img74/4135/pc3rc.jpg
Een analoge geluidskabel van je HD (die 160 Gb) naar je geluidskaart ? Lijkt me een foutje in je tekening.

HEb je al geprobeeert de chipsetdrivers te installeren cq. de IDE opnieuw te laten installeren ?

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Heb je al een andere ide-kabel geprobeerd? Anders kan het zijn dat de ide poort op je mobo gewoon brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:24:
[...]

Een analoge geluidskabel van je HD (die 160 Gb) naar je geluidskaart ? Lijkt me een foutje in je tekening.

HEb je al geprobeeert de chipsetdrivers te installeren cq. de IDE opnieuw te laten installeren ?
klopt ja die loop naar de cd writer

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:59:
Heb je al een andere ide-kabel geprobeerd? Anders kan het zijn dat de ide poort op je mobo gewoon brak is.
Ligt niet aan de kabel, heb hem net omgewisseld met een andere en valt dus nog steeds uit.

----------------

Tot nu toe:

DVD speler werkt wel maar niet op mijn pc, CD writer viel gisteren uit maar doet het wel af en toe. Kabels zitten goed en heb de 40 polige kabel van mobo naar CD en DVD vervanegn helpt ook niet.

Als ik een DVD probeer dan begint me DVD speler wat te piepen en maakt hij meer herrie dan zou moeten.

-------------

Heb virusscanner en hitman pro gedraait, paar kleine dingen gevonden met hitman maar niks bijzonders.

------------

Als ik een DVD invoer dan begint me voeding rare geluide te maken, heb daarom me voeding er maar eens uitgehaald en open gemaakt en zag allemaal bruine smurrie / plakrommel uit zo'n blauw ding komen. zag eruit als een soort battery. Ik ben komend weekend weg en ben toch van plan om eens een andere voeding te proberen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 01:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mr JJ: wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten? ;) Daarvoor moet je wel even ingelogd zijn overigens. Pas wanneer een topic ouder is dan 24h dan mag je het topic wel zogenaamd omhoogkicken. Nu komt het irritant over en is het ook nog onoverzichtelijk.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, heb een nieuwe voeding gekocht en alles werkt weer. Gister viel me pc ineens uit zonder reden en heb toen maar besloten om er toch een te halen.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:
[...]

*slap* *slap* *slap*

*slap, slap, slap*

Zie je wel dat het aan de voeding lag :P

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:07:
[...]
Dus DIT is juist:
mobo-connector -->  []---------(lang stuk)-----[]---(kort stuk)---[]  <-- master connector
Sinds wanneer heeft een IDE kabel een master/slave connector? No twist, dus het maakt niets uit volgens mij of zie ik dat verkeerd.

Onderstaand werkt:
[mb]---lang-----[drive1]----kort----[drive2]

Onderstaand werkt:
[mb]---lang-----[drive2]----kort----[drive1]

Onderstaand werkt:
[drive1]---lang-----[mb]----kort----[drive2]

Onderstaand werkt:
[drive2]---lang-----[mb]----kort----[drive1]

Onderstaand werkt:
[drive1]---lang-----[drive2]----kort----[mb]

Onderstaand werkt:
[drive2]---lang-----[drive1]----kort----[mb]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55

Haan

dotnetter

wim-bart schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:51:
[...]

Sinds wanneer heeft een IDE kabel een master/slave connector? No twist, dus het maakt niets uit volgens mij of zie ik dat verkeerd.

Onderstaand werkt:
[mb]---lang-----[drive1]----kort----[drive2]

Onderstaand werkt:
[mb]---lang-----[drive2]----kort----[drive1]

Onderstaand werkt:
[drive1]---lang-----[mb]----kort----[drive2]

Onderstaand werkt:
[drive2]---lang-----[mb]----kort----[drive1]

Onderstaand werkt:
[drive1]---lang-----[drive2]----kort----[mb]

Onderstaand werkt:
[drive2]---lang-----[drive1]----kort----[mb]
Er is wel degelijk een master en een slave connector. Waarom denk je bijvoorbeeld dat op de huidige hardeschijven een 'cable select' modus zit, die bepaald dus of het apparaat master of slave is, afhankelijk van aan welke connector het apparaat zit.
Echter als je zelf de jumpers op master/slave instelt maakt het in principe niet uit welke connector je gebruikt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

wim-bart schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:51:
[...]
[...]
Als sinds jaar en dag, en met name met de 80 aderige kabels is het noodzakelijk dat je er op let.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:05:
[...]

Ligt niet aan de kabel, heb hem net omgewisseld met een andere en valt dus nog steeds uit.

----------------

Tot nu toe:

DVD speler werkt wel maar niet op mijn pc, CD writer viel gisteren uit maar doet het wel af en toe. Kabels zitten goed en heb de 40 polige kabel van mobo naar CD en DVD vervanegn helpt ook niet.

Als ik een DVD probeer dan begint me DVD speler wat te piepen en maakt hij meer herrie dan zou moeten.

-------------

Heb virusscanner en hitman pro gedraait, paar kleine dingen gevonden met hitman maar niks bijzonders.

------------

Als ik een DVD invoer dan begint me voeding rare geluide te maken, heb daarom me voeding er maar eens uitgehaald en open gemaakt en zag allemaal bruine smurrie / plakrommel uit zo'n blauw ding komen. zag eruit als een soort battery. Ik ben komend weekend weg en ben toch van plan om eens een andere voeding te proberen.
m.a.w., er zat een lekkende condensator in de voeding....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1