[Winamp] Gezipte MP3's

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 09:19
Zoals sommigen wel weten is het mogelijk om in winamp mp3's af te spelen die zich bevinden in een zip container zonder compressie. Dit heb ik altijd een heel handige feature gevonden omdat ik op mijn schijf elk album heb gezipped om alles netjes en overzichtelijk te houden.

Echter 1 probleem is dat als ik zo een container/album open in winamp hij dit wel afspeelt, maar hij bekijkt het dan als 1 groot nummer en geeft in de playlist ook de namen van de songs weer en de afspeeltijd van de afzonderlijke songs, ik kan dus niet makkelijk switchen naar een ander nummer.

Bestaat er hiervoor een manier om dit op te lossen, zodat ik de nummers wel kan zien in de playlist en zodat ik binnen die zip file in winamp toch kan switchen van nummer?

Mijn bestanden hebben geen tags, dit wil ik ook liever zo houden tenzij het niet anders kan. Een appart tekst bestand toevoegen in de zip file waar gegevens in staan is ook geen probleem als hiermee de problemen kunnen worden opgelost.

Laat aub antwoorden zoals, unzip het dan en open het zo achterwege, dit zijn geen goede oplossingen, ik wil graag de albums gezipped houden, de reden hiervoor heb ik reeds vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:11:
(...)Echter 1 probleem is dat als ik zo een container/album open in winamp hij dit wel afspeelt, maar hij bekijkt het dan als 1 groot nummer en geeft in de playlist ook de namen van de songs weer en de afspeeltijd van de afzonderlijke songs, ik kan dus niet makkelijk switchen naar een ander nummer.
Dit is niet helemaal duidelijk. Hoe bedoel je dat van die afzonderlijke tijden en titels in 1 nummer?
Mijn bestanden hebben geen tags, dit wil ik ook liever zo houden tenzij het niet anders kan. Een apart tekst bestand toevoegen in de zip file waar gegevens in staan is ook geen probleem als hiermee de problemen kunnen worden opgelost.
Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheden van .cue-files?

Los van je probleem snap ik niet wat men tegen tags of meta-informatie heeft. Of waarom je niet 'gewoon' voor een overzichtelijk directory-structuur kiest, vooral omdat het om zips zónder compressie gaat. Maar dat is terzijde.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

winamp speelt die mp3's helemaal niet af.. hij speelt de zip af..
Klinkt stom, hier de uitleg.
De hele meuk is gezipt in een 'uncompressed' zipfile.
Met andere woorden: De mp3's zijn verpakt tot 1 bestand en dat is dan ook het enige dat er mee gedaan is. Het is dus eigenlijk gewoon een lading mp3's achtermakeer.. 1 lange stream aan mp3data dus.

Winamp opent het bestand en begint gewoon met spelen..de header is misschien wat anders maar tis gewoon mp3 data en hij speelt gewoon door tot ie bij het eind is..

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met het weergeven van afzonderlijke songs en tracktijden want die hoor je niet te krijgen.. De naam van de zip krijg je waarschijnlijk nog wel in beeld maar meer niet..

Als je er een textfile in gooit speelt ie niet volledig meer af. Waar in de zipfile dan dat textbestand dan staat daar stopt winamp.met spelen..

Dus je antwoord... Voor winamp IS het ook 1 grote mp3 en niet allemaal losse.. en daarom speelt hij het ook zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien niet waar je naar vraagt maar ik zeg het toch even:
Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:11:
omdat ik op mijn schijf elk album heb gezipped om alles netjes en overzichtelijk te houden.
Pak elke zipfile uit naar een aparte directory en je slaat twee vliegen in een klap: betere samenwerking met willekeurige afspeelprogramma's en veel meer mogelijkheden om alles netjes en overzichtelijk in te delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervang die zip files door een map... wat is dan het verschil van overzichtelijkheid met een zip? Dus alle zipjes uitpakken in een map, zo werk ik ook.

Edit: ok er was al iemand anders met dat idee gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Unzippen was geen optie had ik al gezegd.

Maar met behulp van een .cue file zou het wel gaan dan? Ik dacht dat dit alleen iets was dat werd gebruikt bij iso's.

Ik ga dit eens even proberen met 1 album.

EDIT: Eerst nog wel even uitzoeken hoe zo een .cue bestand precies werkt :P

[ Voor 18% gewijzigd door Galactic op 19-04-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je verzint een omslachtige vieze methode die maar half werkt en vraagt vervolgens hoe je met diezelfde vieze en omslachtige methode het wel helemaal kan laten werken. Werk gewoon met directories zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom is unzippen geen optie? Er zijn vier mensen die aangeven dat een gewone mappen-structuur prima werkt én je probleem verhelpt.
Ik weet overigens niet of een .cue-file je probleem verhelpt, ik heb alleen maar een zoekrichting gegeven.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Het moet niet per se in zip formaat zijn maar het moet wel allemaal in 1 bestand zitten.

sdomburg achterlijke replies zoals die van jou hou je trouwens best achterwege, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:15:
Het moet niet per se in zip formaat zijn maar het moet wel allemaal in 1 bestand zitten.

sdomburg achterlijke replies zoals die van jou hou je trouwens best achterwege, bedankt.
sdomburg heeft toch op zich een punt?

Het lijkt mij, persoonlijk, een beetje loos om het in een zipbestand te gooien?
Maar misschien is er wel een handige reden achter die ik niet weet? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
anandus schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:17:
[...]

sdomburg heeft toch op zich een punt?

Het lijkt mij, persoonlijk, een beetje loos om het in een zipbestand te gooien?
Maar misschien is er wel een handige reden achter die ik niet weet? :)
Hij noemt tot twee maal toe dat de reden is om het netjes en overzichtelijk te houden. Dat ik hem attendeer op het feit dat daar veel handigere methoden voor zijn dan een .zip misbruiken waar het niet voor bedoeld is wordt dan vervolgens afgedaan als achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Het enige wat ik kan verzinnen, is dat het zo makkelijker is om via een HTTP interface een volledig album te downloaden in 1 keer. Dit gaat niet met folders.

Maar een andere reden zie ik niet, zeker als het zipfiles zijn die NIET gecomprimeerd zijn.

*edit*
Als het is om het overzichtelijk te houden, vind ik mappen veel beter. Of er nu een "zip" icoon of een folder icoon zal het verschil niet maken. En zoeken door folders zal sneller gaan dan door zip bestanden

*/edit*

[ Voor 32% gewijzigd door bartgabriels op 19-04-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Nogmaals dan. Laat aub antwoorden zoals, unzip het dan en open het zo achterwege, dit zijn geen goede oplossingen, ik wil graag de albums gezipped houden, de reden hiervoor heb ik reeds vermeld.

Ik wil het album in 1 bestand houden, waarom? Omdat ik dat het beste vind en het eenvoudigste, en geen geziek met die overbodige zooi zoals metadate en mappen en playlist bestanden, meer moet dat toch niet zijn maar nogmaals daar gaat de het hier dus niet over.

Ik heb het net met een .cue file geprobeert trouwens, maar het werkt niet perfect. Misschien kan ik er ook een iso van maken maar dan ipv van .wav in .mp3 bestandstype. Maar ik vrees ervoor dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Dan denk ik dat er geen oplossing is voor jouw probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

alle mp3's aan elkaar plakken en dan een .cue maken, maar als er iets achterlijk is, dan is het dat.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:01
Ik weet dat je het niet wilt horen... maar wat ik thuis heb is

Genre\artiest\album\(cd nr)

Mijn structuur is zeker overzichtelijk, en ook net zo overzichtelijk als een .zip file....

Ik gebruik tevens windows media player, waarin je gewoon per artiest/album kan afspelen.. en volgens mij kan dit ook gewoon in winamp.

Het verschil tussen een map of een .zip file is er dus niet... want daarin zitten gewoon bestanden.
Als je ipv Open file.. gewoon de Open/Play directory (of hoe die ook hete, was tot winamp 2.x een grote gebruiker) functie gebruikt ben je dus net zo snel klaar.

Nog een voordeel van folders VS zip file is dat als je album art erin hebt dat hij de map icon laat zien met de album front-art erin... nog overzichtelijker dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:26:
Ik wil het album in 1 bestand houden, waarom? Omdat ik dat het beste vind en het eenvoudigste, en geen geziek met die overbodige zooi zoals metadate en mappen en playlist bestanden, meer moet dat toch niet zijn maar nogmaals daar gaat de het hier dus niet over.
Je hoeft je MP3's ook helemaal geen ID3tags te geven als je ze renamed naar 'Artiest - Nummer.mp3', want dan komen ze ook gewoon in de playlist te staan als 'Artiest - Nummer'. Playlist bestanden zijn ook niet nodig, aangezien je ook gewoon hele mappen toe kan voegen aan je playlist door rechtermuisklik -> Enqueue/Play in Winamp te doen. Tevens kan ik me niet voorstellen dat het makkelijker is om uncompressed zips te gebruiken voor je muziek. Kan je misschien op de een of andere manier laten zien of uitleggen dat dat een makkelijkere methode is? Of ben je er gewoon heilig van overtuigd dat alle andere methoden dan degene die jij gebruikt slecht zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 19-04-2006 13:41 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Laatst online: 03-09 08:01
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:38:
[...]

Je hoeft je MP3's ook helemaal geen ID3tags te geven als je ze renamed naar 'Artiest - Nummer.mp3', want dan komen ze ook gewoon in de playlist te staan als 'Artiest - Nummer'. Playlist bestanden zijn ook niet nodig, aangezien je ook gewoon hele mappen toe kan voegen aan je playlist door rechtermuisklik -> Enqueue/Play in Winamp te doen. Tevens kan ik me niet voorstellen dat het makkelijker is om uncompressed zips te gebruiken voor je muziek. Kan je misschien op de een of andere manier laten zien of uitleggen dat dat een makkelijkere methode is?
Mooier nog.. aangezien het een zip is.. 1 file groot.. heeft ie al geen ID3 tags... of enigzins info buiten de filename om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
foobar kan gewoon zip en rarfiles afspelen zonder problemen, en alle mp3tje afzonderlijk benaderen.
http://www.foobar2000.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Om een antwoord te geven op de vraag van de TS: Het is NIET mogelijk om een heel album in één bestand (zip, iso, rar, wat dan ook) te zetten welke vervolgens door Winamp als losse nummers afgespeeld kan worden.

Ik zal je maar geen voorstel doen hoe je het eventueel wel op zou kunnen lossen, want tot nu toe zijn alle goede voorstrellen die er gedaan zijn meteen door jou afgebrand.

Overigens... Wist je trouwens dat een uncompressed zip groter was dan alle nummers los op je harde schijf te zetten? Het scheelt misschien maar 1 of 2k, maar toch... een uncompressed zip neemt meer ruimte in beslag.

[ Voor 23% gewijzigd door E-Vix op 19-04-2006 13:50 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Ok ik heb het aan het werk gekregen met .cue files en een plugin voor winamp werkt echt perfect bedankt.

d:\info met hier de .cue bestanden
d:\album met de gezipte albums

Loopt als een treintje :) Maar ik ga iso's ook nog een keer bekijken maar ik denk niet dat dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Nogmaals dan. Laat aub antwoorden zoals, unzip het dan en open het zo achterwege, dit zijn geen goede oplossingen, ik wil graag de albums gezipped houden, de reden hiervoor heb ik reeds vermeld.

Ik heb het net met een .cue file geprobeert trouwens, maar het werkt niet perfect. Misschien kan ik er ook een iso van maken maar dan ipv van .wav in .mp3 bestandstype. Maar ik vrees ervoor dat dit werkt.
Nou, dan zou ik zeggen kijk hier: http://www.winamp.com/nsdn/ eens en maak zelf wat wat wel zo werkt zoals jij wilt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je oplossing is niet het beste, lees je topicstart maar eens na. In dit topic kun je lezen dat metadata niet direct 'overbodig' te noemen valt. Playlist bestanden zijn geen verplichting.
Daarnaast begrijp ik nog steeds niet waarom de boel per se in een zip moet en je vervolgens aan .wav's en .iso's gaat denken.
kortom, iIk geloof niet dat er een oplossing is. Lees nog eens goed wat sdomburg schrijft...
(overigens is het sowieso niet aardig om te zeggen dat iemand die meedenkt 'achterlijk' te noemen).

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Jester.NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:51:
[...]

Je oplossing is niet het beste, lees je topicstart maar eens na. In dit topic kun je lezen dat metadata niet direct 'overbodig' te noemen valt. Playlist bestanden zijn geen verplichting.
Daarnaast begrijp ik nog steeds niet waarom de boel per se in een zip moet en je vervolgens aan .wav's en .iso's gaat denken.
kortom, iIk geloof niet dat er een oplossing is. Lees nog eens goed wat sdomburg schrijft...
(overigens is het sowieso niet aardig om te zeggen dat iemand die meedenkt 'achterlijk' te noemen).
Bij mij kwam het nogthans over als flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:47:
d:\info met hier de .cue bestanden
d:\album met de gezipte albums
En dat vindt jij overzichtelijker dan gewoon netjes je MP3 bestanden los in net ingedeelde directories?
Dan ben ik blij dat ik geen collega van je ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:00
ts: denk dat dit heel goed van pas komt voor jou ;)

http://www.nunzioweb.com/daz/files/in_zip_v0_5_0.exe

veel plezier ermee (Winamp Plugin)

[ Voor 10% gewijzigd door Pascal op 19-04-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het is dan wel gelukt, maar ik blijf het een rare methode vinden. Je kan op die manier niet eens even rustig door je MP3's snuffelen zonder die .zips te moeten openen. Ook als je 1 nummer zoekt, moet je al je nummers toevoegen bij winamp, terwijl je met een mappenstructuur ook even simpel de search in Windows/Linux kan gebruiken.

Dit is mijn mappenstructuur:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/mapstructuur_klein.jpg
Plaatje is klikbaar voor grotere versie

Hiermee kan ik makkelijk nummers, albums of zelfs hele genres toe voegen aan mijn playlist door rechtermuisklik te doen op een van de mappen en dan Enqueue in Winamp te kiezen.

Dus zou je misschien voor iedereen die niet echt snapt wat jij zo handig vindt aan .zips kunnen uitleggen wat die methode zo handig maakt?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Je en geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz het is maar hoe je het bekijkt, gelukkig hebben we nog zoiets als vrijheid en een eigen mening ;) Ha en bedankt voor die plugin die ga ik straks ook zeker eens proberen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Galactic op 19-04-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:30:
Je en geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz het is maar hoe je het bekijkt, gelukkig hebben we nog zoiets als vrijheid en een eigen mening ;)
En kennelijk ook nog zoiets als wartaal :P

Maar zou je eens goed kunnen uitleggen wat jij nu het grote voordeel vindt van met zip-files werken. Ik ben er wel benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je en geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz het is maar hoe je het bekijkt, gelukkig hebben we nog zoiets als vrijheid en een eigen mening ;)
Die ruimte maakt je kennelijk niet zoveel uit, aangezien je nog geen uur geleden nog op het idee kwam om er ISO's van te maken. ISO's gebruiken is de manier om van een album van 70 MB een album van 650 MB te maken.

Maar goed, iedereen mag het op zijn eigen manier doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:33:
[...]

Die ruimte maakt je kennelijk niet zoveel uit, aangezien je nog geen uur geleden nog op het idee kwam om er ISO's van te maken. ISO's gebruiken is de manier om van een album van 70 MB een album van 650 MB te maken.

Maar goed, iedereen mag het op zijn eigen manier doen...
Kan je net zo goed gewoon een cdtje in je cd-rom doen. Lekker georganiseerd, en geen slack 8)7

Maar ik ben dus ook benieuwd naar de reden achter de zip, behalve 'het is georganiseerder' (of is dat de enige reden?), want je hebt het ook over slack en dergelijke? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dus als ik het goed begrijp heb je een methode A (gezipte mp3's) die voor jou een voordeel heeft.
Echter, die methode heeft een nadeel.
Er is een andere methode B die dat nadeel niet heeft, maar die heeft het voordeel in iets mindere mate.
Nu heb je een workaround gevonden, die dat nadeel verhelpt, maar ook alle voordelen van A ten opzichte van B teniet doet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:32:
[...]

En kennelijk ook nog zoiets als wartaal :P

Maar zou je eens goed kunnen uitleggen wat jij nu het grote voordeel vindt van met zip-files werken. Ik ben er wel benieuwd naar. :)
Oscar? Wartaal? Wat is hier dan niet duidelijk aan?

Canaria, met die cue gaat het goed en ook die plugin net geprobeert werkt ook behoorlijk. Buiten nog een programma zoeken die automatisch .cue files kan maken zie ik geen enkel nadeel meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:12:
Oscar? Wartaal? Wat is hier dan niet duidelijk aan?
De zin "Je en geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz " klopt volgens mij niet helemaal.

En als je van "je", "ja" zou maken klopt het nog steeds niet, want wat betekent "geen meer dan 15K keer 64kb slack"? Of bedoel je iets van "Ja, en niet meer 15.000 keer 64kb slack?" En als je dat bedoelt, waar komt die slack vandaan? En waarom omschrijf je het zo cryptisch?

[ Voor 52% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-04-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:21:
[...]

De zin "Je en geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz " klopt volgens mij niet helemaal.
Je moet ja zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik denk dat hij vraagt wat je bedoelt met dat 'geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz'. Wat voor slack dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat hij vraagt wat je bedoelt met dat 'geen meer dan 15k keer 64kb slack enz enz'. Wat voor slack dan?
Meer dan 15k songs ogg en mp3 en als je weet wat slack is dan vraag je zoiets niet he ;)

En nou gaan we niet verder offtopic, ik althans niet. Mag van mij slotje op.

[ Voor 5% gewijzigd door Galactic op 19-04-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Nu online
Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:30:
[...]

Meer dan 15k songs ogg en mp3 en als je weet wat slack is dan vraag je zoiets niet he ;)

En nou gaan we niet verder offtopic, ik althans niet. Mag van mij slotje op.
En waarom 64kb dan? Het is totaal zinloos om 64kb clustergrootte te nemen als je juist alleen maar MP3's erop heb staan. Ik heb hier een standaard NTFS-partitiue met een MP3 map en daar zit zo'n 20MB slack op voor 8500 bestanden. 0.04%! verwaarloosbaar...

Inderdaad, als je een 64kb clustergrootte hebt (nogmaals, waarom!?) zal je voor 15.000 bestanden op krap 500MB slack komen, maar volgens mij is dat ook best wel verwaarloosbaar op de bestandsgrootte die al die bestanden innemen.

[ Voor 23% gewijzigd door OnTracK op 19-04-2006 16:21 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

(...) Buiten nog een programma zoeken die automatisch .cue files kan maken zie ik geen enkel nadeel meer hoor.
Kortom, je hebt nog geen echte oplossing. Het blijven workarounds voor een probleem dat je jezelf aangedaan hebt.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat een stijfkop is de TS zeg.
Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:15:
*plonk* (ging dat hier maar...)

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 19-04-2006 15:56 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Emu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:56:
[...]

Bij mij kwam het nogthans over als flame.
Kerel,

Men probeerd je alleen maar te helpen, als jij in je hoofd hebt dat zip bestanden overzichtelijker zijn en mensen je een oplossing bieden hoef je ze niet zo af te blaffen.

Ondankbare kwast.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

TS is snap je probleem niet? Je kan toch ook een goede mappen structuur aanmaken zoals hier dus al is aangegeven (zelfs met foto) bijvoorbeeld:

Genre a/ Albumnaam
Genre b/ Albumnaam
Genre c/ Artisten
etc etc.....

ook in Winamp is dit makkelijk zoeken en je hebt dan toch al je losse nummer die je kan zien. En Zo`n zipfile is uncompressed dus ruimte besparing is het dus ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door loodgieter op 19-04-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Als je nou eens een goede uitleg van je reden geeft.
je reden dat het overzichtelijker is dat is gewoon bullshit, want het is net zo overzichtelijk maar jouw manier is rampzalig om te beheren. Je moet nu notabene overal cue files voor aan gaan maken om het normaal af te kunnen spelen.

Wat is nou je echte reden? Waarom wil je zipfiles hebben? Het KAN gewoon niet zijn dat het overzichtelijker is. De enige reden die ik kan verzinnen is dat ze makkelijker te downloaden zijn op die manier terwijl je ze toch nog af kan spelen, maar dat was al gezegd en daar heb je niet op gereageerd dus dat is het blijkbaar niet.

Nog een kleine tip als je dan echt zoiets wilt hebben;
Zoek eens op musicutter (eerste link in google). Dat is een gratis pakketje, daar pleur je een lading mp3's in en hij maakt 1 lange mp3 aan en bouwt er een bijpassende cue file bij.
Officieel is het eigenlijk gemaakt om het andersom te doen (anders was de naam wel musijoiner geweest ofzo) maar het werkt ideaal beide kanten op, dus weer losse mp3's maken van je cue files kan naderhand ook weer..

Maar nogmaals, wat is in vredesnaam je reden???

[ Voor 5% gewijzigd door xzenor op 19-04-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vermoed dat de topic starter ze liever bij elkaar heeft staan om p2p share redenen. Volgens mij komt zijn typ stijl me erg bekend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Jezus hey, laat hem toch met rust, hij vindt dat hij gelijk heeft, laat hem dan. Hij zal wel merken dat het totaal onlogisch is wanneer ie iets aan een file wilt veranderen. Het is opgelost, iedereen blij.

En nee, ik kan ook niet 1 2 3 een reden bedenken waarom het beter/handiger is om alles in zip te hebben. Het lijkt me alleen maar meer cpu tijd te kosten wanneer je speelt, door een folder heen bladert (denk dat de virusscanner daar ook nog moeite mee gaat hebben),... En ja, heil de directory-structuur van mijn lief mp3 mapje :Y) . Maar blijkbaar zijn er mensen die er anders overdenken.

[ Voor 51% gewijzigd door Chubbchubb op 19-04-2006 18:00 ]