[Advies] Headphone: DT-990 of HD-595 of toch...?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
Ik ben al een tijdje bezig om de knoop door te hakken wat betreft een nieuwe setup welke ik aan mijn PC wil gaan hangen. Ik heb geen zin meer in een speakersetup (omdat ik de speakers zo goed als nooit gebruik).

For the record, ik ben al van plan om de uiteindelijk keuze an een headphone amp en een Usb-DAC te gaan hangen. Hierbij ben ik dan geen geluidskaart meer nodig.

Mijn keuze vind ik nu vrij moeilijk. Ik ben al van alles en nog wat afgeweest (Audio-review, Head-fi, etc.) maar ik blijf een beetje vast zitten op de volgende keuze

De Beyerdynamic DT-990 Pro

of

De Sennheiser HD-595

Qua prijs liggen ze om hetzelfde punt, en qua reviews komen ze beide zeer goed uit de bus. Alleen een echte afweging van de 990 vs de 595 ben ik nog niet echt tegen gekomen. Mijn vraag dus welke van de twee gewoon beter overkomt en waar ik het langer mee kan doen? Ik neig wat meer naar de 595 aangezien de algemene consensus is dat deze wat comfortabeler is.

Testen van beide is helaas geen optie omdat ik al de hele stad heb afgezocht op zoek naar een winkel welke zowieso Sennheisers heeft. En in de stad waar ik nu verblijf (Mumbai, India) is er gewoon geen te vinden!

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Mogguh!

Ik zelf heb geen ervaring met de Beyerdynamic DT-990 Pro.
Zal ongetwijfeld een goeie zijn, ziet er ook comfortabel uit.
Ik zelf heb daarentegen wel veel ervaring met Sennheiser.
Ik ben nu in het bezit van de HD200, HD515 en de HD590. De HD590 is superieur!!!

De HD595 is volgens mij de opvolger van de DH590. Sennheiser staat uiteraard bekend om de geweldige geluidskwaliteit. Ook zijn ze erg comfortabel. Hoge en lage tonen komen er goed door, ook bevat hij veel bass (waar ik persoonlijk er van houd :9 )

Tijdens het kijken van films is dit echt ideaal. I kheb een speakerset bij mijn computer maar heb toch liever mijn Sennheiser op omdat dit gewoon geweldig is. Bij het gamen hoor je ook erg goed waar je tegenstanders vandaan komen, heel precies geluid.

Als ik jou was zou ik voor de Sennheiser gaan, gegarandeerd kwaliteit.

Natuurlijk ben ik ook Sennheiser geil :)

ps: naar de beter geluidsmeneerwinkel gaan en ze uit proberen is ook altijd fijn. Doe ik wel altijd.
Wil toch zeker weten of ik de juiste koop heb (wordt wel elke keer Sennheiser maar toch...)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:28
interessante reviews:
http://www.headphone.com/...ser/sennheiser-hd-595.php
http://www.headphone.com/...yerdynamic-dt-990-pro.php
waarbij de sennheiser een stuk beter beoordeeld wordt.

Zelf werk ik enkel met gesloten koptelefoons, heb geen ervaring met deze. Wel met een beyer hd 250 (http://www.headphone.com/...eyerdynamic-dt-250-80.php) welke ook een prima ding is. Heb ook een beyer dt48, welke ik bijzonder goed vind, maar niet voor games en muziek, is echt enkel voor opnames. Maar inderdaad, probeer ze ergens te beluisteren met je eigen muziek :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op ebay Duitsland zijn die dingen veel goedkoper nieuw te verkrijgen. Wellicht is een HD650 dan een optie. Ik heb zelf een 590, ben er wel tevreden mee, maar het kan beter.

Edit: je woont dus in India...niet echt een optie dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 22:56 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:23

Wom

Ik zou bij een dergelijke keuze eigenlijk alleen af durven gaan op mijn eigen gehoor. Zoiets is erg persoonlijk, en wat jij goed vind klinken kan ik persoonlijk niet om aan te horen vinden. Een keuze maken tussen die twee zou ik dan ook niet kunnen zonder ze allebei op mijn oren gehad te hebben.

offtopic:
Ik heb zelf een AKG K240 Studio, maar heb wel 7 of 8 verschillende types en merken gehoord voordat ik op aanschaf overging

// Sorry, zag te laat dat je geen mogelijkheid had om te testen. Uit eigen ervaring zou ik voor de Sennheiser gaan, deze klinken in de regel íets warmer als de BD's die ik gehoord heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 19-04-2006 23:05 ]

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
Dank voor de reacties tot zover

Ja dat ik nu voor langere tijd in India zit is inderdaad een probleem.

En dank voor die reviews, die had ik nog niet gezien. Jammer genoeg vind ik bij veel reviews dat het ook nog eens verschil maakt wie een review maakt. Sommige mensen (voornamelijk op audioreview.com) zijn veel strenger op een bepaald merk dan andere. En daarnaast is het "gimmick" gehalte voor sommige mensen ook weer bepalend, waarbij een nieuw design ook weer veel invloed heeft.

Waarom ik deze twee afweeg? Omdat op Headfi men zeer te spreken was over de robuustheid van de DT990 t.o.v. van de HD5X5 serie van Beyer. En aangezien ik een gezinsuitbreiding verwacht (deze maand nog!), en je weet maar nooit als je even niet op let, is robuustheid ook een factor

Keuzes, keuzes, keuzes.....

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Pagina: 1