Toon posts:

2e Webserver bereiken via extern adres ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik beginnen met een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://bakman.xs4all.nl:81/various/lan.jpg

2 webservers, IIS op A en Apache op B.

A gebruik ik als surfpc, hier heb ik de hosts file aangepast zodat ik via m'n externe adres op de webserver aanbeland, dit werkt.

B is een (linux based) wireless harddisk, vanaf A kan ik deze alleen bereiken op via mijn interne adres (192.168.150.200:81).

Mijn vraag is: hoe kan ik B vanaf A bereiken op het externe adres ? (213.84.41.140:81).

De hosts file werkt schijnbaar niet met poorten ?
Ik wil geen proxy gebruiken in mijn browser.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Niet volgens mij. Je vertelt A namelijk in je hosts-file al dat je externe adres verwijst naar het interne IP van A. Daarvoor zal ie dus nooit naar B gaan.

Ik weet niet wat de gateway voor een apparaat is, maar daar zou je iets van 'bounce' moeten doen. Dan gaat het wel....

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

plaatje doet het niet

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• wizl

wizl

hmmz

Jawel hoor, dat staat op zijn B server ;)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met IIS zou ik het 123 niet weten maar als je apache draait dan kan je eens kijken naar de mod rewrite.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm... iets van Proxy achtigs op je IIS bak als ik het goed heb... Apache heeft in ieder geval een functie dat je een Virtual Host als root een interne server opgeeft :) Moet IIS ook wel hebben lijkt me ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-02 10:37
offtopic:
TS: waar haalde je die afbeeldingen vandaan?
ik heb ze eerder al ergens tegengekomen in een diagram, maar vond nog nergens de bron...

Verwijderd

stimpie79 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:34:
offtopic:
TS: waar haalde je die afbeeldingen vandaan?
ik heb ze eerder al ergens tegengekomen in een diagram, maar vond nog nergens de bron...
dat is visio volgens mij

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ahh poort 81 staat hier dicht, vandaar dat ik geen plaatje zie.

Maar volgens mij klopt het plaatje niet, PC A heeft niet het externe adres maar je router heeft dat externe IP adres.

[ Voor 49% gewijzigd door Luppie op 18-04-2006 13:46 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus een ander nadeel voor sommigen, poort 81 laten veel bedrijfsvuurmuren niet door, misschien dat is het handiger als ik hem move naar 8080.
nero355 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:32:
Ehm... iets van Proxy achtigs op je IIS bak als ik het goed heb... Apache heeft in ieder geval een functie dat je een Virtual Host als root een interne server opgeeft :) Moet IIS ook wel hebben lijkt me ??
Heeft dit iets te maken met IIS of Apache dan ?
In IIS heb je wel virtual hosts die op basis van hostheaders werken.

Als ik in m'n browser het externe adres gebruik, dan staat dat daar toch los van ? of komt ie bij default op m'n IIS die ik zal moeten herrouteren ?
Cobra_Lup schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:43:
Maar volgens mij klopt het plaatje niet, PC A heeft niet het externe adres maar je router heeft dat externe IP adres.
True, maar de router forward naar A.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 13:52 ]

• wizl

wizl

hmmz

Ik denk dat bedoeld wordt dat je op je IIS server iets instelt waardoor als je op :81 connect (op die IIS server dus) die dat redirect naar je B server

Verwijderd

Topicstarter
wizl schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:55:
Ik denk dat bedoeld wordt dat je op je IIS server iets instelt waardoor als je op :81 connect (op die IIS server dus) die dat redirect naar je B server
op IIS lukt dat alleen op een hostheader.

Als ik een proxy instel in m'n browser dan is het allemaal geen probleem.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb net even de Apache documentatie door zitten spitten, maar kan het niet vinden :/

In ieder geval als iemand naar sub-domein.jouwdomein.nl surft dan leest Apache alles vanaf een interne server en zo heb je dus meerdere servers op 1 IP + Poort .

Ik ben even kwijt hoe zoiets heet ... nooit nodig gehad, maar het bestaat wel in ieder geval.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1