Toon posts:

PCTV Rave: failed to load PCLEVideo<x>.ax, result = 80040154

Pagina: 1
Acties:
  • 1.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van een Pinnacle PCTV Rave Tv kaart met software PinnaclePCTVUpdate550.exe heb ik 2 jaar perfect tv gekeken op m'n pc. Nu heb ik onlangs Registry Mechanic 5.0 gedraaid om eens te zoeken op spyware e.d. Reg Mech gaf iets van 100 gevonden "problems", en deze heb ik laten "repairen"...

Als ik nu PCTV Vision opstart krijg ik gelijk de error:

failed to load PCLEVideo<x>.ax, result = 80040154

en daarna een PCTV Vision error: Hardware-initialisatie mislukt

Dan kan ik "ok" of "oorzaken" klikken. Ok verlaat gelijk de applicatie, en oorzaken geeft de volgende regels:

Mogelijke oorzaken:
- De PCTV kaart is niet geinstalleerd
- Er is geen geluidskaart aanwezig
- De hardware is in gebruik door een andere applicatie
- Het Twain stuurprogramma is actief

Echter, de kaart is wel geinstalleerd, er is sowieso een onboard geluidskaart geinstalleerd, ik heb geen andere applicatie dan PCTV Vision die de tv kaart kan gebruiken. En een Twain stuurprogramma dat ineens actief is lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Een de+herinstallatie levert exact hetzelfde probleem op.

Via google levert deze error ca 5 spaanse en duitse hits op, maar zonder oplossing. Ik heb het sterke vermoeden dat die brakke Registry Mechanic ergens een entry te veel heeft weggehaald, maar god knows welke..

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen? :|

Mijn specs:
P4-3,2 GHz/1024MB
mobo: asus p4p8-x
video: 1x matrox g400 dualhead agp, 1x matrox g450 dualhead pci
tv: pinnacle pctv rave
geluidskaart: onboard ac97
pctv zit in onderste pci slot, matrox in bovenste pci slot (gelijk onder agp slot)

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~gregor/pctv_error/pctv_error.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 01:03 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Deinstalleer de software, en installeer het opnieuw in een andere map. Ik had vandaag nog een vergelijkbaar probleem.

Verder horen TV-kaarten niet thuis in Videoplanken & Beeldkanonnen maar in Audio, HiFi, Televisie en Video. Daar gaat je topic echter ook al niet naartoe, want dit is een softwareprobleem en die horen in Software Algemeen :P.

Move: Videoplanken & Beeldkanonnen => Software Algemeen dus :).

En een fatsoenlijk registeryproggel zou een backup moeten maken zodat je weer terugkan naar de oude situatie. Niet aanwezig?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 16-04-2006 01:58 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is het mogelijk.. na een hoop gespeur en handmatig zoeken en verwijderen van registry-entries (en zonder resultaat) en na diverse herinstallatied in dezelfde dir blijkt inderdaad dat een simpele installatie in een andere dir het probleem oplost! _/-\o_ Veel dank voor de gouden tip!!!

Wat betreft de plaatsing, ik weet niet hoe ik zelf deze hele post in 1x kan verplaatsen?

PS, als ik een fatsoenlijke backup van mn registry had gemaakt, en deze had terug gezet en daarmee het probleem had verholpen had ik mijn probleem uiteraard nooit hier gepost...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 00:34 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:32:
Hoe is het mogelijk.. na een hoop gespeur en handmatig zoeken en verwijderen van registry-entries (en zonder resultaat) en na diverse herinstallatied in dezelfde dir blijkt inderdaad dat een simpele installatie in een andere dir het probleem oplost! _/-\o_ Veel dank voor de gouden tip!!!
Mooi :)
Wat betreft de plaatsing, ik weet niet hoe ik zelf deze hele post in 1x kan verplaatsen?
Niet, dat kan alleen een moderator. Daarom is het beter als je je topic zelf meteen in het goede subforum post :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®