Mijn nieuwe Pc dus eindelijk geinstalleerd met XP Home editie. Deze heeft echter bij installatie maar een partitie van 128gb gemaakt op mijn Hitachi T7k250. Bij schijfbeheer geeft deze na alle updates (SP2) 105gb niet toegewezen ruimte aan.
Nu is het plan na het doorlezen van de FAQ's om twee partities te maken: C: voor OS en Programma's, en D: voor data.
Nu heb ik echter na lang googelen en de Faqs doorlezen nergens kunnen vinden hoe ik C: terugbreng naar zo'n 25a30gb, en de rest als D: partitioneer. Ook niet via de zoekfunctie. Via schijfbeheer heb ik op zeker geen enkele mogelijkheid kunnen vinden om de ruimte van C: terug te brengen.
Het is echter mijn eerste keer dat ik ga partitioneren (eens moet.... tsja
) dus het kan heel goed zijn dat ik ergens finaal overheen heb gelezen. Maar het zou toch fijn zijn als iemand me verder zou kunnen helpen.
Nu is het plan na het doorlezen van de FAQ's om twee partities te maken: C: voor OS en Programma's, en D: voor data.
Nu heb ik echter na lang googelen en de Faqs doorlezen nergens kunnen vinden hoe ik C: terugbreng naar zo'n 25a30gb, en de rest als D: partitioneer. Ook niet via de zoekfunctie. Via schijfbeheer heb ik op zeker geen enkele mogelijkheid kunnen vinden om de ruimte van C: terug te brengen.
Het is echter mijn eerste keer dat ik ga partitioneren (eens moet.... tsja
[ Voor 3% gewijzigd door Isaja op 14-04-2006 19:15 . Reden: typo's ]