Toon posts:

[xp][k8t800]Soms reboot zonder ide-filter

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem met mijn systeem welke bestaat uit:

Specs op tweakers pagina

Om problemen te voorkomen tijdens de installatie heb ik een geslipstreamde CD met de VIA arena driver geïntegreerd. Het betreft hier de laatste driverversie.

Drivers:

->Catalyst 5.11 ivm problemen in LOTR BFME met de nieuwste 6.3 driver. (geslipstreamed)
->Eminent externe USB netwerkkaart voor @home (WDM drivers).
->Via arena driver versie: 5.08A 07 april 2006 (gelipstreamed)
->Realtek AC'97 sounddriver WDM_A384.EXE, de nieuwste (geslipstreamed)

Verder geen last van spyware, malware of zulk ongedierte aan programmatuur.

Het probleem:

Soms reboot mijn machine plotseling zonder enige aanleiding. Dat het aan Windows zou kunnen liggen is uitgesloten omdat ik deze reboot ook heb gehad tijdens het werken met een recovery CD onder DOS64 'Alegro'.
Het gebeurt ongeveer eens per 2 weken en dan is het ook zo dat mijn DVD brander niet meer reageert. Het valt me ook op dat het altijd gebeurt als de VIA arena drivers NIET zijn geladen en zodra de DVD-brander wordt aangesproken. Ik moet dan echt het hele systeem van het stroomnet afhalen voordat de DVD-brander weer wordt herkent. Aan- en uitzetten helpt niet.

Het lijkt me een storing in de DVD-brander, maar dat weet ik dus niet zeker. Mijn systeem lijkt prima stabiel want ik kan uren achtereen gamen zonder een centje pijn. (Ik gebruik NO-CD patches voor mijn games).

1. Hij crashed niet altijd tijdens het aanspreken van de DVD-drive, maar soms gaat hij er vreselijk onderuit. Ik heb het één keer in Windows gehad en dan is Windows reddeloos verloren. Alleen het zero-fillen van de harddisk biedt dan nog uitkomst (Ik bedoel dus in Windows zónder VIA IDE-driver!)

2. De SMART waardes van de harddisk zijn volstrekt gezond en ik hoor geen getik of iets vaags.

3. Ik durf Windows niet meer in zónder VIA IDE-driver.

Wat is er aan de hand met mijn systeem?

PS: Ik hoop dat deze topic duidelijk genoeg is anders werk ik hem graag bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand na 50 uur?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik het een beetje vreemd vinden dat er niemand reageert, zelfs geen mod.
Heb ik iets verkeerds gedaan in het topic? Zeg het dan. Ik zit best wel met dit probleem omdat ik verstoten wordt van het gebruiken van bootable CD's muv de Nlited Windows XP installatie CD.

Nu wil ik niet vervelend zijn, maar na 4 dagen mag ik dit toch wel even schrijven?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Heb je die dvd fikker al in een andere bak geprobeerd ? en loopt de boel dan ook de soep in?
Misschien een idee om es met een linux live-cd te booten, en te kijken of je gekke kernel fouten krijgt, dan weet je meteen of er iets met je hardware mis is. Gewoon iets van Knoppix of Gnoppix downloaden en fikken, middagje gebruiken, en als je dan nog geen rare meldingen hebt dan zal het allemaal wel goed zitten. Je zou evt met gnome-toaster ff een cd kunnen fikken als je toch bezig bent.

blabla

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
moeilijk probleem....

ik zou het zoeken in de DVD brander (sluiting ergens?), of in je BIOS of de combinatie van deze 2.
ik zou dus de DVD brander een tijdje in een andere pc proberen (indien mogelijk)

apart dat de VIA drivers er geen last van hebben, en met standaard Microsoft drivertje de boel onstabiel wordt (alhoewel, in het geval van geluidskaarten is de MS driver vaak bagger - persoonlijke ervaring :r )

heel, heel misschien iets in je voeding, kans lijkt me te verwaarlozen klein, maar misschien dat de VIA drivers de DVD brander op een minder stroomverbruikende manier aanspreken ofzo :? en dat je voeding het net niet kan bolwerken ofzo :*)
*deze maar niet al te serieus nemen, maar je weet het nooit in de wondere wereld van de computers :/

Last.FM

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:02
Aangezien je ook games draait kijk eens na of je niet de Starforce kopieerbeveiliging op je systeem geinstalleerd hebt staan (kan met één van je games mee zijn gekomen). Dat geeft problemen met ATAPI instrumenten: http://www.glop.org/starforce/detect.php

Verwijderd

Topicstarter
Bijna 2 weken later, geen enkele reboot meer gezien en ik ben niet uit de beschermende driver modi geweest. Ik bedoel te zeggen dat ik lauter werk in WIndows waar alle drivers geladen zijn.

Werken met opstartbare CD's en andere besturingssystemen is een crime.

Ik begin er langzaam achter te komen dat er niets is is met mijn brander, maar dat mijn systeem noodzakelijk die driver nodig heeft. De driver heet niet voor niets IDE-filter drivers dus ik zou bijna kunnen concluderen dat er ruis op mijn IDE bus zit.

Ik zag ook dat de IDE kabel op een plek het geheugen raakt. Ik zal proberen de kabel helemaal vrij te hangen zonder dat hij ook maar iets aanraakt dan waarvoor bestemd.

Ik zit nu op mijn werk op een taak te wachten dus nu ik toch met mijn hoofd in de computers zit wou ik jullie mijn hardop denken mededelen. misschien hebben jullie hier iets aan. Mocht het probleem na het vrijhangen nog niet opgelost zijn dan ga ik de brander onderzoeken (ik heb nog garantie tot Mei 2006, dus dat zou mooi uitkomen al had ik dit probleem liever niet gehad ;)

Verwijderd

Topicstarter
MidiMaze schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:33:
Heb je die dvd fikker al in een andere bak geprobeerd ? en loopt de boel dan ook de soep in?
Misschien een idee om es met een linux live-cd te booten, en te kijken of je gekke kernel fouten krijgt, dan weet je meteen of er iets met je hardware mis is. Gewoon iets van Knoppix of Gnoppix downloaden en fikken, middagje gebruiken, en als je dan nog geen rare meldingen hebt dan zal het allemaal wel goed zitten. Je zou evt met gnome-toaster ff een cd kunnen fikken als je toch bezig bent.
Jouw idee houd ik als uiterste back-up mogelijkheid. Bedankt voor de tip.

• EricJH
Gebruik je de IDE filter driver? Dat is een legacy driver die niet van toepassing is op jouw systeem en OS dat je draait. Lees in ieder geval even deze pagina: http://www.viaarena.com/d...ageID=5&ArticleID=467&P=5 en liever nog het hele artikel.

Uit het feit dat de storingen ook optreden als je niet onder Windows draait en ook onder DOS64 'Alegro concludeer ik dat het hoogstwaarschijnlijk hardware gerelateerd is. Het draaien van een legacy driver onder Windows XP maakt dingen onnodig erger. Het kan trouwens best zo zijn dat de isntaller van VIA de IDE filter driver als installatie optie geeft twerwijl die niet toepassing. Dat is een tekortkoming van de installer.

Wat voor IDE kabels gebruik je? Ik kwam er vrij recent achter dat willekeurig opduikende freezes van steeds 10 seconden waren terug te voeren op een IDE kabel die mijn DVD ROM speler verbond. DIe was langer dan 45 cm ( 60cm) en rond. 45 cm is de officiele lengte weet ik na wat lezen en alle kabels langer dan 45 cm zijn in potentie een verslechtering. Ook ronde kabels blijken niet per definitie een betere elektrische en daarmee betere dateverbinding te geven. Mijn advies hang de DVD speler aan een 45 cm platte 80 aderige IDE kabel en kijk wat er gebeurt.

Verder sluit ik me aan bij voorganger(s) die suggereren de DVD speler ook in een ander systeem te proberen. Anders kom je uiteindelijk ook niet verder met de vraag of er toch iets met de brander mis is.

Voor zover ik weet heeft de naam Filter driver niets te maken met ruis op de IDE datalijnen.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:32
Gebruik je de IDE filter driver? Dat is een legacy driver die niet van toepassing is op jouw systeem en OS dat je draait. Lees in ieder geval even deze pagina: http://www.viaarena.com/d...ageID=5&ArticleID=467&P=5 en liever nog het hele artikel.

Ik gebruik gewoon de IDE driver die in de VIA hyperion package zit en die de package adviseerd te installeren.

Uit het feit dat de storingen ook optreden als je niet onder Windows draait en ook onder DOS64 'Alegro concludeer ik dat het hoogstwaarschijnlijk hardware gerelateerd is. Het draaien van een legacy driver onder Windows XP maakt dingen onnodig erger. Het kan trouwens best zo zijn dat de isntaller van VIA de IDE filter driver als installatie optie geeft twerwijl die niet toepassing. Dat is een tekortkoming van de installer.

Zou kunnen zijn, maar het lijkt me nog steeds sterk. Sinds ik alleen onder Windows XP werk heb ik nergens last meer van gehad. Ik heb een dynamische schijf met 2 gelijke partities (2x 74,5 GiB) en daar schijnt mijn machine plezier mee te hebben. Die driver moet verder wel geladen zijn anders zou apparaatbeheer anders aangeven.

Wat voor IDE kabels gebruik je? Ik kwam er vrij recent achter dat willekeurig opduikende freezes van steeds 10 seconden waren terug te voeren op een IDE kabel die mijn DVD ROM speler verbond. DIe was langer dan 45 cm ( 60cm) en rond. 45 cm is de officiele lengte weet ik na wat lezen en alle kabels langer dan 45 cm zijn in potentie een verslechtering. Ook ronde kabels blijken niet per definitie een betere elektrische en daarmee betere dateverbinding te geven. Mijn advies hang de DVD speler aan een 45 cm platte 80 aderige IDE kabel en kijk wat er gebeurt.

Ga ik zeker overwegen. Mijn brander hangt aan een 40-polige kabel, maar dat zou toch niets mogen uitmaken?

Verder sluit ik me aan bij voorganger(s) die suggereren de DVD speler ook in een ander systeem te proberen. Anders kom je uiteindelijk ook niet verder met de vraag of er toch iets met de brander mis is.

Dat is gebeurt en er gebeurde niets bijzonders. De brander deed gewoon zijn werk en branden ging prima zoals ook hier.

Voor zover ik weet heeft de naam Filter driver niets te maken met ruis op de IDE datalijnen.

Mijn IDE kabel van de harddisk kwam tegen een geheugenmodule aan. De kabel heb ik nu anders gehangen. Geheugen zendt sterke straling af dus ruis is zeker niet ondenkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Kick,

Dus misschien tóch de brander?

Ik herrinner mij ineens een voorval waarbij de machine rebootte en waarbij de brander zowel in het BIOS als in Windows niet meer zichtbaar waren. Het apparaat reageerde nergens op dus de tray ging niet open, no way. Alleen de stroom er rigoreus af halen helpt dan nog en de brander werkt weer als vanouds.

Gebruikt DOS een andere manier van het aanspreken van een device? Ja, MSCDEX gebruikt géén APIC mode en Windows wel. Daarom zoek ik het hier in. Ik denk dan ook aan de optie dat Plug & Play OS op Yes staat waarbij het OS zelf zijn interrups moet toewijzen aan de hardware.

Nog een feit is dat het altijd gebeurt bij operaties waarbij de CD drive wordt aangesproken. Let op! Mijn machine reboot geheel niet zolang je de brander maar niet aanspreekt of naar DOS gaat.

Ik draai nu op 2 gelijke partities (windows+apps+games+swap) (Downloads, muziek, films, images enz.) op een dynamic disk en dat gaat smooth.

In het normale dagelijkse computergebruik heb ik de brander helemaal niet nodig. Voor mijn games gebruik ik NOCDDVD patches en als alles eenmaal geïnstalleerd is werk ik hoofdzakelijk met de server bij ons op het werk waar ik mijn back-up bewaar. Dan valt er dus niets te crashen, dus is de brander hoofdverdachte een ondanks hij zich goed gedroeg in een andere PC, maar zoals ik al schreef, het crashed niet altijd, maar soms.

PS belangrijk: De harddisk heeft nergens last van, die is gezond en wordt altijd vlot herkend, ook als de brander nukken heeft. Anders zou mijn machine niet opstarten en ik niet kunnen vertellen dat Windows de brander ook niet ziet :Y)

Ben best wel fris na die 2 liter kasteelbier van gisteravond (verjaardagje) :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
:/ Gisteren was het mooi weer, maar mijn PC had weer een humeur. (en nee, het is geen warmtekwestie 8) want de airco stond aan )

Stop error occur on: 0x000000D1 on AFD.SYS.

Midden in Windows ineens boem.

Mijn interacties:

->Geprobeert om de grafische driver bij te werken van Catalyst 5.11 naar Catalyst 6.4. Ik kreeg het onmogelijk gedaan. Verwijderen ging wel, maar hij pikte de nieuwste drivers gewoonweg niet.
->Goed, ik gooi het over een andere boeg, weerbarstige Windows dat je er bent :/ Ik loop naar de zolder en vis het Windows 2000 CDeetje uit de kast. Even slipstreamen met alle nieuwste drivers en patches en gaan met die banaan.

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1498/untitled07ij.th.jpg

Kijk naar taskmanager-Psychical Memory (K)-Available

1. Wat aan de screenshot opvalt is het geheugenverbruik, dat is als je naar mijn taakbalk kijkt heel netjes en heb ik nog nooit gehaald onder XP. Zeker Kerio personal firewall lust een slok.
2. De nieuwste drivers; Catalyst 6.2 voor 2000 werkt flawless
3. De nieuwste geluidsdrivers werken ook prima
4. Cool & Quiet werkt voor het eerst écht.
5. Veel minder listening ports standaard dus minder netwerkverkeer. Voorkomt AFD.SYS fouten?
6. Jammer dat Windows 2000 maar 128 GiB ziet van mijn schijf, maar dat is toch 85,9% van de totale capaciteit.

Windows XP kan wel sneller kan zijn en zeker met opstarten, maar al die bloatware maken het niet beter. Dat lijkt me ook volstrekt logisch. Nu maar eens een serieuze Windows proberen die ik al 5 jaar in bezit heb. Eens gebruikt altijd in gebruik?

Oeps

Mijn excuses, ik had inderdaad even moeten zoeken, maar de vermelding dat ik nu Windows 2000 prof SP4 gebruik zal ik laten staan.

Toch kan ik alsnog geen overeenkomende artikelen vinden:
Kenmerk: 0x000000D1 IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL
Driver: AFD.SYS on Windows XP SP2

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dingen verandert om het een en ander uit te gaan sluiten.

->Plug&Play OS in het BIOS staat op nu op No
->Quick POST is uitgeschakeld. Scheeld 13 seconden, maar alles wordt wel getest.
->Andere netwerkkaart in gebruik genomen

Ik snap er echt niets meer van. Soms klapt hij er zomaar uit en meestal kan ik vanalles doen zonder dat het systeem een krimp geeft.

->Voeding: Sluit ik uit. Het is een Zalman voeding en volgens de powersupply culculator zit ik ruim in de marge. De BIOS voltages zijn keurig op orde.
->Harddisk: Sluit ik ook uit. Zolang de SMART niets te melden heeft en er geen slechte sectoren zijn en de schijf snel is lijkt hij me gezond.
->Moederbord: Weet ik niet. Hetgeen wat moet werken doet het ook goed en ik kan uren gamen zonder dat de PC een krimp geeft
->Brander: Laatst nog 3 DVD's achtereen gefikt en niets aparts gebeurt
->Videokaart blijft keurig op temperatuur en een overklok van 20% geeft geen artefacts terwijl mijn kaart altijd op stock speeds loopt tenzij ik wil weten hoeveel marge de kaart heeft. Hoger dan 20% ben ik niet gegaan.
->Geheugen: Het systeem gaat binnenkort onder memtest86 draaien, maar als ik uren achtereen kan gamen lijkt me het geheugen niet de hoofdverdachte.
->Utorrent: Ik gebruik het niet meer. Ik vertrouw heel het downloaden voor geen cent. Mijn systeem is er al 2x uitgeklapt tijdens het gebruik van Utorrent. Een keer zelfs zo erg dat alleen een totale zero-fill nog uitkomst bood. Formatteren kon niet meer.

Ik vind het jammer dat ik er een beetje alleen voor sta. Is er dan niemand die mij kan/wil helpen?

• EricJH

Verwijderd

Topicstarter
Die bovenste link; daar heb ik iets aan. Ik heb de parameters toegevoegd in het register. Mijn duits is danig dat ik ook net begreep dat het om decimale DWORD values gaat. Als de essentie maar duidelijk is. Bedankt, nu afwachten of het nog steeds fout gaat in Windows.

Ik ga het apparaat snel eens onder een Prime torture test zetten en ik laat het weten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort gaat de PC terug naar de winkel. Er is duidelijk iets niet in orde en aangezien ik nog garantie heb op het systeem al helemaal.

Ik heb ineens last van Ultra DMA CRC Error Count in mijn SMART en ik verdenk de harddisk toch niet. Ik heb gezocht op internet en mogelijk zijn de problemen moederbord gerelateerd. Ik verdenk dan mijn IDE controller niet goed meer is. De DMA cache zou mogelijk corrupt zijn.
SMART C7 mag nooit een waarde aangeven. De kabel is van degelijke kwaliteit en alles zit zeker weten goed in de connectoren. Als je de temperatuur op het screenshotje bekijkt lijkt mij dat helemaal geen probleem en zeker niet voor de schijf. Het systeem is bijzonder goed gekoeld.

->Harddisk, werkt snel en goed en geen slechte sectoren gevonden. Tikt ook niet.

Ik heb het systeem even op PIO modes gehad, maar met 2,9 MiB/s is dat geen oplossing. Dit heb ik gedaan nadat mijn harddisk ineens niet te herkennen was in het BIOS na een trage afsluiting van Windows (toen was die C7 waarde er ineens). Een normale CTRL+ALT+DEL boodt uitkomst.

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/4940/hdtunehealthwdcwd1600jb00gva06.png

Wie heel slim is zal zien dat mijn schijf sessies kent van +- 2 uur. Ik houdt dus regelmatig een pauze en houdt me aan de arbo-norm. Met dit programma zal niemand meer tegen je kunnen liegen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus misschien tóch de brander?!!

Yep, ik weet het haast wel zeker, alleen heb ik jullie hulp heel eventjes nodig. Misschien moet ik maar een nieuwe post aanmaken, want deze is onderhand een dagboek geworden.

Vanavond de ene na de andere trubbel nadat ik de brander eens samen met de harddisk op een kabel had gehangen (uiteraart stonden alle jumpers goed!). Ik provoceerde het probleem en dat is blijkbaar gelukt als je onderstaand screenshot bekijkt van het proberen in te lezen van een lege DVD die op de andere brander met succes is gebrandt.

Tijdens al die trubbel heb ik 7 C7 waardes erbij gekregen en ben ik van 1 naar 8 fouten gegaan.

Ik heb nu even de brander van mijn buurman te leen om de brander uit te sluiten. Het systeem is al een uur stabiel en ik heb hem al express 2x opnieuw opgestart zonder trubbels. De logboeken zijn nu schoon, ook na het branden van de DVD in kwestie.

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/4932/untitled02238506mi.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 23:04 ]

• EricJH
Een nieuwe invalshoek. Kijk eens bij de stuurprogramma gegevens van je brander en amdere ATAPI apparaten in apparaatbeheer welke drivers daarmee verbonden zijn. Reden hiervoor is dat programma's soms extra drivers installeren om zelf te kunnen branden bijvoorbeeld. Deze extra drivers zijn lang niet altijd stabiel kwam ik de afgelopen week achter.

Standaard komt XP met de volgende vier drivers voor CD/DVD spekers:
cdrom.sys
imapi.sys
redbook.sys
storprop.dll

Welke extra drivers zijn er bij jou geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe invalshoek. Je bent heel aardig, maar dit is niet driver gerelateerd. Ook is DOS ging het eens mis en daar is absoluut geen sprake van 32-bits sys bestandjes :)

Het systeem is nog steeds operationeel. Er is na het overpompen van 12,6 GiB geen CRC fout meer opgetreden in de huidige situatie met de brander van de buurman.

Ik denk dat mijn brander goed verrot is. Ik heb al vaker aan die brander staan te denken en hij is al vaker de hoofdverdachte geweest.

Ik probeer uitsluitsel te krijgen van het probleem

• EricJH
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:19:
Nieuwe invalshoek. Je bent heel aardig, maar dit is niet driver gerelateerd. Ook is DOS ging het eens mis en daar is absoluut geen sprake van 32-bits sys bestandjes :)

Het systeem is nog steeds operationeel. Er is na het overpompen van 12,6 GiB geen CRC fout meer opgetreden in de huidige situatie met de brander van de buurman.

Ik denk dat mijn brander goed verrot is. Ik heb al vaker aan die brander staan te denken en hij is al vaker de hoofdverdachte geweest.

Ik probeer uitsluitsel te krijgen van het probleem
Inderdaad treedt het probleem ook op buiten Windows. Had het moeten weten uiteraard daar ik al eerder gereageerd heb in dit topic. 8)7

Het klinkt alsof je op het goede spoor bent. Dat is winst...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het goede spoor. Mijn vermoedens worden steeds sterker.

Om het uiterste uit te sluiten heb ik "misschien tijdelijk" beide devices hangen op één kabel. Er zijn geen fouten meer opgetreden na het incident.

Hoe klein en geniepig een fout ook is, ooit zal ze worden achterhaalt mag ik met recht zeggen.

Hoe één enkele device zoveel problemen kan veroorzaken in het systeem. Ik ben nog niet in een jubelstemming want ik wil eerst zien dat hij vanavond 18,7 GiB goed overpompt zonder fouten op de bus te veroorzaken. Lukt dat dan ben ik vrijwel zeker van mijn zaak, maar straks meer hierover.

Verwijderd

Topicstarter
Met succes geslaagd!

Behalve 2 propvolle DVD's overpompen heb ik met het programmaatje Eraser al mijn vrije ruimte met nullen laten overschrijven (116 GiB) en daarbij zijn geen fouten gevonden en/of opgetreden.

Ik denk voor 95% dat het probleem is opgelost. Morgen even een nieuwe brander kopen en het hele geëtter is vereffend.

Ik wil dat deze topic nog even open blijft. Mocht ik nog dingen tegenkomen omtrend dit probleem dan kan dat nog vermeld worden.

Ik heb ook nog even met die rescue CD gewerkt die er telkens uitklapte en dat was deze keer niet gebeurt. :Y) :7 :)

• EricJH
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat....ervan uitgaande dat je zoals de signalen doen geloven het geflikt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
:)

Je maintien Drai

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De brander is onderzocht en het probleem is voor 100% bevestigd. Die mensen zeiden dat ik engelengeluk heb gehad omdat de brander stroomstoten van 11,76 volt op het IDE kanaal afpulste bij bepaalde commando's. Ik heb de brander laten onderzoeken bij een professionele zaak. Die bevestiging is me die 40 euro wel waard :)

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:05:
De brander is onderzocht en het probleem is voor 100% bevestigd. Die mensen zeiden dat ik engelengeluk heb gehad omdat de brander stroomstoten van 11,76 volt op het IDE kanaal afpulste bij bepaalde commando's. Ik heb de brander laten onderzoeken bij een professionele zaak. Die bevestiging is me die 40 euro wel waard :)
Yikes...Ik neem aan dat de IDE bus geen signaalgroottes van 12 V hanteert,,, Wel een grondige onderzoek wat je hebt laten doen....
Pagina: 1