Toon posts:

Enable ping response (ICMP echo reply)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd speel ik Red Alert 2: Yuri's Revenge weer online en hiervoor moest ik mijn firewall (s) instellen. De windows firewall heb ik uitgezet, de hardwarematige firewall in mijn Speedtouch 510i heb ik geconfigureerd volgends de handleiding van Strike Team (XWIS) (handleiding --> hiervoor moet je daar geregistreerd en ingelogd zijn edit: hiervoor hoef je daar niet ingelogd te zijn)

De poorten zijn geforward en dat is ook allemaal gelukt, het gaat mij om de laatste zin: "If you want your pings to show instead of being blocked and showing red/1000 all the time, you have to enable ICMP echo reply (ping) responses in your firewall." Ik heb geen idee hoe dat moet en of dat mogelijk is met mijn router. Misschien dat iemand ideeën heeft om dit op te lossen? Ik heb het forum aldaar geraadpleegd zonder resultaat, ook met google en tweakers kon ik er niet uitkomen.

Voor de duidelijkheid: ik kan goed online spelen maar er zijn altijd spelers die mij kicken of zeuren dat ik mijn firewall moet uitzetten. Specificaties:
Speedtouch 510i met R4.2 software
Windows XP Home SP2
Yuri's Revenge nieuwste versie

Wat betreft de titel hoop ik dat dit een goede omschrijving is, ik neem aan dat netwerken het goede forum is voor dit probleem. Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat die 510 dingen echo reply sowieso al aan hadden staan..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

BackSlash32 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:15:
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat die 510 dingen echo reply sowieso al aan hadden staan..
Je vergist je :)

Heb net even getest. Ik heb hier ook een 510, maar kan hem idd ook niet van buitenaf pingen. Ik kan zelf de optie voor ICMP reply's ook niet vinden. Maar wat je zelf ook even kunt proberen, is met telnet in je modem loggen. Daar heb je nml veel meer opties (enkel stukje cryptisher als web interface)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Volgens mij kon je dat via telnet instellen.

Check: http://www.adslguide.org....views/2002/q4/st510v4.asp

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Of je .ini config file odwnloaden via de webbased en het daarin veranderen bij de firewall rules en weer uploaden :)

Maar ligt het wel daaraan ?? Heb je niet een extra Firewall in Windows of een extra router die het blokkeert ??

Sowieso wel vaag dat je geen ping ziet :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik zal het met telnet proberen. Hier moet ik me nog in verdiepen want ik heb hier geen ervaring mee. Als iemand nog tips betreffende telnet heeft dan hoor ik het graag.

Edit: Okee ik kan met telnet mijn router benaderen en dan kom je in het volgende menu van de [url=http://www.adslguide.org....views/2002/q4/st510v4.asp]link [/url]van blackspot. Weet iemand hier waar ik dit precies in kan stellen? ik heb al gekeken maar ik kom er niet echt uit.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:02 ]

Verwijderd

Je zou ook zelf een beetje kunnen googlen natuurlijk. De eerste link die ik tegen kom:

rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan prot=icmp icmptype=echo-reply action=accept

http://www.gyford.com/phi...1/14/fun_with_firewal.php

[edit]
Mijn zoek opdracht aan google: http://www.google.com/sea...p+speedtouch+510+&spell=1

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik weet er niks van, ik heb geprobeerd die regels in te voeren in Telnet maar hoe is dat de bedoeling, want het lukt niet. Of moet dit in een ini bestand veranderd worden en dan dat ini bestand uploaden naar de router als configuratie?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Eh, ik weet hoe je je ping kan laten zien, heb namelijk ook een 510 gehad en speelde ook altijd RA2 :)

Ik had daarvoor de hardwarematige firewall uitgezet

Dat gaat zo:

telnet 10.0.0.138
<ff inloggen>
typ dan in:
ip <enter>
config firewalling = off <enter>
exit <enter>

Nu kan je je ping wel zien in ra2/uri's revenge omdat de firewall uitstaat.
Om hem weer aan te zetten, config firewalling = on

notez: ik weet niet zeker meer of het config firewalling=off of config firewalling = off (de spaties) is, dat moet je maar ff proberen maar 1 van die 2 werkt! :Y)

Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 15-04-2006 19:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt MensionXL, die oplossing werkt in ieder geval. Als het mogelijk is heb ik liever die andere oplossing, daar zal ik achteraan gaan. Wat betreft je firewall helemaal uit zetten, levert dat geen veiligheidsrisico's op?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tja, alles staat open, maargoed zo zijn er nog wel een miljoen modems in Nederland die zo openstaan. (wat dacht je van goedkope usb modempjes ;)) Ik draaide alles 6 maanden zonder die firewall zonder het te merken en ik heb nergens last van gehad. En ook geen firewalls die op de pctjes hier draaiden dus als jij nog wat extra beveiliging erbij hebt (softwarematige firewalls) kan het zeker niet mis gaan. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 15-04-2006 22:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1