Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:57:
het is van de zotte dat we de apk frequentie gaan verandere... voor welke brandstofsoort dan ook
De apk moet strenger! en niet minder streng worden
maarja nederlands denken alleen aan de centen... de 30euro op jaarbasis (bij een dealer)
Laat ze dan eerst die oplichters eens aanpakken.
Ik heb 3 jaar bij een automaterialenzaak gewerkt, 2 keer mijn auto daar laten keuren, beide keren 35 euro voor een dieselauto, inclusief roetmeting, herkeuring en afmelden. Vorig jaar had ik een baan op 100km afstand van huis, waarbij ik elke dag een auto nodig had. Aangezien de toko waar ik anders mijn APK doe niet op zaterdags keurt en geen auto's uitleent (nouja, een grote mitsubishi bus, maar daar word je ook niet vrolijk van als je er 200km mee gaat rijden), besloot ik het maar bij de euromaster te doen 2 panden verderop van mijn werk...
"APK keuringen vanaf 25 euro"
Dat stond er met grote letters op de voorgevel. Ik zet mijn auto daar neer, maak afspraak voor keuring , 37.50 omdat die 25 euro alleen in combinatie met een kleine beurt is (zat net 3000km terug nieuwe olie in die bak) en ga naar mijn werk. Haal ik vervolgens om 17:00 mijn auto op, afgekeurd. Ik dat ding een paar dagen later voor herkeuring doen, krijg ik vervolgens de rekening:
37,50 APK
37,50 roetmeting (!)
10,- afmeldkosten (!)
en daarbij nog iets van 20 euro voor iets wat ze nog weer gevonden hadden en snel ff gefixt hadden. Totaalbedrag zo'n 100 euro... idd VANAF 25 euro. Oplichters.
Dit uiteraard bij dezelfde toko die de 2e band voor de helft van de prijs aanbiedt en de 1e 2x zo duur maakt (alle prijzen zijn excl heffingen en verwijderingsbijdrage) en dan ook nog eens fortuinen rekent voor het monteren van die dingen (hoezo zou je voor 10-15 euro een band kunnen monteren, er nieuwe ventielen bij kunnen doen en er stukjes lood opplakken?)
Ik zit nu inmiddels dichter bij mijn werk, 28km ipv 102km. Nog steeds dezelfde auto, ik ga echt geen nieuw brik kopen voor die 2 jaar dat ik nog in dit land woon. Binnenkort dat ding maar eens aanbieden voor APK+grote beurt bij de toko waar ik normaal mijn APK en onderhoud ook doe. Dan maar wat uren opnemen, is altijd nog goedkoper en leuker dan je laten besodemieteren door een toko die staat te gooien met "aanbiedingen".