http://www.mobile-master.com/hist.html Alstu
Ik vind het er zeer relaxed uitzien (beter werkend dan owa), maar aangezien hij dus niet synced met mijn exchange server heb ik er niet aan.
ik gebruik google calendar op mijn google-ig homepage met:
http://www.r2unit.com/gmodule/
inmiddels alweer toe aan versie 2.
handig script wat zichzelf steeds up2date houdt. mooi toch?
http://www.r2unit.com/gmodule/
inmiddels alweer toe aan versie 2.
handig script wat zichzelf steeds up2date houdt. mooi toch?
heeeeee ..... hoe is het?
Ik heb ook zo'n plug-in om het op mijn startpagina te tonen maar ik maak gebruik van Netvibes en werkt redelijk vlot. Alleen keert hij sinds gisteren een maand terug in de tijd.
Soms leuk maar voor bepaalde zaken liever niet hoor.
Soms leuk maar voor bepaalde zaken liever niet hoor.
Ik heb een aantal public calendars in mijn Google Calendar staan.
Weet iemand hoe je kan zien (als je 'm al in je lijst hebt staan) van welke site zo'n kalender afkomt?!
Weet iemand hoe je kan zien (als je 'm al in je lijst hebt staan) van welke site zo'n kalender afkomt?!
Ew, waarom? Dit is toch geen hosting-related topic?
[ Voor 4% gewijzigd door JozyDaPozy op 08-06-2006 14:46 . Reden: foutje ]
Verwijderd
Google Desktop natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:56:
Hey TS, bedankt voor de tip ! Ik heb hem onmiddellijk in gebruik, hopelijk is er nog een soort Widget of bureaubladitem voor in de maak.

Edit :: persoonlijk gebruik ik hem op het werk als Active Desktop, vind het alleen jammer dat je afspraken niet standaard 30 min zijn maar 1 uur. Iemand al gevonden waar je dit moet aanpassen?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 17:29 ]
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om te syncen met zn PDA?
Ik wil mn AcerN50 via active sync combineren met Gmail calendar
Ik zoek ook nog steeds iets voor mijn WM-smartphoneBierkameel schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:08:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om te syncen met zn PDA?
Het idee is natuurlijk dat iedereen vanaf z'n mobiel/pda vrolijk het internet opgaat om het daar te bekijken, maarja, als het telecom-kartel de prijzen zo hoog blijft houden...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Via deze site kwam ik uit bij dit programma: CompanionLink for Google Calendar
Dit programma kan je google calender synchroniseren met outlook, maar ook (via) outlook met je pocket pc!
Dit programma kan je google calender synchroniseren met outlook, maar ook (via) outlook met je pocket pc!
Ik heb dit reeds eenmaal uitgetest maar was en 8 op 10 want als ik iets verwijderde via de website werdt het niet verwijderd in mijn Outlook. Het kwam gewoon terug op de website. Niet erg goed dus voor als je iets wil verwijderen.JozyDaPozy schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 03:18:
Via deze site kwam ik uit bij dit programma: CompanionLink for Google Calendar
Dit programma zou gemaakt zijn met de API van Google Calendar. Nu nog iemand die iets maakt die goed werkt en we zijn weer een stap verder.
Ik heb zonet even een methode ontdekt om je agenda op je telefoon te zetten en post ze eventjes hier neer. Werkt waarschijnlijk enkel voor bepaalde toestellen maar het is een begin.
1. Ga naar http://www.fjsoft.at/en/ en download daar MyPhoneExplorer. Je kan er aardige dingen mee zoals je toestel uitlezen en zo maar wij concentreren ons op het kalender deel.
2. Zorg ervoor dat je verbinding kan maken met je telefoon. Dit gebeurt via een COM-poort. Ik werk met een poort via Bleutooth.
3. Ga naar google calendar en klik daar op manage calendars. Kies vervolgens de kalender die je wil overplaatsen uit de lijst.
4. Daargekomen klik je bij Private adress op het ical icoon en haal je via de link je agenda af.
5. Ga nu naar de locatie waar je dit bestand hebt opgeslagen en klik hier rechts. Kies hier voor importeer naar agenda.
6. Ga naar het programma en maak verbinding met je telefoon. Je kiest vervolgens bij agenda voor kalender en als alles goed gaat kun je hier zien dat je agenda is ingevuld. Klik hier op het synchroniseer icoontje en wacht.
7. Ziezo je agenda van Google staat op je GSM.
Veel plezier.
1. Ga naar http://www.fjsoft.at/en/ en download daar MyPhoneExplorer. Je kan er aardige dingen mee zoals je toestel uitlezen en zo maar wij concentreren ons op het kalender deel.
2. Zorg ervoor dat je verbinding kan maken met je telefoon. Dit gebeurt via een COM-poort. Ik werk met een poort via Bleutooth.
3. Ga naar google calendar en klik daar op manage calendars. Kies vervolgens de kalender die je wil overplaatsen uit de lijst.
4. Daargekomen klik je bij Private adress op het ical icoon en haal je via de link je agenda af.
5. Ga nu naar de locatie waar je dit bestand hebt opgeslagen en klik hier rechts. Kies hier voor importeer naar agenda.
6. Ga naar het programma en maak verbinding met je telefoon. Je kiest vervolgens bij agenda voor kalender en als alles goed gaat kun je hier zien dat je agenda is ingevuld. Klik hier op het synchroniseer icoontje en wacht.
Veel plezier.
Werkt perfect! Bedankt. Het maakt niet uit welke agenda je in je telefoon wilt hebben, zolang hij maar in het ical formaat is. Via http://www.markthisdate.com/ vond ik bijvoorbeeld alle data van mijn favoriete voetbalclub en kun je zelf een agenda in ical formaat maken.co0lman schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:14:
Ik heb zonet even een methode ontdekt om je agenda op je telefoon te zetten en post ze eventjes hier neer. Werkt waarschijnlijk enkel voor bepaalde toestellen maar het is een begin.
Veel plezier.
Klein puntje in je stappenplan...
Bij punt 5, als je rechts klikt, moet je MyPhoneExplorer al opgestart hebben anders krijg je de optie "importeer naar agenda" niet.
P.Duh! lekker puh!
Ik gebruik Google Calender nu ook sinds gisteren en ik vind het toch wel heel handig.. Het is al zo vaak gebeurd dat we weer eens een verjaardag vergaten, dat is nu een stuk beter regelen.
Vooral de extensie voor Firefox is erg handig.. TopTip
Vooral de extensie voor Firefox is erg handig.. TopTip
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Is er nu al een werkende widget voor Google Calendar? Deze krijg ik jammer genoeg niet werkend, hij kan de data niet van Google ophalen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:56:
Hey TS, bedankt voor de tip ! Ik heb hem onmiddellijk in gebruik, hopelijk is er nog een soort Widget of bureaubladitem voor in de maak.
herinnerings SMS werkt nu ook in Nederland! Ze je instellingen in calendar setting maar eens op nederlands!!
Ik ben er alleen nog niet achter of het geld kost, dat kan ik zo snel niet nagaan.
Ik ben er alleen nog niet achter of het geld kost, dat kan ik zo snel niet nagaan.
P.Duh! lekker puh!
Erg relax! Het schijnt gratis te zijn volgens hun Help:
Is receiving notifications by SMS free?
Google Calendar is a free service; Google doesn't charge you to receive notifications; however, your mobile service provider's standard rate for receiving text messages may apply. If you have any questions about the rate, please contact your operator for more information.
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Ligt er dus aan vanaf wat voor nummer de smsjes gestuurd worden, als dat een premiumnummer is (9494 bijv.) dan kan het geld kosten, vanaf 10-cijferige nummers zou het niets moeten kosten.
ff getest en het sms-je komt van 0
dus geen 4 cijferig nummer of 10 cijferig nummer maar een 1 cijferig nummer!
Gewoon een nul.
Ben er dus nog niet achter of mijn provider (orange) hier iets in rekening brengt. Kan natuurlijk orange bellen maar daar heb ik nu ff geen zin in. Ze zullen wel weer niet begrijpen waar het over gaat.
dus geen 4 cijferig nummer of 10 cijferig nummer maar een 1 cijferig nummer!
Gewoon een nul.
Ben er dus nog niet achter of mijn provider (orange) hier iets in rekening brengt. Kan natuurlijk orange bellen maar daar heb ik nu ff geen zin in. Ze zullen wel weer niet begrijpen waar het over gaat.
P.Duh! lekker puh!
Ik heb het getest en blijkbaar is het gratis. Berichten in België worden verstuurd vanaf het nummer 0. Werkt uitstekend. Gewoon in je instellingen je nummer en zo isntellingen en daarna de activatie-code invullen en klaar is kees. SMS-berichten met meldingen komen aan op hetzelfde moment als de e-mail. Handig is ook dat de locatie wordt meegestuurd.
Alleen spijtig is dat het snel toevoegen van een afspraak nog niet werkt en dat je de locatie niet kunt laten tonen op een map. Maar dat werkte toch al niet op basis van straat naam. Deed het enkel goed op de gemeente en het land.
Alleen spijtig is dat het snel toevoegen van een afspraak nog niet werkt en dat je de locatie niet kunt laten tonen op een map. Maar dat werkte toch al niet op basis van straat naam. Deed het enkel goed op de gemeente en het land.
Ziet er leuk uit, alleen zie ik persoonlijk niet in waarom ik online een calender zou gebruiken... (en al helemaal niet die van google)
Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!
Verwijderd
1. Omdat je werkgever geen zin heeft in een Office licentie (waar je bvb de reminder optie in Outlook zou gebruiken) voor het bedrijf en je graag een agenda hebt om alles goed bij te houden : neem nu klantencontacten, etc..Naatan schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:08:
Ziet er leuk uit, alleen zie ik persoonlijk niet in waarom ik online een calender zou gebruiken... (en al helemaal niet die van google)
2. Omdat je graag op de hoogte blijft waneer je favoriete .US scripted serie op de Amerikaanse televisie spelen en omdat je makkelijk een publieke agenda kan toevoegen (open source en vrij te verkrijgen) in je Google Calendar.
3. Omdat je met je luie krent na het bezoek aan de coffeeshop op zoek bent naar een gebruiksvriendelijke en laagdrempelige applicatie die met enkele klikken je kortetermijnsgeheugen even een boost geeft.
4 Omdat je een tweaker bent en graag met de nieuwste technologie wil pronken. Op deze manier heb je een Ajax applicatie geïntegreerd op je Active Desktop in je pimped Windooz box.
Zo kunnen we allemaal nog even doorgaan, is het niet?
(En hoor ik daar iemand die lustig doordraaft op de conspiracy theory dat Google persoonlijke informatie misbruikt? Jep en 9/11 is in scène gezet door de Amerikaanse regering om paniek te zaaien

Lol!
vandaar dan ook dat ik 'ik persoonlijk' erbij heb gezet
En op het punt van 'de conspiract theory', ik wil absoluut niet zeggen dat google bij iedereen na gaat kijken wat ze plannen en op hun pc hebben staan.. maar die informatie hebben ze wel.. en ik weet 100% zeker dat als de amerikaanse overheid vind dat zij die informatie nodig hebben, zij daar ook aanspraak op zullen maken.. en dat is iets wat mij persoonlijk niet lekker zit.. maar goed dat geld niet alleen voor google maar het hele internet
vandaar dan ook dat ik 'ik persoonlijk' erbij heb gezet
En op het punt van 'de conspiract theory', ik wil absoluut niet zeggen dat google bij iedereen na gaat kijken wat ze plannen en op hun pc hebben staan.. maar die informatie hebben ze wel.. en ik weet 100% zeker dat als de amerikaanse overheid vind dat zij die informatie nodig hebben, zij daar ook aanspraak op zullen maken.. en dat is iets wat mij persoonlijk niet lekker zit.. maar goed dat geld niet alleen voor google maar het hele internet
Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!
Verwijderd
Begrijp eerlijk gezegd niet wat jij dan te verbergen hebt voor de Amerikaanse overheid, tenzij je natuurlijk Osama Bin Laden heet (en dan nog zo stom bent om je volgende terroristische aanslag in je Google Calendar te zetten hahaha
). Als ik het goed begrijp leen jij dan ook geen boeken bij de bibliotheek omdat zij ook info hebben welke boeken je hebt geleend.. Maar goed, eindeloze discussie denk ik
Verwijderd
Grr..
Ik had dit programmaatje gevonde klik
om outlook en google te synchen, lukt de installatie niet!
Heeft iemand hier al ervaringen mee? Hij heeft Office 2003 Primary Interop Essemblies nodig maar die kan ik helaas niet installeren. Als ik Office XP PIE installeer lukt de installatie van RemoteCalenders weer niet. Iemand een idee?
Ik had dit programmaatje gevonde klik
om outlook en google te synchen, lukt de installatie niet!
Heeft iemand hier al ervaringen mee? Hij heeft Office 2003 Primary Interop Essemblies nodig maar die kan ik helaas niet installeren. Als ik Office XP PIE installeer lukt de installatie van RemoteCalenders weer niet. Iemand een idee?
installeren lukt wel maar werkend krijgen is mij erg onduidelijk. wie heeft er al wat meer ervaring mee.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Met mijn Pay&Go kaart heb ik hier nog niks voor betaald. Ontvangen van SMS is bij mij altijd gratis. En versturen in bepaalde gevallen ook.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:28:
Wat zijn de kosten voor de ontvangen sms berichten?
Verwijderd
Gebruikt hier iemand toevallig de google calendar v2 gadget voor google desktop?
Is het normaal dat als je op create new event in de gadget klikt dat hij het alleen maar op "vandaag" kan worden gezet? Ook al selecteer ik een andere dag als ik op create event klik krijg ik alleen op vandaag een event er bij.
Groet,
Jay
Is het normaal dat als je op create new event in de gadget klikt dat hij het alleen maar op "vandaag" kan worden gezet? Ook al selecteer ik een andere dag als ik op create event klik krijg ik alleen op vandaag een event er bij.
Groet,
Jay
Verwijderd
Wat een kneuzen zijn het toch ook. Het werkt allemaal perfect, krijg ik opeens de mededeling dat alleen een read only versie kan worden weergegeven omdat ik IE7 gebruik. Het werkte allemaal al prima oenen!!! Denk eens na voor je fuctionaliteit gaat weghalen!!
Heeft iemand al een goede website gevonden om ical's te sharen? Ik heb al flink gezocht en ben www.icalworld.com en www.icalshare.com tegengekomen, echter het aanbod valt me erg tegen als ik eerlijk ben. Ik ben ook voornamelijk op zoek naar TV-seriekalenders, maar populaire kalenders zoals Prison Break, South Park, Lost etc. zijn daar gewoon niet te vinden!
Sorry, nog niet de zoekfunctie binnen "Agenda toevoegen" geprobeerd, die zit wel ver verstopt als je het mij vraagt..
Sorry, nog niet de zoekfunctie binnen "Agenda toevoegen" geprobeerd, die zit wel ver verstopt als je het mij vraagt..
[ Voor 14% gewijzigd door flipjevandejam op 14-11-2006 00:28 ]
Verwijderd
En even een kickje
Ik heb google calendar een tijdje terug gebruikt en bekijk het nu weer eens en nu blijkt dat je sms'jes kunt versturen X minuten voor iedere afspraak. Fucking briljant natuurlijk, maar nu is de vraag: is dat gratis? Als ik in de help kijk staat er: Mogelijk moet u betalen voor de SMS-berichten die u ontvangt. Als u vragen heeft over de tarieven, kunt u contact opnemen met uw provider voor meer informatie., maar dit lijkt me eerder een kant en klaar uit de US vertaald stukje. Iemand ervaring?
Ik zou zeggen, kijk eens rond of je een betaal-optie krijgt. Zowiezo zijn er richtlijnen voor het versturen van betaalde SMS.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Ehm, betaaloptie? Ik krijg gewoon een sms'je [overigens van afzender met nummer 0], maar aangezien ik een abo heb zonder realtime saldo-informatie, weet ik niet of het geld gekost heeft. Verder staat dus nergens op de pagina waar je je mobiele nummer op moet geven dat het geld kan kosten; dit staat alleen in de FAQ (4 klikken verderop).
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 00:08 ]
Bij welke provider? In de help staat namelijk dat Google niks charged, maar misschien de TelCo's wel! Ik zit zelf bij t-mobile, maar misschien is het per TelCo wel anders?!MrAcid schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:12:
100% zeker dat die gratis zijn.
PS: Is het misschien niet handig voor een herziende startpost met software tips voor Google Calender? Volgens mij is de behoefte groot om calendar streams ergens in uit te lezen (outlook, lightning, desktop en mobiel) én om er naar toe te schrijven...?!
Verwijderd
lijkt me sterk dat je iets voor moet betalen hoor 
Dan zou je toch e.e.a. akkoord moeten expliciet op de site geven
En SMS ontvangen is altijd gratis, zelfs in buitenland
Google - brilijant, weer!
Aleks
Dan zou je toch e.e.a. akkoord moeten expliciet op de site geven
En SMS ontvangen is altijd gratis, zelfs in buitenland
Google - brilijant, weer!
Aleks
Nee hoor lijkt me niet. Bij SMS diensten staat er ook wel eens POV (per ontvangen bericht), toch?!Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:32:
Een SMS ontvangen is altijd gratis, zelfs in buitenland
Ik heb het ondertussen aangezet. Maar klopt het dat je maar van één calendar notificaties kan krijgen? Mijn eerste defautl calendar is "prive", ik heb er nog 3 met oa werk. Die worden niet opgenomen in de notificaties (zowel sms als email). Is dat op te lossen?
[ Voor 33% gewijzigd door iAR op 17-11-2006 11:23 ]
Dat is alleen als jij je via een verkort nummer aanmeld/er naartoe sms om een sms terug te krijgen, deze smsjes zijn 100% zeker gratis.
Verwijderd
Ben je volledige admin bij al die calendars? Misschien dat dat het verschil maakt.oZner schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:05:
Ik heb het ondertussen aangezet. Maar klopt het dat je maar van één calendar notificaties kan krijgen? Mijn eerste defautl calendar is "prive", ik heb er nog 3 met oa werk. Die worden niet opgenomen in de notificaties (zowel sms als email). Is dat op te lossen?
Verwijderd
Ik heb sms notificatie nu aanstaan, zal even in de gaten houden wat dit kost.
de smsjes komen van afzender: 0
Ik ga trouwens nu meteen dit programma testen:
http://www.jakeludington....phones_automatically.html
Verwijderd
Ik heb Orange gebeld, de sms-jes zijn gratis. Overigens krijg ik ook maar 1 kalender ingesteld voor notifications. Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om deze in te stellen voor een andere kalender dan de eerste die ik heb aangemaakt.
http://www.google.com/sup...?answer=36589&ctx=sibling :
Wellicht dat dat in de toekomst nog verandert, maar je kunt dus alleen meldingen uit je primaire agenda ontvangen.Waarom ontvang ik geen meldingen en herinneringen?
Als u de meldingen en herinneringen die u verwacht niet ontvangt, vindt u in de volgende lijst mogelijk het probleem (en de oplossing):
Algemene problemen
- De afspraak is niet gepland in uw primaire agenda.
Op dit moment bevatten meldingen alleen afspraken uit uw primaire agenda. U ontvangt geen melding van afspraken in uw secundaire agenda's of de agenda's onder 'Andere agenda's'. Als u meldingen wilt ontvangen voor bepaalde afspraken, moet u deze plannen in uw primaire agenda.
Oh dat is jammer. Ik hoop dat ze het in de toekomst snel kunnen veranderen. Heb net 1 agenda in 4en gebroken, zodat ik kleurtjes heb voor prive, werk en verjaardagen!
Maar een verjaardag SMS is ook wel praktisch
Vooral als je ook nog de reminder tijd kunt wijzigen naar 1 dag ofzo!
En weer een vraag over syncing. Er is al wel veel over gesproken en voorals nog is het dus mogelijk om GC in diverse desktop applicaties te krijgen (outlook, op de desktop, via via op telefoon).
Op zich is de post boven me wel omslachtig (gcal > outlook > phone), maar te doen. Alleen is dit één richtings verkeer?!
Ik zou graag een mogelijkheid hebben om heen en weer te kunnen syncen (gcal <> (outlook) <> phone). Is er ergens een manier om dat voor elkaar te krijgen?
Of staat het ontwikkel proces door diverse programmeurs met de gcal api stil?
En weer een vraag over syncing. Er is al wel veel over gesproken en voorals nog is het dus mogelijk om GC in diverse desktop applicaties te krijgen (outlook, op de desktop, via via op telefoon).
Op zich is de post boven me wel omslachtig (gcal > outlook > phone), maar te doen. Alleen is dit één richtings verkeer?!
Ik zou graag een mogelijkheid hebben om heen en weer te kunnen syncen (gcal <> (outlook) <> phone). Is er ergens een manier om dat voor elkaar te krijgen?
Of staat het ontwikkel proces door diverse programmeurs met de gcal api stil?
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 21-11-2006 14:56 ]
Verwijderd
Iemand die dit wel aan het werken heeft gekregen..?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:24:
Ik heb sms notificatie nu aanstaan, zal even in de gaten houden wat dit kost.
Ik krijg de buttons hier niet te zien
Naast personlijke afspraken gebruik ik GC ook voor verjaardagen.
Echter, als ik iemand een "hele" dag jarig maak, krijg ik midden in de nacht een smsje.
Iemand alleen van 8.00 to 5.00 jarig maken vind ik geen zinnige optie.
Is er een mogelijkheid om het tijdstip te kiezen dat je een sms krijgt?
Echter, als ik iemand een "hele" dag jarig maak, krijg ik midden in de nacht een smsje.
Vraag had ik eerder ook al gesteld, precies hetzelfde probleem. Die SMSjes komen rond 4 uur binnen, beetje vervelend. Nog geen oplossing voor gehoord.Geurt-kun schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:25:
Naast personlijke afspraken gebruik ik GC ook voor verjaardagen.
Ik heb het probleem dat de smsjes precies 3 uur eerder aankomen als dat ik de herinneringen gezet heb, en dat terwijl ik in de instellingen 1u aangeef.
ook de notificatie naar mijn gmail gebeurt 2 uur te vroeg. Iemand die hier nog last van heeft??
Ps: De tijdzone onder de settings van Google Calender zijn netjes ingevuld op GMT +1u
[edit] Na nog eens de instelling "remind me... before each event" veranderd te hebben (eerst op 5 min. en daarna terug op 1uur) werkt het wel naar behoren.
Ps: De tijdzone onder de settings van Google Calender zijn netjes ingevuld op GMT +1u
[edit] Na nog eens de instelling "remind me... before each event" veranderd te hebben (eerst op 5 min. en daarna terug op 1uur) werkt het wel naar behoren.

[ Voor 19% gewijzigd door Ronald1852 op 01-12-2006 10:21 ]
Even een grote rotschop, zijn de SMSjes voor alle NL netwerken gratis?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:11:
Ik heb Orange gebeld, de sms-jes zijn gratis. Overigens krijg ik ook maar 1 kalender ingesteld voor notifications. Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om deze in te stellen voor een andere kalender dan de eerste die ik heb aangemaakt.
Zo ja dan lijkt het me wel een interessante dienst.
Volgens mij zijn ze gratis, ze komen alleen op een belachelijk tijdstip binnen (rond 3 uur 's nachts)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Als je afspraken hebt om 4 uur 's nachts en je wilt een uur van te voren een reminder, tja... dan komen ze 3 uur 's nachts binnen.M@cer schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:36:
Volgens mij zijn ze gratis, ze komen alleen op een belachelijk tijdstip binnen (rond 3 uur 's nachts)
Het is natuurlijk wel zaak om je reminder duration goed te zetten én je tijdzone.
Heb je iets overdag gepland dan krijg je het sms om rond middernacht (afhankelijk van je instelling).
Verwijderd
weet iemand een leuke tool om outlook (2007) te syncen met google calendar? Ik heb "syncmycal" gezien, maar dat kost 25 dollar per license, beetje duur voor een sync tooltje m.i.
Mijn berichten komen steeds mooi 10 minuten op voorhand aan. Ik kan er mijn klok regelmatig op gelijk zetten. Af en toe is het een beetje later maar dan is het druk zeker. Alleen bij de volledige dag berichten komen ze in het midden van de nacht aan. Maar daar ik mijn GSM dan toch niet aan heb ontvang ik ze pas als ik weer ben wakker geworden.M@cer schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:36:
Ook bij mij zijn berichten gratis. Nog een geluk want anders zat ik al lang zonder belkrediet.
Misschien dat je hier wat aan hebt? Zo heb ik het gedaan..Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:56:
weet iemand een leuke tool om outlook (2007) te syncen met google calendar? Ik heb "syncmycal" gezien, maar dat kost 25 dollar per license, beetje duur voor een sync tooltje m.i.
http://www.howtogeek.com/...ndar-in-windows-calendar/
Voor Outlook kun je deze toevoegen via Tools > Account Settings > Tabblad Internet Calendars
Op Google is hier ook veel over te vinden...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
Werkt goed maar het is alleen lezen..?Rowdy.nl schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:07:
[...]
Misschien dat je hier wat aan hebt? Zo heb ik het gedaan..
http://www.howtogeek.com/...ndar-in-windows-calendar/
Voor Outlook kun je deze toevoegen via Tools > Account Settings > Tabblad Internet Calendars
Op Google is hier ook veel over te vinden...
En er is weer een nieuwe functie. Je kan nu ook van andere kalenders notificaties ontvangen. Ook nieuw bij elke afspraak is dat je nu kan instellen dat je een e-mail wil krijgen 20 minuten voor je afspraak en dan 5 minuten er voor je SMS.
Ik ontdekte dit vandaag toevallig toen de naam van mijn agenda vermeld stond in mijn SMS bericht en had zo'n vermoeden. Nu alleen even zien of dit ook werkt op de andere kalenders.
Als het werkt is dit weer een formidabele functie want begin dit jaar heb ik de afvalkalender eens omgezet in een online versie. Zodoende dat ik niet steeds hoef te zoeken op de papieren versie. En nu krijg ik dus normaal een SMS een dag op voorhand en kan ik het helemaal niet meer vergeten. Morgen eens zien of het goed werkt en nu genieten van deze vrije dag.
Ik ontdekte dit vandaag toevallig toen de naam van mijn agenda vermeld stond in mijn SMS bericht en had zo'n vermoeden. Nu alleen even zien of dit ook werkt op de andere kalenders.
Als het werkt is dit weer een formidabele functie want begin dit jaar heb ik de afvalkalender eens omgezet in een online versie. Zodoende dat ik niet steeds hoef te zoeken op de papieren versie. En nu krijg ik dus normaal een SMS een dag op voorhand en kan ik het helemaal niet meer vergeten. Morgen eens zien of het goed werkt en nu genieten van deze vrije dag.
Ik gebruik het schedule world/ funambol verhaal. Jammer genoeg kun je maar één calendar syncen, maar het werkt wel beide kanten op.
Heb alleen nu weer een probleem met mijn pc suite. Soms wordt ik er niet goed van... laat het gewoon eens werken *aaarch*
Verwijderd
ik wil google agenda gebruiken op mijn pda
omdat ik dan 3 veschillende agenda's tegelijk kan inzien.
Alleen kan ik met mijn pda zelf geen afspraak maken.
iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ?
alvast bedankt
alvast bedankt
Misschien kan je even uitleggen waar je tegenaan loopt?Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:01:
ik wil google agenda gebruiken op mijn pda
alvast bedankt
Op deze manier is het lastig antwooorden.
Verwijderd
Nou, ik kan dus op mijn pc gewoon google calender gebruiken, dus afspraken maken voor verschillende agenda's.
Als ik deze op mijn PDA bekijk dan past hij hem blijkbaar aan voor de PDA want hij zet alles netjes onder elkaar en ik kan ook de veschillende agenda's gewoon kiezen.
Maar.........
Ik kan op mijn PDA geen nieuwe afspraken invoeren, of opmerkingen toevoegen, alleen dus bekijken.
Hoe kan ik de pagina die ik op mijn pc zie en de functies die daarbij horen op mijn PDA krijgen. Ligt het aan een instelling van mijn PDA dat hij de pagina automatisch aanpast of ligt dat bij google en kun je dat ook veranderen?
Alvast bedankt
Als ik deze op mijn PDA bekijk dan past hij hem blijkbaar aan voor de PDA want hij zet alles netjes onder elkaar en ik kan ook de veschillende agenda's gewoon kiezen.
Maar.........
Ik kan op mijn PDA geen nieuwe afspraken invoeren, of opmerkingen toevoegen, alleen dus bekijken.
Hoe kan ik de pagina die ik op mijn pc zie en de functies die daarbij horen op mijn PDA krijgen. Ligt het aan een instelling van mijn PDA dat hij de pagina automatisch aanpast of ligt dat bij google en kun je dat ook veranderen?
Alvast bedankt
Officiële aankondiging mobiele versieVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:18:
Alvast bedankt
Als ik 't plaatje zo zie, moet je via het invulveldje onderin agendaitems kunnen toevoegen.
Verwijderd
ik zie het idd staan, maar zo krijg ik de pagina niet op mijn pda, volgens mij is die link allen voor mobiele telefoons ?
ik vul dus in mijn pda calendar.google.com in en dan gaat hij automatisch al naar mijn agenda die ik heb aangemaakt
en hij ziet er in princiepe precies zo uit als het plaatje van de bovenstaande post, maar dan zonder invulveld.
iemand nog andere ideeen?
ik vul dus in mijn pda calendar.google.com in en dan gaat hij automatisch al naar mijn agenda die ik heb aangemaakt
en hij ziet er in princiepe precies zo uit als het plaatje van de bovenstaande post, maar dan zonder invulveld.
iemand nog andere ideeen?
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor de activatiecode opgestuurd wordt? Zit er al zeker 30min op te wachten, maar heb nog niets ontvangen. (ik heb een provider die geschikt is; T-mobile)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Bij mij duurde het ongeveer 20 sec. (weet niet meer precies, maar t was eigenlijk gewoon onmiddellijk)
Weet je zeker dat je het nummer juist is, en de provider juist gekozen is?
Weet je zeker dat je het nummer juist is, en de provider juist gekozen is?
[ Voor 15% gewijzigd door Ronald1852 op 11-06-2007 15:34 ]
Normaal duurt dit niet al te lang. Maar sinds enkele dagen komen mijn berichten niet meer aan en dan maar alles uitgezet. Aanzetten werkt niet meer want krijg de activatiecode maar niet binnen. Heb dan maar een mailtje gestuurd en wacht nu af. Zou dit zelf ook even doen als je de code niet ontvangt.Maverick schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:22:
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor de activatiecode opgestuurd wordt? Zit er al zeker 30min op te wachten, maar heb nog niets ontvangen. (ik heb een provider die geschikt is; T-mobile)
Zou dus kunnen dat er een technisch probleem is en dat het daardoor even misloopt. Benieuwd of we plots bestookt worden met berichtjes die we eigenlijk al eerder zouden moeten gekregen hebben.
Zou me niks verbazen als providers dit ineens gaan dichtzetten. Ze verdienen er niets aan natuurlijk ......co0lman schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:34:
[...]
Normaal duurt dit niet al te lang. Maar sinds enkele dagen komen mijn berichten niet meer aan en dan maar alles uitgezet. Aanzetten werkt niet meer want krijg de activatiecode maar niet binnen. Heb dan maar een mailtje gestuurd en wacht nu af. Zou dit zelf ook even doen als je de code niet ontvangt.
Zou dus kunnen dat er een technisch probleem is en dat het daardoor even misloopt. Benieuwd of we plots bestookt worden met berichtjes die we eigenlijk al eerder zouden moeten gekregen hebben.
Google betaalt de kosten natuurlijk, Google kan natuurlijk niet gratis SMSjes versturen....RoelJewel schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:21:
[...]
Zou me niks verbazen als providers dit ineens gaan dichtzetten. Ze verdienen er niets aan natuurlijk ......
Weet iemand of er al een tool is om Outlook te synchroniseren met de Google Calender?
De enige optie nu is om regelmatig de calnder te exporteren naar een bestand, en die in te lezen in Google, maar dat is erg omslachtig vind ik.
De enige optie nu is om regelmatig de calnder te exporteren naar een bestand, en die in te lezen in Google, maar dat is erg omslachtig vind ik.
niet eens gezocht op google zelf? Gsyncit, syncmycal, remotecalenders?
Dat bestaat maar is betalend.Bigfoot schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:31:
Weet iemand of er al een tool is om Outlook te synchroniseren met de Google Calender?
Ondertussen werkt het ontvangen van SMS al weer een hele poos. Was geloof ik een fout bij Google. Trouwens het SMS van een activiteit die een ganse dag duurt is sinds enige tijd ook verbeterd. Je krijgt nu geen SMS meer tijdens de nacht maar al de dag op voorhand. Als je instelt 10 minuten voor begintijd of hoe we dat noemen krijg je hem al om 16u50. Zelfde geld trouwens voor de mails.
In het begin dacht ik dat er iets mis liep. Had namelijk alles op 24 uur op voorhand ingesteld en krijg op dinsdagavond al berichten voor de donderdag. Na contact met de support van Google heb ik dit opgelost door de standaardtijd weer naar 10 minuten te zetten.
Superhandig om te weten welke vuilnis je moet buitenzetten voor de volgende morgen. Heb hiervoor een aparte agenda gemaakt.
Mijn gewone agenda synchroniseer ik ook met mijn GSM zodoende dat ik ze altijd bij me heb. En zo kan ik ook meteen een afspraak noteren zonder dat ik eerst naar mijn agenda moet gaan surfen. Even synchroniseren en klaar is kees. En het grote voordeel is dat het me ook niks, nadda, noppes kost omdat ik het gewoon via mijn computer doe met een freeware programma.
Nou, inmiddels is er dus de mogelijkheid om in Sunbird volledige toegang tot je google calendar te realiseren. Dus zowel schrijven als lezen. Maar het suffe is dat als je geen internet verbinding hebt, je ook geen events te zien krijgt. Hij slaat dus niks lokaal op voor offline gebruik. Lekker nuttig, dan kan je net zo goed gewoon rechtstreeks google calendar zelf gebruiken. Het leek mij juist wel handig om op m'n laptop ook m'n agenda te kunnen checken op momenten dat ik geen internet heb.
Of doe ik iets stoms?
Of doe ik iets stoms?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Je kan dan beter gebruik maken van de andere functie en enkel te downloaden. Je kan dan wel geen wijzigingen doorvoeren. Ik ging dit in het verleden eerst gebruiken om te synchroniseren maar dit mislukte daar Sunbird te traag was met volledig opstarten. Een agenda afhalen duurt namelijk een tijdje en programma die synchronisatie wil doen is er eentje met weinig geduld.
Toen ontdekte ik echter wel dat ik Sunbird hiervoor niet nodig had want het kon gewoon met dat programma.
Toen ontdekte ik echter wel dat ik Sunbird hiervoor niet nodig had want het kon gewoon met dat programma.
Verwijderd
Door gebruik te maken van de Google Calendar SMS notitficaties heb ik een Firefox Add On (of Greasemonkey script) ontwikkelt waarmee je nu gratis SMS notificaties kan ontvangen voor TV programma's die op TVGids.nl staan. De SMS link bij het TV programma wordt na het installeren van de Add On gebruikt om het TV programma aan je Google Calendar toe te voegen. Zie: TVGids.nl - Firefox Add On voor o.a. gratis SMS notificaties
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 10:35 ]
Te gek, en als je dan een speciale agenda instelt komt het niet tussen je andere events. Vooral handig als je even niet voor je tv zit. Anders stel ik gewoon een herinnering in en zapt de decoder zelf of komt er een melding op het scherm. Maar ja dan moet je die functie uiteraard wel hebben en zullen er vast heel weinig zijn. Maar nu toch al meer dan 309.000 mensen alleen al in Vlaanderen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:43:
Door gebruik te maken van de Google Calendar SMS notitficaties heb ik een Firefox Add On (of Greasemonkey script) ontwikkelt waarmee je nu gratis SMS notificaties kan ontvangen voor TV programma's die op TVGids.nl staan. De SMS link bij het TV programma wordt na het installeren van de Add On gebruikt om het TV programma aan je Google Calendar toe te voegen. Zie: TVGids.nl - Firefox Add On voor o.a. gratis SMS notificaties
Zo'n SMS waarschuwing is altijd handig. Enig nadeel is dat het op den duur een dure aangelegenheid wordt. Maar met dit scriptje kan het weer lekker goedkoop.
Ik was aan het zoeken om 2 way sync te hebben tussen google & oulook en liefst ook nog tussen de notes op mijn werk. Maar remotecalendars zag er goed uit maar je moet eerst ook outlook 2003 installeren. Bestaat er niets anders dat ook gratis is ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
kickje: Hierbij een sync programma van google zelf:
Lt. Marx in "[Google Calendar]Nieuwe functie, iemand ..."
nog een andere handige tip (vind ik zelf). Het laten zien van weeknummers in Google calendar: http://recover89.googlepages.com/googlecalendarweeknumbers
nog een andere handige tip (vind ik zelf). Het laten zien van weeknummers in Google calendar: http://recover89.googlepages.com/googlecalendarweeknumbers
[ Voor 35% gewijzigd door LtMarx op 06-03-2008 09:08 ]
Waar zouden we zijn zonder community. Thnx.Lt. Marx schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:07:
kickje: Hierbij een sync programma van google zelf:
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Google Calendar heeft een nieuwe functie, nu ishet ook mogelijk om two-way syncs uit te voeren met Outlook:
Tutorial: http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=89955
Download voor het programma: http://dl.google.com/goog...alendarSync_Installer.exe
edit: spuit 11
Download voor het programma: http://dl.google.com/goog...alendarSync_Installer.exe
[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 06-03-2008 10:01 ]
Verwijderd
Ik maak sinds kort ook gebruik van de Google calendar en ben er zeer tevreden over.
Ik wil deze calendar ook gaan gebruiken op mijn PDA (HP). Deze PDA verbind ik via WiFi met het internet en ik wil dus de mobiele versie van de calendar bekijken en bewerken via mijn PDA browser (IE of Opera). Ik wil dus niet synchronizeren (wat me overigens al wel gelukt is via GooSync), maar gewoon de calendar online via de PDA bekijken.
Nu heeft google een handige mobiele versie, namelijk:
http://www.google.com/calendar/m
Vraag 1: Hoe kan ik via bovenstaande URL een agenda item bewerken, verwijderen of toevoegen?
Vraag 2: Ik lees over een "Quick Add" functie, maar waar kan ik deze vinden via bovenstaande URL?
Daarnaast mis ik ook de "Quick Add" link in de reguliere agenda via mijn laptop:
http://www.google.com/calendar/render
De "Quick Add" link zou volgens screenshots, die ik gezien heb, beschikbaar moeten zijn onder de "Afspraak maken" link, maar ik kan hem bij mij niet vinden. Deze functie kan ik overigens wel via een plugin in Firefox beschikbaar maken.
Vraag 3: Iemand enig idee waarom ik de Quick Add link niet zie?
Vraag 1: Hoe kan ik via bovenstaande URL een agenda item bewerken, verwijderen of toevoegen?
Vraag 2: Ik lees over een "Quick Add" functie, maar waar kan ik deze vinden via bovenstaande URL?
Daarnaast mis ik ook de "Quick Add" link in de reguliere agenda via mijn laptop:
De "Quick Add" link zou volgens screenshots, die ik gezien heb, beschikbaar moeten zijn onder de "Afspraak maken" link, maar ik kan hem bij mij niet vinden. Deze functie kan ik overigens wel via een plugin in Firefox beschikbaar maken.
Zijn die smsjes van die calandar nou echt gratis?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Voor KPN en Vodafone is het in ieder geval écht gratis, heb ik mogen ondervinden
Zet de taal instellingen eens op english us en probeer het allemaal nog een keer?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:07:
Ik maak sinds kort ook gebruik van de Google calendar en ben er zeer tevreden over.Ik wil deze calendar ook gaan gebruiken op mijn PDA (HP). Deze PDA verbind ik via WiFi met het internet en ik wil dus de mobiele versie van de calendar bekijken en bewerken via mijn PDA browser (IE of Opera). Ik wil dus niet synchronizeren (wat me overigens al wel gelukt is via GooSync), maar gewoon de calendar online via de PDA bekijken.
Verwijderd
Held! Nu zie ik inderdaad de "Quick Add" link wel en kan zelfs in de mobiele variant items toevoegen. Daarentegen kan ik in de mobiele calendar nog geen items wijzigen of deleten? Heb je hier ook een ingenieus trucje voor?Lt. Marx schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:30:
[...]
Zet de taal instellingen eens op english us en probeer het allemaal nog een keer?
Ik heb inmiddels ook wel 2 andere hele aardige opties gevonden voor het gebruik van je google calendar via een PDA:
- GooSync (sync software installeren op je PDA)
- http://g.mobilegcal.com (je hoeft geen software te installeren)
Nadeel van deze oplossingen is dat je een derde partij toegang moet verlenen tot je agenda (gaat wel via een Google-pagina en je gmail wachtwoord hoef je niet te geven). Lijkt verder wel betrouwbaar.
Volgens mij is dit nog niet mogelijk. Wat raar. Volgens mij verschilt dit ook heel erg per platform. N series van nokia en iphones kunnen dit volgens mij wel.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:15:
[...]
Held! Nu zie ik inderdaad de "Quick Add" link wel en kan zelfs in de mobiele variant items toevoegen. Daarentegen kan ik in de mobiele calendar nog geen items wijzigen of deleten? Heb je hier ook een ingenieus trucje voor?
Jammer dat het syncen alleen met de primaire agenda lukt. Zou wel handig zijn als je bijvoorbeeld bepaalde categoriën van Outlook (die met kleurtjes) automatisch naar verschillende kalenders zou kunnen wegschrijven. Maarja, nog ff wachten waarschijnlijk tot iemand zoiets maaktHyperBart schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:00:
Google Calendar heeft een nieuwe functie, nu ishet ook mogelijk om two-way syncs uit te voeren met Outlook:
T blijft wel handig om je afspraken ook online te kunnen zien, als k m'n agenda weer eens vergeten ben ofzo..
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ik heb de laatste paar dagen ontzettend veel last van de mededeling "Eén of meer van de geselecteerde agenda's kunnen momenteel niet worden geladen. Probeer over enkele ogenblikken de verborgen agenda's opnieuw te selecteren.". Iemand hier nog meer last van? Het is echt verschrikkelijk irritant .. 
Het zijn trouwens steeds dezelfde agenda's die moeilijk doen. Vrij recent nieuw aangemaakte namelijk.

Het zijn trouwens steeds dezelfde agenda's die moeilijk doen. Vrij recent nieuw aangemaakte namelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Wortelsoep op 28-03-2008 17:21 ]
Ik had er ook last van eerder vandaag. Misschien even een glitch in't systeem ofzo. Na een tijdje wou 'ie wel laden.
Wat ik er vervelender aan vind is dat GooSync moeilijk kan syncen nu, ik heb de probleemkalender weggehaald uit het synclijstje, de andere kalenders werken prima.
Wat ik er vervelender aan vind is dat GooSync moeilijk kan syncen nu, ik heb de probleemkalender weggehaald uit het synclijstje, de andere kalenders werken prima.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Heeft iemand ook tips wat de beste manier is om Google Calendar te syncen met de agenda in je telefoon? Ik heb een Nokia N73 (Symbian OS, ondersteunt SyncML).
Ik heb nu www.goosync.com geprobeerd en dat werkt goed, alleen is het wat beperkt als je er niet voor betaalt (max. 30 dagen vooruit enzo). En dat ik ze toegang moet geven tot mn google account zit me ook niet helemaal lekker.
Ook nog een java-progje geprobeerd: gcalsync. Werkt wel, maar neemt niet alles goed over (all day events worden 0:00 tot 23:59 en meer foutjes).
Ik vroeg me af of er nog alternatieven zijn. Het hoeft niet perse via internet geupdatet te worden, maar mag ook via de pc (of pc suite). Echter heb ik geen zin om speciaal hiervoor Outlook te installeren (enige prog waarmee ik een agenda kan syncen met mn phone icm. nokia pc suite).
Ik heb nu www.goosync.com geprobeerd en dat werkt goed, alleen is het wat beperkt als je er niet voor betaalt (max. 30 dagen vooruit enzo). En dat ik ze toegang moet geven tot mn google account zit me ook niet helemaal lekker.
Ook nog een java-progje geprobeerd: gcalsync. Werkt wel, maar neemt niet alles goed over (all day events worden 0:00 tot 23:59 en meer foutjes).
Ik vroeg me af of er nog alternatieven zijn. Het hoeft niet perse via internet geupdatet te worden, maar mag ook via de pc (of pc suite). Echter heb ik geen zin om speciaal hiervoor Outlook te installeren (enige prog waarmee ik een agenda kan syncen met mn phone icm. nokia pc suite).
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 29-03-2008 00:20 ]
Nou ik heb mijn synchronisatie om zeep geholpen...
Ik had in een vlaag van verstandsverbijstering te veel synchronisatieopties ingesteld, namelijk:
Omdat ik het zat was om steeds alle dubbele afspraken te verwijderen (na 2 dagen ofzo), heb ik oggsync verwijderd. Mijn Outlook agenda was daarna weer redelijk op peil, maar Google Calendar had nog steeds 4x alle afspraken. Omdat dat er nogal veel waren heb ik mijn agenda weggehaald en een nieuwe aangemaakt met dezelfde naam.
FOUT!
Google Calendar herkent die nieuwe agenda niet als standaard agenda, waardoor ik hem nu niet meer kan synchroniseren met oggsync. Ook het instellen in Firefox/Lightning en Evolution 2.22 onder Ubuntu 8.04/gnome 2.22 werkt nu niet, terwijl het toevoegen van de calender van mijn vriendin zonder problemen werkt.
Wat heb ik al gedaan?
PDA is een T-mobile MDA Compact 3 met gprs-abo (al verwacht ik niet dat dat nuttige info is bij mijn vraag)
Ik had in een vlaag van verstandsverbijstering te veel synchronisatieopties ingesteld, namelijk:
- Outlook 2007 - PDA (via WMDC)
- Outlook 2007 - Plaxo
- Plaxo - Google calendar (van mij en mijn vriendin)
- PDA - Google calendar (via oggsync)
Omdat ik het zat was om steeds alle dubbele afspraken te verwijderen (na 2 dagen ofzo), heb ik oggsync verwijderd. Mijn Outlook agenda was daarna weer redelijk op peil, maar Google Calendar had nog steeds 4x alle afspraken. Omdat dat er nogal veel waren heb ik mijn agenda weggehaald en een nieuwe aangemaakt met dezelfde naam.
FOUT!
Google Calendar herkent die nieuwe agenda niet als standaard agenda, waardoor ik hem nu niet meer kan synchroniseren met oggsync. Ook het instellen in Firefox/Lightning en Evolution 2.22 onder Ubuntu 8.04/gnome 2.22 werkt nu niet, terwijl het toevoegen van de calender van mijn vriendin zonder problemen werkt.
Wat heb ik al gedaan?
- Oggsync verwijderd van PDA.
- Alle afspraken in Outlook opnieuw ingevoerd
. Daar staat alles dus weer in, en via WMDC ook weer op mijn PDA
- Opnieuw gesynchroniseerd tussen Outlook/plaxo en Plaxo/Google Calendar. Via deze omweg staat alles weer in Google Calendar, al ben ik al mijn oude afspraken kwijt. Ik had geen zin om die ook weer toe te voegen
- Gezocht in dit topic, Google en Google Calendar help of ik een willekeurige agenda kan aanwijzen als 'standaard kalender'. Hier kan ik niets over vinden
PDA is een T-mobile MDA Compact 3 met gprs-abo (al verwacht ik niet dat dat nuttige info is bij mijn vraag)
Ik gebruik dus GooSync en betaal er ook voor zodat ik netjes verschillende kalenders kan synchen. Ik kan ook 365 dagen vooruit kijken wat me ruimschoots voldoende lijkt.Palomar schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:18:
Heeft iemand ook tips wat de beste manier is om Google Calendar te syncen met de agenda in je telefoon? Ik heb een Nokia N73 (Symbian OS, ondersteunt SyncML).
Met de meeste sync software zal je waarschijnlijk niet ontkomen aan het feit dat de sync-servers je wachtwoorden enzo kennen. Het voordeel is wel dat GooSync gewoon op je PDA zit, je hebt alleen internettoegang nodig. De computers blijven ongemoeid (behalve door ActiveSync natuurlijk).
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Sinds korte tijd synchroniseer ik mijn agenda in 1 richting met mijn telefoon. In beide richtingen doe ik momenteel nog niet. Ik heb een Mac en doe dit dus via iCal en iSync. De werking ziet er als volgt uit:
In mijn iCal heb ik mij geabonneerd op mijn eigen agenda. Ik gebruik hiervoor de private ics link die je van Google krijgt. Als ik wil synchroniseren schakel ik de bleutooth van mijn GSM in en open ik iCal en laad hem de laatste versie van mijn agenda inlezen. Als dat gebeurd is sluit ik iCal af en start ik iSync op die ik dan een synchronisatie met mijn GSM laat doen. Tot op heden werkt dit perfect en duurt ook niet al te lang.
Moet wel even zien of ik nergens iets kan vinden zodat het toch in beide richtingen werkt wat wel handiger zou zijn.
In mijn iCal heb ik mij geabonneerd op mijn eigen agenda. Ik gebruik hiervoor de private ics link die je van Google krijgt. Als ik wil synchroniseren schakel ik de bleutooth van mijn GSM in en open ik iCal en laad hem de laatste versie van mijn agenda inlezen. Als dat gebeurd is sluit ik iCal af en start ik iSync op die ik dan een synchronisatie met mijn GSM laat doen. Tot op heden werkt dit perfect en duurt ook niet al te lang.
Moet wel even zien of ik nergens iets kan vinden zodat het toch in beide richtingen werkt wat wel handiger zou zijn.
Ik zag net toevallig een google oplossing om te synchen met outlook (2003 & 2007) van google zelf: Google Calendar Synch
[ Voor 14% gewijzigd door DeZzL op 21-05-2008 15:39 ]
Sorry dat ik reageer op een oud bericht, maar ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb met de code van google de agenda op mijn site gezet. Ook hier laat ie alleen de hoofdpagina zien. Nu kan ik wel aparte pagina's voor alle agenda's gaan maken, maar dat vind ik dan weer een beetje jammer als het ook met een pagina kan.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:43:
Wat ik wel jammer vind:
Ik heb meerdere calendars (school, werk etc.). Als iemand anders nu mij als vriend toevoegd, ziet hij/zij wanneer ik 'busy' ben en wanneer niet (meer details share ik namelijk niet).
Maar:
Het gaat dan alleen om de hoofdcalendar, die Google standaard aanmaakt. Daarin staan alleen bezigheden die niet in een andere catagorie (= calendar) passen... en dat is dus een incomplete agenda.
Zou mooi zijn als er een manier komt om verschillende calendars (of evt. kleuren, want daar gaat het me om) te kunnen gebruiken die wèl allemaal samenkomen in een calendar die je vervolgens kan delen.
Hier is een programma van Google zelf. Het is gratis, ik gebruik het zelf ook en het werkt perfect!Bigfoot schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:31:
http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955
[ Voor 10% gewijzigd door exocys op 04-06-2008 11:26 ]
Toch gaat het nog niet goed met de SMS reminder.
Zag dat verschillende mensen hun reminder op 10 minuten hebben staan, maar dat is natuurlijk onzin, in de meeste gevallen zou je te laat zijn.
Voorbeeld:
Afspraak op maandag 13-10 t/m 2-10, hele dag. Reminder 3 uur van te voren.
Dit houdt in dat ik op zondagavond om 21:00 uur een reminder verwacht, maar deze kwam dus op de nacht van zaterdag op zondag om 2:00 am.
De e-mail zou ik een dag van te voren krijgen en kwam dus op 11-10 om 17:00 uur.
Mijn Agenda tijd staat op "Paris", lijkt me dat het daar niet aan ligt.
Heeft iemand nog een idee
Zag dat verschillende mensen hun reminder op 10 minuten hebben staan, maar dat is natuurlijk onzin, in de meeste gevallen zou je te laat zijn.
Voorbeeld:
Afspraak op maandag 13-10 t/m 2-10, hele dag. Reminder 3 uur van te voren.
Dit houdt in dat ik op zondagavond om 21:00 uur een reminder verwacht, maar deze kwam dus op de nacht van zaterdag op zondag om 2:00 am.
De e-mail zou ik een dag van te voren krijgen en kwam dus op 11-10 om 17:00 uur.
Mijn Agenda tijd staat op "Paris", lijkt me dat het daar niet aan ligt.
Heeft iemand nog een idee
Iets vreemds.
Sinds een paar weken sluit IE spontaan af tijdens een bewerking in Calendar. Het valt me op dat zodra ik de SMS reminder wil verwijderen IE afsluit.
Dacht eerst dat het misschien met mijn pc te maken heeft, maar op de laptop van mijn vriendin gebeurt hetzelfde.
Zijn er meer gebruikers die daar last van hebben?
Sinds een paar weken sluit IE spontaan af tijdens een bewerking in Calendar. Het valt me op dat zodra ik de SMS reminder wil verwijderen IE afsluit.
Dacht eerst dat het misschien met mijn pc te maken heeft, maar op de laptop van mijn vriendin gebeurt hetzelfde.
Zijn er meer gebruikers die daar last van hebben?