Google Calendar

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 31.257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Matt Cutts schrijft op zijn blog dat Google Calendar live is;
http://www.mattcutts.com/blog/review-google-calendar/

Ik krijg echter de melding
Calendar is unavailable right now, please try again in a few moments
waarschijnlijk weer door de overweldigende belangstelling?!

mensen hier die het al wel gelukt is om een account aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
kan er inmiddels wel in.. en moet zeggen dat het er op het eerste gezicht goed uitziet!
prettige UI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het inderdaad het heel erg druk is. Dus ik zou zeggen wacht even een paar dagen af en dan zal het vast wel makkelijker te bereiken zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Alleen wel weer jammer dat je hier in Nederland (buiten USA) geen gebruik kan maken van de sms notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik zat er net ook even naar te kijken. Vind het er wel weer interessant uitzien, maar jammer dat je volgens mij geen categorieen hebt voor je Events, dat lijkt me nou wel vrij nuttig.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat ziet er goed uit zeg :)

Wel stom dat er geen sms-notificatie mogelijk is, hoe kan dat dan, smsjes zijn hier toch hetzelfde als in de VS? Zonder sms-notificatie is zo'n agenda een beetje mank.

Het wachten is op een Thunderbird-plugin, oid :*

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
anandus schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:14:
Dat ziet er goed uit zeg :)

Wel stom dat er geen sms-notificatie mogelijk is, hoe kan dat dan, smsjes zijn hier toch hetzelfde als in de VS? Zonder sms-notificatie is zo'n agenda een beetje mank.
euh ja, alleen moet google ze ook versturen, en versturen van sms'jes kost geld en gues what.. het is nogal duur een sms te sturen vanuit amerika naar nederland
dus moet google nederlandse providers hebben, en hey.. dat is regelwerk, en hey dat kost tijd en geld..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:16:
[...]

euh ja, alleen moet google ze ook versturen, en versturen van sms'jes kost geld en gues what.. het is nogal duur een sms te sturen vanuit amerika naar nederland
dus moet google nederlandse providers hebben, en hey.. dat is regelwerk, en hey dat kost tijd en geld..
Ze kunnen toch gewoon uit NL sturen? Google heeft plenty servers hier staan, lijkt mij?

Daarnaast, als ik die lijst van Amerikaanse providers zie, dat zijn er flink wat. Die 4 hier in Nederland kunnen er dan toch ook bij, zeg maar?

Maarja, misschien heb je gelijk, maar het lijkt me vreemd desalniettemin.
Als ik google, dan google ik volgens mij toch echt op een Nederlandse server dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
anandus schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:18:
[...]
Ze kunnen toch gewoon uit NL sturen? Google heeft plenty servers hier staan, lijkt mij?

Daarnaast, als ik die lijst van Amerikaanse providers zie, dat zijn er flink wat. Die 4 hier in Nederland kunnen er dan toch ook bij, zeg maar?

Maarja, misschien heb je gelijk, maar het lijkt me vreemd desalniettemin.
Als ik google, dan google ik volgens mij toch echt op een Nederlandse server dacht ik?
het gaat niet om de server, maar ook om bijv de rechten om zoiets te doen, vaak moeten ze daarvoor een contract afsluiten met bijv kpn, aangezien het over hun netwerk gaat

btw:
zit er nu ff mee te spelen, en ziet er erg uitgebreid uit :) je kan calenders delen met andere gebruikers, en hebt een berg leuke settings
* BasieP gaat hem echt gebruiken denk ik

alleen hijs (nog) bagger traag

nog iets wat wel bagger is:
ondanks dat ik de time zone op +1 heb gezet (amsterdam etc.) is de default tijd notatie am/pm zut
dus ik braaf een event maken op 8:30, maakt ie er 8:30 am van
dus ik 8:30pm invullen, en dan veranderd ie het terug :|
dus ik tijdnotatie in settings op 24h gezet (13:30 ipv 1:30)
ik weer kijken naar me event.. staat ie op 20:30 :( aargh

[ Voor 32% gewijzigd door BasieP op 13-04-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik ben het ook aan het proberen en vind het _/-\o_
Super interface, eenvoudig te gebruiken en mooie functionaliteit.

Iets moois wat in het nieuws bij WebWereld staat:
Ook maakt Google het kalendergebruikers mogelijk om zich aan te melden voor openbare kalenders, bijvoorbeeld voor plaatselijke sportwedstrijden. Deze informatie wordt dan opgenomen in de persoonlijke agenda. Zo was het donderdagochtend al mogelijk om de 'FC Groningen Wedstrijdkalender' over te nemen.
Hoe super is dat als je het wedstrijdschema van je favo club toe kunt voegen aan je agenda!

Ik zit nog te wachten op een widget voor Google personalized en heb de integratie met GMail
nog niet helemaal uitgevlozen maar het is allemaal erg veel belovend!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
w00t iemand die quick add al geprobeerd?

ding is echt geniaal, je kan gewoon dmv een zin een event maken, en dat pakt ie echt super slim aan
weet alleen nog niet hoe je voor bijv 'elke vrijdag' een event maakt op die manier
'work each friday on 9:00' werkt iig niet
zal eens 'every' gebruiken... werkt ook ni

edit
wtf:
Failed to create event
André schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:40:
Ik voorzie dat veel mensen deze functie gaan gebruiken. Als je al een Google-account hebt hoef je niets te doen en kun je het direct gebruiken. Die laagdrempeligheid zal veel mensen overhalen.
eensch :)
De Gui is extreem duidelijk, en vooral de slimme truckjes die we van google gewent zijn maken het zeer aantrekkelijk

[ Voor 63% gewijzigd door BasieP op 13-04-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik voorzie dat veel mensen deze functie gaan gebruiken. Als je al een Google-account hebt hoef je niets te doen en kun je het direct gebruiken. Die laagdrempeligheid zal veel mensen overhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
BasieP schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:33:
w00t iemand die quick add al geprobeerd?

ding is echt geniaal, je kan gewoon dmv een zin een event maken, en dat pakt ie echt super slim aan
weet alleen nog niet hoe je voor bijv 'elke vrijdag' een event maakt op die manier
'work each friday on 9:00' werkt iig niet
zal eens 'every' gebruiken... werkt ook ni

edit
wtf:

[...]

[...]
eensch :)
De Gui is extreem duidelijk, en vooral de slimme truckjes die we van google gewent zijn maken het zeer aantrekkelijk
Je kan toch bij de details "Repeats: " kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Voor de volledigheid de url zelf ook maar even : http://calendar.google.com/

Ben wel nieuwsgierig, heb er nog niet op kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Is hij ook toe te voegen aan google startpagina?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm wat handig, vanavond eens verder rondneuzen :) heb iig de formula 1 calender al toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er (al) een site waar publieke kalenders bij worden gehouden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
anandus schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:09:
Is er (al) een site waar publieke kalenders bij worden gehouden? :)
op de de calendar site van google zelf kan je toch zoeken of bedoel je dat niet?
ik zou het zelf wel handig vinden als er een gecategorieseerd systeem komt zodat je idd wat meer zoekopties hebt
nikao schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:03:
[...]

Je kan toch bij de details "Repeats: " kiezen?
het ging om de 'quick add' optie, waar je dus dmv 1 zin een afspraak kan inplannen.

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 13-04-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Nou dit is weer meesterlijk van Google. Net mijn icalender die ik met sunbird gebruik geimporteerd en het werkt lekker. Ze moeten inderdaad nog wel events maken voor oa. een verjaardag.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Graham schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:45:
Nou dit is weer meesterlijk van Google. Net mijn icalender die ik met sunbird gebruik geimporteerd en het werkt lekker. Ze moeten inderdaad nog wel events maken voor oa. een verjaardag.
dat kan toch?
gewoon een event maken, en dan repeat every year doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BasieP schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:48:
[...]

dat kan toch?
gewoon een event maken, en dan repeat every year doen :)
Jah ik moest categorie zeggen ipv event....en dat had ik al idd met repeat (onder sunbird en nu ook in gcal).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Beetje offtopic, maar:

Ik zocht op Google Calendar, maar kwam deze blogpost van 22 februari tegen:
Tuesday, February 22, 2005
I know what Google's going to do next!

I've seen serious traffic on my church's website this month from Googlebots. Last year I added a Calendar to the site using the ical standard, and now the Googlebots are pinging the heck out of the php pages rendering the calendar. We're talking 90% of the site's accesses have been from Google this month.

My prediction is: Google Labs will be releasing a Google Calendar tool soon. You heard it here first.

The fact they are attracted to the ical standard is cool...maybe it can take off with their support.
Hahaha, heeft-ie netjes gegokt :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 13-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Het valt me nu wel op dat de standaard kalenders voor de feestdagen van de Apple iCal site gedownload worden en volgens mij worden deze kalenders elke keer als je op de googlecal site komt opnieuw gedownload.

Vreemd dus dat ze die kalenders niet zelf hosten, of zouden ze daar een afspraak over hebben met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Werkt wel lekker op een paar bugs na (relog nodig voor am/pm en updaten van sommige events). Ziet het er erg goed uit. Zeker die intergratie met Ical klinkt er goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik hoop trouwens dat ze ook nog de ondersteuning voor webdav aangaan bieden. Zodat ik mijn ical van mijn XS4ALL webdav kan gebruiken. Kan helaas alleen pulic calendars importeren atm.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 13-04-2006 19:02 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lijkt een beetje op Kontact voor Linux :) Erg handig dit, ga het zeker gebruiken. Ideaal, aangezien ik tijden achter de pc zit en nog al ns wat vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Ziet er wel weer simpel uit, lekker makkelijk in gebruik.
Ik had eigenlijk alleen wel wat verwacht met AJAX ofzo, lijkt me de ideale techniek voor dit soort webapplicaties.

Ik zal het nog niet zo snel gebruiken, tenzei er synchronisatie mogelijkheden komen voor Outlook/Thunderbird en/of PDA's.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maakt het geen gebruik van AJAX dan?
Dacht van wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Niet in zoverre dat het mooi is :P
In de zin van, rechtermuis menu, met daarin wat opties, beetje echte software nabouwen.
Zoals Windows Live Mail ook heeft, sleur en pleur enzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb zojuist mijn agenda vanuit Evolution geexporteerd naar Calendar. Helaas is de kalender nu dermate traag geworden dat Firefox tot 3 keer de melding geeft over een Unresponsive script. |:(
Maar verder een prachtig ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om de outlook calender te synchen met iCal ?
Als ik de handleiding volg ( http://www.google.com/sup...?answer=36608&ctx=sibling )

dan krijg ik de volgende fout:

Failed to import events:
Failed to upload ical/csv file

Ook werkt volgends mij de telefoon/sms functie alleen in amerika...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervdmeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
quote: google help
Note: The exported file doesn't support recurring Outlook events. Individual items will be created for recurring events that fall between the dates you've selected
Ik heb bijna alleen maar "recurring events", dus ik heb er niet bijster veel aan. Ik hoop dat ze hier wat aan kunnen doen, zoals pst bestanden kunnen importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
jelmervdmeer schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:47:
[...]

Ik heb bijna alleen maar "recurring events", dus ik heb er niet bijster veel aan. Ik hoop dat ze hier wat aan kunnen doen, zoals pst bestanden kunnen importeren
bedoelen ze daarmee dat als ik een recurring event heb op 1 januari die elke week plaats vind tot 31 jan. En ik heb 1 enkele Item die op 15 jan is dat die van 15 jan ook niet wordt meegenomen?

Dat recurring events worden geskipped, okey daar kan ik tijdelijk mee leven maar ook de andere skippen dat is onzin. Hopen dat ze het snel fixen dan maar, en direct even iets maken zodat het automatisch outlook online synced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist een .ics agenda van Sunbird/Mozilla Calender geimporteerd maar dat slaat helaas helemaal nergens op... :-(
al mijn afspraken van een paar uur duren nu een dag + die paar uur... Heel vreemd.
Het gaat om de gepubliceerde .ics files van Sunbird 0.2 of 0.3.

Iemand anders hetzelfde?

Edit: Het is een offset van 9uur => timezone setting.
Het lijkt er dus op dat Sunbird 0.2 geen timezone settings schrijft waardoor Google ze 9 uur opschuift.
Jammer! (van Sunbird..)

@een_madcat:
een_madcat schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:46:
Is het iemand al gelukt om de outlook calender te synchen met iCal ?
Als ik de handleiding volg ( http://www.google.com/sup...?answer=36608&ctx=sibling )
....
Ehhh Bedoel je outlook gesynced met Google Calender?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom "Week starts on: Sunday" de standaard setting is in Google Calendar. Voor zover ik weet start enkel in Israël omwille van het Joodse geloof de week op zondag, en is het in Europe, de VS en Rusland toch gewoon maandag dat de week start ?

Ok, heeft weinig met Google Calendar op zich te maken, maar ik vraag me af waarom die "Sunday" setting standaard wordt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
TlighT schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:17:
Het valt me nu wel op dat de standaard kalenders voor de feestdagen van de Apple iCal site gedownload worden en volgens mij worden deze kalenders elke keer als je op de googlecal site komt opnieuw gedownload.

Vreemd dus dat ze die kalenders niet zelf hosten, of zouden ze daar een afspraak over hebben met Apple?
Het voordeel van die methode is dat je altijd de meest actuele versie van die kalender krijgt. Vergelijk 't met een RSS-feed.
Overigens heb je de mogelijkheid om events naar je eigen kalender te kopiëren. Zie het menuutje bij betreffend event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de volgende melding als ik mijn met Outlook geëxporteerde csv file probeer te importeren:

Processed 0 events
Successfully imported 0 events

Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:10:
Ik snap niet waarom "Week starts on: Sunday" de standaard setting is in Google Calendar. Voor zover ik weet start enkel in Israël omwille van het Joodse geloof de week op zondag, en is het in Europe, de VS en Rusland toch gewoon maandag dat de week start ?

Ok, heeft weinig met Google Calendar op zich te maken, maar ik vraag me af waarom die "Sunday" setting standaard wordt ingesteld.
Huh? Ik dacht dat de week altijd op zondag begon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:53:
[...]
Huh? Ik dacht dat de week altijd op zondag begon? :?
Volgens WikiPedia heb je gelijk, en start de week in zowel de christelijke als de islamitische kalender op zondag. Uiterst vreemd, want mij is altijd geleerd dat maandag de eerste dag van de week is.

Nu goed, genoeg off-topic geneuzel over weekdagen, laten we het maar bij Google Calendar houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:04:
[...]

Volgens WikiPedia heb je gelijk, en start de week in zowel de christelijke als de islamitische kalender op zondag. Uiterst vreemd, want mij is altijd geleerd dat maandag de eerste dag van de week is.

Nu goed, genoeg off-topic geneuzel over weekdagen, laten we het maar bij Google Calendar houden. :)
offtopic:
Waarschijnlijk ben je gewoon in de war met een werkweek, welke inderdaad op maandag begint :)

Overigens kan ik niet wachten op al die fantastische tooltjes die hier ongetwijfeld voor komen.
Vooral een manier om te synchroniseren met mijn mobieltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind echt dat Google kansen heeft laten liggen. De overall impressie is te hobbyist achtig, het komt gewoon over alsof er geen aandacht is besteed aan de visuele aspecten van een interface en daar laat Google echt kansen liggen.

Links as create event, en quick add hadden mijnziens op een nettere manier opgelost kunnen worden. Bovenin een balk om in je eigen calendar te zoeken, en onderin een balk voor andere calendars. Groepeer dan zoekfunctionaliteit, nu komt het erg rommelig over. Ook de mini calendar die vast zit, en je calendars als losse box, het komt gewoon niet logisch over.

Als je een event maakt krijg je een balloon, ook hier, lijkt het wel alsof dit in een uurtje in elkaar is gezet. Slordige notatie van de datum en dag, een lelijke blauwe link voor event details. Doubleclick mist ook op events, iets wat gebruikers gewoon gebruikelijk doen.

Verder zie ik niet echt zaken terugkomen die andere web calendars niet hebben, zoals het ical gedeelte, sms functionaliteit, sharen van calendars.

Overall, jammer. Ik weet dat er echt een aantal genien zitten qua techniek, maar dit produkt komt op mij heel amateuristisch over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Ik snap niet dat mensen het zo geweldig vinden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

aex351 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:10:
Ik snap niet dat mensen het zo geweldig vinden.
Argumentatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Nakebod schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:28:
Niet in zoverre dat het mooi is :P
In de zin van, rechtermuis menu, met daarin wat opties, beetje echte software nabouwen.
Zoals Windows Live Mail ook heeft, sleur en pleur enzo.
mja sleur en pleur zou kunnen idd, maar rechtermuisknop word (en terecht) niet ondersteund door fatsoenlijke browsers, als ik rechtermuisknop doe wil ik mijn browser rechtermuisknop krijgen, en geen rare menu's.

verder is het 90% ajax (of iig javascript httpreq.) georienteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

http://www.icalshare.com
What is iCalShare?
iCalShare is the web's largest directory of shareable calendars. We have over 1500 calendars in more than 35 different categories, including calendar for sports teams, music groups, television shows, holidays, and more.
ff kijken of deze calendars werken...

edit:
*'t werkt!*
En hier kan je nog wat meer vinden.
http://www.apple.com/macosx/features/ical/library/

[ Voor 15% gewijzigd door T-Junkie op 13-04-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Verder zie ik niet echt zaken terugkomen die andere web calendars niet hebben, zoals het ical gedeelte, sms functionaliteit, sharen van calendars.
Volgens mij zijn alle 3 de dingen die jij hier beschrijft aanwezig. SMS werkt alleen in de VS maar de dan nog. Zoals je ziet kun je op icalshare.com een heleboel calendars downloaden. Je kunt je calendar open zetten voor anderen en nog op verschillende niveaus.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bbfreak schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:20:
[...]

Volgens mij zijn alle 3 de dingen die jij hier beschrijft aanwezig. SMS werkt alleen in de VS maar de dan nog. Zoals je ziet kun je op icalshare.com een heleboel calendars downloaden. Je kunt je calendar open zetten voor anderen en nog op verschillende niveaus.
Lezen ;) Wat ik zeg is dat de functionaliteit die Google hier nu aanbiedt ook al in andere calendars voor het web terugkomt. Het stikt van de calendars, en dan verwacht ik van Google dat ze met iets vernieuwends komen omdat ze de mensen hebben die dat kunnen bereiken en ook de financiele middelen om dat te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 11-09 12:40
Dat zal wel komen. Gmail is ook nog sterk uitgebreid sinds het begin, en ze zijn er nog steeds mee bezig. Ik heb er wel vertrouwen in. Vergeet niet dat dit een eerste versie is.

Ik ga het voorlopig nog wel niet gebruiken, pas als het mogelijk is om te syncen met een pda, dan heb ik outlook niet meer nodig :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik vind het nu al een mooi product, en het is gratis en nog beta dus we mogen niet klagen, het zal sowieso nog wel sneller en beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Voor mij is de laagdrempeligheid de reden om het te gaan gebruiken. Ik ben het opzich wel met Gordijnstok eens dat er meer alternatieven zijn alleen moet ik me daar weer in verdiepen. Dit product werkt direct en ik hoef er niet apart voor te registreren.

Noem het lui, maar ik denk dat meer mensen zo denken en de Google Calender gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:44:
Ik krijg de volgende melding als ik mijn met Outlook geëxporteerde csv file probeer te importeren:

Processed 0 events
Successfully imported 0 events

Hebben anderen dat ook?
Ik weet niet zeker of je er wat aan hebt, met het invoeren van mijn adresboek in Gmail (ook d.m.v. csv file) ging er ook vanalles fout. Ik kwam er achter dat veel Microsoft software in plaats van komma's punt-komma's o.i.d. (als scheidingsteken) gebruikte. En gaan dingen dus fout. Check dat cvs bestand dus even gewoon met notepad of Openoffice ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
André schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:08:
Voor mij is de laagdrempeligheid de reden om het te gaan gebruiken. Ik ben het opzich wel met Gordijnstok eens dat er meer alternatieven zijn alleen moet ik me daar weer in verdiepen. Dit product werkt direct en ik hoef er niet apart voor te registreren.

Noem het lui, maar ik denk dat meer mensen zo denken en de Google Calender gaan gebruiken.
/me steekt hand op

Ik ben het met André eens, ik zou niet eens een online kalender gebruiken, maar ik merk dat ik Gcalendar al sinds het begin gebruik, en dat ik het best fijn vind.
Het is in een herkenbare stijl (Google 2.0), makkelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ongetwijfeld zijn er andere kalenders die minstens net zo goed zijn, maar ik zou daar dan naar moeten zoeken en registreren en uitproberen en aahhh..
Bij Gcalendar was het een kwestie van inloggen en hopseflops, off I go.

Overigens verwacht ik ook wel dat er meer functies bij komen, het is nog een vroege beta, dus er kan nog vanalles veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles met de mantel van de "Beta" bedekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/8972/googlecalendar8tx.jpg
Ik vindt Google Calendar steeds handiger worden. Hier heb ik een screenshot gemaakt met een aantal series die ik volg en heb toegevoegd. Je bent natuurlijk afhankelijk van anderen en daar kunnen soms wel eens foutjes tussen staan. Bijvoorbeeld de Dutch Holiday van Google zelf. Met k-dag op de 30ste ( Wat normaal ook zo is, enkel dit jaar niet)

Veronica Mars (USA) S2: http://icalx.com/public/justine199/Veronica_Mars.ics
LOST (USA) S2: http://ical.mac.com/mcornill/lost.ics
Prison Break (USA) S1: http://ical.mac.com/mcornill/prisonbreak.ics

Ik heb zelf een Sony Clie (Palm OS 5) en gebruik daar Palm Desktop (4.1.4) voor. Deze kan je niet exporteren naar Google Calendar. Hiervoor moet je even bij de concurrent Yahoo wezen. Deze kan dat wel. (Palm Desktop -> Exporteer -> Date Book Archive) Je upload hem dan naar Yahoo Calendar. En daar kan je hem weer exporteren naar Comma Separated Value (.csv) en dit ondersteund Google Calendar wel. Enige nadeel is dat alle events die je op de dag hebt gepland en niet aan een tijd hebt gebonden. ( Bijv. 29 April = Koninginnedag, zonder tijd ) deze komen niet goed over omdat ze een dag verschuiven. Hoe dit komt en hoe dit op te lossen valt weet ik nog niet. Een tijdelijke oplossing is door dat soort events op een tijd te plannen. ( Bijv. 29 April = Koninginnedag, 08.00 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:56:
Alles met de mantel van de "Beta" bedekken ;)
:P

Sja, misschien blijft het hetzelfde en is het 'gewoon' een simpele kalender zoals zovelen, dat kan ook. Maar dan blijft het nog steeds een laagdrempelige, makkelijk toegankelijke kalender van Google.

offtopic:
Ik moet elke keer aan YDKJ denken als ik jouw avatar zie, heb hem zowaar weer uit de kast getrokken en geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik gebruik hem voortaan in plaats van Outlook. Dat is zeker. Heb nu 2 bestanden. 1 persoonlijk en 1 schoolkalender met al de lessen. Uurrooster zou je ook kunnen zeggen.

Die 2de ga ik delen zodat andere mensen ook kunnen zien wanneer er les is. En delen van je agenda is ook heel makkelijk als je iets wil gaan plannen.

Ook de mogelijkheid om agendaitmes op je site te plaatsen is uiterst handig. De bezoeker klikt een keertje en hop het staat genoteerd.

Stel je boekt een reis naar Parijs (staat toevallig banner van Frankrijk hiernaast) en even later is je boeking compleet en stuurt de reisorganisator een bevestiging met een link. Je klikt op die link en je vakantie is genoteerd. En al de mensen die je agenda kunnen inzien zien meteen dat je er niet bent.

Ik weet Outlook heeft dat natuurlijk ook maar probeer die maar eens deftif te delen. En deze is veel handiger en ook nog eens stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
De mailtjes lijken nog niet helemaal te werken.

Ik heb net wat appointments gemaakt waarbij ik een aantal guests heb toegevoegd.
Gmail & Yahoo gebruikers krijgen hun invitation-mailtje in de correcte opmaak, maar bij zowel Outlook als Hotmail schijnt het niet te werken en het mailtje er als troep uit te zien.

Toch jammer dat ze dat niet even getest lijken te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
T-Junkie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:11:
[afbeelding]
Ik vindt Google Calendar steeds handiger worden. Hier heb ik een screenshot gemaakt met een aantal series die ik volg en heb toegevoegd. Je bent natuurlijk afhankelijk van anderen en daar kunnen soms wel eens foutjes tussen staan. Bijvoorbeeld de Dutch Holiday van Google zelf. Met k-dag op de 30ste ( Wat normaal ook zo is, enkel dit jaar niet)

Veronica Mars (USA) S2: http://icalx.com/public/justine199/Veronica_Mars.ics
LOST (USA) S2: http://ical.mac.com/mcornill/lost.ics
Prison Break (USA) S1: http://ical.mac.com/mcornill/prisonbreak.ics
Gebruik ik http://www.pogdesign.co.uk/cat/ nog voor.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lord.farquaad schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:33:
[...]

Ik weet niet zeker of je er wat aan hebt, met het invoeren van mijn adresboek in Gmail (ook d.m.v. csv file) ging er ook vanalles fout. Ik kwam er achter dat veel Microsoft software in plaats van komma's punt-komma's o.i.d. (als scheidingsteken) gebruikte. En gaan dingen dus fout. Check dat cvs bestand dus even gewoon met notepad of Openoffice ofzo.
Mijn csv file heeft wel echte komma's. Wat misschien een probleem is, is dat ik een Nederlandse Outlook heb. Overigens krijg ik nu weer een andere foutmelding:

Failed to import events:
Failed to parse ical/csv file

Ik denk dus dat het niet zozeer aan mijn .csv file ligt, maar meer aan google calendar zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Jammer trouwens dat Gmail nog niet up-to-date is qua Gcal opties. (zie onder help bij Gcal en dan Gmail Integration. Al heb ik wel al gelezen dat het nog wel even duurt, sommige hebben het andere niet, in de discussie groepen erover.

[ Voor 26% gewijzigd door Graham op 15-04-2006 06:55 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepost door jasperwillem - vrijdag 14 april 2006 00:02 Score: 1
Ik krijg het ook niet voor mekaar, al van allerlei manieren van export geprobeerd, idd ook een NLs-talige Outlook, English Firefox, NLs XP, etc... misschien idd niet compatable ... en mijn goolge *ctr tab, home* is ook NLs.

Ik zou het ideaal vinden voor de combinatie van school, thuis, zakelijk, alles op 1 centrale plaats.

zoals vele anderen al melden, synchronisatiemogelijken nog wel gewenst.

[reageer] Gepost door zenlord - vrijdag 14 april 2006 14:47 Score: 1
Laat me raden: export naar .csv? Dan moet je weten dat de Nederlanstalige Outlook geen komma's maar puntkomma's gebruikt. Even je bestand openen in een teksteditor en alle ; vervangen door ,

Heb het nooit begrepen waarom dit per taal anders zou hoeven zijn - ook in excel moet je deze tekens omwisselen als je gebruik maakt van functies -> daar heb ik lang op liggen zoeken toen mijn functies altijd syntax errors vertoonden...

[reageer] Gepost door labtech - vrijdag 14 april 2006 22:59 Score: 1
heeft weinig met een Nederlandse of Engelse verise van Office of outlook te maken, maar meer met de landinstellingen in Windows, en dan met name het "tekstscheidingsteken".
Mar het is inderdaad wel ff goed opletten bij CSV exports
Wat hier staat is bij mij niet aan de hand, de geexporteerde CSV is gewoon met komma's. toch paakt google deze agenda niet goed op, iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Even wat reacties op eerder geplaatste zaken:

Importeren van Outlook:

Als je exporteert vanuit een niet-Engelstalige Outlook zijn je kolomtitels van het bestand ook niet in het Engels en kan Google er niet mee overweg. Was bij Gmail ook zo. Als je die in het Engels zou zetten zou het wel werken. Om die reden heb ik een berichtje gestuurd naar Google met de vraag of ze de correcte titels niet online kunnen zetten. Zodoende kun je de oude verwijderen en de nieuwe toevoegen.

Integratie in Gmail:

Google is bezig met het uitrollen en dit zal een paar dagen duren. Heb dus geduld. Met Google Talk in Gmail was dit tevens ook het geval. Dit staat trouwens ook te lezen op de help. RTFM. Maar geloof dat het er niet de eerste dag stond.

Alerts:

En dan nog even waarschuwen dat alerts alleen voor je primaire agenda worden doorgestuurd momenteel en dus niet voor bijkomende agenda's. Om dit op te lossen heb ik de gegevens uit mijn secundaire agenda ook opgenomen in mijn primaire agenda.

Het ontvangen van alerts via mail werkt trouwens heel goed. Steeds precies op tijd. Je moet natuurlijk wel op tijd je mails nakijken want anders dan mis je er het voordeel ook van. Ook het dag overzicht vindt ik heel handig. Heb je meteen de planning van de dag voor je neus.

Bij een test afspraak kreeg ik de afspraak trouwens ook meegeleverd in de vorm van een .ics bestand meegestuurd. Vraag me een beetje af wat daar nu het nut van zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met Outlook schijnt aan de taalinstelling te liggen. Op de discussiefora van google is de volgende 'oplossing' voorgesteld:

I managed to do it:
1. Control Panel, International Settings, set to Englisch (US) and
there especially the date format to MM/DD/YY
2. Export from Outlook, but on the last dialog choose only the fields
Subject, Start Date, Start Time, End Date, End Time, All day event and
Description (according to your language)
3. Open the csv file and change the first line to
"Subject","Start Date","Start Time","End Date","End Time","All day
event","Description"
4. Import to GoogleCalender - worked fine with me

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik het op een andere manier voor elkaar kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zie hier veel mogelijkheden in. Het Microsoft visioen van enkele jaren geleden (.net, alles gebeurt online) is google aan het waarmaken. mail, calender en IM is een begin. De volgende stap is dat je je eigen domain kunt gaan creeeren en als bedrijf deze tool gaan gebruiken als Exchange vervanger. (met SLA natuurlijk). Voordeel: geen beheerder nodig geen dure servers nodig geen dure exchange nodig. Dit alles tegen een maandelijks bedrag...

Als we dan kijken naar de rest van hetgeen Google aan het aanbieden is, Het is wachten op een document management systeem

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Yalopa schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:13:
Ik zie hier veel mogelijkheden in. Het Microsoft visioen van enkele jaren geleden (.net, alles gebeurt online) is google aan het waarmaken. mail, calender en IM is een begin. De volgende stap is dat je je eigen domain kunt gaan creeeren en als bedrijf deze tool gaan gebruiken als Exchange vervanger. (met SLA natuurlijk). Voordeel: geen beheerder nodig geen dure servers nodig geen dure exchange nodig. Dit alles tegen een maandelijks bedrag...

Als we dan kijken naar de rest van hetgeen Google aan het aanbieden is, Het is wachten op een document management systeem
eensch :) ik zie dat gmail opeens linksboven een balkje heeft gekregen die ook al in calendar zat..
dwz, een google balk.

deze gaat er denk ik komen voor meer google diensten, en ga je in de toekomst ook kunnen custimizen, zodat je snel bij alle google diensten kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel leuk.
Is handig een calendar voor mij , ben nogal onordelijk enzo.
Ik gebruik hem al meteen om mijn wars en oefenmatches van mijn clan in te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
co0lman schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:05:
Integratie in Gmail:

Google is bezig met het uitrollen en dit zal een paar dagen duren. Heb dus geduld. Met Google Talk in Gmail was dit tevens ook het geval. Dit staat trouwens ook te lezen op de help. RTFM. Maar geloof dat het er niet de eerste dag stond.
Ik heb de features in Gmail nu erbij gekregen. Ben benieuwd hoe die 'Add to calendar'-functie in GMail gaat bepalen welke events hij moet suggesten ... Lijkt bij de eerste paar mailtjes waar ik de functie test erop dat ie wat goochelt met cijfers en dan met een zogenaamde suggestie komt ... In de GMail-preferences zijn (nog) geen mogelijkheden om e.e.a. in te stellen erbij gekomen ...

[ Voor 8% gewijzigd door RoelJewel op 17-04-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sync nu thuis mijn iCal (op Mac OSX) met mijn G Calendar en sync dat weer naar mijn telefoon.
Nu heb ik ook al mijn vergaderingen die door collega's worden onderhouden op mijn mobiel staan.
Alleen lijkt het er niet op dat ICAL reminder tijden meeneemt, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik gebruik op dit moment Outlook 2003 als kalender. Ik synchroniseer mijn kalender altijd met mijn Siemens S55, gebruik makend van de software van Siemens.
Nu wil ik dus eigenlijk de Google Calendar gaan gebruiken, maar die kan niet direct gesynchroniseerd worden met mijn S55. Ik moet dus:
- of Google Calendar exporteren naar Outlook, direct (geen idee hoe) of indirect, via een ander programma
- of Google Calendar exporteren naar een ander programma, die weer met mijn S55 synchroniseert.
Google Calendar exporteert in XML of iCal formaat. Volgens mij kan Outlook hier niks mee. Weet iemand een oplossing om Google Calendar en mijn S55 te syncen? Ik hoef voor het syncen niet per se de software van Siemens te gebruiken. (Die ondersteunt trouwens Outlook en Lotus, maar aangezien ik geen zin/geld heb om Lotus te kopen, valt die af)
Hopelijk heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en hiervoor een oplossing.

Over Outlook -> Google Calendar
Bij mij werkte het exporteren van Outlook naar Google Calendar eerst niet, maar toen ik de landinstellingen op United States had gezet, ging het wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstblaauw op 19-04-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
ernstblaauw schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:04:Over Outlook -> Google Calendar
Bij mij werkte het exporteren van Outlook naar Google Calendar eerst niet, maar toen ik de landinstellingen op United States had gezet, ging het wel goed.
Dit is al eerder gemeldt in het topic. Even lezen ;) op een van de vorige 3 pagina's :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Is het iemand trouwens al gelukt om te synchroniseren met een draagbare telefoon. En dat op een Windows telefoon.

Met synchronisatie van Google Calendar naar de telefoon zou ik al blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Werkt RSS feeds bij jullie goed? (FireFox 1.5.0.2)
Ik krijg steeds "Live-bladwijzerfeed laden is mislukt." te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Zit er een tasks-optie in Google Calendar? Of weten jullie een andere goede site waar ik tasks kan invoeren en wegstrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Athlon_2o0o schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:51:
Zit er een tasks-optie in Google Calendar? Of weten jullie een andere goede site waar ik tasks kan invoeren en wegstrepen?
Helaas nog niet maar ik neem aan dat het nog wel zal komen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de export van je google calendar op de een of andere manier ook importeren naar je calendar op een PDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
even een vraagje, ik zag hierboven een aantal mensen dingen als de serie lost in hun calendar hebben staan..

nu wil ik bijv. battlestar galactica en de A1GP, maar op de site waar T-Junkie mee kwam (http://www.icalshare.com/) staat er 'cycling' met de naam A1GP :| kortom die is kapoet... ah heb de goede link nu
verder staat er nergens 'television' ofzo..
hoe kan ik dit soort dingen het best vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 19-04-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zit inmiddels nu ook te knoeien met Google Calendar. ;) Tot zover toe vind ik dit best interessant. Ik snap alleen nog niet echt hoe ik het zo kan instellen dat bij bepaalde events het mij van tevoren (bijvoorbeeld 1 dag vantevoren) een email moet sturen om me eraan te herineren. Maar dat vogel ik nog wel uit, denk ik.
Om 'categories' te krijgen heb ik gewoon meerdere prive-kalenders voor mezelf aangemaakt, elk met hun eigen kleur. Dat werkt ook, is dat ook zo de bedoeling?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
De Google calendar API is uit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Ha, ik heb een bug gevonden :9 nou ja bug, het klopt in ieder geval niet, weet niet of dit al een bekend probleem is hoor, iig;

Ik stuurde een maat van me een invite met google calander, en toen replyde hij het autom. bericht van google weer naar mij, toen zag ik dus zijn bericht van google "Jeroen, you are invited to blabla, Will you attend? Yes, No, Maybe". (zie linkje 1)
http://img115.imageshack.us/my.php?image=replyinvite5bp.jpg

Maar ik kan dus op dat linkje klikken! en dan krjg ik een popup, met ZIJN googleaccount! (zie linkje 2, rechtsboven zie je op de pagina erachter mijn gmail account, en in de popup die van hem) ik kan verder alleen maar de status van het event regelen, en ik kan niet terug naar zn google instellingen of wat dan ook, maar het klopt in ieder geval niet
http://img69.imageshack.us/my.php?image=replyinvite26hg.jpg

edit; dit is niet echt een hot topic of wel Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/nopompom.gif, ik had anders verwacht

[ Voor 8% gewijzigd door johnneman op 22-04-2006 19:16 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel jammer vind:

Ik heb meerdere calendars (school, werk etc.). Als iemand anders nu mij als vriend toevoegd, ziet hij/zij wanneer ik 'busy' ben en wanneer niet (meer details share ik namelijk niet).

Maar:
Het gaat dan alleen om de hoofdcalendar, die Google standaard aanmaakt. Daarin staan alleen bezigheden die niet in een andere catagorie (= calendar) passen... en dat is dus een incomplete agenda.

Zou mooi zijn als er een manier komt om verschillende calendars (of evt. kleuren, want daar gaat het me om) te kunnen gebruiken die wèl allemaal samenkomen in een calendar die je vervolgens kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Weet iemand of het mogelijk is de weeknummers in de kalender aan te geven?

Edit:
Je kunt wel vanuit calender naar gmail.
Andersom niet?
Vanuit Google Talk een linkje naar Calender zou nog mooier zijn...

[ Voor 51% gewijzigd door Geurt-kun op 23-04-2006 23:47 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Geurt-kun schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:23:
Weet iemand of het mogelijk is de weeknummers in de kalender aan te geven?

Edit:
Je kunt wel vanuit calender naar gmail.
Andersom niet?
Vanuit Google Talk een linkje naar Calender zou nog mooier zijn...
ik heb bij gmail een linkje staan naar google calendar..
verder denk ik dat ook in GT wel support komt, maar dit moet natuurlijk ff geprogt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:48
Begint steeds leuker te worden naarmate je alle mogelijkheden tegenkomt. Enige waar ik me op het moment echt aan stoor is het feit dat als iemand een kalender met mij deelt, ik die niet kan aanpassen. Zo heb ik bij kerst + oud&nieuw nu 4 vermeldingen staan, wat uiteraard niet echt nuttig is. Zo heb ik ook te maken met tijdsverschillen, en op dit moment staan ook alle gedeelde kalenders in de tijdszone waar ik nu zit. Als ik straks weer thuis ben, valt het op geen enkele moment aan te passen dat de tijden naar NL tijdsstandaard worden omgezet. Nou maakt dat voor mijn eigen kalender niet uit, omdat ik die automatisch in de goeie tijdszone neerzet, maar de tijden van de gedeelde kalenders zijn op geen enkele manier aan te passen....nah ja, voor mij persoonlijk nogal irritant, misschien dat ze er nog iets op vinden dat je zelf de tijden aan kan passen van public calendars.
Ook kan hotmail nog niet reageren op invites, wat zeer jammer is aangezien heel veel mensen gewoon met hotmail werken.
Verder ben ik hem wel volop aan het gebruiken nu, en uiteindelijk toch zeer tevreden :) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

BasieP schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:41:
[...]

ik heb bij gmail een linkje staan naar google calendar..
Waar dan :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
In de linkerboven hoek, net zoals dat het geval is bij Gcal. Misschien dat het bij jou nog niet door gevoerd is. Dan zul je nog even moeten wachten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:26:
Kan je de export van je google calendar op de een of andere manier ook importeren naar je calendar op een PDA ?
Ik ben hier als symbian smartphone gebruiker ook wel benieuwd naar.

(exporteren naar Outlook > exporteren naar telefoon is ook zo omslachtig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft iemand al een ff extension op basis van de nieuw api gesignaleerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tele schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:15:
Heeft iemand al een ff extension op basis van de nieuw api gesignaleerd? ;)
Weet niet of het precies is wat je bedoelt, maar er is een Greasemonkey script waarmee je de calendar in Gmail zou moeten kunnen plaatsen.

Klik!

Verder heb ik zelf een extension gevonden die ik wel fijn vind. Ding doet niet meer dan zorgen dat er niet steeds extra vensters geopend worden wanneer je aan het switchen bent tussen Gmail en Calendar via de balk linksbovenaan.

Klik!

Iemand nog leuke calendars die je toe kunt voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Handige Google Calendar button generator : http://googlecalbutton.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey TS, bedankt voor de tip ! Ik heb hem onmiddellijk in gebruik, hopelijk is er nog een soort Widget of bureaubladitem voor in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mij lukt het maar niet om die extensie aan de praat te krijgen.

XML-feed gepakt en alles, maar hij geeft nog steeds een error :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:28:
[...]

Zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Weet iemand of er al een interface is zoals als Gmail heeft voor simple mobiele browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Is iemand er al in geslaagd om je Google calendar te exporteren naar GSM formaat? Ik heb een SE GSM en zou graag mijn kalender van Google daar in terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een event viewer die je op je website kunt zetten om zo de events van je agenda te kunnen zien

Zal wel de xml kunnen uitlezen en daar een layout omheen bouwen, maar moet toch al iemand zijn die dat al mooi heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Niet echt stormlooptopic dit ;)

Ik zie het nu nog niet zo van google calender. op zich is het wel heel handig, maar...
  • ik kan niet syncen met mijn nokia N70 (heel erg die outlook monopoli :( )?
  • geen todo lijst?
  • mogelijkheid om te syncen (both ways) met mozilla calender (extension of sunbird)?
  • de live bookmark is altijd fail to load!?
Dus wat moet je er eigenlijk wel mee? Dingen er in zetten en dan vervolgens wel in je gewone agenda (papier) kijken...
Het zou handig zijn als je thuis achter je pc in sunbird een afspraak kan maken, die automatisch in Gcal komt en vervolgens ook automatisch gesynct wordt met mijn nokia (die wel al automatisch plaatjes kan downloaden bij een BT verbinding).
Of praat ik nu 2010ish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
oZner schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:45:
Niet echt stormlooptopic dit ;)

Ik zie het nu nog niet zo van google calender. op zich is het wel heel handig, maar...
  • ik kan niet syncen met mijn nokia N70 (heel erg die outlook monopoli :( )?
  • geen todo lijst?
  • mogelijkheid om te syncen (both ways) met mozilla calender (extension of sunbird)?
  • de live bookmark is altijd fail to load!?
Dus wat moet je er eigenlijk wel mee? Dingen er in zetten en dan vervolgens wel in je gewone agenda (papier) kijken...
Het zou handig zijn als je thuis achter je pc in sunbird een afspraak kan maken, die automatisch in Gcal komt en vervolgens ook automatisch gesynct wordt met mijn nokia (die wel al automatisch plaatjes kan downloaden bij een BT verbinding).
Of praat ik nu 2010ish?
Dit is allemaal toekomst. Ik zou zeggen deel het even mee aan Google dan kunnen ze er rekening mee houden. Trouwens je agenda kun je al lezen in Sunbird. Moet je gewoon met je private ical bestand werken. Zaken toevoegen werkt echter nog niet. Maar weet iemand hoe ik een gsm met Subird kan synchroniseren? Dan zou je Google --> Sunbird --> GSM kunnen doen.

Vindt het overal beschikbaar zijn van de agenda trouwens een groot voordeel tegenover Outlook. Je kan natuurlijk ook OWA gebruiken maar niet iedereen heeft zo maar een Exchange server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er allemaal geweldig uit, maar het heeft voor mij geen toegevoegde waarde momenteel. Gebruik nu m'n mobiel die ik kan syncen met mozilla calendar en m'n mobiel heb ik altijd bij de hand. Zoals hier boven gezegd wordt is dit wellicht nog iets waar ze aan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:48:
Gebruik nu m'n mobiel die ik kan syncen met mozilla calendar en m'n mobiel heb ik altijd bij de hand.
Hoe doe je dat?
anandus schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:28:
Wat voor error? Dat ie de feed niet kan pakken? Just to be sure: je hebt wel die feed gepakt zoals in de uitleg van de extension wordt beschreven?

[ Voor 57% gewijzigd door iAR op 25-05-2006 12:41 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste