Kenissen van me willen in hun winkel een wifi netwerk ontvangen. Een situatie schets: hun winkel ligt 20m achter hun huis waar ze hun internet (Chello) binnen krijgen. Een kabel trekken is niet echt een optie, en de elektische installatie 'hangt' aan het huis van de buren (hun ouders), dus dLAN gaat niet werken. Dus dacht ik aan een WiFi router. Echter, hun winkel bestaat voor een groot gedeelte waar een stalen dak op zit. Ik vrees dat dit de ontvangst van WiFi signalen nogal bemoeilijkt. Het grootste probleem is dat ff proberen meteen erg duur is en als het niet werkt zit je met de apparatuur (terug brengen kan natuurlijk, maar dan is het probleem nog niet opgelost).
Ik heb begrepen dat het WiFi signaal versterken bij de router niet mag , maar dat er wel WiFi ontvangers zijn met ingebouwde +12dB booster. Kan ik zoiets gebruiken om toch WiFi te ontvangen, of is dat niet voldoende door het stalen dak?
Of kan ik een WiFi antenne op het dak plaatsen die de signalen dan weer in een kabeltje 'propt'. Wireless in de winkel is nl. niet perse nodig.
Ik heb begrepen dat het WiFi signaal versterken bij de router niet mag , maar dat er wel WiFi ontvangers zijn met ingebouwde +12dB booster. Kan ik zoiets gebruiken om toch WiFi te ontvangen, of is dat niet voldoende door het stalen dak?
Of kan ik een WiFi antenne op het dak plaatsen die de signalen dan weer in een kabeltje 'propt'. Wireless in de winkel is nl. niet perse nodig.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD