ik vraag mij altijd af: waarom een macmini met cinemadisplay kopen? dan kan je toch net zo goed een iMac kopen?Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:37:
Ook maar weer een fotootje van m'n Mac mini + toebehoren
[afbeelding]
- er is geen 23" iMacVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:21:
[...]
ik vraag mij altijd af: waarom een macmini met cinemadisplay kopen? dan kan je toch net zo goed een iMac kopen?
- op een iMac scherm kan ik geen andere computers, zoals m'n Windows laptop aansluiten
- ik had eerst een 12" PowerBook omdat ik regelmatig enkele dagen van huis ben, maar wilde toch een extern scherm, dus had ik een 17" Samsung tft
- ik kon de Cinema Display via een Duitse Apple leverancier echt heel goedkoop krijgen met volledige garantie etc., heb hem nog een tijdje voor 1200 euro te koop gezet maar niemand wilde hem hebben, toen heb ik hem zelf maar op m'n bureau gezet en dat beviel eigenlijk heel erg goed

Hij heeft hier dus 3 weken in de ongeopende doos in de kamer gestaan

- de mini heb ik pas (tweedehands) gekocht nadat ik m'n PowerBook had verkocht en een Windows laptop ervoor in de plaats had gekocht
- ik wacht op de opvolger van de Power Mac
[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 16-05-2006 22:30 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Om te beginnen eerst een paar foto's van mijn Cube zonder toebehoren.

Vervolgens heb ik mijn Cube een schoonmaakbeurt gegeven voordat zij een eigen tafel kreeg.

Hier dan de opstelling van de Cube in combinatie met de speakers en het Cinema Display. Foto is niet echt lekker maar bij gebrek aan daglicht en voldoende vrij geheugen op de camera moet je wat.
Zelf ben ik erg tevreden over de hoeveelheid kabels aangezien er een kabel loopt van de voeding naar de Cube. Vervolgens een ADC kabel naar de monitor toe. De speakers en toetsenbord en muis kunnen weer op de monitor aangesloten worden.
Het is overigens een 450 MHz met 768 MB RAM. Harde schijf is 120 GB en beschikt over AIrport en verder is alles standaard. Scherm is de 17" variant.

Vervolgens heb ik mijn Cube een schoonmaakbeurt gegeven voordat zij een eigen tafel kreeg.

Hier dan de opstelling van de Cube in combinatie met de speakers en het Cinema Display. Foto is niet echt lekker maar bij gebrek aan daglicht en voldoende vrij geheugen op de camera moet je wat.
Zelf ben ik erg tevreden over de hoeveelheid kabels aangezien er een kabel loopt van de voeding naar de Cube. Vervolgens een ADC kabel naar de monitor toe. De speakers en toetsenbord en muis kunnen weer op de monitor aangesloten worden.
Het is overigens een 450 MHz met 768 MB RAM. Harde schijf is 120 GB en beschikt over AIrport en verder is alles standaard. Scherm is de 17" variant.

Verwijderd
Mag ik vragen waarom?Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:27:
[...]
- de mini heb ik pas (tweedehands) gekocht nadat ik m'n PowerBook had verkocht en een Windows laptop ervoor in de plaats had gekocht
- imacs zijn lelijkCanaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:27:
[...]
- er is geen 23" iMac
- op een iMac scherm kan ik geen andere computers, zoals m'n Windows laptop aansluiten
- ik had eerst een 12" PowerBook omdat ik regelmatig enkele dagen van huis ben, maar wilde toch een extern scherm, dus had ik een 17" Samsung tft
- ik kon de Cinema Display via een Duitse Apple leverancier echt heel goedkoop krijgen met volledige garantie etc., heb hem nog een tijdje voor 1200 euro te koop gezet maar niemand wilde hem hebben, toen heb ik hem zelf maar op m'n bureau gezet en dat beviel eigenlijk heel erg goed
Hij heeft hier dus 3 weken in de ongeopende doos in de kamer gestaan
- ik wacht op de opvolger van de Power Mac

Ga je mond even wassen.

Twee plaatjes van mijn whinende ex-MacBook Pro.
Heb je er weer een PPC ingebouwd dan?
Damn, als ik nog een keer een desktop wil om aan te hobby'en wil ik écht een Cube. Ik vind die dingen zó mooi
Nederlands is makkelijker als je denkt.
er zijn talloze redenen om een windows computer te willen, volgens mij heeft Canaria (staat me bij) er ergens een heel lang verhaal over geschreven.
Ik heb bijvoorbeeld een windows laptop voor mijn werk. Die gaat niet vervangen worden door de MacBook omdat die een kilo zwaarder is. Om nog eens wat te noemen
Ik heb bijvoorbeeld een windows laptop voor mijn werk. Die gaat niet vervangen worden door de MacBook omdat die een kilo zwaarder is. Om nog eens wat te noemen
ping 127.212.23.124
Canaria met een nieuwe naam?

@Cas: Je geeft antwoord op een vraag die niet aan jou gesteld wordt. Dat trek ik vervolgens in twijfel
[ Voor 27% gewijzigd door Matias op 18-05-2006 17:00 ]
Verwijderd
edit:
Er stond ook een vraagteken achter. Ik geef gewoon één van de meest voorkomende oorzaken om Windows naast Mac OS te draaien, is dat zo raar?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:47 ]
Verwijderd
Ziet er toch wat rommeliger uit sinds die winbak erop staat.Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:37:
Ook maar weer een fotootje van m'n Mac mini + toebehoren
[afbeelding]
Ik herinner mij dat je een kwijlsetup (lees: mooi bureau, powerbook in clamshellmode, acd 23 inch, tobo en muis) had.
Verwijderd

oeps; ik zal even echte thumbnails maken..wist niet dat mn telefoon zulke grote foto's maakte..
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 18:10 ]
Je hebt toch alvast de juiste boeken om aan standards compliant webdesign te beginnenVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
oeps; ik zal even echte thumbnails maken..wist niet dat mn telefoon zulke grote foto's maakte..
This space intentionally left blank.
Verwijderd
welke iPod staat beter bij de iMac? de iPod g4 of g5/nano?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
iPod G5Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:24:
[...]
welke iPod staat beter bij de iMac? de iPod g4 of g5/nano?
Verwijderd
Dat doe ik al een tijdje.. maar het boek leek me toch interessant..dot.K schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:53:
[...]
Je hebt toch alvast de juiste boeken om aan standards compliant webdesign te beginnen
Spijt me zeer maar dat is volgens mij toch echt een iPod G4..Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:34:
[...]
iPod G5Zelfde platte voorkant en glossy finish. Daarnaast lijkt de G5 meer op een iMac dan een Nano
De G5 heeft een breder scherm..
Verwijderd
Jup, volgens mij ook. Rand bij de G5 is een stuk smaller.HyperioN. schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:32:
[...]
Spijt me zeer maar dat is volgens mij toch echt een iPod G4..
edit:
Nitai schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:13:
[...]
Zonder al te veel offtopic te gaan, Desertstorm zegt alleen dat een iPod 5th Gen beter zal staan bij die iMac ipv een nano.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:45 ]
Zonder al te veel offtopic te gaan, Desertstorm zegt alleen dat een iPod 5th Gen beter zal staan bij die iMac ipv een nano.HyperioN. schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:32:
[...]
Spijt me zeer maar dat is volgens mij toch echt een iPod G4..
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
nice Matiasmatiasjansen schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:53:
een kersverse iMac Core Duo 20" staat sinds vanochtend op m'n werkbureau:
[afbeelding]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Aardige compositie en leuk toeval.. maar wel érg veel ruis.Red schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:15:
Net nog even wat fotootjes gemaakt van mijn MacBook Pro en dit was wel een toevalstreffer.
[afbeelding]
Klik voor grote versie
Kijkt naar foto, kijkt naar nickname
Leuke kleurtjes. Neem hem als avatar ofzo
Verwijderd
Dus de geruchten over de backlightverlichting van het toetsenbord zijn dus toch waar: meer paars dan blauw/wit...Red schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:15:
Net nog even wat fotootjes gemaakt van mijn MacBook Pro en dit was wel een toevalstreffer.
[afbeelding]
Klik voor grote versie
@ Hyperion: bedankt. Ja inderdaad veel ruis, maar ja mijn digitale camera is ook nodig aan vervanging toe. En inderdaad leuk toeval
@ 3V3RT: tsja, denk dat er dan weinig moois van overblijft.
@ MaXVoltar: zou goed kunnen, in het donker is het inderdaad wat paarsig.
@ 3V3RT: tsja, denk dat er dan weinig moois van overblijft.
@ MaXVoltar: zou goed kunnen, in het donker is het inderdaad wat paarsig.
Het is toch echt wit hoor bij mij. Maar wel heeel wit, sommige mensen willen dat nog wel eens ervaren als paars/blauw.
Fotootje van die van mij dan maar:

clickable

clickable
[ Voor 28% gewijzigd door Spits op 20-05-2006 12:36 ]
Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van m'n eerste Mac. Ik was al een tijdje op zoek naar een leuke tweedehands 12" iBook voor een zacht prijsje en nu heb ik er een gevonden. Er moet nog een Airport kaartje in en een nieuwe accu, maar voor de rest is hij perfect. Hij krijgt ook nog een nieuw jasje, een Foofbag. Ik had al een Foofpad voor mijn iPod en die werkt perfect, dus vandaar dat m'n iBookje er ook 1 krijgt.
Hier nog wat foto's. Het is dus een iBook G3 - 500 Mhz:

[ Voor 3% gewijzigd door rimave op 20-05-2006 15:10 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Cool een echte GeeThreerimave schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:09:
Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van m'n eerste Mac. Ik was al een tijdje op zoek naar een leuke tweedehands 12" iBook voor een zacht prijsje en nu heb ik er een gevonden. Er moet nog een Airport kaartje in en een nieuwe accu, maar voor de rest is hij perfect. Hij krijgt ook nog een nieuw jasje, een Foofbag. Ik had al een Foofpad voor mijn iPod en die werkt perfect, dus vandaar dat m'n iBookje er ook 1 krijgt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja idd, je hebt n mooie te pakken gekregen zo te zien, mazzelaarVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:03:
ziet er mooi uit, hij lijkt wel nieuw
Eindelijk! Welkom bij de clubmatiasjansen schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:53:
een kersverse iMac Core Duo 20" staat sinds vanochtend op m'n werkbureau:
[afbeelding]
Verwijderd
Laptop ziet er goed uit! Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?rimave schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:09:
Red schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:15:
[afbeelding]
Klik voor grote versie
Kan iemand zo'n foto plaatsen in 1280x......? Groter mag ook trouwens. Zo een wil ik wel als wallpaper gebruiken namelijk. Ziet er zeker vet uit. De tweede vooral is erg mooi, maar te klein.Spits schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:34:
Het is toch echt wit hoor bij mij. Maar wel heeel wit, sommige mensen willen dat nog wel eens ervaren als paars/blauw.
[afbeelding]
clickable
Dat mag.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:07:
[...]
Laptop ziet er goed uit! Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Bedankt voor de complimenten. Hij ziet er inderdaad nog pico bello uit. De bovenkant zitten wel vrij veel krassen op als je er schuin tegenaan kijkt, maar ja dat zal je toch krijgen denk ik. Wellicht dat ik ooit nog eens een tweedehands behuizing ergens kan vinden.
Ik heb inmiddels ook al een goede accu en een airport kaartje gevonden op marktplaats, dus hij is straks helemaal compleet. Ik heb trouwens ook alweer een sneller moederbord gevonden.
Misschien even een vraagje off topic, maar is 384 Mb het maximale aan geheugen wat in deze iBook kan?
[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 20-05-2006 22:48 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ook ff een offtopic antwoord dan 
De mijne heeft 576Mb aan boord, standaard zit er 64Mb in maar je kan er 512 bijprikken, heb ik dus ook gedaan.
De mijne heeft 576Mb aan boord, standaard zit er 64Mb in maar je kan er 512 bijprikken, heb ik dus ook gedaan.
Gewoon spullen
Verwijderd
volgens mij kan je in de apple store voor de ibook g3 extra geheugen kopen, het hoogste aantal mb dat daar verkocht word is waarschijnlijk wat er maximaal in je ibook past.rimave schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:47:
[...]
Dat mag.Hij heeft me 350 euro gekost, de verkoper vroeg 400 euro. Er zat ook nog een Mighty Mouse en een Tucano Second Skin bij. Die muis heb ik alweer verkocht.
![]()
Bedankt voor de complimenten. Hij ziet er inderdaad nog pico bello uit. De bovenkant zitten wel vrij veel krassen op als je er schuin tegenaan kijkt, maar ja dat zal je toch krijgen denk ik. Wellicht dat ik ooit nog eens een tweedehands behuizing ergens kan vinden.
Ik heb inmiddels ook al een goede accu en een airport kaartje gevonden op marktplaats, dus hij is straks helemaal compleet. Ik heb trouwens ook alweer een sneller moederbord gevonden.Een G3 900 Mhz. Eens kijken of dat wat wordt.
Misschien even een vraagje off topic, maar is 384 Mb het maximale aan geheugen wat in deze iBook kan?
edit:
512 mb dus (voor 160 euro
Ja, die prijs had ik ook al gezien.
Ik blijf toch maar bij de 384 Mb.
Verwijderd
http://www.ec.kingston.co...om&ktcpartno=KTA-PBG4/512 zou ook moeten werken en s goedkoperrimave schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:45:
Ja, die prijs had ik ook al gezien.Ik blijf toch maar bij de 384 Mb.
Verwijderd
Volgens mij is je batterij een beetje leegrimave schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier mijn eerste eigen Apple computer!
Het is niet echt een nieuwe
Het enige wat ik mis is een beetje processorkracht
Na veel kijken plaats ik ook maar even mijn setupje!

Mac mini 1,25
20'' cinema schermpje
toetsenbordje en muis

Mac mini 1,25
20'' cinema schermpje
toetsenbordje en muis
Verwijderd
Sinds gisteren een kersverse switcher!

Wat je dus ziet is een 13,3" 1,83Ghz 1GB 80GB Macbook, frontrow remote, psp, mx510, iiyama 17" crt monitor.

Wat je dus ziet is een 13,3" 1,83Ghz 1GB 80GB Macbook, frontrow remote, psp, mx510, iiyama 17" crt monitor.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 13:26 ]
En een Ikea Jerker bureauxVerwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:24:
[ Voor 3% gewijzigd door baquelappe op 25-05-2006 17:14 ]
Had ik maar gewacht met het kopen van mn iBook! dan had ik nu ook met een MacBook gezeten... Frontrow en iSight, grrr
verkoop je Ibook en leg er wat bij = macbook

Wapenfeiten:
*iMac 20" (G5 1,8Ghz/1,5GB/160gib/SuperDrive/etc)
Mijn werkstationneke genaamd McDiddy. Hieraan hangen al mijn externe disks aan en de printer en de externe brander (want sneller) etc.
*PowerBook (G4 1,25Ghz/1GB/80gib/SuperDrive/etc)
Mijn kromme schoothondje dat naar de naam McBanana luistert, hier hangt die vreselijk lelijke Dell aan. Gebruikte ik tot een maand of 2 terug als enige systeem, maar een werkstation heeft toch wel zijn voordelen.
*Dell $blah 20" widescreen geval
Nouja hij was erg goedkoop en hij moet dadelijk toch dienst doen als TV. Voor nu even aan de PowerBook, werkt best goed op zich. Jammer dat hij zo lelijk is alleen.
*iPod's (3G 20GB / 4G 60GB)
De 3G is helaas overleden kwam ik vanavond achter. De 4G gebruik ik met grote regelmaat.
*PSP / Telefoon / LaCie D2 160-er (achter de iMac/Lamp)
De PSP is om mee te spelen, de telefoon is een SEW800i ofzo (om mee te bellen

Ohja, dit staat dan op een lekker klein bureautje van IKEA.
[ Voor 63% gewijzigd door Floor-is op 26-05-2006 01:25 . Reden: herverschrijft ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Hoe bevalt trouwens de macbook? Al die verhalen rondom het glossy scherm en het weardo keyboard, of valt het allemaal wel mee?Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
MacBook is gearriveerd:

V.l.n.r. MacBook 2.0 GHz, SGI O2+ 350 MHz, Dell 2405FPW, PowerMac G5 2 x 2,5 GHz
Dat alles onder het genot van een kop Rooibos Earl Grey

V.l.n.r. MacBook 2.0 GHz, SGI O2+ 350 MHz, Dell 2405FPW, PowerMac G5 2 x 2,5 GHz
Dat alles onder het genot van een kop Rooibos Earl Grey
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Verwijderd
Ok voor het eerst dan maar eens mijn setup..

Wat je ziet:
Canon Lide 50
Macbook Pro 2.0, 2 GB, 100 gb 7200 Rpm
iBook latest gen, 512 mb, 80 gig
Palm LifeDrive
Logitech QuickCam Zoom (geloof ik
)
Logitech bureau microfoon
Lacie Porshe 250 GB USB (inmiddels overleden en vervangen voor 250 gb FW)
San Disk Cruzer Crossfire 1 GB (USB Stick)
17 Inch Compaq CRT (Soon to be replaced by Samsung 960BF or ACD 20 Inch)
Apple Bluetooth Toetsenbord + muis
Apple Wired Toetsenbord
Razer Pro-Solution muismat 2 x
Razer Pro-Solution Pro V 1.6
Griffin iCurve
Ikea Bureautje
Een leeg Coca-Cola glas
Wat je niet ziet:
Lacie Big Disk Extreme Trippel Interface 500 Gig
Nokia 6230i
Apple iPod Mini 4 gig
Wat je ziet:
Canon Lide 50
Macbook Pro 2.0, 2 GB, 100 gb 7200 Rpm
iBook latest gen, 512 mb, 80 gig
Palm LifeDrive
Logitech QuickCam Zoom (geloof ik
Logitech bureau microfoon
Lacie Porshe 250 GB USB (inmiddels overleden en vervangen voor 250 gb FW)
San Disk Cruzer Crossfire 1 GB (USB Stick)
17 Inch Compaq CRT (Soon to be replaced by Samsung 960BF or ACD 20 Inch)
Apple Bluetooth Toetsenbord + muis
Apple Wired Toetsenbord
Razer Pro-Solution muismat 2 x
Razer Pro-Solution Pro V 1.6
Griffin iCurve
Ikea Bureautje
Een leeg Coca-Cola glas
Wat je niet ziet:
Lacie Big Disk Extreme Trippel Interface 500 Gig
Nokia 6230i
Apple iPod Mini 4 gig
Even de kast uitgeruimd hoor: alles werkt btw, het is geen brakke-laptop-depot

Wat zien we?
• Pbook 15" G4 Latest 512ram
• 2xPbook 15" G4 1ghz
• Pbook 17" Latest 1gb ram
• Pbook 15" Latest 1.5gb ram
• Pbook G3
• 2xOude Flaptops
• Nokia 6670
• Siemens A52
• iPod G3 10gb
• iPod shuffle 1gb
• iPod video 30gb, 60gb
• iPod nano 4gb + dock
• Altec lansing iPod speakerdock
• USBstick 512mb
• Hitachi beamer
Het serverrack:

En hier dan..?
• G5 dual 2ghz als email-server
• LaCie 1.1TB in raid 1 (mirror dus)
• 2x LaCie 300gb Big Disk
• Linuxbak als VOIP-telefonie-server
• Een paar switches
• Oude videorecorder
• Linux web-server (hebben wij tijdelijk onder beheer)
Verder staan hier ook nog 3x een G4 PowerMac dual 1Ghz 1gb ram met 23" Cinema display als werkplekken:

Wat zien we?
• 2xPbook 15" G4 1ghz
• Pbook G3
• 2xOude Flaptops
• Nokia 6670
• Siemens A52
• iPod G3 10gb
• iPod shuffle 1gb
• iPod video 30gb, 60gb
• iPod nano 4gb + dock
• USBstick 512mb
• Hitachi beamer
Het serverrack:

En hier dan..?
• Een paar switches
• Oude videorecorder
Verder staan hier ook nog 3x een G4 PowerMac dual 1Ghz 1gb ram met 23" Cinema display als werkplekken:

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Woooww! dat ziet er niet uit als een huiskamer? Jemig.. wat een systemen! En al die laptops... hahaha.. hoe verslijt je die allemaal!stevenP schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:39:
Even de kast uitgeruimd hoor: alles werkt btw, het is geen brakke-laptop-depot
[afbeelding]
Wat zien we?
• 2xPbook 15" G4 1ghz
• Pbook G3
• 2xOude Flaptops
• Nokia 6670
• Siemens A52
• iPod G3 10gb
• iPod shuffle 1gb
• iPod video 30gb, 60gb
• iPod nano 4gb + dock
• USBstick 512mb
• Hitachi beamer
Het serverrack:
[afbeelding]
En hier dan..?
• Een paar switches
• Oude videorecorder
[afbeelding]
In de mediatheek bij mij op school (Hogeschool van Amsterdam) zat iemand te werken met zo'n oudere Apple laptop, zoeen als op het plaatje boven de iPod dock.
Verwijderd
Waarschijnlijk is een powerbook van hem, en de rest van zijn werkJeroenGans schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:27:
[...]
Woooww! dat ziet er niet uit als een huiskamer? Jemig.. wat een systemen! En al die laptops... hahaha.. hoe verslijt je die allemaal!
edit: Had de foto niet vergroot en zag het apple logo niet

Echter het is wel een stukje antiek
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 00:17 ]
haat t om zelfe ook offtopic te gaan maar ik moet toch kwijt: bedoel je de best geile Apple PowerBook G3 'Wallstreet' ? (die zwarte dus)...Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:40:
[...]
ps; haal de meeste rechts ondere "laptop" of dit een laptop genaamd mag worden weet ik niet haha, maar haal die maar weg... ieuw dat zet je toch niet bij een apple
:D/-<
Mensen die dat geen apple noemen mogen zichzelf ook geen mens noemen 
Nee inderdaad, dit zijn allemaal Powerbooks die ouders van een vriend van mij gebruiken of hebben gebruikt voor hun werk, een ontwerpbureau
De iPods zijn wel weer privebezit en worden ook actief gebruikt
De werkplekken *4maal dus* zijn gewoon voor het ontwerpbureau, neemt niet weg dat het bitchass van een setups zijn
Dit serverrack is ook niks, de rest staat in dedicated serverracks in grote parken, maar dat erbuiten
Kortom, het is deels prive dit maar we vonden het te leuk om het zo in de kast te laten liggen!
Nee inderdaad, dit zijn allemaal Powerbooks die ouders van een vriend van mij gebruiken of hebben gebruikt voor hun werk, een ontwerpbureau
De iPods zijn wel weer privebezit en worden ook actief gebruikt
De werkplekken *4maal dus* zijn gewoon voor het ontwerpbureau, neemt niet weg dat het bitchass van een setups zijn
Dit serverrack is ook niks, de rest staat in dedicated serverracks in grote parken, maar dat erbuiten
Kortom, het is deels prive dit maar we vonden het te leuk om het zo in de kast te laten liggen!
Verwijderd
Even een vraagje, kan de wireless muis (bluetooth) ook op windows werken?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 21:43 ]
Okok, dat is niet z'n enkele taak, het is ook fileserver/archief...
Ik zie al een aantal MacBooks voorbij komen, kunnen een paar eigenaren wat gebruikservaringen posten? Ben erg benieuwd naar het keyboard/scherm etc
Verwijderd
Sinds gisteren met iMac G3 333Mhz Strawberry

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:39 ]

op deze foto is te zien.
-mijn MBP 1.83 1ghz ram 60gig hdd
-mijn acer C302 tablet pc
-mijn PSP
-mijn Motorola Razr V3
-mijn oude HP digi cam
-mijn sigaretten + über retro ashtray
-mijn bureau (ja ik werk altijd in een fatboy)
op deze foto is niet te zien
-mijn Olympus E-500 want daar is de foto me gemaakt
klik op de foto om de HUGE versie te zien
offtopic:
op de huge foto (die ik vergeten croppen ben) zie je ook mijn fles drinken en food van deze middag
op de huge foto (die ik vergeten croppen ben) zie je ook mijn fles drinken en food van deze middag
[ Voor 11% gewijzigd door Soul__assasin op 27-05-2006 14:35 ]
www.weefab.com
Ja, maar daar is dit topic niet voor bedoeldVerwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:43:
Even een vraagje, kan de wireless muis (bluetooth) ook op windows werken?
En ook deze vraag, en het antwoord daarop hoort in [rml][ 13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ[/rml] of [rml][ MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ[/rml]Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:39:
[...]
Hoe bevalt trouwens de macbook? Al die verhalen rondom het glossy scherm en het weardo keyboard, of valt het allemaal wel mee?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Ik heb hier 5 minuten zitten te lachen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:40:
[...]
Waarschijnlijk is een powerbook van hem, en de rest van zijn werkToch mooi om het allemaal even te showen
ps; haal de meeste rechts ondere "laptop" of dit een laptop genaamd mag worden weet ik niet haha, maar haal die maar weg... ieuw dat zet je toch niet bij een apple
Het is erg leuk alles wat los en vast zit en niet van Apple is te bashen (dat deed ik ook toen ik 13 was, maar dan met Atari), maar als ik zie wat jij bedoeld, dan bedoel je een Powerbook G3.

Bedankt dat je mijn lachspieren hebt getrained

^^ met jou, heb flink zitten lachen en hiervoor tover ik een perfect volmaakte "gouwe ouwe" uit de oude doos:Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:34:
[...]
Ik heb hier 5 minuten zitten te lachen.
Het is erg leuk alles wat los en vast zit en niet van Apple is te bashen (dat deed ik ook toen ik 13 was, maar dan met Atari), maar als ik zie wat jij bedoeld, dan bedoel je een Powerbook G3.
Bedankt dat je mijn lachspieren hebt getrained

Back ontopic weer en showen die mac's!
Ik heb zelf eindelijk genoeg gespaard maar ik wil wachten tot Apple Conroe's/Meroms zal introduceren voor de iMac, dus dat is nog een paar maandjes wachten voorlopig.
Dude, mijn definitie van LUI heeft zojuist een nieuwe betekenis gekregenSoul__assasin schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:32:
[afbeelding]
op deze foto is te zien.
-mijn MBP 1.83 1ghz ram 60gig hdd
-mijn acer C302 tablet pc
-mijn PSP
-mijn Motorola Razr V3
-mijn oude HP digi cam
-mijn sigaretten + über retro ashtray
-mijn bureau (ja ik werk altijd in een fatboy)
op deze foto is niet te zien
-mijn Olympus E-500 want daar is de foto me gemaakt
klik op de foto om de HUGE versie te zien
offtopic:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
volgens mij ligt hij net voor de peukenbak, hij is zwart dus moeilijk te onderscheiden maar ik denk er de display in te herkennenVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:10:
Ik kan die razr niet vinden!
@definitie van lui: niet zozeer lui, gewoon relaxt
Mijn EERSTE! Mac....een MacBook 2.0 Ghz Core Duo, 80GB HDD, 1GB RAM, Superdriver om precies te zijn. Wat je verder ziet is een Apple Remote, Qtek S110, Senseo

[ Voor 81% gewijzigd door Flatwhite op 29-05-2006 14:36 ]
het werkt gewoon chill werken in een fatboy is zalig... en ook nog eens goed voor de rug.domi235 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:43:
[...]
Dude, mijn definitie van LUI heeft zojuist een nieuwe betekenis gekregen
op mijn werk zit ik al 8h op een slechte bureau stoel en dan wil ik als ik thuis kom kunnen relaxen
ik ben zelf 1m95 en zo werkt het gewoon het makkelijkst
www.weefab.com
Verwijderd
Zelfde tv als mij..werk ook wel vaker met PC aan tv..alleen de resolutie is niet zo fijn..het is bij mij maar 1280*1024 ofzo
Bij die hier boven ook hoorVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:28:
Zelfde tv als mij..werk ook wel vaker met PC aan tv..alleen de resolutie is niet zo fijn..het is bij mij maar 1280*1024 ofzo
Verwijderd
Toen ik hoorde dat ik een gratis 23'' tv kon krijgen dacht ik gelijk van..YES..big ass resolutie
..viel wel een beetje tegen..maja..voor gratis tv
Net een Mac mini gekocht.... nu nog uitvogelen hoe alles werkt
Maar ow wat mooi
Maar ow wat mooi
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
GRATIS televisie?Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:36:
Toen ik hoorde dat ik een gratis 23'' tv kon krijgen dacht ik gelijk van..YES..big ass resolutie..viel wel een beetje tegen..maja..voor gratis tv

Verwijderd
Ja GRATIS tv 
Via vaders werk..als hij een bepaalt aantal meterborden zou verkopen..krijgt hij bonnen en daarmee kan hij TV's laptop ( geen mac..) en nog meer dat soort dingen krijgen..
Maareh..meer showen
Via vaders werk..als hij een bepaalt aantal meterborden zou verkopen..krijgt hij bonnen en daarmee kan hij TV's laptop ( geen mac..) en nog meer dat soort dingen krijgen..
Maareh..meer showen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 20:58 ]
Verwijderd
Zo, mijn eerste mac... Hier wat foto's ervan. Let niet op de kwaliteit, zijn net gemaakt. Beetje donker dus!

Wat zien we:
Apple MacBook 1.83 Ghz met 2GB geheugen
Apple Remote
Apple Wireless Mouse
Apple Wireless Keyboard
Griffin iCurve
Aspire externe usb 2.0 behuzing met 250GB 7200 RPM (16MB Cache)
Wat zien we:
Apple Remote
Apple Wireless Mouse
Apple Wireless Keyboard
Griffin iCurve
Verwijderd
Offtopic: Check de 37PF9830... geen 26" though ;-)Qorne schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:31:
[...]
Bij die hier boven ook hoorPhilips heeft geen echte 1080HDTV toestellen
Hoe bevalt het interne toetsenbord van je MacBook?Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:06:
Zo, mijn eerste mac... Hier wat foto's ervan. Let niet op de kwaliteit, zijn net gemaakt. Beetje donker dus!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zien we:
Apple Remote
Apple Wireless Mouse
Apple Wireless Keyboard
Griffin iCurve
Verwijderd
Het typed enorm lekker, echter het is wel even wennne. Thuis gebruik ik mijn bluetooth toetsenbord, om slijtage van de macbook te verkomen of te vertragenSyS_ErroR schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:19:
[...]
Hoe bevalt het interne toetsenbord van je MacBook?
Ik heb er ook een half uurtje mee zitten werken ongeveer, heerlijk tikt het echt waar!
/me was ook beetje huiverig imho
Meer vragen over macbooks? -> [rml][ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2[/rml]
/me was ook beetje huiverig imho
Meer vragen over macbooks? -> [rml][ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2[/rml]
Hmm... nog niemand een zwarte MacBook hier? Die vind ik eigenlijk toch wel iets mooier dan zo'n witte 
En jullie hebben nog pics van mijn setup tegoed, als ik een camera kan scoren...
En jullie hebben nog pics van mijn setup tegoed, als ik een camera kan scoren...

Wat je hier ziet (vlnr):
- Xbox 360
- iMok
- Samsung 730BF
- Apple toetsenbord+Mighty Mouse
- Mac mini (Core Duo, 1 gig ram)
- Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536
- LaCie 250 gig Porsche Firewire schijf
- iPod nano 4 gig+dock (waar hij nu op ligt)
[ Voor 6% gewijzigd door Rox_NL op 31-05-2006 21:52 ]
Nice
alleen die muismat....

Launching containers into space
Hmm, ik begin toch echt wel jaloers te worden op al die intel bakken, vooral die MacBooks 
Maarja, voorlopig nog even wachten tot de kinderziektes eruit zijn, en bepaalde software wil ik gewoon echt hebben draaien, geen zin in rosetta enzo, dus nog even wachten op meer universal spul!
Maarja, voorlopig nog even wachten tot de kinderziektes eruit zijn, en bepaalde software wil ik gewoon echt hebben draaien, geen zin in rosetta enzo, dus nog even wachten op meer universal spul!
Verwijderd
iMac Core Duo 17" met 1GB RAM
Ik ben nu net 4 dagen geswitched... en ik vraag me af, waarom ik zo lang gewacht heb?!
<a href="http://xs.to/xs.php?h=xs301&d=06220&f=P7170635.JPG" target="_blank">[img]"http://xs301.xs.to/xs301/06220/P7170635.JPG.xs.jpg"[/img]</a><a href="http://xs.to/xs.php?h=xs101&d=06220&f=P7170636.JPG" target="_blank">[img]"http://xs101.xs.to/xs101/06220/P7170636.JPG.xs.jpg"[/img]</a>
Stond twee dagen geleden bij het grof vuil, Een PowerMacinTosh 5300 met 64 MB en hij draait op 100 MHZ. OS is Mac 8.1 Leuk om eens te zien hij mac werkt en het gaat vlekkeloos. Alleen even de tijd nemen.
Waarde €0.0000.
Joopata
Ik weet eigenlijk niet hoe ik de foto's erop krijg. http:// ??
Joopata
Ik weet eigenlijk niet hoe ik de foto's erop krijg. http:// ??
[ Voor 51% gewijzigd door joopata op 04-06-2006 21:13 ]
Uploaden kan bijvoorbeeld bij www.xs.to prima.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een paar regeltjes:
# Ga niet offtopic, dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Het is dus niet zo dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. :).
# Maak a.u.b. 2 screenshots. 1 van je bureau in originele grootte en 1 preview daarvan. Deze preview is dus het bureau alleen dan verkleind naar 560x420 pixels, middels een programma als gimp o.i.d. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.
# Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen.
Een paar regeltjes:
# Ga niet offtopic, dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Het is dus niet zo dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. :).
# Maak a.u.b. 2 screenshots. 1 van je bureau in originele grootte en 1 preview daarvan. Deze preview is dus het bureau alleen dan verkleind naar 560x420 pixels, middels een programma als gimp o.i.d. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.
# Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen.