Toon posts:

p3bf bios geflasht tijdens stroomuitval...help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallodaar... deze prutser heeft getracht de bios te flashen van de p3bf, maar tijdens het erasen viel de stroom weg... nu alleen nog ambulancegeluiden, verder niets... iemand een idee hoe ik de bios kan resetten? |:(

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 januari 2001 15:00 schreef Kajwasaki het volgende:
Hallodaar... deze prutser heeft getracht de bios te flashen van de p3bf, maar tijdens het erasen viel de stroom weg... nu alleen nog ambulancegeluiden, verder niets... iemand een idee hoe ik de bios kan resetten? |:(
Ik denk dat je niet meer kunt resetten, je zult de bioschip opnieuw moeten laten flashen.
Vraag het gewoon bij Asus waar je dat kunt laten doen, maar het kost je wel geld (iets van 80,- ) of ze moeten het uit "coulance" gratis doen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Ik hoopte nog op een leuke batterijtruc voor de eeprom ofzo.... Asus bellen nu.... :)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ken je niemand met hetzelfde mobo? Dan kun je eventueel proberen te hotflashen...

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Je kunt bij mij langs komen of je bios opsturen (let op de pootjes !) en mij vertellen welk .BIN je erin wilt hebben voor Fl 15,- ben je klaar.

Mail: smart200@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Hotflashen? Beetje newbie... :?

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Thank god there was GOT. 15 gulden is altijd goedkoper dan een nieuw mobo.

Ik heb medelijden met je! Als zoiets gebeurd denk je echt |:( waarom deed ik dat nu weer! Dat je hem dan aandrukt en echt helemaal niks meer doet!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... prutsen doet pijn...;)

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 24 januari 2001 15:08 schreef Kajwasaki het volgende:
Hotflashen? Beetje newbie... :?
K dan, spoedcursus hotflashen: ;)

1. Zoek een vriend(in) met dezelfde BIOS chip op zijn/haar mobo.
2. Start zijn/haar machine op.
3. Download de nieuwste flash update voor je BIOS.
4. Haal (terwijl de machine draait!) de BIOS chip uit z'n voetje, en vervang 'm door jouw vern**kte chip.
5. Flash het BIOS.
6. Verwissel de chips weer.
7. Frot je ge-hotflashte BIOS chip weer in je eigen machine.
8. En nu hopen dat ie het doet :)
9. [Crappin'tosh mode] Stap 9? Er is geen stap 9 :P [/Crappin'tosh mode]

Suc6 :7

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, Mr. B... Nu nog even kijken of een van mijn makkers zo gek is om dat te doen... :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Die Ambulance geluiden zijn tof he!!

had ik toen ik nog geen CPU had! :o

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hmm, dat hotflash gedoe lijkt me niet echt een strak plan als je zelf zegt newbie te zijn...probeer eerst asus maar eens, ze willen nog wel eens gratis wat opsturen

Verwijderd

bios kopen ik hem namelijk mijn mobo aflaten fikken maar bios is nog goed

Verwijderd

Bel anders eens naar een plaatselijke PC winkel. Er zijn er genoeg die zelf een BIOS kunnen programmeren.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 15:28 schreef Kajwasaki het volgende:
Thanks, Mr. B... Nu nog even kijken of een van mijn makkers zo gek is om dat te doen... :)
Niet dus >:) , LOL
Pagina: 1