DVB-S Skystar sat kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:16
In mijn zoektocht naar een geschikte (betaalbare) DVB-S kaart raakte ik het overzicht een beetje kwijt, de kaart moet voldoen aan de volgende eisen:
Moet FTA maar ook betaalde zenders kunnen ontvangen
En eventueel Internet via satelliet.

Zo kwam ik op de volgende kaarten:
Technisat Skystar 1-CI.
Technisat Skystar 2.

De Technisat Skystar 1-CI beschikt over een zgn Common Interface slot, past een standaard Canal Digitaal smartcard hierin? Ik las ergens: "Wij adviseren om de Canal Digitaal CI module met deze kaart te gebruiken." moet je die er apart bijkopen? Ik heb namelijk al 2 DVB ontvangers met bijbehorende Canal Digitaal smartcards maar er werd niet zoiets als een: Canal Digitaal CI module bijgeleverd hoe zit dat?

Technisat Skystar 2 heeft geen CI mogelijkheid dus is het dan ook niet mogelijk om Canal Digitaal zenders ermee te ontvangen? (alleen FTA) Ik las op een site het volgende: Na software "upgrade" mogelijkheid voor gecodeerde zenders" -klik- wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb Got al doorgespit maar ik heb weinig gerelateerde topics kunnen vinden :/
Het is niet de bedoeling om het over illegale dingen te hebben, geen warez. Aangezien dit tegen het principe van GOT indruist

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Ik heb zelf de SkyStar2 en deze heeft inderdaad geen ingebouwde CI module.

Echter via een software CAM, een Card programmer en een Canal Digitaal kaart kun je toch kijken.

De software die ik gebruik is POORMAN's CAM, en de Card programmer is een Dynamite in Phoenix mode.

Dit alles is legaal en de kaart wordt gewoon geupdate.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 22:45 ]

• Puch-Maxi
Bedankt voor je reply,
Is het bij de door jouw gebruikte methode noodzakelijk dat de smartcard continu in de smartcard reader moet zitten om beeld te kunnen krijgen?
of is het mogelijk om die kaart in te lezen en dat je dan zoon smartkaart emuleert zegmaar, of is het mogelijk om gebruik te maken van Cardsharing ofzo ?

Heeft iemand anders misschien antwoord op mijn andere vragen?

Verwijderd

De kaart moet echt aanwezig zijn, alleen de cam wordt geemuleerd door poorman cam

Card sharing heb ik geen ervaring mee.

• Puch-Maxi
Ah oke, dat is geen probleem aangezien ik een extra kaart heb
Bedankt Warzel
Technisat Skystar 2 heeft geen CI mogelijkheid dus is het dan ook niet mogelijk om Canal Digitaal zenders ermee te ontvangen? (alleen FTA) Ik las op een site het volgende: Na software "upgrade" mogelijkheid voor gecodeerde zenders" -klik- wat moet ik me daarbij voorstellen?
Weet iemand wat ze met "Na software "upgrade" mogelijkheid voor gecodeerde zenders" bedoelen ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Puch-Maxi schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:21:
Ah oke, dat is geen probleem aangezien ik een extra kaart heb
Bedankt Warzel

Weet iemand wat ze met "Na software "upgrade" mogelijkheid voor gecodeerde zenders" bedoelen ?
Mja vooruit, maar ik weet niet of ze dit bedoelen : Er is een alternative software pakket voor de SkySat 2 en als je daarvoor weer een plug-in installeert kan die weer je CPU gebruiken om bepaalde kanalen te kraken alleen dat rekenen duurt super lang dus :/

Als je dus een eigen kaart/abbonnement wil gebruiken heb je er niks aan !!

/EDIT : LOL !!! Wil ik niet de namen noemen, omdat het toch wel illegaal spul is wordt het hieronder gepost 8)7 Niet echt slim denk ik ...

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 14-04-2006 09:31 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

"Na software "upgrade" mogelijkheid voor gecodeerde zenders"
Voor deze Upgrade ;) zoek naar woorden als "s2emu, vplug of yanksee" ,Dit zijn plugins voor verschillende DVB-s Software.

Ik gebruik zelf als DVB-s software het liefst MyTheatre, maar AltDVB of ProgDVB hebben elk ook zo hun voordelen.

Edit: Het noemen van die namen is niets illegaals aan :? . Ik post geen links en al helemaal geen keys.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 07:15 ]

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:56
Onder de naam skystar 1 heeft technisat in het verleden verschillende type kaarten verkocht.
Het zou mij niet verbazen als de skystar1 CI waar link naar verwijst uit de serie is die gelijk is aan de twinham vp-1030.

De prijs van deze kaart op de linksite is ook aardig opgetrokken en komt nu in de buurt van een hauppage NOVA-S CI. Er zijn ook nog andere zoals deze prijs ligt rond de €100 (alternate)

De oplossing van Warzel is gunstiger daar je eerst nog een CAM benodigd voor in de CI, waarin je Canal+ kaart kunt steken.

Ik heb zelf een uitgebreider standaleone systeem ingebruik als vervanging van DVB ontvanger HD-recorder met een NEXUS-S met losse CI met Aston 1.05 CAM, PVR350 en Skystar2 op een linux VDR basis met uitput via de NEXUS en modulator, zodat ik op meerder plaatsen kan kijken en bedienen.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Puch-Maxi
Bedankt voor jullie reply's het is mij helemaal duidelijk :), zeer nette setup wat je daar hebt klinkt expensive _/-\o_

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Het voordeel van de Skystar 1 kaart t.o.v. de Skystar 2 is trouwens dat de eerste de MPEG2 decodering onboard doet in plaats van door de CPU van de PC te gebruiken.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

even een kickje voor dit topic..

Ik wil graag een HTPC bouwen maar evt ook graag een DREAMBOX aanschaffen.

Maar als ik een HTPC maak met zo'n kaarterin dan heb ik meer functies in 1.
ik wil alleen wel graag de functionaliteit van de dreambox hebben in de zin van cardsharing en/of decoden van de codes ( ik vraag niet om de codes of card servers dus er is niks illegaals aan mijn vraag)

Kan dat met deze pci kaarten als ik ze gewoon dus onder Win XP heb draaien of een Linux kernel?

En zo ja wie heeft het werkend en hoe?

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 18-08-2006 14:06 ]

Bears and Bulls

Pagina: 1