Acer TravelMate 8000
Windows XP Professional SP2
Nou lekker, midden in studiedrukte...
Mijn laptop val de laatste dagen zomaar uit. (ook als het aangesloten is op strroomnet)
Als de laptop uitgevallen is, dan zet ik natuurlijk weer aan.
Maar niet altijd met succes: grotendeels moet ik minsterns 3-6 keer proberen om door de BIOS te komen. En daarna start ie wel door naar XP.
De laptop gaat wel aan, maar ik zie niets op scherm, geen bios/xp enzo.
In uitzonderlijke gevallen doet ie het gewoon normaal. (als je ff niet gebruikt, of blijft doorzetten)
Ik heb ff de laptop nagekeken: geheugenreepje eruit/erin, dvd-speler eruit erin, accu erin/eruit...
Aangezien dat het mijn eerste/enige laptop is, kan ik niet veel weten wat ik zou kunnen doen.
Maar naar mijn kennis/gevoelens: zou het kunnen liggen aan de keyboardconnectie met de moederbord? / stroom en accu werken slecht? / cpu wordt te heet?
1e edit
Wat verder gedaan:
- de laptop, stofvrij (niet honderd procent, tja ik moet nog steeds bus perslucht kopen)
- schroefjes los gemaakt en weer goed dicht gemaakt.
- computer opgestart: doet niet veel
Ik heb toen maar reepje van 256 MB (het bezit 2x 256 MB) eruit gehaald.
- computer start soepel op, alles doet het gewoon weer...
Is die geheugen de oorzaak van alles?
Zo ja: kan ik testen? (ik kan niet testen, vraag me af wat voor hulpmiddel dan ewl?)
Zo nee: wat heb ik dan opgelost?
2e edit
Na een tijdje op 256 MB gedraaid te hebben, heb ik reepje weer teruggezet.
Tot nu toe draait hij weer normaal.....
Zou ik maar voor de zekerheid memtest gaan draaien?
Windows XP Professional SP2
Nou lekker, midden in studiedrukte...
Mijn laptop val de laatste dagen zomaar uit. (ook als het aangesloten is op strroomnet)
Als de laptop uitgevallen is, dan zet ik natuurlijk weer aan.
Maar niet altijd met succes: grotendeels moet ik minsterns 3-6 keer proberen om door de BIOS te komen. En daarna start ie wel door naar XP.
De laptop gaat wel aan, maar ik zie niets op scherm, geen bios/xp enzo.
In uitzonderlijke gevallen doet ie het gewoon normaal. (als je ff niet gebruikt, of blijft doorzetten)
Ik heb ff de laptop nagekeken: geheugenreepje eruit/erin, dvd-speler eruit erin, accu erin/eruit...
Aangezien dat het mijn eerste/enige laptop is, kan ik niet veel weten wat ik zou kunnen doen.
Maar naar mijn kennis/gevoelens: zou het kunnen liggen aan de keyboardconnectie met de moederbord? / stroom en accu werken slecht? / cpu wordt te heet?
1e edit
Wat verder gedaan:
- de laptop, stofvrij (niet honderd procent, tja ik moet nog steeds bus perslucht kopen)
- schroefjes los gemaakt en weer goed dicht gemaakt.
- computer opgestart: doet niet veel
Ik heb toen maar reepje van 256 MB (het bezit 2x 256 MB) eruit gehaald.
- computer start soepel op, alles doet het gewoon weer...
Is die geheugen de oorzaak van alles?
Zo ja: kan ik testen? (ik kan niet testen, vraag me af wat voor hulpmiddel dan ewl?)
Zo nee: wat heb ik dan opgelost?
2e edit
Na een tijdje op 256 MB gedraaid te hebben, heb ik reepje weer teruggezet.
Tot nu toe draait hij weer normaal.....
Zou ik maar voor de zekerheid memtest gaan draaien?
[ Voor 30% gewijzigd door Silver7 op 10-04-2006 16:19 ]