Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier mensen zijn die met andere videobewerkingsoftware werken dan After Effects, en die kunnen uitleggen wat de grote verschillen zijn met andere pakketten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Autodesk/Discreet Combustion en Apple Shake. Ik ben zelf geïnteresseerd in uitgebreide kleurenbewerking, en een van mijn leraren zei vervolgens dat Shake hier stukken beter in is dan After Effects. Is dit zo? Van Shake bestaat er namelijk geen Windows versie meer, alleen nog MacOSX en Linux.
Wat bedoel je precies met kleurenbewerking? Uitgebreide kleurcorrectie? Of echt de hele boel opnieuwe inkleuren zo ongeveer?
@daylife
Nou ik zou eerder (als je het over programma's zoals "After Effects" hebt) Apple Motion nemen. De 'Final Cut Studio'-serie van Apple is alleen voor OSX (en dat is volges mij altijd al zo geweest..), aangezien ik bijna altijd gewoon op m'n pc werk, daarom de keuze voor After Effects.
Shake is vooral bedoeld om effecten over clips heen te gooien die in je Final Cut Pro timeline staan en toe te voegen aan motion graphics die zijn gemaakt in Motion. Shake is dus een heel ander soort programma dan After Effects.
Meer info over Final Cut Studio & Shake kun je hier en hier vinden.
Nou ik zou eerder (als je het over programma's zoals "After Effects" hebt) Apple Motion nemen. De 'Final Cut Studio'-serie van Apple is alleen voor OSX (en dat is volges mij altijd al zo geweest..), aangezien ik bijna altijd gewoon op m'n pc werk, daarom de keuze voor After Effects.
Shake is vooral bedoeld om effecten over clips heen te gooien die in je Final Cut Pro timeline staan en toe te voegen aan motion graphics die zijn gemaakt in Motion. Shake is dus een heel ander soort programma dan After Effects.
Meer info over Final Cut Studio & Shake kun je hier en hier vinden.
Verwijderd
Sjoewe, met kleurenbewerking bedoel ik het allebei: ten eerste inderdaad uitgebreide kleurcorrectie, en ten tweede het inkleuren, oftewel: stel iemand heeft een blauwe trui aan, dan wil ik die trui misschien wel rood maken.
Ik weet dat beiden wel mogelijk zijn met After Effects, en dat in het tweede geval met een masker gewerkt zal moeten worden. Maar aangezien Adobe niet de enige is met bekende software op het gebied van videobewerking vroeg ik me af welke ervaring mensen hier hebben met andere pakketten, en dan met name op het netgenoemde gebied.
Levi Strauss, ik heb geen Apple, en zal aan Final Cut Pro dus niet zo gek veel hebben. Final Cut Studio lijkt me een mooi pakket hoor, daar niet van, en die websites heb ik al eens bekeken. Van Shake bestaat echter een Linux-versie, vandaar dat ik daar wel weer interesse in heb.
Zowel van Combustion en andere Discreet software, als van Shake zijn er trial-versies. Ik wil ze zeker eens gaan proberen, maar ik vraag me af in hoeverre je er een oordeel over kunt vellen zonder je flink in zo'n pakket te verdiepen en de basisfuncties ervan aan te leren. En voordat ik dat allemaal ga doen, zou het fijn zijn als iemand eerst even zijn eigen ervaringen ermee kan delen.
Ik weet dat beiden wel mogelijk zijn met After Effects, en dat in het tweede geval met een masker gewerkt zal moeten worden. Maar aangezien Adobe niet de enige is met bekende software op het gebied van videobewerking vroeg ik me af welke ervaring mensen hier hebben met andere pakketten, en dan met name op het netgenoemde gebied.
Levi Strauss, ik heb geen Apple, en zal aan Final Cut Pro dus niet zo gek veel hebben. Final Cut Studio lijkt me een mooi pakket hoor, daar niet van, en die websites heb ik al eens bekeken. Van Shake bestaat echter een Linux-versie, vandaar dat ik daar wel weer interesse in heb.
Zowel van Combustion en andere Discreet software, als van Shake zijn er trial-versies. Ik wil ze zeker eens gaan proberen, maar ik vraag me af in hoeverre je er een oordeel over kunt vellen zonder je flink in zo'n pakket te verdiepen en de basisfuncties ervan aan te leren. En voordat ik dat allemaal ga doen, zou het fijn zijn als iemand eerst even zijn eigen ervaringen ermee kan delen.
Deze 2 animaties (rar gecomprimeerd) heb ik gedaan op mijn stage. 't was voor een demoprojectje, en tijdvulling, dus de kwaliteit was niet zo belangrijk. Dit was in feite ook mijn eerste grote testrender, maar verder heb ik er niet meer aan gewerkt, dus hierbij het resultaat.
Allemaal gemaakt in blender en gebruik gemaakt van diverse opensource textures en materialen.
Er zijn nog wat problemen zoals: Slechte textures en materiaal, geen goede loopcyclus (ik kreeg geen goede stride bone setup) etc.
Allemaal gemaakt in blender en gebruik gemaakt van diverse opensource textures en materialen.
Er zijn nog wat problemen zoals: Slechte textures en materiaal, geen goede loopcyclus (ik kreeg geen goede stride bone setup) etc.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Combustion werkt meer met een flow-omgeving, alles is aan elkaar gelinkt en je werkt ook veel meer op zo'n stamboom manier dan als bij AE (after effects) in lagen... Het is wennen, persoonlijk ben ik nooit lang genoeg met Combustion bezig geweest om er totaal aan te wennen.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:40:
Sjoewe, met kleurenbewerking bedoel ik het allebei: ten eerste inderdaad uitgebreide kleurcorrectie, en ten tweede het inkleuren, oftewel: stel iemand heeft een blauwe trui aan, dan wil ik die trui misschien wel rood maken.
Final Cut... Sommige opties zijn fijn die er in zitten, die mis ik in premiere maar voor de rest mogen ze van mij die C vervangen door de K. Keyframes werken niet lekker en het algemeen editen vind ik met premiere vele male fijner. Het is imo overzichtelijker en sneller. Zeker als je al in AE werkt, het sluit naadloos aan.
(en ja, ik heb ook behoorlijk wat tijd achter een mac gezeten, de rede dat ik er geen heb lijkt me duidelijk, vind ze niet fijn.)
Verwijderd
Ik heb een vraag voor (ik denk) de ervaren After Effects mensen.
Ik ben met een filmpje bezig. Hierin spelen sterren een hoofdrol.
Stel je voor: Je ziet een sterrenhemel. Op een gegeven moment beginnen de sterren te vliegen door de lucht. Gewoon rustig aan. Ze maken bochtjes en dwarrelen een beetje door de atmosfeer.
Dan komen ze langzaam samen tot een sterrenbeeld. De sterren vormen een lijnen patroon van punten in de vorm van een omhelzend paar.
Dat blijft zo even staan en daarna explodeert het uit elkaar. Weg sterren en het wordt licht. (spier wit van uit de sterren explosie.)
Nu heb ik in illustrator een path/mask gemaakt van een omhelzing. Natuurlijk kan ik allemaal sterretjes maken en die per stuk animeren, maar ik denk dat er een makkelijkere manier is. Ik heb al gezocht op internet naar tutorials, maar nog niets gevonden wat deze vraag beantwoorde.
Ik heb een vermoeden dat dit met 'Particle Playground' of met 'Trapcode Particular kan, maar misschien zit ik daarmee ook helemaal fout.
Wie helpt mij uit dit probleem? Tutorial, Andere fora, eigen uitleg. Het is allemaal welkom.
Alvast bedankt.
Ik ben met een filmpje bezig. Hierin spelen sterren een hoofdrol.
Stel je voor: Je ziet een sterrenhemel. Op een gegeven moment beginnen de sterren te vliegen door de lucht. Gewoon rustig aan. Ze maken bochtjes en dwarrelen een beetje door de atmosfeer.
Dan komen ze langzaam samen tot een sterrenbeeld. De sterren vormen een lijnen patroon van punten in de vorm van een omhelzend paar.
Dat blijft zo even staan en daarna explodeert het uit elkaar. Weg sterren en het wordt licht. (spier wit van uit de sterren explosie.)
Nu heb ik in illustrator een path/mask gemaakt van een omhelzing. Natuurlijk kan ik allemaal sterretjes maken en die per stuk animeren, maar ik denk dat er een makkelijkere manier is. Ik heb al gezocht op internet naar tutorials, maar nog niets gevonden wat deze vraag beantwoorde.
Ik heb een vermoeden dat dit met 'Particle Playground' of met 'Trapcode Particular kan, maar misschien zit ik daarmee ook helemaal fout.
Wie helpt mij uit dit probleem? Tutorial, Andere fora, eigen uitleg. Het is allemaal welkom.
Alvast bedankt.
ik zou het wel in 3ds max kunnen maken, maar met de genoemde programma's... geen idee
edit: ik ben nu bezig geluid bij mijn filmpje* te maken, alleen zoek ik nu een programma om de geluidseffecten te synchroniseren met mn video. Ik wil eigenlijk voor elke track een apart spoortje kunnen aanmaken met eventueel wat instellingen. Bestaat zoiets? Liefst gratis...
* zie deze post
edit: ik ben nu bezig geluid bij mijn filmpje* te maken, alleen zoek ik nu een programma om de geluidseffecten te synchroniseren met mn video. Ik wil eigenlijk voor elke track een apart spoortje kunnen aanmaken met eventueel wat instellingen. Bestaat zoiets? Liefst gratis...
* zie deze post
[ Voor 73% gewijzigd door Menesis op 13-02-2007 23:36 ]
Mixed Reality dev
Adobe Audition... Heette vroeger CoolEdit.. Misschien dat je daar nog een graties versie van kunt opduikelen (oude versie ofzo...)Menesis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:16:
ik zou het wel in 3ds max kunnen maken, maar met de genoemde programma's... geen idee
* zie deze post
Voor zoiets kun je denk ik het beste Adobe After Effects gebruiken of Adobe Premiere Pro, gratis zijn er meestal geen video editors te krijgen die meerdere audio sporen ondersteunen.Menesis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:16:
* zie deze post
[ Voor 5% gewijzigd door Levi Strauss op 15-02-2007 11:14 . Reden: Links toegevoegd ]
Heeft iemand hier nog een simpelere variant voor? http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e/ae41_e.html
Ofwel die flowing lights, het ziet er allemaal niet zo moeilijk uit, ik ben ook vrij bedreven in engels, PS en illustrator, maar ik snap er werkelijk niets van
Ofwel die flowing lights, het ziet er allemaal niet zo moeilijk uit, ik ben ook vrij bedreven in engels, PS en illustrator, maar ik snap er werkelijk niets van
superB
Dan is er hier nog iemand die niks snapt van die tutorials van die website, ik vind ze echt slecht uitgelecht.inXs schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:58:
Heeft iemand hier nog een simpelere variant voor? http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e/ae41_e.html
ik vind overigens de meeste van de tutorials van die site erg lastig te snappen.
superB
Ze zijn ook gemaakt (staat in z'n profiel) door een Japanner, dat verklaart het gebrekkige Engels. Het lijken me ook geen basis-tutorials, omdat van vrij veel dingen wordt uitgegaan dat je wel weet hoe het moet. Je moet de basis van AE dus echt wel kennen om met deze tutorials uit de voeten te kunnen.Cablekevin schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:06:
[...]
Dan is er hier nog iemand die niks snapt van die tutorials van die website, ik vind ze echt slecht uitgelecht.
Ik heb zelf heel veel geleerd van de video tutorials van Creativecow.net. Van beginner tot gevorderd, echt aanraders!
Klaar voor de steroorlogen?
10q, ik ga ze even proberen!
Ik ben ook al eventjes aan het editen, hier een vidje die ik een tijd terug gedaan heb van Stargate:
http://www.youtube.com/watch?v=E5GZFO-p0cg
Ben er nu eentje in HDV aan het editen van de HDTV variant van Serenity... gaat mooi worden
http://www.youtube.com/watch?v=E5GZFO-p0cg
Ben er nu eentje in HDV aan het editen van de HDTV variant van Serenity... gaat mooi worden
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wat jammer dat er al een tijdje niet meer wordt gepost in dit topic, ik heb echt enorm genoten van de creaties die hier voorbij zijn gekomen en ze hebben mij ook een beetje geïnspireerd.
Zie hier: http://www.pixxy.nl/
Een van de eerste dingen die ik heb gemaakt in After Effects, was daarvoor al een beetje bezig met Flash, maar kwam erachter dat After Effects veel krachtiger is voor animaties.
Zie hier: http://www.pixxy.nl/
Een van de eerste dingen die ik heb gemaakt in After Effects, was daarvoor al een beetje bezig met Flash, maar kwam erachter dat After Effects veel krachtiger is voor animaties.
May Lyssa aid you
Zie hier: Mijn Showreel!
http://student-kmt.hku.nl/~ivar/
Gecodeerd op:
Mov sorenson 3 100% 768/576
Avi WMV 75% 768/576
Mov sorenson 3 31% 384/288
Ben er erg tevreden mee, de reacties van de bedrijven is ook positief
/edit En niet mij spammen op mn mail/phone!!!!
http://student-kmt.hku.nl/~ivar/
Gecodeerd op:
Mov sorenson 3 100% 768/576
Avi WMV 75% 768/576
Mov sorenson 3 31% 384/288
Ben er erg tevreden mee, de reacties van de bedrijven is ook positief
/edit En niet mij spammen op mn mail/phone!!!!
[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 18-05-2007 21:31 ]
Verwijderd
Wow man. Heel erg onder de indruk!
Zowel technisch als artistiek.
Zowel technisch als artistiek.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 21:30 ]
Verwijderd
Dat ziet er goed uit ixl85! Eindelijk eens iemand die niet klakkeloos het groeiende-bloemetjes-effect of het 'gebouwen die heen en weer bewegen op de beat'-effect overneemt omdat dit nou eenmaal zo hip is.
Wat is die site van onze school traag! Tjeetje. Stomme HKU ook altijd
Maar goed heeft iemand hier al ervaring met Scratch (color grading)? Een vriend van mij heeft een training dag voor mij georganiseerd voor komend weekend in Wellington. Ik ga komend weekend dus leren werken met Scratch en hoe je crowd simulation en keying tips doet. Ik kan niet wachten, de leermeester is een maat van hem die bij Weta werkt
Maar goed heeft iemand hier al ervaring met Scratch (color grading)? Een vriend van mij heeft een training dag voor mij georganiseerd voor komend weekend in Wellington. Ik ga komend weekend dus leren werken met Scratch en hoe je crowd simulation en keying tips doet. Ik kan niet wachten, de leermeester is een maat van hem die bij Weta werkt
[ Voor 69% gewijzigd door alienfruit op 19-05-2007 07:24 ]
Hee wat tof, mijn topic loopt nog steeds! Haha, ik moet nu wel erg lachen om het flauwe bloemetje wat ik een jaar terug plaatste. Ik zal zo zowel de openingspost als mijn werk eens updaten
@Stoney3k
@Pixxy, ziet er aardig uit, beter dan die blauwe versie die je eerder in het 2d topic postte
@ixl84, Wow, echt respect voor datgene wat er allemaal in dat filmpje zit. Welke programma's moet je daar wel niet allemaal voor onder de knie hebben? Heb je dit nou in de loop der tijd allemaal verzameld of ben je met niks begonnen en dacht je nu ga ik mijn showreel maken, eens kijken wat ik allemaal ook alweer kan?
Ik weet dat het al een tijdje terug is maar war toch benieuwd... was de copyright claim geldig?This video is no longer available due to a copyright claim by Metro Goldwyn Mayer
@Pixxy, ziet er aardig uit, beter dan die blauwe versie die je eerder in het 2d topic postte
@ixl84, Wow, echt respect voor datgene wat er allemaal in dat filmpje zit. Welke programma's moet je daar wel niet allemaal voor onder de knie hebben? Heb je dit nou in de loop der tijd allemaal verzameld of ben je met niks begonnen en dacht je nu ga ik mijn showreel maken, eens kijken wat ik allemaal ook alweer kan?
Bedankt voor de positieve reacties allemaalPin0 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:07:
@Stoney3k
Dit is werk wat ik in de afgelopen 2 jaar heb gemaakt (iets minder.... eigenlijk de afgelopen 16maanden ofzo, in de zomervakantie ligt alles stil enz).
Dit werk is dus niet alleenmaar voor mn showreel gemaakt, dat zou echt oneindig lang gaan duren
Het zijn allemaal korte stukjes uit mn filmpjes.
De programma's die ik gebruik: Photoshop, Illustrator, Premiere en veel AfterEffects. Hier en daar een beetje 3Ds Max, audition en voor mn dvd's DVDstudio pro (ik ben een echte PC gebruiker maar voor mn dvd's vlucht ik nog naar de mac, dit komt omdat ik nog geen moeite heb gestoken in Encore (van adobe)).
Verder film ik met (meestal) met een Sony PD100... Deze moet ik wel altijd lenen van school, heb zelf geen camera
Ik was wel gericht met mn showreel bezig, ik moet in september stage gaan lopen en dit is dus wat ik naar de bedrijven stuur. De muziek was ik actief aan het zoeken maar kwam dit gedeelte van een nummer perongeluk tegen. Toen ik dit hoorde was het meteen: Owwww hier moet ik morgen mn showreel op gaan maken... En jahoor, de volgende dag vond ik het nummer nuchter nog steeds geschikt
Ow en nee, ik vind growanimaties enz echt niet cool. Heb ze ook nooit echt in die vorm gemaakt.
/edit
@ Mediameisje:
Wie ben jij? Je zit op de zelfde school en zelfde opleiding als ik. Ben toch wel erg benieuwd aangezien ik iedereen (de meeste) wel van gezicht ken
[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 23-05-2007 11:36 ]
Ik wilde geen nieuw topic openen voor wat specifieke vraagjes, dus hopelijk kan dit topic nog gerevived worden 
Ik ben bezig met het leren van AE, de afgelopen week zo'n beetje alle tutorials op videocopilot.net gekeken, en nu zelf wat gaan maken. Ik kom echter wel tegen wat vragen aangelopen, dingen die IMO een betere oplossing behoeven dan ik nu heb verzonnen.
1. is het mogelijk om 3dbestanden te importeren uit 3dsmax? Nu heb ik gewoon in 3dsmax een animatie gemaakt van een ronddraaiende bal, en die als .MOV geimporteerd in AE. Dit brengt beperkingen met zich mee, het zou makkelijker zijn als ik het 3dbestand kon importeren in AE en daar verder animeren.....
2. Op wat voor manier kan ik een .mov clip zo bewerken dat de zwarte achtergrond niet doorschijnt op het filmpje? Nu gebruik ik een screen mode voor de ronddraaiende bal, maar daardoor wordt de bal veel lichter en doorzichtig. (het .MOV clipje is gerendert tegen een zwarte achtergrond, evt zou wit kunnen en dan multiply...)
3. Hoe kan ik een .MOV clipje laten loopen? Nu heb ik telkens het clipje geduplicate, maar dan moet je elk clipje goed laten timen en op de zelfde positie laten starten als het eind van het vorige clipje. Dit zou makkelijker moeten kunnen denk ik. Het zou al helpen als de gedupliceerde clipjes wel op 1 layer zouden kunnen 'mergen' (nu ik dit typ: misschien precompose?)
EDIT: ter illustratie, hier het betreffende filmpje http://www.youtube.com/watch?v=dCUUvJSMHic
hopelijk hebben jullie wat antwoorden....
Ik ben bezig met het leren van AE, de afgelopen week zo'n beetje alle tutorials op videocopilot.net gekeken, en nu zelf wat gaan maken. Ik kom echter wel tegen wat vragen aangelopen, dingen die IMO een betere oplossing behoeven dan ik nu heb verzonnen.
1. is het mogelijk om 3dbestanden te importeren uit 3dsmax? Nu heb ik gewoon in 3dsmax een animatie gemaakt van een ronddraaiende bal, en die als .MOV geimporteerd in AE. Dit brengt beperkingen met zich mee, het zou makkelijker zijn als ik het 3dbestand kon importeren in AE en daar verder animeren.....
2. Op wat voor manier kan ik een .mov clip zo bewerken dat de zwarte achtergrond niet doorschijnt op het filmpje? Nu gebruik ik een screen mode voor de ronddraaiende bal, maar daardoor wordt de bal veel lichter en doorzichtig. (het .MOV clipje is gerendert tegen een zwarte achtergrond, evt zou wit kunnen en dan multiply...)
3. Hoe kan ik een .MOV clipje laten loopen? Nu heb ik telkens het clipje geduplicate, maar dan moet je elk clipje goed laten timen en op de zelfde positie laten starten als het eind van het vorige clipje. Dit zou makkelijker moeten kunnen denk ik. Het zou al helpen als de gedupliceerde clipjes wel op 1 layer zouden kunnen 'mergen' (nu ik dit typ: misschien precompose?)
EDIT: ter illustratie, hier het betreffende filmpje http://www.youtube.com/watch?v=dCUUvJSMHic
hopelijk hebben jullie wat antwoorden....
[ Voor 9% gewijzigd door indexample op 21-09-2007 14:47 ]
In een groep van 6 studenten hebben we een short movie gemaakt voor ons afstuderen.
Momenteel is ons (onze?) short movie te zien op Media Art Friesland, dus als je de kans hebt om te komen, vooral ff doen!
De short movie (evenals een teaser en nog meer media) is ook te zien via http://bipolair.wordpress.com
Momenteel is ons (onze?) short movie te zien op Media Art Friesland, dus als je de kans hebt om te komen, vooral ff doen!
De short movie (evenals een teaser en nog meer media) is ook te zien via http://bipolair.wordpress.com
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Nee. Er zijn wel wat pseudo 3D truuks uit te halen met AE, en in CS3 zijn er weer wat nieuwe features op dit gebied, maar wat jij wil kan voor zover ik weet (nog) niet.eperon schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:29:
1. is het mogelijk om 3dbestanden te importeren uit 3dsmax?
Ik werk zelf met C4D en daar kan je wel de compositie exporteren naar AE voor een betere workflow.
De netste manier is denk ik je 3D spul te renderen met een alpha channel.2. Op wat voor manier kan ik een .mov clip zo bewerken dat de zwarte achtergrond niet doorschijnt op het filmpje?
In het project panel, rechtermuisknop op je filmpje, interpret, daar kan je evt een loop instellen.3. Hoe kan ik een .MOV clipje laten loopen?
www.engarde.be
Ik met een collega.
Hope you like it.
ps: website komt ooit nog wel.
Ik met een collega.
Hope you like it.
[ Voor 24% gewijzigd door multipasser op 22-09-2007 16:29 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Erg indrukwekkend multipasser! Ziet er goed uit. Zie dat je ook veel gebruik maakt van Particular (toch?). Vind dat ook een erg fijne tool.
En dat website verhaal komt me erg bekend voor. Daar moet je gewoon eens een week of twee voor uit trekken, anders komt het er nooit van.
Dat is waar, maar er is gewoon geen tijd voor.
Te druk bezig en dat is leuker dan te nietsen en tijd hebben voor je website.
Misschien gewoon eens uitgeven aan een fellow designer.
Ik werk voor particles meestal gewoon met Lightwave.
Ik heb particular wel al eens getest en het is wel super.
Te druk bezig en dat is leuker dan te nietsen en tijd hebben voor je website.
Misschien gewoon eens uitgeven aan een fellow designer.
Ik werk voor particles meestal gewoon met Lightwave.
Ik heb particular wel al eens getest en het is wel super.
Tnx EsCo! alles werkt
[ Voor 99% gewijzigd door indexample op 24-09-2007 15:14 ]
Zo mooie dingen! Al dat 3d werk hebben jij en je collega ook gemaakt?multipasser schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:29:
www.engarde.be
Ik met een collega.
Hope you like it.
Mixed Reality dev
Alles. Van a tot z.
Enkel het stuke video van de auto komt van een Belgisch autoprogramma, Turbo TV.
Enkel het stuke video van de auto komt van een Belgisch autoprogramma, Turbo TV.
Onze short-movie is nu helemaal final, dus bij deze de diverse links 
Hello there.
This is a short-movie we made with 6 students from Communication & Multimedia Design. We did the concept, casting, storyboards, art, camera work, 3D, animation, compositing, editing and a lot more…pfffff. It was a great experience and we all learned a lot in those 6 months. Well I am not going to waste anymore of your time with blah blah……enjoy the movie (duration 7:23 min).
Rapidshare
http://rapidshare.com/files/60044277/Bipolar-TBITA.mov (lowres 24mb)
http://rapidshare.com/files/60054936/Bipolar-TBITA.wmv (highres 94mb)
Megavideo
http://www.megavideo.com/?v=UCC8RG60
Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=8MJTfLaYZBc
3dArtStudio (can be taken down)
http://www.3dartstudio.com/Alexander/Bipolar-TBITA.mov (lowres 24mb)
http://www.3dartstudio.com/Alexander/Bipolar-TBITA.wmv (highres 94mb)
If you have any questions or comments, please ask or tell us!
www.bipolair.wordpress.com
Greetz Bipola(i)r Team
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
De Circus Family [url]http:/www.circus.fm[/url] showreel stond al een tijdje op hun site maar ze hebben nu eindelijk hun site geupdate
Check deze twee making of's
Mythbusters making of: http://www.circus.fm/work/discovery-channel-mythbusters
en deze Canon iSensys making of: http://www.circus.fm/work/canon-isensys
Check deze twee making of's
Mythbusters making of: http://www.circus.fm/work/discovery-channel-mythbusters
en deze Canon iSensys making of: http://www.circus.fm/work/canon-isensys
heel mooi!Scipionyx schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:04:
Onze short-movie is nu helemaal final, dus bij deze de diverse links
[...]
Mixed Reality dev
is het een idee om een topic te openen waarin we bespreken hoe bepaalde effecten in reclames, series en films worden gemaakt, danwel hoe je ze zelf zou maken?
Sinds ik after effects aan het bestuderen ben zie ik opeens allerlei voorbeelden op televisie en op internet waarvan je opeens weet hoe het gemaakt is, of zou willen weten hoe....mij lijkt het interessant om daar een discussieoptic over te hebben, maar in je eentje kun je niet discussieren
Sinds ik after effects aan het bestuderen ben zie ik opeens allerlei voorbeelden op televisie en op internet waarvan je opeens weet hoe het gemaakt is, of zou willen weten hoe....mij lijkt het interessant om daar een discussieoptic over te hebben, maar in je eentje kun je niet discussieren
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=nORTS998is4]
Mijn eerste bewerkte video ever. Comments zijn welkom. Geen commentaar over de kwaliteit van het filmpje, deze is gemaakt met een fotocamera door een stuiterbal
Maar wel over het geluid, overgangen, enzovoorts. Ik wil graag verbeteren hiermee, en dit is tot nu toe een totaal onbekende weg voor mij. Natuurlijk is het niet van het niveau filmpjes dat ik hier terug zie (wat een mooie filmpjes zitten er tussen)! Maar ik wilde het eens proberen. Kan 'ie als promo? Wat zou jij anders doen?
Muziek door Hardwell, voice-over door MC JMP, video voor Funky Vince.
Mijn eerste bewerkte video ever. Comments zijn welkom. Geen commentaar over de kwaliteit van het filmpje, deze is gemaakt met een fotocamera door een stuiterbal
[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 27-11-2007 23:22 ]
Een paar opmerkingen:proller schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:19:
Mijn eerste bewerkte video ever. Comments zijn welkom. Geen commentaar over de kwaliteit van het filmpje, deze is gemaakt met een fotocamera door een stuiterbalMaar wel over het geluid, overgangen, enzovoorts. Ik wil graag verbeteren hiermee, en dit is tot nu toe een totaal onbekende weg voor mij. Natuurlijk is het niet van het niveau filmpjes dat ik hier terug zie (wat een mooie filmpjes zitten er tussen)! Maar ik wilde het eens proberen. Kan 'ie als promo? Wat zou jij anders doen?
- Ik zou de hartslagen in het begin wat verkorten. Het duurt meer dan 10 seconden voordat je begint met je daadwerkelijke boodschap, en dat is voor mijn gevoel net iets te lang. Probeer je promo terug te brengen naar maximaal 30 seconden.
- Ik vind de muziek niet erg geslaagd. Sowieso is het niet mijn muzieksmaak, maar ik zou onder een promo voor 'funky rythm' een iets krachtiger soundtrack zetten. Iets dat meer knalt. Eventueel kun je het volume van de muziek tijdens de voice-over terugbrengen zodat de voice-over goed hoorbaar blijft.
- Het beeldmerk 'Funky Riddim' is wel erg kort in beeld. Het verdwijnt zodra het in beeld is gekomen. Misschien iets langer aanhouden om het beter over te laten komen.
- Ik mis een plaatsnaam?! Ik zou niet weten waar Discotheek De Kreek ligt. Pas helemaal op het eind staat het helemaal onderaan. Misschien handig om gelijk de plaats te noemen, ook in de voice-over.
- De voice-over is nogal 'dunnetjes'. Daarmee bedoel ik dat het krachtiger kan. Als je een audiobewerkingspakket hebt als Adobe Audition of Wavelab (of anders rechtstreeks in je montagepakket, zitten meestal eenvoudige audiobewerkingstools in), moet je eens gaan proberen met equalizers en compressors. Iets meer bas erin bijvoorbeeld. Eventueel een beetje reverb (galm) om het meer een jingle-sound te geven. Audition heeft hele handige presets, bijvoorbeeld bij de multiband compressor waarmee je je audio qua volume recht trekt. Doe ik altijd standaard bij videoproducties met spraak (ik gebruik meestal de preset Broadband Master).
Nu ik hier toch aan het posten ben
Het onderwerp zal vast niet iedereen aanspreken, maar ik ben wel benieuwd naar feedback:
http://www.belegger.tv/Nieuws/19/Op_zoek_naar_het_Gouden_Ei
Momenteel zijn alle andere filmpjes op belegger.tv van mijn hand, dus heb je tijd over of ben je erg geïnteresseerd in de aandelenhandel dan moet je de rest ook maar eens bekijken
Leuk om hier een thread te zien met motion graphic werkjes : o
Ik werk zelf ook redelijk wat met After Effects, en ben vooral geinteresseerd in het bewerken van geschoten footage, ofwel, compositing. Samen met twee ex-klasgenoten (Ecco en Thijs), inmiddels goede vrienden van me hebben we wat leuke projectjes gevoerd.
Onze projecten hebben vaak een psychedelische tintje, niet in de zin van maffe flitsende beelden waarbij een regenboog-ramp in elke frame moet staan met een spacy-ADHD background beat van 300bpm, maar meer in de richting van de droomwereld, waar de natuurkundige wetten worden genegeerd.
Iets wat we samen gemaakt hebben zijn wat experimentele shorts/idents, ontworpen vanaf een concept, storyboard etc. Ze waren in opdracht voor school, echter, waren we niet gelimiteerd door opdrachtomschrijvingen of andere eisen. We mochten vrij te werk gaan. Hier kun je ze bekijken:
Axion Ident #1 (Quicktime movie. After Effects 6.5).
Axion Ident #2 (Quicktime movie, AE 6.5).
Het meest recente wat ik gemaakt heb, een persoonlijk experiment, is een splash screen (30 seconden loopje) voor mijn ex-WoW-guild. Het uitgangspunt hiervan was om Trapcode's particular een beetje onder de knie te krijgen. En ik wou hiermee een suspense creëren, een soort silence before the storm. Hoe het verder geïnterpreteerd word laat ik aan jullie over :x
Splash screen (Flash, AfterEffects 7).
In een volgend project hoop ik, samen met Ecco en Thijs, CG elementen te kunnen mixen met bewegend beeld (Matchmoving). Wederom weer in een droomsfeer gegoten.
Vragen en opmerkingen zijn welkom.
Ik werk zelf ook redelijk wat met After Effects, en ben vooral geinteresseerd in het bewerken van geschoten footage, ofwel, compositing. Samen met twee ex-klasgenoten (Ecco en Thijs), inmiddels goede vrienden van me hebben we wat leuke projectjes gevoerd.
Onze projecten hebben vaak een psychedelische tintje, niet in de zin van maffe flitsende beelden waarbij een regenboog-ramp in elke frame moet staan met een spacy-ADHD background beat van 300bpm, maar meer in de richting van de droomwereld, waar de natuurkundige wetten worden genegeerd.
Iets wat we samen gemaakt hebben zijn wat experimentele shorts/idents, ontworpen vanaf een concept, storyboard etc. Ze waren in opdracht voor school, echter, waren we niet gelimiteerd door opdrachtomschrijvingen of andere eisen. We mochten vrij te werk gaan. Hier kun je ze bekijken:
Axion Ident #1 (Quicktime movie. After Effects 6.5).
Axion Ident #2 (Quicktime movie, AE 6.5).
Het meest recente wat ik gemaakt heb, een persoonlijk experiment, is een splash screen (30 seconden loopje) voor mijn ex-WoW-guild. Het uitgangspunt hiervan was om Trapcode's particular een beetje onder de knie te krijgen. En ik wou hiermee een suspense creëren, een soort silence before the storm. Hoe het verder geïnterpreteerd word laat ik aan jullie over :x
Splash screen (Flash, AfterEffects 7).
In een volgend project hoop ik, samen met Ecco en Thijs, CG elementen te kunnen mixen met bewegend beeld (Matchmoving). Wederom weer in een droomsfeer gegoten.
Vragen en opmerkingen zijn welkom.
Hey Redox, wat grappig, ik zat bij Axion ten tijde van die Idents. Heb ze nog samen met jou besproken
We waren er destijds erg blij mee, en ik vind ze er nog steeds goed uit zien!
Die splash screen is ook erg vetjes!
Die splash screen is ook erg vetjes!
http://www.own-age.com/vids/11608
(in het blauw onder de screenshot staat een download link)
Ik weet niet of dit telt, maar het is een clanmovie die een m8 van me voor ons heeft gemaakt.
Erg goede edits en effecten imo.
Het is een UT1 movie
Ik weet niet of dit telt, maar het is een clanmovie die een m8 van me voor ons heeft gemaakt.
Het is een UT1 movie
[ Voor 13% gewijzigd door iop op 01-12-2007 13:26 ]
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Verwijderd
Ik zou graag wat tips willen, ik zou graag een motion graphic designer willen worden. Ik heb al Cinema 4D en After effects. Wat zijn echt musthaves o.i.d in dit vak ?, en wat goede tutorialsite's zou ook handig zijn. Videocopilot ken ik onderhand wel
. En ben gevorderde met Photoshop CS3
.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 17:38 ]
niemand hier commentaar op, ik ben erg benieuwd wat de meningen hier erover zijn.iop tha man schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:25:
http://www.own-age.com/vids/11608
Het is een UT1 movie
Zal dit weekeind ff checken, hang nu op mn stage...
hehe die filmpjes die op youtube nu zo populair zijn van Maxcornelisse (NS dienstregeling hacken, snelwegborden hacken etc etc) zijn ook mooi (slechte fouten etc) met AE gemaakt
hier ben ik ook wel benieuwd naarVerwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:35:
Ik zou graag wat tips willen, ik zou graag een motion graphic designer willen worden. Ik heb al Cinema 4D en After effects. Wat zijn echt musthaves o.i.d in dit vak ?, en wat goede tutorialsite's zou ook handig zijn. Videocopilot ken ik onderhand wel. En ben gevorderde met Photoshop CS3
.
Verwijderd
denk je? Ik denk toch wel dat hier een 3dtracking programma aan te pas is gekomeneperon schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:00:
hehe die filmpjes die op youtube nu zo populair zijn van Maxcornelisse (NS dienstregeling hacken, snelwegborden hacken etc etc) zijn ook mooi (slechte fouten etc) met AE gemaakt

(heb 't zelf natuurlijk wel even moeten proberen :P: http://www.youtube.com/watch?v=74hNSLkj2zg)
voor tracking gebruik je toch gewoon pftrack
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
ik ben aan het kijken naar pftrack en boujou, maar ik kan nog geen goede tutorials vinden (met name het importeren naar 3dsmax, zodat het object de juiste positie in 3d krijgt....iemand een idee / link?
Ik heb zelf ook over de jaren wat animaties gemaakt. De mooiste bwn ik helaas kwijt maar ik heb nog wel een paar andere op Youtube staan 
Mijn eerste animatie
Deze komt uit de jaren 90 en is gemaakt in paint. Voor deze video had ik een gaar codec gebruikt 'cinepack for radius' die op hedendaagse computers niet goed werkt. Ook die youtube versie is een beetje verneukt omdat een aantal frames verloren zijn gegaan tijdens hun conversie. Hierdoor zien sommige stukken er minder vloeiend uit die voorheen dus wel goed waren.
Nieuwe animatie
Deze animatie is gemaakt met photoshop tijdens mijn stage periode. Ik heb hier 2 of 3 dagen aan gewerkt. Iedere frame was ongeveer 15 a 20 minuten werk
Korte grappige animatie
Deze animatie is ook weer in photoshop gemaakt. Op deze anitmatie heb ik wel iets minder mijn best gedaan dus het is wat afgeraffelt maar het ging gewoon even om de fun.
Een niet afgemaakte Spiderman animatie
Ik had een idee bedacht over de droom van Peter Parker die hij krijgt terwijl hij wordt overgenomen door de symbiot maar deze animatie met weinig bewegingen heb ik niet afgemaakt.
Stop motion met een Spiderman pop
Dit is een korte oefen animatie die ik gemaakt heb met een grote pop van Spiderman.
Mijn eerste animatie
Deze komt uit de jaren 90 en is gemaakt in paint. Voor deze video had ik een gaar codec gebruikt 'cinepack for radius' die op hedendaagse computers niet goed werkt. Ook die youtube versie is een beetje verneukt omdat een aantal frames verloren zijn gegaan tijdens hun conversie. Hierdoor zien sommige stukken er minder vloeiend uit die voorheen dus wel goed waren.
Nieuwe animatie
Deze animatie is gemaakt met photoshop tijdens mijn stage periode. Ik heb hier 2 of 3 dagen aan gewerkt. Iedere frame was ongeveer 15 a 20 minuten werk
Korte grappige animatie
Deze animatie is ook weer in photoshop gemaakt. Op deze anitmatie heb ik wel iets minder mijn best gedaan dus het is wat afgeraffelt maar het ging gewoon even om de fun.
Een niet afgemaakte Spiderman animatie
Ik had een idee bedacht over de droom van Peter Parker die hij krijgt terwijl hij wordt overgenomen door de symbiot maar deze animatie met weinig bewegingen heb ik niet afgemaakt.
Stop motion met een Spiderman pop
Dit is een korte oefen animatie die ik gemaakt heb met een grote pop van Spiderman.
[ Voor 18% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-12-2007 15:33 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik heb deze eens gevolgd, en kwam er redelijk goed uit. Er is ook ergens nog wel een hogere resolutie, maar die kon ik zo niet vinden.eperon schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:10:
ik ben aan het kijken naar pftrack en boujou, maar ik kan nog geen goede tutorials vinden (met name het importeren naar 3dsmax, zodat het object de juiste positie in 3d krijgt....iemand een idee / link?
boujou tracking tutorial
tnx, ja die had ik al eens gezien, maar inderdaad lage resolutie en slecht engels.
de reference manual van pftrack is wel erg handig, albeit een beetje droge stof.
de reference manual van pftrack is wel erg handig, albeit een beetje droge stof.
Het is weer tijd voor de jaarlijkste nieuwjaarsmontage;
clique naar youtube
clique naar youtube
Stoer; Marduq
Heeft niemand mijn geposte filmpje bekeken, en zo nee zou ik de reden mogen weten?
Zo ja wil ik graag de meningen horen..
Niet bekeken. De reden: ik heb geen zin om een filmpje van 400(!) MB te gaan downloaden van een gamemontage - waar ik persoonlijk helemaal niks mee heb - die ook nog eens niet door jezelf is gemaakt.iop tha man schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:55:
Heeft niemand mijn geposte filmpje bekeken, en zo nee zou ik de reden mogen weten?
Met alle respect, maar heel cru gezegd is dat denk ik de reden dat er geen reacties op 'jouw' video zijn gekomen. Als je het ergens streaming zou aanbieden zou de drempel al een stuk lager zijn om er naar te kijken.
Overigens zijn op mijn laatst geposte video ook geen reacties gekomen, dus heel uitzonderlijk is het niet dat je geen reacties krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door Leedbek op 23-01-2008 19:47 ]
Hier een klein promotiefilmpje wat ik voor een vak op m'n studie heb gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=bjpn_92KB34
Alles rechtstreeks met 3ds max gemaakt.
De filmpjes heb ik daarna achter elkaar gezet met... (hou je adem in) windows moviemaker!
En de muziek is ook zelf gemaakt, al had ik die al vorig jaar ooit gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=bjpn_92KB34
Alles rechtstreeks met 3ds max gemaakt.
De filmpjes heb ik daarna achter elkaar gezet met... (hou je adem in) windows moviemaker!
En de muziek is ook zelf gemaakt, al had ik die al vorig jaar ooit gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 25-01-2008 10:13 ]
Mixed Reality dev
Ok, motiongraphics!
Ik vind dat je nog wel even wat tutorials moet volgen voor je camera werk.
Er zitten een boel onbedoelde bewegingn in die de camera zelf aanmaakt (snelle beweging --> trage beweging. Split daarna de camera of pas je bezier's aan, kijk daar mee uit). Verder gebruik ease in en out op je keyframes (met de graph-editor) en maak de overgangen die snel moeten nog iets sneller. Sommige zijn imo te langzaam
Verder ziet het er goed uit.
(weet niet of je het eerste grote bruine vlak met een lamp hebt gemaakt, zo ja: Kan je het sneller in PS doen, scheelt weer rendertijd
)
Ik vind dat je nog wel even wat tutorials moet volgen voor je camera werk.
Er zitten een boel onbedoelde bewegingn in die de camera zelf aanmaakt (snelle beweging --> trage beweging. Split daarna de camera of pas je bezier's aan, kijk daar mee uit). Verder gebruik ease in en out op je keyframes (met de graph-editor) en maak de overgangen die snel moeten nog iets sneller. Sommige zijn imo te langzaam
Verder ziet het er goed uit.
(weet niet of je het eerste grote bruine vlak met een lamp hebt gemaakt, zo ja: Kan je het sneller in PS doen, scheelt weer rendertijd
maar in PS heeft het geen invloed op de voorgrondelementen en dat wilde ik juist.
en over die camera, ik vond het er eigenlijk wel leuk uit zien dat ie wat heen en weer ging... en het scheelde werk
dat ease in en out heb je wel een puntje ja, dat zal ik er nog eens in doen...
maar sowieso nog geen after effects guru, dus ik ben lekker aan het uitproberen...
en over die camera, ik vond het er eigenlijk wel leuk uit zien dat ie wat heen en weer ging... en het scheelde werk
maar sowieso nog geen after effects guru, dus ik ben lekker aan het uitproberen...
[ Voor 13% gewijzigd door Tjeemp op 26-01-2008 12:08 ]
Verwijderd
Zo, staan gave dingen hier, zeg. Zowel artistiek als technisch gezien. Nu durf ik mijn (..twee jaar geleden, binnen drie uur in elkaar gezette) filmpje niet meer te posten. Geeft niks, 't was toch voor een schoolproject, toen ik geen zin had om een verslag te schrijven. Om van de knullige flashanimaties niet te spreken 
Ik heb Adobe Aftereffects eigenlijk pas sinds een kleine maand ontdekt, enkel bij naam nog wel, aangezien mijn pc het momenteel niet trekt. (Hoewel ik inmiddels de kolder in de kop heb en haast op zoek zou gaan naar een CS2 versie zodat ik alvast wat kan aanklooien.) Ik begrijp dat het overzichtelijker/makkelijker werkt dan Flash? Wat ik graag zou willen weten - werkt het ook.. logischer, oid? Bij Flash liep ik geregeld tegen voor mijn gevoel volkomen onlogische/omslachtige dingen aan, waardoor het praktisch onmogelijk was om het zonder drieduizend tutorials te leren. En dan nog zat je met de typische Flash-animatiestijl met brakke trillende lijntjes. Na een maand of anderhalf heb ik het dan ook opgegeven, maar nu ik ook nog eens een media/film-based studie doe begint de neiging naar animatie toch weer te roepen. Dus, is Adobe Aftereffects iets minder frustrerend of moet ik me voorbereiden op een aantal weken hel? En hoe zit het met Fusion, op dit zelfde vlak? Oh, en valt er binnen Fusion/Adobe Aftereffects ook nog iets te tekenen, met name met overlopende kleuren (en dan geen gradients maar echt met een brush) of moet het allemaal geimporteerd worden vanuit Photoshop/videobeelden/iets? OH EN, is Photoshop CS2 compatible met Adobe Aftereffects CS3?
Het spijt me van de vele vragen, ik ben enthousiast en wellicht wat te gretig naar kennis.
Hoe dan ook, ik zal pas over een maand of wat weer echt aan de slag kunnen ben ik bang, dus haast heeft het niet. Tot die tijd lurk ik hier wel en kijk ik alvast tutorials. Genoeg mooie en interessante dingen te zien, zowel hier als op sommige tutorialsites
Ik heb Adobe Aftereffects eigenlijk pas sinds een kleine maand ontdekt, enkel bij naam nog wel, aangezien mijn pc het momenteel niet trekt. (Hoewel ik inmiddels de kolder in de kop heb en haast op zoek zou gaan naar een CS2 versie zodat ik alvast wat kan aanklooien.) Ik begrijp dat het overzichtelijker/makkelijker werkt dan Flash? Wat ik graag zou willen weten - werkt het ook.. logischer, oid? Bij Flash liep ik geregeld tegen voor mijn gevoel volkomen onlogische/omslachtige dingen aan, waardoor het praktisch onmogelijk was om het zonder drieduizend tutorials te leren. En dan nog zat je met de typische Flash-animatiestijl met brakke trillende lijntjes. Na een maand of anderhalf heb ik het dan ook opgegeven, maar nu ik ook nog eens een media/film-based studie doe begint de neiging naar animatie toch weer te roepen. Dus, is Adobe Aftereffects iets minder frustrerend of moet ik me voorbereiden op een aantal weken hel? En hoe zit het met Fusion, op dit zelfde vlak? Oh, en valt er binnen Fusion/Adobe Aftereffects ook nog iets te tekenen, met name met overlopende kleuren (en dan geen gradients maar echt met een brush) of moet het allemaal geimporteerd worden vanuit Photoshop/videobeelden/iets? OH EN, is Photoshop CS2 compatible met Adobe Aftereffects CS3?
Het spijt me van de vele vragen, ik ben enthousiast en wellicht wat te gretig naar kennis.
Hoe dan ook, ik zal pas over een maand of wat weer echt aan de slag kunnen ben ik bang, dus haast heeft het niet. Tot die tijd lurk ik hier wel en kijk ik alvast tutorials. Genoeg mooie en interessante dingen te zien, zowel hier als op sommige tutorialsites
Adobe After Effects is eigenlijk niet bedoeld voor de animatie die jij beschrijft zover ik weet... Het is wel mogelijk, maar eventueel wat omslachtig.
Verder het animeren werkt veel intuïtiever dan in Flash. Ik ben nu pas een paar weekjes bezig met After Effects en na een aantal video tutorials te hebben gekeken weet je hoe de basis werkt en kun je veel zelf proberen.
Verder, ja, zover ik weet is een PSD uit Photoshop CS2 compatible met After Effects CS3. Wel is het zo dat er in Photoshop CS3 een aantal functionaliteiten zien toegevoegd voor export naar AE. Zoals het Vanishing Point, dat je nu in AE kunt gebruiken.
Verder is het animeren van vectoren eventueel wel makkelijker in AE dan in Flash.
En trouwens, AE kun je ook draaien op een minder snel/goed systeem. Ik heb zelf ook maar een brak laptopje staan en die pakt het ook. Alleen je RAM Preview kan dan niet zo lang.
De interface is even wennen, maar dan werkt het ook wel makkelijk...
Verder het animeren werkt veel intuïtiever dan in Flash. Ik ben nu pas een paar weekjes bezig met After Effects en na een aantal video tutorials te hebben gekeken weet je hoe de basis werkt en kun je veel zelf proberen.
Verder, ja, zover ik weet is een PSD uit Photoshop CS2 compatible met After Effects CS3. Wel is het zo dat er in Photoshop CS3 een aantal functionaliteiten zien toegevoegd voor export naar AE. Zoals het Vanishing Point, dat je nu in AE kunt gebruiken.
Verder is het animeren van vectoren eventueel wel makkelijker in AE dan in Flash.
En trouwens, AE kun je ook draaien op een minder snel/goed systeem. Ik heb zelf ook maar een brak laptopje staan en die pakt het ook. Alleen je RAM Preview kan dan niet zo lang.
Verwijderd
wat van mijn werk:
mijn allereerste real life project:
Sean Irwin Hunting nerds
wat recenter werk:
Kerstwens
Schoolproject afgelopen periode
Reclamespotje Schoolproject
project waar ik mezelf nu mee bezig houdt (Sony Z1 footage):
HipHopclip ruwe montage
Ik ben benieuwd of het in de smaak valt.
Sean Irwin Hunting nerds
wat recenter werk:
Kerstwens
Schoolproject afgelopen periode
Reclamespotje Schoolproject
HipHopclip ruwe montage
Verwijderd
Ahhhh, bedankt. Ik heb de specs voor AE een tijdlang geleden opgezocht en dat was toch aanzienlijk hoger dan waar ik op zit, geloof ik. Hoewel ik toen wat minder into hardware was dus wellicht heb ik iets niet begrepen, zal zo maar eens kijken. Maar het is een pc van zo'n 3 jaar oud geloof ik, dus ik schat m'n kansen alsnog vrij klein.Tjeemp schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:55:
Adobe After Effects is eigenlijk niet bedoeld voor de animatie die jij beschrijft zover ik weet... Het is wel mogelijk, maar eventueel wat omslachtig.
Dat het intuitiver is, is fijn. Tutorials zijn wel handig en van tijd tot tijd is het zeer interessant om eens een nieuw techniekje aan te leren, maar als je constant élke functie moet opzoeken en niet vooruit komt zonder heel veel leeswerk en tutorials dan neemt het de lol van een nieuw programma leren toch wel grotendeels weg.
Nog enkele vragen: Wat is een RAM Preview? En welk programma zou eventueel beter werken voor het animeerwerk dat ik in gedachten heb? (Afgezien van simpelweg alles tekenen in Photoshop en dan in Vegas (oid) achter elkaar zetten dan, dat is me toch íets teveel werk bij de wat ingewikkeldere dingen.)
Verwijderd
@paranoide
antwoorden op je vraag: Een RAM preview is een proces dat je animatie in je ramgeheugen zet en dan pas kan je je animatie vloeiend bekijken. Het nadeel van een Ram Preview is dat het gewoon teveel ramgeheugen vreet en daarop moet je je ramgeheugen na een tijdje weleens legen. en dat doe je doormiddel van Edit>>Purge>>ALL.
Groot voordeel van RamPreview dat als je al een gedeelte in je ram hebt staan kan je je Final Render instellen dat hij de preview vanuit het ramgeheugen meteen in de extensie .mov zet en dan scheelt het je heel veel tijd vergeleken alles opnieuw renderen.
om je 2e vraag te beantwoorden:
voor hetgeen wat jij in gedachte heb zou vegas ook al voldoen. Maar After Effects is te leuk en verslavend, dus je moet gewoon AE nemen!!
antwoorden op je vraag: Een RAM preview is een proces dat je animatie in je ramgeheugen zet en dan pas kan je je animatie vloeiend bekijken. Het nadeel van een Ram Preview is dat het gewoon teveel ramgeheugen vreet en daarop moet je je ramgeheugen na een tijdje weleens legen. en dat doe je doormiddel van Edit>>Purge>>ALL.
Groot voordeel van RamPreview dat als je al een gedeelte in je ram hebt staan kan je je Final Render instellen dat hij de preview vanuit het ramgeheugen meteen in de extensie .mov zet en dan scheelt het je heel veel tijd vergeleken alles opnieuw renderen.
om je 2e vraag te beantwoorden:
voor hetgeen wat jij in gedachte heb zou vegas ook al voldoen. Maar After Effects is te leuk en verslavend, dus je moet gewoon AE nemen!!
de specs van AE zijn 1GB geheugen ofzo... maar ik heb de helft en draait prima als je niet alles op volledige resolutie continu zit te bewerken. die van mij is nu ook ruim 3 jaar oud.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:43:
[...]
Ahhhh, bedankt. Ik heb de specs voor AE een tijdlang geleden opgezocht en dat was toch aanzienlijk hoger dan waar ik op zit, geloof ik. Hoewel ik toen wat minder into hardware was dus wellicht heb ik iets niet begrepen, zal zo maar eens kijken. Maar het is een pc van zo'n 3 jaar oud geloof ik, dus ik schat m'n kansen alsnog vrij klein.
Dat het intuitiver is, is fijn. Tutorials zijn wel handig en van tijd tot tijd is het zeer interessant om eens een nieuw techniekje aan te leren, maar als je constant élke functie moet opzoeken en niet vooruit komt zonder heel veel leeswerk en tutorials dan neemt het de lol van een nieuw programma leren toch wel grotendeels weg.
Nog enkele vragen: Wat is een RAM Preview? En welk programma zou eventueel beter werken voor het animeerwerk dat ik in gedachten heb? (Afgezien van simpelweg alles tekenen in Photoshop en dan in Vegas (oid) achter elkaar zetten dan, dat is me toch íets teveel werk bij de wat ingewikkeldere dingen.)
een RAM Preview slaat de hele animatie op in je RAM-geheugen totdat je RAM-geheugen vol is volgens mij en dan kun je het vloeiend bekijken zoals hierboven al werd gezegd.
Je zou je moeten verdiepen in wat tekenfilm tekenaars gebruiken voor het maken van hun animaties. Ik heb daar verder geen idee van. Maar in principe blijft de minst tijdrovende techniek een flipbook maken
Verwijderd
je kan in after effects een image sequence inladen. als je in een map je documenten die al op volgorde staan (heel belangrijk) kan je een image sequence inladen en als je dan met je framerates van je animatie gaat spelen krijg je wel het effect wat je zoekt. als ik tenminste goed heb begrepen wat je wilt animeren?
Ok bij deze, een stream. Ik hoop op reacties nu, ben toch erg benieuwd wat er hier van gevonden wordt.Luuk-Online schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:46:
[...]
Niet bekeken. De reden: ik heb geen zin om een filmpje van 400(!) MB te gaan downloaden van een gamemontage - waar ik persoonlijk helemaal niks mee heb - die ook nog eens niet door jezelf is gemaakt.
Met alle respect, maar heel cru gezegd is dat denk ik de reden dat er geen reacties op 'jouw' video zijn gekomen. Als je het ergens streaming zou aanbieden zou de drempel al een stuk lager zijn om er naar te kijken.
Overigens zijn op mijn laatst geposte video ook geen reacties gekomen, dus heel uitzonderlijk is het niet dat je geen reacties krijgt.
Hallo,
Dit is een kleine animatie clip die ik gemaakt heb mbv Stopmotionpro.
De titel is Robbie en de bal

Commentaar is welkom
Groeneg
http://www.youtube.com/groeneg
Dit is een kleine animatie clip die ik gemaakt heb mbv Stopmotionpro.
De titel is Robbie en de bal

Commentaar is welkom
Groeneg
http://www.youtube.com/groeneg
Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg
Erg grappig, maar in het begin zijn er wel een paar muziekjes teveel die nogal abrubt stoppen en niks toevoegen. Wat het filmpje vooral geslaagd maakt is de hoofdrolspeler die goe din z'n rol zit. Maar in de tweede helft gaat het soms wat minder goed, het filmpje zou sterker zijn geweest als je de minder goede scenes er uit zou knippen.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:32:
wat van mijn werk:
Sean Irwin Hunting nerds
Leuke effecten maar zonder geluid komt de boodschap niet echt over.
Leuk experiment met special effects maar oersaai om naar te kijken. Ik dacht eerst dat het een interactieve quiz was die niet werkte. En waarom zit er geen geluid bij?
Is wel OK, maar echt veel te donker. Je hebt echt een lamp nodig. Verder ontbreekt het een beetje aan close-ups en variatie, ik denk dat je te weinig beeldmateriaal had om mee te werken.project waar ik mezelf nu mee bezig houdt (Sony Z1 footage):
HipHopclip ruwe montage
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Het begin is er, maar:Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:32:
HipHopclip ruwe montage
Je moet echt meer licht gebruiken! Het is echt (vergeef me het woord) 'klungelig' donker nu. Als je die donkere feel wilt hebben kun je er beter juist meer licht op zetten en dan het zwart/wit contrast een flinke duw geven. Het wordt op deze manier heel erg flets.
Filmen kost gewoon een bak licht.
Verwijderd
waar kan ik pftrack vinden? ik heb boujou al wel maar die is er alleen voor de pc...Dutchzilla schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:43:
voor tracking gebruik je toch gewoon pftrack
Verwijderd
@johny en sjoewe
Sean irwin hunting nerds was mijn allereerste filmprojectje dat al jaren geleden is opgenomen (ondertussen ben ik ook gegroeid in mn skillz) ik vind hem nog steeds leuk om te showen btw
Die hiphopclip was eigenlijk iets te low budget en op abnormale tijden gemaakt. ik had alleen een camcorder een statief en een lcihtje wat je op de camcorder kon klikken. maar ik ga er nog een zooi effecten (flourishes, time lapsing, levitation iig) dan zal het geheel prettiger worden om naar te kijken.
bedankt voor jullie feedback!
Sean irwin hunting nerds was mijn allereerste filmprojectje dat al jaren geleden is opgenomen (ondertussen ben ik ook gegroeid in mn skillz) ik vind hem nog steeds leuk om te showen btw
Die hiphopclip was eigenlijk iets te low budget en op abnormale tijden gemaakt. ik had alleen een camcorder een statief en een lcihtje wat je op de camcorder kon klikken. maar ik ga er nog een zooi effecten (flourishes, time lapsing, levitation iig) dan zal het geheel prettiger worden om naar te kijken.
bedankt voor jullie feedback!
Wat je lowbudget zou kunnen doen de volgende keer is een aantal TL-bakken halen en die dicht naast de camera opstellen. (Dicht om de lens, of je bouwt dit na.) Dan krijg je dat soort licht dat je vaak in clips ziet. Heel veel licht dicht bij de camera, en donker verder naar achter. Zeker als je een zwart doek ophangt op de achtergrond. Kan je in de edit lekker veel contrast aanbrengen.
Verwijderd
ok thnx voor de tip ik heb alweer mn volgende opdracht binnen en daar ga ik het zeker bij uitproberen.
Past mijn geknutselde website in dit topic?
edit: laat maar
edit: laat maar
[ Voor 25% gewijzigd door BasNation op 29-06-2008 22:41 ]
Mwah, vind ik niet echt. Dit kan ik niet echt motion graphics noemen... daarnaast lijkt het me een klein beetje indruisen tegen de policy om je site hier neer te gooien...BasNation schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:00:
Past mijn geknutselde website in dit topic?
ik zou je doorverwijzen naar www.sitechecks.nl
Vandaag de nieuwe commercial van Bacardi gezien. Met water dat zich vormen van mensen aanneemt. Erg mooi gedaan. Iemand enig idee hoe je zoiets maakt?
Dat is in ieder geval erg gevorderd. Waarschijnlijk een geanimeerd 3d model dat als basis dient en een soort particles die de contouren volgen van dat model en bij extreme beweging in het rond schieten. Die particles zijn dus het water.
Ziet er leuk uit. En ben het met de rest eens qua belichting. Nog een puntje van mijn kant is je intro. Het is duidelijk dat je je hebt laten inspireren door A.Kramer a.k.a. VideocoPilot.project waar ik mezelf nu mee bezig houdt (Sony Z1 footage):
HipHopclip ruwe montage
Niet erg hoor.. Maar probeer het wat exclusiever te maken door meer eigen input. Je hebt dit enigszins al gedaan door die Evolution Flourish te gebruiken. Verder keep it up!
Verwijderd
jep het goeie oude videocopilot
de intro haal ik er helemaal vanaf uiteindelijk en ik zet wel iets "echt" van mezelf aan het einde van een clip. maarja voor de ruwe montage wat ik nu heb maakt het ook niet uit want het word uiteindelijk iets heelanders. ik ben nu nog druk met kleurcorrectie bezig en daarna kan ik me eindelijk gaan richten op de special effects, en sommige stukken worden typografisch.
thx voor je feedback.
thx voor je feedback.
Ik ben 15 jaar(bijna 16), en heb sinds een maandje of 2-3 After Effects ontdekt, ik ben altijd op zoek naar uitdagingen, dus toen ik voor school iets "creatiefs" moest maken(ik kreeg een hoop vrijheid gelukkig) had ik me voorgenomen om iets in AE te maken, na heel wat uren hard werk had ik eindelijk wat in elkaar "geflanst", heel onsamenhangend(ik had mn deadline al gemist, moest haasten).
Video helemaal zelf gedaan, muziek ook helemaal zelf gecreëerd.
Ik heb de video momenteel niet online staan, maar dat komt eraan.
Wel heb ik 'm op youtube(kwaliteit valt nog best mee):
http://youtube.com/watch?v=2lQOr0e8W7g
Audio los is hier te vinden:
http://xgbeatz.com/jep/cette%20ici.mp3
Commentaar, vragen of wat dan ook is welkom.
EDIT:
Hij staat online nu:
http://www.xgbeatz.com/je/5-muxed.mkv
EDIT2:
Ik kom er nu achter dat hij abrupt voortijdig stopt, ben nu bezig ermee
Video helemaal zelf gedaan, muziek ook helemaal zelf gecreëerd.
Ik heb de video momenteel niet online staan, maar dat komt eraan.
Wel heb ik 'm op youtube(kwaliteit valt nog best mee):
http://youtube.com/watch?v=2lQOr0e8W7g
Audio los is hier te vinden:
http://xgbeatz.com/jep/cette%20ici.mp3
Commentaar, vragen of wat dan ook is welkom.
EDIT:
Hij staat online nu:
http://www.xgbeatz.com/je/5-muxed.mkv
EDIT2:
Ik kom er nu achter dat hij abrupt voortijdig stopt, ben nu bezig ermee
[ Voor 12% gewijzigd door Sefyu op 07-02-2008 16:38 ]
Sefyu: Ik vind je begin erg strak. Je maakt wel gebruik van veel cliche's (tunnelview, opgaande zon, heartbeat). Die tunnelview komt nèt een keertje te vaak terug, dus 1x minder zou leuk zijn...
Daarna komt dat effect met die geluidbliksems. Dat is ook wel weer leuk, maar duurt echt way too long. Er zit een dubbele drumbeat onder die een soort hartslag laat horen. Laat die hartslag 4x horen en switch dan over naar iets anders. Iets dat de kijker meevoert, meesleept als een achtbaan.
Wat doe je namelijk: Je creeërt het gevoel voor de kijker, dat er iets groots aan zit te komen. Een lange reis (tunnelview), een opkomende zon (iets dat nog nooit gebeurd is, een dag begint en 'vandaag' zal er iets spannends gebeuren, maar niemand weet nog wat). Dan die muziekbliksems: er klopt een 'hart' maar de kijker weet nog niet van wie of wat dat hart is. De bliksems zijn ook vormloos: elke keer dat je er een vorm uit denkt te halen, wordt het weer wat abstracts. Na 4x die dubbele hartbeat moet je eigenlijk 'het fenomeen' gepresenteerd krijgen: wat is er zo extreem dat wij eerst de vorm niet mochten zien?
Kijk dus of je van die bliksems op een gegeven moment een vorm kunt maken. De intro van de moderne versie van Charlies Angels heeft het wel, hetzij iets anders: zij hebben ook iets van stromende lijnen, dat wordt dan de outline van de drie dames die vervolgens als outlines op je af komen lopen.
Lees anders iets over plot. AE is een tool, waarmee jij een verhaal vertelt. Verzin dat verhaal eerst vooraf. Kijk ook bij elk beeld terug, of de kijker jouw beeld goed kan associeren met het verhaal. Het plot is dan de wending van het verhaal, dat tot de clou leidt. Op dit moment lijkt er niet echt een clou te zijn. Ik weet niet waarom ik jouw filmpje heb zitten kijken: het is spannend, maar leidt tot niets. Verras me
Veel succes ermee!
Daarna komt dat effect met die geluidbliksems. Dat is ook wel weer leuk, maar duurt echt way too long. Er zit een dubbele drumbeat onder die een soort hartslag laat horen. Laat die hartslag 4x horen en switch dan over naar iets anders. Iets dat de kijker meevoert, meesleept als een achtbaan.
Wat doe je namelijk: Je creeërt het gevoel voor de kijker, dat er iets groots aan zit te komen. Een lange reis (tunnelview), een opkomende zon (iets dat nog nooit gebeurd is, een dag begint en 'vandaag' zal er iets spannends gebeuren, maar niemand weet nog wat). Dan die muziekbliksems: er klopt een 'hart' maar de kijker weet nog niet van wie of wat dat hart is. De bliksems zijn ook vormloos: elke keer dat je er een vorm uit denkt te halen, wordt het weer wat abstracts. Na 4x die dubbele hartbeat moet je eigenlijk 'het fenomeen' gepresenteerd krijgen: wat is er zo extreem dat wij eerst de vorm niet mochten zien?
Kijk dus of je van die bliksems op een gegeven moment een vorm kunt maken. De intro van de moderne versie van Charlies Angels heeft het wel, hetzij iets anders: zij hebben ook iets van stromende lijnen, dat wordt dan de outline van de drie dames die vervolgens als outlines op je af komen lopen.
Lees anders iets over plot. AE is een tool, waarmee jij een verhaal vertelt. Verzin dat verhaal eerst vooraf. Kijk ook bij elk beeld terug, of de kijker jouw beeld goed kan associeren met het verhaal. Het plot is dan de wending van het verhaal, dat tot de clou leidt. Op dit moment lijkt er niet echt een clou te zijn. Ik weet niet waarom ik jouw filmpje heb zitten kijken: het is spannend, maar leidt tot niets. Verras me
Veel succes ermee!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
@sefyu
allereerst: Heel erg knap dat je al zoiets moois kan maken op jouw leeftijd! beloofd veel goeie dingen in de toekomst!
Verder vind ik je film netjes en misterieus. ikheb alleen wat kritiek op de samenhand van het geheel? de zonsopgang>>tunnel>>Particular waveform>> andere waveform>> shatterende naam.
maar dat gaf je idd zelf al aan
als dit een showreel zou zijn maakt het niet uit maar wat was het doel uiteindelijk voor deze clip?
ik hoop meer van je werk te zien! ik ben benieuwd
Trouwens
wat voor texture heeft je tunnel? ziet er dope uit
allereerst: Heel erg knap dat je al zoiets moois kan maken op jouw leeftijd! beloofd veel goeie dingen in de toekomst!
Verder vind ik je film netjes en misterieus. ikheb alleen wat kritiek op de samenhand van het geheel? de zonsopgang>>tunnel>>Particular waveform>> andere waveform>> shatterende naam.
maar dat gaf je idd zelf al aan
als dit een showreel zou zijn maakt het niet uit maar wat was het doel uiteindelijk voor deze clip?
ik hoop meer van je werk te zien! ik ben benieuwd
Trouwens
wat voor texture heeft je tunnel? ziet er dope uit
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 20:13 ]
Thanks, deze clip had/heeft niet echt een doel, zoals ik al zei, moest ik iets voor school maken, ik was vastberaden om het in After Effects te doen en dat heb ik dan ook gedaan, ik ben niet van plan het nog te verbeteren/gebruiken oid, alleen de planeet die ik heb gemaakt zal ik misschien nog hergebruiken.
De tunnel is helaas gewoon stock footage(van Artbeats), ik had echt geen tijd meer om zelf een tunnel te gaan maken en texturen.
Ik hoop ook dat ik binnenkort wat nieuws kan laten zien, maar ik heb teveel hobby's, en waarschijnlijk ga ik me weer even focussen op het muziekmaken.
De tunnel is helaas gewoon stock footage(van Artbeats), ik had echt geen tijd meer om zelf een tunnel te gaan maken en texturen.
Ik hoop ook dat ik binnenkort wat nieuws kan laten zien, maar ik heb teveel hobby's, en waarschijnlijk ga ik me weer even focussen op het muziekmaken.
Dat had ik ook nog niet gezegd overigens, geweldig dat je dit al allemaal kan en wil, zo op je vijftiende. Maar haast je niet teveel met 'allemaal hobby's' - neem de tijd. Als je een multimediaopleiding gaat volgen, dan verwacht men pas rond je 20ste dat je dit soort dingen op eigen houtje kunt, dus heb je nog 5 jaar om verder te prutsen / dit te verfijnen. En 5 jaar is lang! Ik heb zelf ook véél hobby's en ben nu 23. Als ik terugkijk had ik het allemaal wat meer verspreid, en niet alles tegelijk gedaan. Alles is leuk, en je wil vast alles zo vroeg mogelijk onder de knie hebben, maar zoals ik al zei... je hebt nog wel wat jaartjes. Sommige hobby's kun je gerust nog op de plank laten liggen tot over 2, 3 jaar. Dat scheelt je weer wat stressen nu.Sefyu schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:24:
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
opzich leuk bezig! maar ik merk weer een grote aanwezigheid van onze vrienden van videocopilot: http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=64
Die heb ik inderdaad gebruikt, alleen was hij niet helemaal gelukt, dus toen heb ik maar zelf dingen toegevoegd(kleuren veranderen met keyframes, camera rotereren etc).
Als vervolgopleiding wil ik naar het Conservatorium, ik moet nog gaan bekjken hoe ik dat precies ga aanpakken, want die toelatingstoetsen zijn niet mis!
Dat is inderdaad het beste.Dat had ik ook nog niet gezegd overigens, geweldig dat je dit al allemaal kan en wil, zo op je vijftiende. Maar haast je niet teveel met 'allemaal hobby's' - neem de tijd. Als je een multimediaopleiding gaat volgen, dan verwacht men pas rond je 20ste dat je dit soort dingen op eigen houtje kunt, dus heb je nog 5 jaar om verder te prutsen / dit te verfijnen. En 5 jaar is lang! Ik heb zelf ook véél hobby's en ben nu 23. Als ik terugkijk had ik het allemaal wat meer verspreid, en niet alles tegelijk gedaan. Alles is leuk, en je wil vast alles zo vroeg mogelijk onder de knie hebben, maar zoals ik al zei... je hebt nog wel wat jaartjes. Sommige hobby's kun je gerust nog op de plank laten liggen tot over 2, 3 jaar. Dat scheelt je weer wat stressen nu.
Als vervolgopleiding wil ik naar het Conservatorium, ik moet nog gaan bekjken hoe ik dat precies ga aanpakken, want die toelatingstoetsen zijn niet mis!
Verwijderd
Je kunt veel leren door naar andere zuivere CGI videoclips te kijken, zoals die van Tool - Vicarious en Ayreon - Beneath The Waves. Daar zie je ook dat een enorm rustige video's heel goed bij de muziek kunnen passen.
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=UUXBCdt5IPg]
Tool - Vicarious
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=VYEzZyLyzlM]
Ayreon - Beneath The Waves
Misschien leuk voor ideeën.
Maar ik vind je video absoluut een zeer goede first efford!
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=UUXBCdt5IPg]
Tool - Vicarious
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=VYEzZyLyzlM]
Ayreon - Beneath The Waves
Misschien leuk voor ideeën.
Maar ik vind je video absoluut een zeer goede first efford!
Mooie videos
Dit vind ik persoonlijk ook een heel mooi staaltje CGI en editing:
http://aimediaserver4.com....swf&width=600&height=390
[ Voor 3% gewijzigd door Sefyu op 09-02-2008 22:45 ]
Hier een linkje naar een streampje Als er interesse is voor full version, pagina of 2 terug; maar deze leek voor velen te groot om te downloaden.
Stream staat een stukkie naar beneden scrollen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Stream staat een stukkie naar beneden scrollen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Ben langzaam m'n archieven online aan het zetten en kwam langs dit oude project voor de gemeentelijke vervoers organisatie in Utrecht:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/Djh1sHmcFUs]
Voor destijds, best een prima project (al zeg ik het zelf), maar ben wel benieuwd naar jullie C&C
[YouTube: http://www.youtube.com/v/Djh1sHmcFUs]
Voor destijds, best een prima project (al zeg ik het zelf), maar ben wel benieuwd naar jullie C&C
[ Voor 31% gewijzigd door E-Mile op 02-03-2008 19:37 . Reden: syntax voor video fixen ]
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
Hier een clip die ik een paar maanden geleden maakte.

Graag een reactie op mijn post! Het liefste met daarin:
1. Je mening omtrent de clip zelf
2. Je eigen ervaring met lipsyncing, liefst met voorbeeld!
Bedankt alvast
Yason
Mijn website of zoiets ...

1. Je mening omtrent de clip zelf
2. Je eigen ervaring met lipsyncing, liefst met voorbeeld!
Bedankt alvast
Yason
Niet alleen die maar bijna alles wat ik gezien heb tot nu toe van hem :-)Sefyu schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:45:
Mooie videos![]()
Check maar eens op http://pim.showreel.free.fr/ staan nog twee anderen van hem echt de moeite waard om naar te kijken...
1. Love it, erg droog..Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:39:
Hier een clip die ik een paar maanden geleden maakte.
[afbeelding]
1. Je mening omtrent de clip zelf![]()
2. Je eigen ervaring met lipsyncing, liefst met voorbeeld!![]()
Bedankt alvast![]()
Yason
2. Geen ervaring..
http://hawvie.deviantart.com/
Een van onze laatste filmpjes:
De eerste keer waar we gebruik maken van echte Matchmoving en gelijk, heel veel.
Ik heb Boujou 4 gebruikt voor de tracking, en After Effects voor de gloeiende lijnen (particular).
Audio is opgenomen/bewerkt door mijn teamgenoten (Ecco en Thijs) in Cubase en Nuendo. Omgevingsgeluiden zijn ook door een van hun apart opgenomen door middel van een field recording, op een zonnige dag.
Het muziek is niet door onszelf gemaakt, we kregen het geleverd van school. En de opdracht was om daar een video bij te bedenken. Qua stijl is dit echt wat we graag maken, abstract-psychedelisch. En daarmee een van de leukste projecten die ik tot nu toe gedaan heb. Echter, als het niet aan school lag, hadden we andere muziek gebruikt.
Gefilmt op locatie waar Radio Kootwijk staat, grote vlakjes natuur, veel bebossing verlaten gebouwen.. Het met zn drieen rondlopen daar alleen al, was best imposant.
Hier een screenie

en hier het filmpje.
De eerste keer waar we gebruik maken van echte Matchmoving en gelijk, heel veel.
Ik heb Boujou 4 gebruikt voor de tracking, en After Effects voor de gloeiende lijnen (particular).
Audio is opgenomen/bewerkt door mijn teamgenoten (Ecco en Thijs) in Cubase en Nuendo. Omgevingsgeluiden zijn ook door een van hun apart opgenomen door middel van een field recording, op een zonnige dag.
Het muziek is niet door onszelf gemaakt, we kregen het geleverd van school. En de opdracht was om daar een video bij te bedenken. Qua stijl is dit echt wat we graag maken, abstract-psychedelisch. En daarmee een van de leukste projecten die ik tot nu toe gedaan heb. Echter, als het niet aan school lag, hadden we andere muziek gebruikt.
Gefilmt op locatie waar Radio Kootwijk staat, grote vlakjes natuur, veel bebossing verlaten gebouwen.. Het met zn drieen rondlopen daar alleen al, was best imposant.
Hier een screenie

en hier het filmpje.
[ Voor 74% gewijzigd door Redox op 07-03-2008 19:30 . Reden: Wat meer informatie toegevoegd. ]
super cool! Echt heel vet gedaanRedox schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:22:
Een van onze laatste filmpjes:
De eerste keer waar we gebruik maken van echte Matchmoving, met behulp van Boujou 4. Cubase, Nuendo, After effects en een DV-handycam. De shots zijn verder amateuristisch opgenomen.
[video]
En een screenie:
[afbeelding]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Let op:
Dit topic is bedoeld om (zoals de titel al vermeld) je motion graphics en / of video's te posten en daarover te discussieren. Off-topic berichten worden zonder meer verwijderd!
Dit topic is bedoeld om (zoals de titel al vermeld) je motion graphics en / of video's te posten en daarover te discussieren. Off-topic berichten worden zonder meer verwijderd!