[Herrie] Thermaltake Butterfly

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Ik heb al een hele tijd een TT Butterfly 480 watt voeding in mijn systeem zitten, werkt opzich perfect maar heeft wel een groot nadeel: Hij maakt echt een ontzettende takke-herrie!

Thermaltake is echter een hoog aangeschreven merk en dit geluid lijkt mij ook echt niet normaal.
De voeding zou volgends Overclocker cafe zeer stil moeten zijn:
http://www.overclockercaf..._Butterfly_480w/pg_4.html

De voeding maakt vooral een hevige herrie als er 3d-applicaties worden gedraaid.
De airflow in de kast zit wel goed (1 intake en 1 outtake)

Zijn er nog mensen met suggesties voor dit probleem?

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:14
Als het de fans zijn dan Ik denk niet dat het een probleem is met de voeding zelf. Dan is het de temperatuur sensor die lekker warm word en dan dus de fans harder laat draaien.
Wat je kan doen is de fans standaart op 5 of 7 volt laten draaien. Maar of je voeding dat leuk gaat vinden als ie warm word weet ik niet (die sensor zit er immers niet voor niks in).

They who buy the dip, deserves the rip.

Verwijderd

Weet je absoluut zeker dat de voeding is die het kabaal maakt? Als je het zeker weet kan je misschien de voeding een beetje stofvrij maken misschien dat dat helpt

• Vlassie1980
Danjel schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:32:
Als het de fans zijn dan Ik denk niet dat het een probleem is met de voeding zelf. Dan is het de temperatuur sensor die lekker warm word en dan dus de fans harder laat draaien.
Wat je kan doen is de fans standaart op 5 of 7 volt laten draaien. Maar of je voeding dat leuk gaat vinden als ie warm word weet ik niet (die sensor zit er immers niet voor niks in).
Hoe kan ik die fan dan op 5 of 7 volt laten draaien? Ik neem aan dat ik dit niet in de bios in kan stellen?

• Vlassie1980
-=[SCHOP]=-

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
De 0 en de 5 volt lijn gebruiken, of de +12 en +5 (verschil 7 volt).

Maar dat kon je ook zelf vinden :). Heb je je voeding al schoongemaakt? Check ook ff je temps als hij keihard staat te blazen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nippletwister schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:30:
[...]

Hoe kan ik die fan dan op 5 of 7 volt laten draaien? Ik neem aan dat ik dit niet in de bios in kan stellen?
Dat is inderdaad niet in de bios in te stellen. Danjel bedoelt dat je de de draadjes kan doorknippen en dan in een molex connector stoppen en dan kan je kiezen tussen 12V, 7V (+ op 12V en aarde op 5V) en 5V. Dit is waarschijnlijk niet mogelijk voor je voedigingsfan aangezien die waarschijnlijk al op 5V draait en er in je voeding geen molex connectors zijn.

Als je echt last van de herrie hebt kan je de fan in je voeding vervangen. Hiervoor moet je wel de voeding openmaken en is je garantie verdwenen. Meestal zit de fan vast gesoldeerd, het simpelst is om deze draadjes door te knippen en aan de draadjes van de nieuwe fan te solderen, waarna je om het soldeer isolatie-tape aan brengt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Probeer is de kabel die van je voeding naar je moederbord gaat voor het uitlezen van de rpm los te halen :)
Bij een hele oude Antec serie was dit een soort "bug" namelijk en toevallig had ik een voeding uit die serie !!

Kan ook zijn dat je BIOS via die kabel de fans te hard aanstuurt.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Vlassie1980
Ik zag net op de site overclockercafe dat deze voeding standaard een extra fan en fancontroller meegeleverd kreeg en ik heb deze weggegeven,

Vanavond moet ik maar eens checken of die fanspeed daarmee niet gecontroleerd kan worden en ik zal ook maar ff gelijk de temperatuur en airflow van die bak checken.

Ik heb een standaard AMD koeler erop zitten en ik heb het gevoel dat hij die processor niet goed genoeg koelt....

• Vlassie1980
De temperaturen van mijn systeem zijn:

Cpu 64 graden idle
Case 44 graden idle

Morgen maar ff mijn pc=tje openmaken en naar die aansluitingen kijken

• Vlassie1980
-Update-

Ik heb laatst mijn pc een upgrade gegeven. Nieuwe specs zijn:

Moederbord: Asus P5B
Processor : Intel Core 2 Duo
CPU cooler: Arctic Freezer Pro 7
2gb Kingston PC5300
EVGA GeForce 8800 GTS
Seagate Barracuda 320 GB

Systeem heb ik ingebouwd in mijn oude maar nog zeer goed bruikbare H600B kast van Aopen, de "oude" Thermaltake Butterfly voeding heb ik laten zitten want deze voldoet prima aan de eisen.

De voeding maakt nog steeds vrij veel herrie, vooral tijdens het spelen van games. Ik heb een intake fan en een outtake fan in de kast gemonteerd om te proberen de temp in het systeem wat te laten zakken maar dit heeft niet echt veel resultaat.

Bovenstaande replies raden mij aan om de voeding open te maken en daar mee te gaan rommelen, ik ben dit zeker niet van plan omdat:

A) Ik geen verstand heb van de binnenkant van een voeding
B) Ik mijn garantie niet kwijt wil :P
C) Hoop dat het probleem ook anders op te lossen

Verder heeft de voeding altijd probleemloos gewerkt, de herrie even niet in beschouwing genomen...

Iemand die nog suggesties heeft om dit geluid aan te pakken?

Verwijderd

Aangezien je er zelf niets aan wilt doen , opsturen :) Terug naar de fabriek ermee, of zuig 'm uit met je stofzuiger.

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:09:
Aangezien je er zelf niets aan wilt doen , opsturen :) Terug naar de fabriek ermee, of zuig 'm uit met je stofzuiger.
Ik heb hem al schoongeblazen. Terug naar de fabriek is ook geen optie want ik heb hier geen vervangende voeding liggen en ik heb toch echt mijn pc-tje nodig :/

Verwijderd

Ja nou dan vervang je de fan , maar dat wil je niet omdat je garantie dan vervalt.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je nog steeds vergelijkbare temperaturen haalt met je cpu en systeem dan kan ik maar één ding zeggen: das knap warm. Niet vreemd dat de voeding dan de hele tijd de fans op 100% wil hebben draaien.

🖥️ | 🚗

• Vlassie1980
MadMarky schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:45:
Als je nog steeds vergelijkbare temperaturen haalt met je cpu en systeem dan kan ik maar één ding zeggen: das knap warm. Niet vreemd dat de voeding dan de hele tijd de fans op 100% wil hebben draaien.
Ik zal nog eens kijken of ik wat kan doen aan de airflow binnen de kast. Ik heb het vermoeden dat de videokaart tijdens het draaien van games nogal warm wordt. ( Was met mijn vorige X800 PRO ook al zo )Deze hangt natuurlijk redelijk dicht bij de voeding..

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:43:
Ja nou dan vervang je de fan , maar dat wil je niet omdat je garantie dan vervalt.
Klopt, en ik denk dat het ook niet aan de fan zelf ligt. Zoals ik al eerder zei ga ik liever niet mijn voeding openschroeven.

Verwijderd

Nou dan controleer je stap voor stap door even met je vinger, een fan stil te leggen totdat je uitgesloten hebt welke fan het is die herrie maakt. Is dat nou zo moeilijk :?

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:51:
Nou dan controleer je stap voor stap door even met je vinger, een fan stil te leggen totdat je uitgesloten hebt welke fan het is die herrie maakt. Is dat nou zo moeilijk :?
Misschien kan je je voorstellen dat ik het niet prettig vind om met mijn vinger de fan van een voeding aan te raken? Ik zit niet te wachten op een stroomstoot of iets dergelijks... :X

Verwijderd

Haha :) Je kan gerust even met je vinger de plastic rotor stilzetten hoor :)

Verwijderd

Je krijgt ook geen stroomstoot als je de Fan alleen aanraakt. Als je je niet aan wilt wagen dan moet je het simpelweg ook niet doen.

Je komt een beetje over als dat wij maar een oplossing moeten bedenken voor je, om uit te sluiten welke fan het is, en als het die van de voeding is maar iets bedenken, want vervangen wil je niet want dat kost je je garantie. Nou dan stuur je 'm op of niet dan ? :)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
gaat sowieso niet gebeuren, fans zijn van plastic, en plastic geleid niet (voldoende ;) )

http://specs.tweak.to/16495

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:59:
Je krijgt ook geen stroomstoot als je de Fan alleen aanraakt. Als je je niet aan wilt wagen dan moet je het simpelweg ook niet doen.

Je komt een beetje over als dat wij maar een oplossing moeten bedenken voor je, om uit te sluiten welke fan het is, en als het die van de voeding is maar iets bedenken, want vervangen wil je niet want dat kost je je garantie. Nou dan stuur je 'm op of niet dan ? :)
Ik geloof jullie gelijk als jullie zeggen dat ik mijn fan gerust aan kan raken. Zoals ik echter al eerder melde gaat de voeding alleen hard draaien als ik een spel ga draaien dat erg veel op de grafische kaart leunt. Hierdoor ontstaat dus de nodige warmte. Het ligt waarschijnlijk niet aan de fan, ik heb ook Thermaltake casefans gehad met een controller erop, als je die wat hoger zette kreeg je ook al een stofzuigergeluid. :X

Ik zal dus vanavond nog naar de airflow gaan kijken. Ik kan helaas mijn voeding niet 1,2,3 opsturen omdat ik geen vervangende heb en ook niet snel ergens een andere kan opsnorren.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:38

Theo

moederbord

Je kan altijd een tweedehands voeindg kopen en deze weer verkopen als je je Thermaltake terug heb. Dit zal je totaal een paar euro kosten (prijs welke jij betaald heb voor een tijdenlijke tweedehands min de prijs welkeje terug krijgt als jij hem tweedehands verkoopt)

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1