Audio converteren, van 29.970 naar 25.000.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, is het mogelijk om van een AVI bestand dat op NTSC draaid 29.970 om precies te zijn een audio bestand te krijgen dat op PAL 25.000 draaid te krijgen?

Van 23,976 naar 25.000 is geen probleem met BeSweet, maar als ik met BeSweet van 29,970 naar 250.000 ga dan klinken de stemmen in slomo omdat de speelduur zodanig wordt gerekt dat het goedloopt met de AVI (die dus op 25.000) loopt.

Op google ook niet echt hulp kunnen vinden, dus ik denk dat het helaas gewoon niet mogelijk is om een goede conversie te krijgen, zo ja, kan iemand uitleggen waarom niet?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Volgens mij verander je alleen de framerate. Daardoor blijft de film even lang zodat je niet aan de audio hoeft te komen.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

Harrie

NederVlaming

Ik zou denken splits eerst de audio van de video (demux?), doe de framerate van de video aanpassen en voeg ze weer samen (mux). Of dit gemakkelijk kan en met welke programma's? Heb ooit wel eens audio en video gesplitst maar geen idee meer waarmee...

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
hmm, ik heb er eigenlijk geen verstand van, maar is het niet mogelijk om de audio te exporteren, de video te converteren naar 25000 en dan de audio weer toe te voegen?

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 16:20
OT: draaid? :| Ik draai, jij draait...

/edit: ja, voorbeeldje toegevoegd.

[ Voor 39% gewijzigd door DeadMetal op 09-04-2006 18:08 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
@DeadMetal, moest je daar je post voor veranderen...

Iig...

@Jey, ja ik verander de framerate, van 29,970 naar 25,000, orginele avi bestand is 42 min 43 sec (de 29.970 versie dus) en de 25,000 versie is 51 min 13 sec. Dus de video wordt verlengd. Kan zo niet zien of je dat ook echt ziet, dat mensen in slow motion lopen, dat zie ik iig niet.

Dus de video wordt langer gemaakt wat ik opzich wel raar vindt aangezien er minder frames moeten worden gebruikt.

@Harrie, dat is precies wat ik altijd doe :). Ik open het avi bestand in Goldwave, sla een .wav bestand op en dan met kan ik het met BeSweet heel simpel omzetten naar een 25.000 mp2 bestand omzetten voor dvd gebruik. Maar omdat ik nu van 29.970 naar 25.000 ga wil dit niet goed lukken, stemmen klinken zwaar en langzaam, ze worden gerekt zodat het dus even lang duurd als de video en dat is het probleem.

@TheWickedD, natuurlijk, alleen is de video 10 minuten langer en dus loopt het niet meer synchroon.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Het kan niet kloppen dat je film langer duurt. Een film duurt X minuten, als je er frames uithaalt kan ie nooit langer gaan duren.

Als je van NTSC naar PAL gaat moeten er framepjes tussen uit worden gesmokkeld, ofwel framepjes worden samengesmolten, want als je framepjes weghaalt kan het weer raar gaan worden...

Ik weet verder ook niet het hoe en wat, maar wat hierboven staat lijkt mij erg logisch... Toch?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mij eerlijk gezegd ook.. even kijken dan :s.

//Edit. Net met AVIcodec de 2 bestanden bekeken maar de 25FPS is echt 10 min langer dan de 29FPS. Echt raar.

[ Voor 56% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2006 18:17 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
http://forum.doom9.org/sh...ighlight=from+NTSC+to+PAL

Via deze link ben ik op het programma BeLight gekomen, heb nu een evenlange audio bestand als video bestand en het klinkt niet eens heel raar, ik ga er maar even mee bezig om een dvd te maken en te horen/kijken of het een beetje kwaliteit is.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Volgens mij worden er helemaal geen frames weggehaald, maar behoud je gewoon dezelfde frames en worden deze met een andere snelheid afgespeeld, wat vrij logisch klinkt. Je zou een programma moeten hebben dat specifiek van NTSC naar PAL kan omzetten en de juiste handeling kan verrichten. Naar mijn idee is dan een reverse 3:2 pulldown, dus eigenlijk elke 5 fields haal je er eentje tussenuit, waardoor je op 23,976 uitkomt. Vervolgens een speedup naar 25 fps rond, wat je ook met audio moet doen (eventueel een pitch correctie). Het hangt er een beetje vanaf wat je bron is of die reverse 3:2 pulldown gaat werken, kan ook zijn dat die pulldown er nooit is geweest. Geen idee hoe het dan er uit gaat zien.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
waarom zou je dit willen? een dvdspeler of pc kan gewoon pal en ntsc weergeven...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon met Microsoft Media Encoder 9. Kan je gratis downloaden bij MS als je een legale XP licentie hebt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1