Toon posts:

Upgraden?? zo ja wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik heb nu sinds 2 jaar mijn systeempje met een AMD 64bit 3000+ (754 Socket)

Nu was ik er heel te vreden over alleen de laatste tijd krijg ik wat problemen met mijn Dual bios op mijn mobo die vaag doet vind ik tenminste.

Nu is de vraag zal ik het upgraden met nieuwe spullen of niet.

De specs

Kast: Chieftec Dragon Medi tower
proc: AMD 64bit 3000+
Mobo: Gigabyte K8VT800 Pro
Ram: Kingston 2X 1024 mb
HDD: WD raptor 150 GB
Maxtor Diamond 9 250 GB
Vid: ATI radeon 9600 XT (256Mb)
DVD: Nec 3100 DVDRW +/-
Lan: onboard
Sound: onboard

Problemen:
- Persoonlijk vind ik het langzaam duur lang met opstarten
- Mijn Dual Bios zorgt voor problemen met opstarten, vorige keer zelfs hele systeem
vast en kon niks meer resetten
- Redelijke Lage FPS met gamen. (Call of Duty 2 60fps, Fear, NFSMW)
- Veel herrie van mijn Fans (water cooling ??)

Wat moet het kunnen:
- Veel processen - FTP, webserver, Game serverwatch.
- Veel data processen, rar bestanden fixxen, dvd re-encoden
- Zware games lekker draaien
- Lekker stil zijn, en dag en nacht draaien.
- Op mijnTV films kunnen kijken, via PC.

Wat zou ik moeten upgraden en waarvoor en wat kan ik hergebruiken. Ik kan de PC zelf bouwen dus das geen probleem.
Alleen onderdelen uitrzoeken ben ik geen super held in.

De prijs:
Nou het moet niet extreem duur zijn maar tot een goede 1000 ben ik bereid te gaan voor een goede PC. Of zeggen jullie je bent gek en draai wat minder zooi op je pc gewoon.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, en geef alsjeblieft ook ene kleine uitleg waarom die onderdelen.

Groeten de TweakNoob A.k.A Tamar

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Je pc ziet er redelijk goed uit. Je zou kunnen denken aan een videokaart upgrade. De rest is gewoon goed. Je processor blijft beetje achter maar is in de huidige configuratie niet de bottleneck. Je videokaart is gewoon een zwakkere schakel.

Verwijderd

Je zou je oude spul kunnen verkopen, misschien op het geheugen en de hardeschijven na, en overnieuw kunnen beginnen met een goed socket 939 systeem met pci-express

Kast: Antec Sonata II / Antec P180 (goede stille kasten, maar wel redelijk duur)
Voeding: Antec truepower 450watt
Moederbord: Asus A8N-e
Processor: Athlon64 3700+
Videokaart: Geforce 7800gt
Geheugen: je hebt al goed spul
Hardeschijven: heb je al
DVD: heb je ook al
Koelers: Zalman cnps9500 voor je cpu, en een zalman vf900 voor op de videokaart.

Volgens mij moet dit wel te realiseren zijn voor zo'n 1200 euro, en dan heb je een goed, stil, stabiel en zeer snel systeem :)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Als je gamed zou ik toch eens je videokaart upgraden. Je kan dan kijken naar de laatste AGP kaartjes, of een wat grotere stap nemen en een nieuw moederbord kopen.
Ook lijkt het me verstandig om eens te denken aan een AMD 64 X2 processor als je veel processen tegelijk hebt draaien, dan zul je alleen ook je mobo weer moeten upgraden denk ik :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Een dualcore zou inderdaad makkelijk kunnen zijn, als jou pc zowel een server als gamebak is. Daarnaast zou ik toch vooral iets aan je graka doen. Ik geloof dat er nu een Club3D X1800XT 256 MB voor 310 in de pw staat. Dat lijkt mij zelf een zeer goede investering. Het geluidsprobleem is het goedkoopst op te lossen door gewoon een betere behuizing aan te schaffen. Dit scheelt echt superveel. (Met die nieuwe videokaart zal je ook je mobo moeten upgraden, maar omdat je dit mobo toch niet prettig vindt, lijkt me dat niet zo'n probleem.)

En voortaan doen we dat gewoon hier. *zucht*

[ Voor 7% gewijzigd door DEVoTi0N op 09-04-2006 04:23 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 misschien een slimme om eens een kijkje te nemen... Verder de FAQ en de Nettiquette al doorgenomen??? Of anders Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:31:
Je zou je oude spul kunnen verkopen, misschien op het geheugen en de hardeschijven na, en overnieuw kunnen beginnen met een goed socket 939 systeem met pci-express

Kast: Antec Sonata II / Antec P180 (goede stille kasten, maar wel redelijk duur)
Voeding: Antec truepower 450watt
Moederbord: Asus A8N-e
Processor: Athlon64 3700+
Videokaart: Geforce 7800gt
Geheugen: je hebt al goed spul
Hardeschijven: heb je al
DVD: heb je ook al
Koelers: Zalman cnps9500 voor je cpu, en een zalman vf900 voor op de videokaart.

Volgens mij moet dit wel te realiseren zijn voor zo'n 1200 euro, en dan heb je een goed, stil, stabiel en zeer snel systeem :)
Waarom raad je hem een 7800GT aan? Je kan beter een 7900GT kopen! Als die leverbaar is tenminste. De 7900GT is evenduur als een 7800GT en verslaat de 7800GTX. De 7800GTX is de betere versie van de 7800GT.

Je kan het beste een Arctic Cooling Freezer 64 Pro kopen in plaats van een cnps9500, deze is goedkoper en koelt ongeveer even goed.

Ik zou gaan voor een Coolermaster Centurion 5 in plaats van die twee antec kasten. Deze kast schijnt lekker stil te zijn, goede koelingsmogelijkheden te hebben en is goedkoper. Ook is de kast een stuk mooier, vind ik. Het kost maar ~€50.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Zie voor upgraden het Wat kan ik het beste hieraan upgraden topic. Zie AJ1815's post voor directe link :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.