Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lexan buigen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.040 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
stel ik wil een case maken van lexan. ik heb al een vorm in me gedachte...

Afbeeldingslocatie: http://img379.imageshack.us/img379/1003/mijncasstweakers4xb.jpg

maar is deze vorm te buigen met lexan?????

op mijn werk kijken je me raar aan. want ze hebben nooit kleiner dan 90 graden gebogen.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Als je een mal maakt en het lexaan daar overheen spant en verwarmd, dan zal het wel die in vorm fixeren. Mal maken is dan het meeste werk.

Verder heeft die vorm geen enkele verstijver (het is in principe één grote flens). Ik neem aan dat je die plaat dan met die "lippen" aan elk uiteinde vastschroeft? Dan zou het kunnen, maar het blijft potentieel gammel (zeker als de gaten voor de drives er ook nog uitgaan).

Iig succes! :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Twhomp schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:43:
Als je een mal maakt en het lexaan daar overheen spant en verwarmd, dan zal het wel die in vorm fixeren. Mal maken is dan het meeste werk.

Verder heeft die vorm geen enkele verstijver (het is in principe één grote flens). Ik neem aan dat je die plaat dan met die "lippen" aan elk uiteinde vastschroeft? Dan zou het kunnen, maar het blijft potentieel gammel (zeker als de gaten voor de drives er ook nog uitgaan).

Iig succes! :)
Dat hangt helemaal af van hoe dik die plaat lexan is :Y)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Lexaan is een thermoharder AFAIK. Kan je dus wel warm maken, maar dan verbrand het. Zul je dus gewoon acryl/PMMA/plexi voor moeten nemen

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
_ferry_ schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:24:
Lexaan is een thermoharder AFAIK. Kan je dus wel warm maken, maar dan verbrand het. Zul je dus gewoon acryl/PMMA/plexi voor moeten nemen
Ik heb het even op proberen te zoeken in mn kunststof boek, maar daar stond het niet goed in. Lexan is polycarbonaat en via google kom ik dan uit op:
polycarbonaat - PC (thermoplast)
PC is een glasachtig transparant polymeer. Het is leverbaar in alle kleuren, zowel transparant of ondoorzichtig. Het materiaal heeft zeer goede mechanische eigenschappen.

Eigenschappen
- hoge sterkte en hardheid
- zeer goede vormvastheid
- zeer hoge taaiheid, ook bij zeer lage temperaturen
- hoge slag- en kerfslagvastheid
- goede slijtvastheid
- hoge temperatuurbestendigheid
- goede elektrische isolatie-eigenschappen
- glashelder met hoge oppervlakteglans

Toepassingen
(Melk)fles, technische toepassingen.
Bron

Mijn ervaring met lexan is dat het wel lekker hard en krasvast is, maar ook lastiger te bewerken dan gewoon plexi (PMMA).

Casemod: Cubeleon

• icegodd
Bestla schreef op zondag 09 april 2006 @ 08:48:
[...]

Dat hangt helemaal af van hoe dik die plaat lexan is :Y)
oeps sorry het is 3 mm.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

brinkdinges schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:55:
[...]

Ik heb het even op proberen te zoeken in mn kunststof boek, maar daar stond het niet goed in. Lexan is polycarbonaat en via google kom ik dan uit op:

[...]

Bron

Mijn ervaring met lexan is dat het wel lekker hard en krasvast is, maar ook lastiger te bewerken dan gewoon plexi (PMMA).
De temperatuur is vrij kritisch.. te laag en het wil niet buigen.. te hoog en je hebt bubbels in je lexaan.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 17:33
als het maar 3mm is, dan moet je er op zn minst een versteviging achter zetten, anders is dit veel te slap..

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[b][message=25542898,noline]brinkdinges schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:55
Ben ik niet met je eens: lexaan is veel makkelijker te bewerken dan plexi: boren, schroeve, zagen etc. Bij plexi heb je een grote kans op barsten, en lexaan doet dit nauwelijks.

Voor de TS: 3mm is echt te weinig om op zich zelf iets te kunnen houden; je zou echt richting de 5-6mm moeten denken.

• icegodd
was ff druk geweest (telefoon was gejat).

er komt 2 L stukken gelijmd met choroform vast te zitten.
op me werk werken ze ook met lexan (boren zagen en recht (90 graden) buigen. maar ze keken me raar aan toen ik dit wilde doen.

dus als ik te warm doet dan komt er bubbels. verder nog tips ?
Pagina: 1