MBV schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:58:
Ik denk dat je alles op default kan laten staan, behalve de volgende gegevens:
- base DN: de base domain name. Dit is een instelling van je active directory, geloof ik.
- connect string: iets van gebruikersnaam
- connect password: lijkt me duidelijk

- search string: klinkt belangrijk, geen idee wat. Ik dinsdag eens op mijn werk kijken voor je.
- Users DN: in de LDAP-tree heb je altijd verschillende lagen. base DN is de hoogste, Users DN zit iets lager. Ik weet niet wat de default met active directory daarvoor is. Dinsdag weet je meer
Als je al een LDAP-tool gebruikt, kan je natuurlijk gewoon die gegevens overnemen.
Ah hulp
Ik zal hier even wat gegevens neerzetten. Ik hoop dat je even tijd hebt om te kijken, want LDAP werkend krijgen is wel een must in een intranet omgeving met Joomla!
Ik heb even een omschrijving gemaakt van wat ik heb gedaan:

Hier even een screenshot van adsiedit, een treeview van de AD dus.
het OS is Windows 2003 server.
Ik heb uit ldappack_joomla10_20070101.zip de onderdelen geinstalleerd in Joomla, en op de volgende volgorde gezet. (MAMBOTS)
- Joomla LDAP
- LDAP SSI
- LDAP SSO
- LDAP Sync
Ik hierna in alle bots dezelfde instellingen gemaakt:
Host: pdc-skoba.skoba.local
Port: 389
LDAP V3: No
Negociate TLS: No
Don't follow referrals: Yes
Base DN: o=skoba.local
Search string: CN=[username],OU=[lokatie]
Connect username: CN=Administrator,CN=Users,DC=SKOBA,DC=local
Connect password:
Users DN: CN=[username],OU=[lokatie],OU=Personeel,DC=SKOBA,DC=local
Map FullName: fullName
Map Email: mail
Map User ID: uid
Map Password: userPassword
Group Map: (leeg)
Ik kan geen foutje ontdekken, alles lijkt me goed staan, ik krijg de volgende foutmeldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Warning: ldap_search() [function.ldap-search]: Search: Can't contact LDAP server in D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php on line 241
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 250
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 251
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 252
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 253
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 254 |
Ik hoop dat jij een foutje ziet... ik snap het niet meer
alvast bedankt
De host veranderen naar skoba.local heeft geen zin, LDAP op V3 zetten ook niet.
Die ik iets anders fout? Hoe kan ik controleren of LDAP server draait?
Wat heb jij trouwens staan bij
Auto Create Users
Auto Create Registered
Force LDAP Authentication
Ik heb alles op NO, maargoed, dit is het probleem niet, aangezien ik geen connectie krijg naar de LDAP server volgens die foutmelding
[
Voor 59% gewijzigd door
Extera op 06-02-2007 10:14
]