Lijkt me meer een zaak van htaccess om dit duidelijk te scheiden. Ik heb dat probleem ook en *somewhere* op GoT heb ik recentelijk een topic over htaccess & subdomeinen lopen.
==
hoi
==
hoi
tnx voor je tip, ik zal er binnenkort na kijken.dailyleaf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:46:
[...]
Welke versie van Akobook gebruik je? De laatste is 3.42 maar is al in geen jaren meer geupdate.
Ik draai zelf akobookplus 2.04 samen met securityimages 3.08 (captcha)
Akobookplus is een verbeterde versie van akobook en geoptimaliseerd door Walter Cedric zodat ook met globals off gewerkt kan worden.
Daarbij onderhoud hij zijn producten nog steeds, dus als er eens iets is dan kan je dat plaatsen op zijn forum.
website
forum
//Edit
Net even gekeken op jouw website en zag dat je akobook 3.42 gebruikt.
Wat je moet doen om over te stappen op akobookplus zijn de volgende stappen:
- Inhoud van het gastenboek back-uppen (akobookplus maakt gebruik van dezelfde tabellen)
- Akobook deïnstalleren (alle database-tabellen worden weggegooid)
- Akobookplus 2.04 installeren (database-tabellen worden weer aangemaakt
- Inhoud van het gastenboek terugplaatsen
- Security images 3.08 installeren (NB. 4.0x werkt niet met akobookplus 2.04)
- Configureren van akobook en securityimages
Vervolgens moet je naderhand nog wel een aanpassing doen in admin.akobook.php
Hier staan 3 regeltjes die je moet toevoegen.
Anders werken de radio-buttons niet in het admin gedeelte.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Ik gebruik phpmyadmin voor het beheer van mijn mysql databases. Akobook(plus) maakt maar gebruik van 1 tabel en dat is (prefix)akobook. (standaard jos_akobook)Grolsch484 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:00:
[...]
tnx voor je tip, ik zal er binnenkort na kijken.
Hoe backup en restore ik de inhoud van het gastenboek
Mijn post is interessanter dan mijn Sig..
okay, het is dus gedeeltelijk gelukt.dailyleaf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:51:
[...]
Ik gebruik phpmyadmin voor het beheer van mijn mysql databases. Akobook(plus) maakt maar gebruik van 1 tabel en dat is (prefix)akobook. (standaard jos_akobook)
Deze kan je exporteren en op elk gewenst moment weer importeren.
Zoals ik al zei gebruik ik daar phpmyadmin voor, alle mysql-commando's die daar bij komen kijken ken ik niet.
OK, ik heb het script geplakt en laten starten.Johnny Goodbye schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:01:
Indien je het als SQL geexporteerd hebt kun je het script gewoon knippen en plakken in een SQL venster en op start klikken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| Fout SQL-query: -- phpMyAdmin SQL Dump -- version 2.6.2-Debian-3sarge1 -- http://www.phpmyadmin.net -- -- Host: localhost -- Generatie Tijd: 21 Nov 2006 om 08:57 -- Server versie: 4.1.15 -- PHP Versie: 4.4.2-0.dotdeb.1 -- -- Database: `mcdepiep-2` -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabel structuur voor tabel `jos_akobook` -- CREATE TABLE `jos_akobook` ( `gbid` int( 10 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `gbip` varchar( 15 ) NOT NULL default '', `gbname` varchar( 20 ) NOT NULL default '', `gbmail` varchar( 60 ) default NULL , `gbloca` varchar( 50 ) default NULL , `gbpage` varchar( 150 ) default NULL , `gbvote` int( 10 ) default NULL , `gbtext` text NOT NULL , `gbdate` varchar( 20 ) default NULL , `gbcomment` text, `gbedit` enum( 'y', 'n' ) NOT NULL default 'n', `gbeditdate` datetime default NULL , `published` tinyint( 1 ) NOT NULL default '0', `gbicq` varchar( 20 ) default NULL , `gbaim` varchar( 20 ) default NULL , `gbmsn` varchar( 20 ) default NULL , PRIMARY KEY ( `gbid` ) ) ENGINE = MYISAM DEFAULT CHARSET = latin1 AUTO_INCREMENT =27 MySQL retourneerde: #1050 - Table 'jos_akobook' already exists |
tnx, ik wordt ooit nog eens een sql expertdailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:12:
Kortom, met de installatie van akobookplus is de tabel jos_akobook weer aangemaakt terwijl je daar juist de back-up voor wil gebruiken.
Dus drop (=verwijder) de huidige jos_akobook en voer dan je script eens opnieuw uit.
[ Voor 41% gewijzigd door Grolsch op 21-11-2006 15:27 ]
Ah bedankt, ik was hier al een tijdje mee aan het klooien. Nu snap ik waarom het niet werkte.dailyleaf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:46:
- Security images 3.08 installeren (NB. 4.0x werkt niet met akobookplus 2.04)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Wat ik nog wel even zou doen is het editen van security images. Het standaard plaatje is namelijk amper leesbaar.Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:24:
[...]
tnx, ik wordt ooit nog eens een sql expert
het enige wat ik nu nog zoek is een joomla compatible foto album.
Nu zijn er daar genoeg van te vinden, maar misschien dat jullie nog ultieme tips hebben
Ik wil dezelfde functionaliteit welke ik nu ook heb, dus sub-albums etc.
wat ik erg fijn zou vinden is dat de software automatisch foto's resized naar een christelijk formaat, maar is geen vereiste.
Het andere probleem wat ik heb, is dat ik ca. 100'en foto's al in mijn bestaande album heb staan.
Is er een methode om deze eenvoudig om te zetten naar m'n nieuwe foto album
Ik heb een tijdje met zoom media gallery gewerkt maar dat is niet echt aan te raden. Zelf ben ik tevreden met gallery2.Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:24:
[...]
het enige wat ik nu nog zoek is een joomla compatible foto album.
Nu zijn er daar genoeg van te vinden, maar misschien dat jullie nog ultieme tips hebben
Ik wil dezelfde functionaliteit welke ik nu ook heb, dus sub-albums etc.
wat ik erg fijn zou vinden is dat de software automatisch foto's resized naar een christelijk formaat, maar is geen vereiste.
Het andere probleem wat ik heb, is dat ik ca. 100'en foto's al in mijn bestaande album heb staan.
Is er een methode om deze eenvoudig om te zetten naar m'n nieuwe foto album
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
tnx voor je tip, ik ga dit zeker proberen, helaas de komende dagen geen tijd voor, misschien vrijdag nog ff, to be continued!!!dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:57:
[...]
Wat ik nog wel even zou doen is het editen van security images. Het standaard plaatje is namelijk amper leesbaar.
Probeer verschillende cores en settings totdat het resultaat leesbaar genoeg is voor de buitenwereld. Extreme beveiliging lijkt me nou niet echt noodzakelijk, zolang het maar een plaatje is met tekst erin.
Voor een fotoalbum kan ik zoom gallery aanbevelen. Al is die heel groot met een tigtal opties, toch heb ik die fijn werkend.
Momenteel hebben ze 2 release candidates, rc1 en rc2. Probeer eerst rc2 en als die niet werkt, wat bij mij het geval was, probeer dan rc1.
Met Zoom Media Gallery kun je gelijk een heel zip-bestand met foto's uploaden en die worden adhv jouw settings geresized.
Dus het overzetten lijkt me een kwestie van al je huidige foto's per categorie zippen en dan in zoom-media-gallery categorieën aanmaken en dan de zipjes uploaden.
Heb wel eens zitten stoeien met die joomla-bridge voor gallery2. Maar ben nooit tot een echt resultaat gekomen.IorGie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:59:
[...]
Ik heb een tijdje met zoom media gallery gewerkt maar dat is niet echt aan te raden. Zelf ben ik tevreden met gallery2.
En nog even iets anders over jouw website.Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
[...]
tnx voor je tip, ik ga dit zeker proberen, helaas de komende dagen geen tijd voor, misschien vrijdag nog ff, to be continued!!!
nee, ik moet nog een keer die nederlandse module / addon installeren, maar ook nog niet aan toegekomen. Kan nog geen eenvoudige manual vinden op de talloze sites.dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:27:
[...]
Heb wel eens zitten stoeien met die joomla-bridge voor gallery2. Maar ben nooit tot een echt resultaat gekomen.
Dus als het gaat om installatie, ben ik niet te tevreden over gallery2. Of het ligt gewoon aan mij, dat kan natuurlijk ook altijd![]()
[...]
En nog even iets anders over jouw website.
Die is namelijk nog volledig in het Engels, terwijl je wel de menu-items op je site Nederlandse namen hebt gegeven![]()
Een bewuste keuze? Leek mij iig niet.
Simpele dingen als EXIf gegevens van fotos' uitlezen kan zoom niet, je kan niet sorteren enz.dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:57:
Voor een fotoalbum kan ik zoom gallery aanbevelen. Al is die heel groot met een tigtal opties, toch heb ik die fijn werkend.
Momenteel hebben ze 2 release candidates, rc1 en rc2. Probeer eerst rc2 en als die niet werkt, wat bij mij het geval was, probeer dan rc1.
Het taalbestand voor nederlands kan je op http://www.joomlacommunity.nl/ downloaden.Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:40:
[...]
nee, ik moet nog een keer die nederlandse module / addon installeren, maar ook nog niet aan toegekomen. Kan nog geen eenvoudige manual vinden op de talloze sites.
Maar als er iets mee is dan is er gelukkig wel heel veel info te vinden.IorGie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:47:
[...]
Simpele dingen als EXIf gegevens van fotos' uitlezen kan zoom niet, je kan niet sorteren enz.
RC2 is van 5 aug. MAW de ontwikkeling naar een stabiele versie gaat erg langzaam.
[ Voor 4% gewijzigd door dailyleaf op 21-11-2006 17:02 ]
[ Voor 6% gewijzigd door DaJohn op 21-11-2006 19:34 ]
Je kan ook het .htaccess bestand dat meegeleverd wordt met joomla wijzigen en er een php_flag of php_value inzetten om safe-mode op off te krijgen.DaJohn schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:32:
Mijn hosting provider heeft safe mode standaard aan staan. De nieuwe beta van joomla draait wel goed, alleen er zijn een paar componenten die niet "lekker" draaien... zoals Community Builder. Ik weet dat er een nieuwe versie van CB onderweg is, maar dit duurt mij te lang. Als ik de stabiele versie van Joomla (1.0.11) draai kan ik geen dingen uploaden via administrator omdat dus die vervelende safe mode aanstaat.
Ik heb gevraagd of de safe mode er af mag, maar mijn hosting bedrijf reageert dat als er schade komt doordat de safe mode er af is dat de kosten op mij verhaald worden e.d.
Wat is het advies? wachten totdat de stabiele versie van Joomla 1.5 uit komt of toch de safe mode er af laten halen en dat alles normaal werkt? Wat zijn de ervaringen van mensen die de safe mode er af hadden gehaald? Of heeft iemand andere oplossingen? Ik ben benieuwd!
dat was werkelijk een peuleschil die taal naar Nederlands zettendailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:59:
[...]
Het taalbestand voor nederlands kan je op http://www.joomlacommunity.nl/ downloaden.
Ikzelf heb gewoon rechtstreeks de 1.0.11 geïnstalleerd waarin die bestanden al verwerkt waren. Die kun je vinden op http://www.dutchjoomla.org/
[...]
Maar als er iets mee is dan is er gelukkig wel heel veel info te vinden.
Voor gallery2 kon ik weinig documentatie vinden over het gebruik in joomla.
Misschien dat jij wat linkjes hebt naar documentatie en benodigde bestanden?
Dan kan ik hem zelf ook eens proberen.
Je moet ook nog even je datum notatie in het Nederlands zien te krijgen. Dan is het helemaal af.Grolsch schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:00:
[...]
dat was werkelijk een peuleschil die taal naar Nederlands zetten
Dat is nu dus ook weer gefixt
wederom bedankt.
het was niet country locale maar mosConfig_locale wat ik aan moest passen.dailyleaf schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:06:
[...]
Je moet ook nog even je datum notatie in het Nederlands zien te krijgen. Dan is het helemaal af.
Dat doe je door in de global configuration 'country locale' op nl_NL of nld_NLD te zetten. Afhankelijk van Apache of IIS. Waarschijnlijk zal nl_NL genoeg zijn.
ik nietNog ideeën voor mijn probleem?
mosConfig_local is het zelfde als country_locale in de global configuration.Grolsch schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:48:
[...]
het was niet country locale maar mosConfig_locale wat ik aan moest passen.
Maar nu dus ook de datum notatie in het nederlands! Wederom TNX!
[...]
ik niet
Niemand last vanZephyer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:06:
Iemand ook problemen op z'n site m.b.t. IE7
Ik heb op m'n site (hockey.vdplasse.nl) een resize zitten (rechtsboven) en die werkt dus niet meer in IE7..![]()
Iemand een oplossing heel toevallig.. ?
Ik heb reeds gezocht bij oa. dutchjoomla maar daar staat ook (nog) niets vermeld
[ Voor 53% gewijzigd door SysRq op 22-11-2006 15:35 ]
-
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Voor de volledigheid: het is http://www.limboportal.com/ ... een afgeslankte, light versie van joomla mambo. Laatste update is van 6 maart, op het forum zijn wat meer recentere berichten te lezen. Het leeft wel, maar is bij lange na niet zo levendig als joomla!
[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 24-11-2006 09:28 ]
==
hoi
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Of ga direct voor de "web development toolkit". Als je dan (in windows, linux loopt iets achter) op crtl+shift+f drukt, krijg je allerlei info over zo'n element. Ook interessant is de DOM Inspector: Crtl+shift+i (als je hem hebt geinstalleerd, volgens mij default) opent het scherm daarvan. Als je dan op de knop links van het verrekijkertje klikt, en vervolgens op het element wat je wilt weten, opent hij dat element in de boom. Je kan dan vrij eenvoudig de 'parent' vinden, en rechts kan je CSS Style Rules bekijken en real-time aanpassenNakebod schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:21:
Het is iig een border.. alleen welke
Als je Firefox gebruikt, download even de extensie Colorzilla, als je dan met Colorzilla over die border heengaat zie je precies hoe dat stuk heet, bij table.td.nogwat, zoekt wel wat makkelijker
OK, ik heb dus zoom gallery geinstalleerd, en dat werkt echt wel mooi !Grolsch schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
[...]
tnx voor je tip, ik ga dit zeker proberen, helaas de komende dagen geen tijd voor, misschien vrijdag nog ff, to be continued!!!
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Ik ga niet zeggen hoe, want dat weet ik echt niet.Jazzper schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:34:
tijdje niet in dit topic geweest, shame on me.
2 issues die ik heb:
1. ik heb nog een mambo 4.5.1 site. Kan ik die zo doorjakkeren naar de nieuwste joomla?
2. veiligheid. Laatst van mij out of the blue een up to date joomla site gehacked. Valt hier wel tegenop te beveiligen?
Watermerk zit alleen in RC2, en die werkt bij mij helaas niet met uploaden. Dus daar kan ik je niet meer helpen.Grolsch schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:07:
[...]
OK, ik heb dus zoom gallery geinstalleerd, en dat werkt echt wel mooi !
Alleen met watermerk gaat nog iets niet helemaal goed, maar daar ga ik wel uitkomen denk ik.
Verder zoek ik nog iets om "comments" toe te voegen bij nieuws berichten, iemand ervaringen hiermee
als ik deze reacties lees is het maar een vreselijk buggy ding die akocomment tweaked:dailyleaf schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:34:
[...]
Ik ga niet zeggen hoe, want dat weet ik echt niet.
Maar ik denk dat er misschien op www.dutchjoomla.org of www.joomla.org wel handleidingen te vinden zijn over beveiliging en upgraden.
[...]
Watermerk zit alleen in RC2, en die werkt bij mij helaas niet met uploaden. Dus daar kan ik je niet meer helpen.
Comments wel, ik gebruik voor mijn commentaar 'akocomment tweaked'. De simpele akocomment maar dan met Captcha erbij.
Check www.zakkuhwassers.nl om wat voorbeelden te zien van components en modules. Meeste zijn wel terug te herleiden uit de url.
als ik vanuit het hoofd menu op gallerij beheer klik kom ik rechtstreeks in dit venster terecht:RedFox schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:44:
[...]
In jouw plaatje zit je al te ver, je moet het volgende doen:
naar gallerij beheer
[afbeelding]
aanvinken en verwijderen
[afbeelding]
[ Voor 130% gewijzigd door Grolsch op 04-12-2006 13:12 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 01-12-2006 16:12 ]
==
hoi
Ik weet niet welke versie je draait, maar bij 2.5.1. RC1 kan je bij Gallerij Beheer een gallerij aanvinken(dus niet aanklikken) en dan rechtsboven op 'verwijder gallerij' drukken. (niet getest of het ook echt werkt trouwens, maar neem aan van wel)Grolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:27:
wat een drama dat je gewoon geen gallery's kunt verwijderen uit zoom gallery
Als ik zoek heeft heel de wereld er last van, maar nergens staat een oplossing
dit bedoel ik dus, hoe kan ik hier in vredesnaam een album in verwijderen
[afbeelding]
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
kuch... gallery kuch....Grolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:27:
wat een drama dat je gewoon geen gallery's kunt verwijderen uit zoom gallery
Als ik zoek heeft heel de wereld er last van, maar nergens staat een oplossing
Wat veel snelheid scheelt is alle statistieken uitzetten in joomla zelf. Dus bij global configuration -> Statistics alles op nee/no zetten. Scheelde bij mij erg veel.Eusebius schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:11:
Zijn er manieren om een Joomla! configuratie enorm op te schroeven qua snelheid? Of anders: te testen waar de meeste tijd in gaat zitten? Ik erger mij de laatste tijd enorm aan de sloomheid van mijn pagina. Het ligt niet aan de hoster, andersoortige systemen draaien super.
Ik zit er serieus over te denken te emigreren naar Drupal. Mede omdat ze ook goed tags ondersteunen (joomla alleen een commerciele licentie) en omdat Drupal sneller op mij overkomt.
Dan laat ik een enorme hoeveelheid extensies achter me ... dat is dan ook wel weer jammer. Maar aan de andere kant is het integreren van losse php-scripts makkelijker in drupal.
ok! tnx! Ga ik zeker proberen.Hurricane schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:42:
[...]
Wat veel snelheid scheelt is alle statistieken uitzetten in joomla zelf. Dus bij global configuration -> Statistics alles op nee/no zetten. Scheelde bij mij erg veel.
==
hoi
In jouw plaatje zit je al te ver, je moet het volgende doen:Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:17:
@redfox en Iorgie
Ik zou dus echt niet weten hoe ik nu een gallery moet verwijderen, leg het eens uit naar aanleiding van mijn plaatje dan, want meer zie ik gewoon niet op m'n scherm.
Ben ik nu echt simpel
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
als ik vanuit het hoofd menu op gallerij beheer klik kom ik rechtstreeks in dit venster terecht:RedFox schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:44:
[...]
In jouw plaatje zit je al te ver, je moet het volgende doen:
naar gallerij beheer
[afbeelding]
aanvinken en verwijderen
[afbeelding]
Gewoon, zoom eraf en Gallery2 installeren. Je snapt nu zelf toch ook wel dat zoom brak is?Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:17:
@redfox en Iorgie
Ik zou dus echt niet weten hoe ik nu een gallery moet verwijderen, leg het eens uit naar aanleiding van mijn plaatje dan, want meer zie ik gewoon niet op m'n scherm.
Welke versie draai je dan? en heb je uberhaupt al wel een gallerij gemaakt?Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:14:
[...]
als ik vanuit het hoofd menu op gallerij beheer klik kom ik rechtstreeks in dit venster terecht:
[afbeelding]
dus niet wat jij daar ziet.
nog een tweaker welke mij kan/wil helpen met bovenstaand probleemGrolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:14:
[...]
als ik vanuit het hoofd menu op gallerij beheer klik kom ik rechtstreeks in dit venster terecht:
[afbeelding]
dus niet wat jij daar ziet.
Ik zal het eens proberen.Grolsch schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:17:
[...]
nog een tweaker welke mij kan/wil helpen met bovenstaand probleem
De laatste 3 posts van jou waren alleen over het feit dat wij allemaal maar gallery2 moeten installeren.IorGie schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:19:
[...]
Gewoon, zoom eraf en Gallery2 installeren. Je snapt nu zelf toch ook wel dat zoom brak is?
Bedankt voor je hulp, maar het helpt niets.dailyleaf schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:44:
[...]
Ik zal het eens proberen.
Klaarblijkelijk zit er en fout in de link om naar galerijbeheer te gaan.
Wat is die link waarnaar ie verwijst?
Is die aan te passen in de php bestanden?
Gebeurt dit in de front-end of back-end? (of allebei?)
Kun je misschien door de url aan te passen er wel komen?
Mijn url daarvoor is
Back-end: http://www.domein.ext/adm...zoom&Itemid=&page=catsmgr
Front-end: http://www.domein.ext/ind...om&Itemid=28&page=catsmgr
[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 08-12-2006 09:31 ]
[ Voor 15% gewijzigd door dragon9114 op 08-12-2006 17:10 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Falcon2107 op 11-12-2006 11:12 ]
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| a.mainlevel:link, a.mainlevel:visited { display: block; vertical-align: middle; font-size: 12px; font-weight: normal; color: #EF1632; text-align: right; padding-top: 5px; padding-left: 18px; height: 15px !important; height: 15px; width: 100%; text-decoration: none; } a.mainlevel:hover { background-position: 0px -25px; text-decoration: none; color: #234589; } a.mainlevel#active_menu { color:#EF1632; font-weight: bold; } a.mainlevel#active_menu:hover { color: #000; |
[ Voor 28% gewijzigd door Falcon2107 op 11-12-2006 13:46 ]
Anoniem: 43373
1
2
| width: 500px !important; /* FF waarde */ width: 490px; /* IE waarde */ |
Ok, dus als ik die twee verschillende waardes tegelijkertijd invoer, dan zal de ene FF sturen en de ander IE.Anoniem: 43373 schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:46:
Er zijn manieren om bepaalde css waarden voor firefox en IE te laten verschillen. Zo mogelijk moet je dat natuurlijk voorkomen, maar loop er zelf ook vaak tegenaan.
Zo werk ik zelf wel eens met:
Cascading Stylesheet:
1 2 width: 500px !important; /* FF waarde */ width: 490px; /* IE waarde */
Al hebben wellicht sommigen daar weer bezwaren tegen die voor conditional statements pleiten, misschien dat jij er wel iets mee wilt.
Verder is een html/css template natuurlijk niet echt joomla gerelateerd..
Als je ons eerst even verteld welke shop-component je gebruiktjoon schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:10:
Goedendag, ik werk zelf met Joomla! op een webshop, artikelen toevoegen en prijzen updaten (elke week)
dit is een gigantisch tijdinemend werkje omdat ik voor elk appart artikel op edit moet drukken om individueel de prijs aan te passen. ik heb zelf al gekeken op joomlahacks.com voor een of andere modificatie die er voor zorgt dat ik gewoon per pagina producten elk product een andere prijs kan geven ipv op edit te drukken per artikel, maar ik kom er niet echt uit..
weet iemand hier iets ? alvast bedankt
Hans van Zijl
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Anoniem: 103390
*insert signature here
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
==
hoi
Anoniem: 103390
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 103390 op 19-12-2006 16:49 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ja, daar wordt je helemaal Lunatic vanLuNaTiC schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:50:
group access kan wel redelijk werken als je niet veel uitzonderingenen wil hebben. Bij een iets gecompliceerdere structuur wordt het in de backend echt te ranzig ingewikkeld om goed en overzichtelijk bij te kunnen houden is mijn ervaring.
==
hoi
==
hoi
[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 21-12-2006 23:37 ]
Als je joomla 1.0.11 hebt geinstalleerd kan het kloppen. hier kan je de oplossing vinden.Extera schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:36:
...
Het installeren van mambots lukt me wel, alleen als ik hierna onder mambots op de naam klik krijg ik een venster restricted acces. Als ik hierna op vorige klik komt er een mooi slotje voor de mambot te staan.
...
Blijkbaar heb je het component al geinstalleerd. Of bij het deinstalleren is de map niet verwijderd. Probeer eens de map zelf weg te gooien als je het component niet geinstalleersd meer hebt.Extera schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:36:
I
Als ik nu probeer een component of module te installeren krijg ik de volgende melding:
Another component is already using directory: "D:\HTTP\Extera\Site\joomla\components\com_comprofiler\"
[ Voor 33% gewijzigd door Johnny Goodbye op 22-12-2006 08:47 ]
Je hebt waarschijnlijk het component niet op de juiste manier verwijderd.Extera schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:36:
Ik heb sinds gister een joomla site draaien (nog puur om te testen)
Nu wil ik dat mensen onder mijn berichten/nieuws een reactie kunnen plaatsen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om componenten / modules / mambots erop te krijgen.
Ik heb het een aantal maal voor elkaar gekregen een component of module erop te krijgen.
Toen ik er niets van snapte en geen read-me kon vinden heb ik ze er weer af gehaald.
Als ik nu probeer een component of module te installeren krijg ik de volgende melding:
Another component is already using directory: "D:\HTTP\Extera\Site\joomla\components\com_comprofiler\"
dit is een bug, hier kun je de fix downloaden (wel even aanmelden op het forum):Het installeren van mambots lukt me wel, alleen als ik hierna onder mambots op de naam klik krijg ik een venster restricted acces. Als ik hierna op vorige klik komt er een mooi slotje voor de mambot te staan.
Wise enough to play the fool
[ Voor 34% gewijzigd door Nakebod op 25-12-2006 16:21 ]
deze melding komt pas na x aantal dagen. Ik weet niet precies hoeveel. Ik vind dit een erg irritante melding, aangezien klanten die inloggen op de backend dit ook zien en die door de rode letters het gevoel krijgen dat het systeem niet up-to-date is.Nakebod schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:09:
Ok, ondanks dat alles werkt, tot nu toemis ik wel 1 ding.
Of het erg is, niet echt, maar vond het wel handig. Maar ik zie nu niet meer op de hoofdpagina in admin sectie niet meer hoe oud de gebruikte Joomla build is.
In de footer staat wel een linkje om voor de laatste versie te checken, maar toch minder duidelijk dan voorheen.
je zou eens kunnen beginnen met het kijken waar het path van de images naar toe leid.teacher schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:46:
Gisteren joomla dutch gedownload, en op de server gezet. Alles zowaar netjes werken.
Alleen wil ik een andere template: Als ik naast thuk solarflare en madeyourweb een nieuwe template als default instel zie ik geen css en geen images op mijn frontend.
De map staat 707, de verwijzingen lijken te kloppen. Tóch krijg ik "image not available". Ook in het admin gedeelte zie ik geen preview.
Wat doe ik fout?
(ps, dit is waarschijnlijk de eerste van vele, vele vragen )
Nou.. ik ben eruit.Bever schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:51:
[...]
je zou eens kunnen beginnen met het kijken waar het path van de images naar toe leid.
Wise enough to play the fool
Nee dat hoeft niet in principe. Ik ben zowieso niet zo van de linux... ik install joomla liever op windows servers.teacher schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:15:
[...]
Nou.. ik ben eruit.
In Plesk zag ik dat de chmod van de files niet goed stond. Die handmatig op 777 gezet (707 werkt ook) en toen werkte het ineens. Joomla zet dus wel de mappen op 777, maar niet de files; die zouden dat toch moeten "overerven?.
Ik zou hiervoor 2 apparte joomla installaties nemen.kaiiestan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:06:
Alleen loop ik nog tegen het volgende probleem aan. Het bedrijf wil de pagina opsplitsen in twee delen. Een zakelijk en een consumenten deel. Beide met een compleet andere inhoud en vormgeving. Kan ik dit realiseren in 1 joomla installatie of zal ik moeten kiezen voor twee verschillende.
Je kunt in joomla een pagina in een andere template zetten. Echter als je voor 2 apparte installaties gaat kun je idd beter een html pagina ervoor maken met de selectie.Tevens wil het bedrijf dat de website begint (dus de eerste pagina van het domein) met een plaatje van de wereldbol waar de gebruiker zijn afkomst/taal kan selecteren. Hoe kan ik dit realiseren in Joomla. Zelf dacht ik aan een simpele html pagina welke gewoon direct door verwijst naar het relatieve pad van de geselecteerde taal.
thx ga daar eens even naar kijkenBever schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:44:
[...]
Ik zou hiervoor 2 apparte joomla installaties nemen.
[...]
Je kunt in joomla een pagina in een andere template zetten. Echter als je voor 2 apparte installaties gaat kun je idd beter een html pagina ervoor maken met de selectie.
Als ik jou was zou ik ook nog even naar andere cms'en kijken. Typo3 lijkt me voor een dergelijke site beter geschikt. Het is echter wel moeilijker om daarin een site op te zetten, maar je kunt hierbij wel alles in 1 systeem krijgen.
Safemode patch gebruiken mischien? Is vast en zeker wel ergens te vinden in de extension directory op joomla.orgBever schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:53:
[...]
Nee dat hoeft niet in principe. Ik ben zowieso niet zo van de linux... ik install joomla liever op windows servers.
Joomla icm safe_mode is helemaal een ramp... heeft iemand daar een oplossing voor? Als je in safe_mode een map aanmaakt kun je daar geen bestanden meer in plaatsen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq