[CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) OS topic - deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 205.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lijkt me meer een zaak van htaccess om dit duidelijk te scheiden. Ik heb dat probleem ook en *somewhere* op GoT heb ik recentelijk een topic over htaccess & subdomeinen lopen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
dailyleaf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:46:
[...]
Welke versie van Akobook gebruik je? De laatste is 3.42 maar is al in geen jaren meer geupdate.

Ik draai zelf akobookplus 2.04 samen met securityimages 3.08 (captcha)

Akobookplus is een verbeterde versie van akobook en geoptimaliseerd door Walter Cedric zodat ook met globals off gewerkt kan worden.
Daarbij onderhoud hij zijn producten nog steeds, dus als er eens iets is dan kan je dat plaatsen op zijn forum.

website
forum

//Edit

Net even gekeken op jouw website en zag dat je akobook 3.42 gebruikt.
Wat je moet doen om over te stappen op akobookplus zijn de volgende stappen:
- Inhoud van het gastenboek back-uppen (akobookplus maakt gebruik van dezelfde tabellen)
- Akobook deïnstalleren (alle database-tabellen worden weggegooid)
- Akobookplus 2.04 installeren (database-tabellen worden weer aangemaakt
- Inhoud van het gastenboek terugplaatsen
- Security images 3.08 installeren (NB. 4.0x werkt niet met akobookplus 2.04)
- Configureren van akobook en securityimages

Vervolgens moet je naderhand nog wel een aanpassing doen in admin.akobook.php
Hier staan 3 regeltjes die je moet toevoegen.
Anders werken de radio-buttons niet in het admin gedeelte.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)
tnx voor je tip, ik zal er binnenkort na kijken.

Hoe backup en restore ik de inhoud van het gastenboek :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 13:38

dailyleaf

...

Grolsch484 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:00:
[...]

tnx voor je tip, ik zal er binnenkort na kijken.

Hoe backup en restore ik de inhoud van het gastenboek :?
Ik gebruik phpmyadmin voor het beheer van mijn mysql databases. Akobook(plus) maakt maar gebruik van 1 tabel en dat is (prefix)akobook. (standaard jos_akobook)

Deze kan je exporteren en op elk gewenst moment weer importeren.

Zoals ik al zei gebruik ik daar phpmyadmin voor, alle mysql-commando's die daar bij komen kijken ken ik niet.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:51:
[...]
Ik gebruik phpmyadmin voor het beheer van mijn mysql databases. Akobook(plus) maakt maar gebruik van 1 tabel en dat is (prefix)akobook. (standaard jos_akobook)

Deze kan je exporteren en op elk gewenst moment weer importeren.

Zoals ik al zei gebruik ik daar phpmyadmin voor, alle mysql-commando's die daar bij komen kijken ken ik niet.
okay, het is dus gedeeltelijk gelukt.
Het nieuwe gastenboek draait, ik heb een backup van de jos_akobook gemaakt dmv phpmyadmin via de exporteer optie.

Ik kom alleen de import optie nergens tegen :?

Nu ben ik ook een noob op SQL gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:28
Indien je het als SQL geexporteerd hebt kun je het script gewoon knippen en plakken in een SQL venster en op start klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Johnny Goodbye schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:01:
Indien je het als SQL geexporteerd hebt kun je het script gewoon knippen en plakken in een SQL venster en op start klikken
OK, ik heb het script geplakt en laten starten.

Ook heb ik de tekst file geselecteerd en laten starten,

ik krijg deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Fout 
SQL-query: 

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.6.2-Debian-3sarge1
-- http://www.phpmyadmin.net
-- 
-- Host: localhost
-- Generatie Tijd: 21 Nov 2006 om 08:57
-- Server versie: 4.1.15
-- PHP Versie: 4.4.2-0.dotdeb.1
-- 
-- Database: `mcdepiep-2`
-- 
-- --------------------------------------------------------
-- 
-- Tabel structuur voor tabel `jos_akobook`
-- 
CREATE TABLE `jos_akobook` (

`gbid` int( 10 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`gbip` varchar( 15 ) NOT NULL default '',
`gbname` varchar( 20 ) NOT NULL default '',
`gbmail` varchar( 60 ) default NULL ,
`gbloca` varchar( 50 ) default NULL ,
`gbpage` varchar( 150 ) default NULL ,
`gbvote` int( 10 ) default NULL ,
`gbtext` text NOT NULL ,
`gbdate` varchar( 20 ) default NULL ,
`gbcomment` text,
`gbedit` enum( 'y', 'n' ) NOT NULL default 'n',
`gbeditdate` datetime default NULL ,
`published` tinyint( 1 ) NOT NULL default '0',
`gbicq` varchar( 20 ) default NULL ,
`gbaim` varchar( 20 ) default NULL ,
`gbmsn` varchar( 20 ) default NULL ,
PRIMARY KEY ( `gbid` ) 
) ENGINE = MYISAM DEFAULT CHARSET = latin1 AUTO_INCREMENT =27 
MySQL retourneerde:  

#1050 - Table 'jos_akobook' already exists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
je moet alleen het stuk gebruiken met "insert ...."

bovenstaand stuk er even uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:51

MBV

dus niet, dan komen alle entries er dubbel in, of voor elke entry een foutmelding. Je kan 2 dingen doen: drop table zelf doen voor je insert (tabel selecteren in phpmyadmin, en ergens rechts op drop klikken), of je kan exporteren met drop table argument.
Je kan ook exporteren met ignore inserts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Kortom, met de installatie van akobookplus is de tabel jos_akobook weer aangemaakt terwijl je daar juist de back-up voor wil gebruiken.

Dus drop (=verwijder) de huidige jos_akobook en voer dan je script eens opnieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:12:
Kortom, met de installatie van akobookplus is de tabel jos_akobook weer aangemaakt terwijl je daar juist de back-up voor wil gebruiken.

Dus drop (=verwijder) de huidige jos_akobook en voer dan je script eens opnieuw uit.
tnx, ik wordt ooit nog eens een sql expert *D

het enige wat ik nu nog zoek is een joomla compatible foto album.

Nu zijn er daar genoeg van te vinden, maar misschien dat jullie nog ultieme tips hebben :?
Ik wil dezelfde functionaliteit welke ik nu ook heb, dus sub-albums etc.
wat ik erg fijn zou vinden is dat de software automatisch foto's resized naar een christelijk formaat, maar is geen vereiste.

Het andere probleem wat ik heb, is dat ik ca. 100'en foto's al in mijn bestaande album heb staan.

Is er een methode om deze eenvoudig om te zetten naar m'n nieuwe foto album :?

[ Voor 41% gewijzigd door Grolsch op 21-11-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06 14:44

Sosabowski

nerd

dailyleaf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:46:
- Security images 3.08 installeren (NB. 4.0x werkt niet met akobookplus 2.04)
Ah bedankt, ik was hier al een tijdje mee aan het klooien. Nu snap ik waarom het niet werkte.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:24:
[...]

tnx, ik wordt ooit nog eens een sql expert *D

Nu zijn er daar genoeg van te vinden, maar misschien dat jullie nog ultieme tips hebben :?
wat ik erg fijn zou vinden is dat de software automatisch foto's resized naar een christelijk formaat, maar is geen vereiste.

Het andere probleem wat ik heb, is dat ik ca. 100'en foto's al in mijn bestaande album heb staan.

Wat ik nog wel even zou doen is het editen van security images. Het standaard plaatje is namelijk amper leesbaar.
Probeer verschillende cores en settings totdat het resultaat leesbaar genoeg is voor de buitenwereld. Extreme beveiliging lijkt me nou niet echt noodzakelijk, zolang het maar een plaatje is met tekst erin.

Voor een fotoalbum kan ik zoom gallery aanbevelen. Al is die heel groot met een tigtal opties, toch heb ik die fijn werkend.
Momenteel hebben ze 2 release candidates, rc1 en rc2. Probeer eerst rc2 en als die niet werkt, wat bij mij het geval was, probeer dan rc1.

Met Zoom Media Gallery kun je gelijk een heel zip-bestand met foto's uploaden en die worden adhv jouw settings geresized.
Dus het overzetten lijkt me een kwestie van al je huidige foto's per categorie zippen en dan in zoom-media-gallery categorieën aanmaken en dan de zipjes uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:24:
[...]

Ik heb een tijdje met zoom media gallery gewerkt maar dat is niet echt aan te raden. Zelf ben ik tevreden met gallery2.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:57:
[...]
Wat ik nog wel even zou doen is het editen van security images. Het standaard plaatje is namelijk amper leesbaar.
Probeer verschillende cores en settings totdat het resultaat leesbaar genoeg is voor de buitenwereld. Extreme beveiliging lijkt me nou niet echt noodzakelijk, zolang het maar een plaatje is met tekst erin.

Voor een fotoalbum kan ik zoom gallery aanbevelen. Al is die heel groot met een tigtal opties, toch heb ik die fijn werkend.
Momenteel hebben ze 2 release candidates, rc1 en rc2. Probeer eerst rc2 en als die niet werkt, wat bij mij het geval was, probeer dan rc1.

Met Zoom Media Gallery kun je gelijk een heel zip-bestand met foto's uploaden en die worden adhv jouw settings geresized.
Dus het overzetten lijkt me een kwestie van al je huidige foto's per categorie zippen en dan in zoom-media-gallery categorieën aanmaken en dan de zipjes uploaden.
tnx voor je tip, ik ga dit zeker proberen, helaas de komende dagen geen tijd voor, misschien vrijdag nog ff, to be continued!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

IorGie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:59:
[...]

Ik heb een tijdje met zoom media gallery gewerkt maar dat is niet echt aan te raden. Zelf ben ik tevreden met gallery2.
Heb wel eens zitten stoeien met die joomla-bridge voor gallery2. Maar ben nooit tot een echt resultaat gekomen.
Dus als het gaat om installatie, ben ik niet te tevreden over gallery2. Of het ligt gewoon aan mij, dat kan natuurlijk ook altijd :Y)
Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
[...]

tnx voor je tip, ik ga dit zeker proberen, helaas de komende dagen geen tijd voor, misschien vrijdag nog ff, to be continued!!!
En nog even iets anders over jouw website.
Die is namelijk nog volledig in het Engels, terwijl je wel de menu-items op je site Nederlandse namen hebt gegeven :S
Een bewuste keuze? Leek mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:27:
[...]
Heb wel eens zitten stoeien met die joomla-bridge voor gallery2. Maar ben nooit tot een echt resultaat gekomen.
Dus als het gaat om installatie, ben ik niet te tevreden over gallery2. Of het ligt gewoon aan mij, dat kan natuurlijk ook altijd :Y)

[...]
En nog even iets anders over jouw website.
Die is namelijk nog volledig in het Engels, terwijl je wel de menu-items op je site Nederlandse namen hebt gegeven :S
Een bewuste keuze? Leek mij iig niet.
nee, ik moet nog een keer die nederlandse module / addon installeren, maar ook nog niet aan toegekomen. Kan nog geen eenvoudige manual vinden op de talloze sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:57:
Simpele dingen als EXIf gegevens van fotos' uitlezen kan zoom niet, je kan niet sorteren enz.
RC2 is van 5 aug. MAW de ontwikkeling naar een stabiele versie gaat erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Grolsch484 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:40:
[...]

nee, ik moet nog een keer die nederlandse module / addon installeren, maar ook nog niet aan toegekomen. Kan nog geen eenvoudige manual vinden op de talloze sites.
Het taalbestand voor nederlands kan je op http://www.joomlacommunity.nl/ downloaden.
Ikzelf heb gewoon rechtstreeks de 1.0.11 geïnstalleerd waarin die bestanden al verwerkt waren. Die kun je vinden op http://www.dutchjoomla.org/
IorGie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:47:
[...]

Simpele dingen als EXIf gegevens van fotos' uitlezen kan zoom niet, je kan niet sorteren enz.
RC2 is van 5 aug. MAW de ontwikkeling naar een stabiele versie gaat erg langzaam.
Maar als er iets mee is dan is er gelukkig wel heel veel info te vinden.
Voor gallery2 kon ik weinig documentatie vinden over het gebruik in joomla.

Misschien dat jij wat linkjes hebt naar documentatie en benodigde bestanden?
Dan kan ik hem zelf ook eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door dailyleaf op 21-11-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56
Mijn hosting provider heeft safe mode standaard aan staan. De nieuwe beta van joomla draait wel goed, alleen er zijn een paar componenten die niet "lekker" draaien... zoals Community Builder. Ik weet dat er een nieuwe versie van CB onderweg is, maar dit duurt mij te lang. Als ik de stabiele versie van Joomla (1.0.11) draai kan ik geen dingen uploaden via administrator omdat dus die vervelende safe mode aanstaat.

Ik heb gevraagd of de safe mode er af mag, maar mijn hosting bedrijf reageert dat als er schade komt doordat de safe mode er af is dat de kosten op mij verhaald worden e.d.

Wat is het advies? wachten totdat de stabiele versie van Joomla 1.5 uit komt of toch de safe mode er af laten halen en dat alles normaal werkt? Wat zijn de ervaringen van mensen die de safe mode er af hadden gehaald? Of heeft iemand andere oplossingen? Ik ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door DaJohn op 21-11-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

DaJohn schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:32:
Mijn hosting provider heeft safe mode standaard aan staan. De nieuwe beta van joomla draait wel goed, alleen er zijn een paar componenten die niet "lekker" draaien... zoals Community Builder. Ik weet dat er een nieuwe versie van CB onderweg is, maar dit duurt mij te lang. Als ik de stabiele versie van Joomla (1.0.11) draai kan ik geen dingen uploaden via administrator omdat dus die vervelende safe mode aanstaat.

Ik heb gevraagd of de safe mode er af mag, maar mijn hosting bedrijf reageert dat als er schade komt doordat de safe mode er af is dat de kosten op mij verhaald worden e.d.

Wat is het advies? wachten totdat de stabiele versie van Joomla 1.5 uit komt of toch de safe mode er af laten halen en dat alles normaal werkt? Wat zijn de ervaringen van mensen die de safe mode er af hadden gehaald? Of heeft iemand andere oplossingen? Ik ben benieuwd!
Je kan ook het .htaccess bestand dat meegeleverd wordt met joomla wijzigen en er een php_flag of php_value inzetten om safe-mode op off te krijgen.
Natuurlijk moet je dat wel mogen van je provider, maar dat is zo getest.
Zelf gebruik ik die functie om register_globals op off te krijgen. DIe staat namelijk standaard door mijn provider op on.

Wat je ook kan doen is zoeken op de mambo/joomla safe mode patch. Maar wat die patch precies doet weet ik niet. Eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Nu zelf ook een probleem.
En een flink probleem ook.

Bij het plaatsen van een nieuwsbericht worden alle witregels vervangen door spaties.
Nu wordt dus alle tekst achter elkaar zichtbaar ipv een opbouw met alinea's.

Voorbeeld:
"Dit is een voorbeeld.

1 witregel

2 witregels"

|
|
\ /

Wordt:

"Dit is een voorbeeld. 1 witregel 2 witregels"

Dit gebeurt gewoon met het standaard ingebouwde item om nieuws te plaatsen.

Ik heb geen idee waarom dit zo verwerkt wordt en heb dus ook geen idee hoe ik het zou kunnen oplossen.

Iemand anders wel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:59:
[...]
Het taalbestand voor nederlands kan je op http://www.joomlacommunity.nl/ downloaden.
Ikzelf heb gewoon rechtstreeks de 1.0.11 geïnstalleerd waarin die bestanden al verwerkt waren. Die kun je vinden op http://www.dutchjoomla.org/

[...]
Maar als er iets mee is dan is er gelukkig wel heel veel info te vinden.
Voor gallery2 kon ik weinig documentatie vinden over het gebruik in joomla.

Misschien dat jij wat linkjes hebt naar documentatie en benodigde bestanden?
Dan kan ik hem zelf ook eens proberen.
dat was werkelijk een peuleschil die taal naar Nederlands zetten :P

Dat is nu dus ook weer gefixt *D

wederom bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Grolsch schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:00:
[...]

dat was werkelijk een peuleschil die taal naar Nederlands zetten :P

Dat is nu dus ook weer gefixt *D

wederom bedankt.
Je moet ook nog even je datum notatie in het Nederlands zien te krijgen. Dan is het helemaal af.
Dat doe je door in de global configuration 'country locale' op nl_NL of nld_NLD te zetten. Afhankelijk van Apache of IIS. Waarschijnlijk zal nl_NL genoeg zijn.

Nog ideeën voor mijn probleem?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:06:
[...]
Je moet ook nog even je datum notatie in het Nederlands zien te krijgen. Dan is het helemaal af.
Dat doe je door in de global configuration 'country locale' op nl_NL of nld_NLD te zetten. Afhankelijk van Apache of IIS. Waarschijnlijk zal nl_NL genoeg zijn.
het was niet country locale maar mosConfig_locale wat ik aan moest passen.
Maar nu dus ook de datum notatie in het nederlands! Wederom TNX!
Nog ideeën voor mijn probleem?
O-)
ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Grolsch schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:48:
[...]

het was niet country locale maar mosConfig_locale wat ik aan moest passen.
Maar nu dus ook de datum notatie in het nederlands! Wederom TNX!

[...]

ik niet :/
mosConfig_local is het zelfde als country_locale in de global configuration.
Verschil is dat je het via een moi scherm kan aanpassen (Global configuration) of door config.php aan te passen.
Maar het komt allebei op hetzelfde neer :)

En over mijn probleem:
Ik heb het inmiddels zelf al soort van opgelost. Het bleek namelijk aan de Editor instellingen te liggen. Ik had No WYSIWYG editor gekozen, maar dan voert hij blijkbaar niet eens html-tags toe aan de content.
Dus Tiny WYSIWYG editor maar weer aangezet en nu op zoek naar een andere, eenvoudigere editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 14:26
Zephyer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:06:
Iemand ook problemen op z'n site m.b.t. IE7 :?
Ik heb op m'n site (hockey.vdplasse.nl) een resize zitten (rechtsboven) en die werkt dus niet meer in IE7.. :(

Iemand een oplossing heel toevallig.. ?
Ik heb reeds gezocht bij oa. dutchjoomla maar daar staat ook (nog) niets vermeld :/
Niemand last van :X :?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
Nee, bij mij komt de site er gewoon goed uit te zien. :? Ook het omzetten naar andere res. lukt gewoon.

Oh, en ik heb een artikel staan met handige informatie over OpenSEF , IIS en Joomla. Voor wie daarin interesse heeft. :)

[ Voor 53% gewijzigd door SysRq op 22-11-2006 15:35 ]

-

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Zeror

Ik Henk 'm!

IK ben nog steeds nieuw to Joomla. Tot nu toe heb ik erg aan de volgende site:
http://www.joomlatutorials.com
Misschien een leuke site om aan de ts te adden :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Voor de volledigheid: het is http://www.limboportal.com/ ... een afgeslankte, light versie van joomla mambo. Laatste update is van 6 maart, op het forum zijn wat meer recentere berichten te lezen. Het leeft wel, maar is bij lange na niet zo levendig als joomla!

[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 24-11-2006 09:28 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 26-05 06:40
Ik zit met het probleem dat ik bij mn site 2 zwarte lijntjes niet weg krijg. Ik heb 't hele stylesheet al doorgespit maar kan 't niet vinden.

Het gaat om de zwarte lijntjes aangegeven met de rode pijlen:
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/3216/plaatjeyw8.jpg

Iemand enig idee hoe ik deze lijntjes weg kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Nakebod

Nope.

Het is iig een border.. alleen welke :P
Als je Firefox gebruikt, download even de extensie Colorzilla, als je dan met Colorzilla over die border heengaat zie je precies hoe dat stuk heet, bij table.td.nogwat, zoekt wel wat makkelijker :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
tijdje niet in dit topic geweest, shame on me.
2 issues die ik heb:

1. ik heb nog een mambo 4.5.1 site. Kan ik die zo doorjakkeren naar de nieuwste joomla?
2. veiligheid. Laatst van mij out of the blue een up to date joomla site gehacked. Valt hier wel tegenop te beveiligen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 09:36

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

De laatste versies van componenten gebruiken is 1 van de belangrijkste dingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nakebod schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:21:
Het is iig een border.. alleen welke :P
Als je Firefox gebruikt, download even de extensie Colorzilla, als je dan met Colorzilla over die border heengaat zie je precies hoe dat stuk heet, bij table.td.nogwat, zoekt wel wat makkelijker :)
Of ga direct voor de "web development toolkit". Als je dan (in windows, linux loopt iets achter) op crtl+shift+f drukt, krijg je allerlei info over zo'n element. Ook interessant is de DOM Inspector: Crtl+shift+i (als je hem hebt geinstalleerd, volgens mij default) opent het scherm daarvan. Als je dan op de knop links van het verrekijkertje klikt, en vervolgens op het element wat je wilt weten, opent hij dat element in de boom. Je kan dan vrij eenvoudig de 'parent' vinden, en rechts kan je CSS Style Rules bekijken en real-time aanpassen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
[...]

OK, ik heb dus zoom gallery geinstalleerd, en dat werkt echt wel mooi !

Alleen met watermerk gaat nog iets niet helemaal goed, maar daar ga ik wel uitkomen denk ik.

Verder zoek ik nog iets om "comments" toe te voegen bij nieuws berichten, iemand ervaringen hiermee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik ben op dit moment bezig met Joomla en Virtuemart, maar nu zit ik met een klein probleempje. Virtuemart komt standaard met een zogenaamde Top10 module. Deze module wil ik als pagina laten zien. Dus top10 moet onderdeel worden van de mainBody, maar ik kan bij het maken van de menuknop niet kiezen voor modules, alleen voor componenten. Is er een mogelijkheid om die top10 module in de mainBody te krijgen?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Eigenlijk zeg je het zelf al een beetje: Het is een module.
Modules zijn geen componenten.
Componenten zijn eigenlijk de webpagina's
Modules kunnen volgens mij alleen in left/right/user1/user2 dingen.

Mogelijke oplossing: in je template ruimte vrijmaken voor user1, en de module in user1 plaatsen.
Via css is dat vast wel op een goede plaats te krijgen.

Andere oplossing: Kijken of er niemand een component van/voor gemaakt heeft.

Nog een andere oplossing: Module zelf (her)schrijven naar een component.

• dailyleaf

dailyleaf

...

Jazzper schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:34:
tijdje niet in dit topic geweest, shame on me.
2 issues die ik heb:

1. ik heb nog een mambo 4.5.1 site. Kan ik die zo doorjakkeren naar de nieuwste joomla?
2. veiligheid. Laatst van mij out of the blue een up to date joomla site gehacked. Valt hier wel tegenop te beveiligen?
Ik ga niet zeggen hoe, want dat weet ik echt niet.
Maar ik denk dat er misschien op www.dutchjoomla.org of www.joomla.org wel handleidingen te vinden zijn over beveiliging en upgraden.
Grolsch schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:07:
[...]

OK, ik heb dus zoom gallery geinstalleerd, en dat werkt echt wel mooi !

Alleen met watermerk gaat nog iets niet helemaal goed, maar daar ga ik wel uitkomen denk ik.

Verder zoek ik nog iets om "comments" toe te voegen bij nieuws berichten, iemand ervaringen hiermee :?
Watermerk zit alleen in RC2, en die werkt bij mij helaas niet met uploaden. Dus daar kan ik je niet meer helpen.

Comments wel, ik gebruik voor mijn commentaar 'akocomment tweaked'. De simpele akocomment maar dan met Captcha erbij.
Check www.zakkuhwassers.nl om wat voorbeelden te zien van components en modules. Meeste zijn wel terug te herleiden uit de url.

• Grolsch
ik kan met zoom gallery geen albums meer verwijderen als ik ze eenmaal heb aangemaakt.
volgens mij moet ik dit kunnen bij gallerij beheer, maar in het linker venster zie ik geen sub albums, ik kan alleen nieuwe albums aanmaken.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Over het migreren van Mambo naar Joomla: Er is wel een script/methode voor om goed te upgraden. Alleen dat is weer een tijd geleden dat ik dat heb gezien (Joomla 1.0.1, 1.0.2, rond die versies iig.)
Wat zeker te problemen valt, en als je een bijv phpMyAdmin hebt (Of sql kennis in het algemeen) is om een test site op te zetten met Joomla 1.0.11, en dan de sql van Mambo iets te verbouwen. alle mos_ tabellen zijn jos_ geworden.
Kan zo snel niet het upgrade topic vinden @ de Joomla forums, maar die zijn er wel :)

Ook nog een mooie flash gallery/slideshow gespot laatst, Xe-SlideGalV2 FX.
http://extensions.joomla....k/link_id,1420/Itemid,35/
Wel een commerciële licentie. Maar misschien dat er van V2 ook een Lite en/of Free edition komt net zoals V1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:34:
[...]
Ik ga niet zeggen hoe, want dat weet ik echt niet.
Maar ik denk dat er misschien op www.dutchjoomla.org of www.joomla.org wel handleidingen te vinden zijn over beveiliging en upgraden.

[...]
Watermerk zit alleen in RC2, en die werkt bij mij helaas niet met uploaden. Dus daar kan ik je niet meer helpen.

Comments wel, ik gebruik voor mijn commentaar 'akocomment tweaked'. De simpele akocomment maar dan met Captcha erbij.
Check www.zakkuhwassers.nl om wat voorbeelden te zien van components en modules. Meeste zijn wel terug te herleiden uit de url.
als ik deze reacties lees is het maar een vreselijk buggy ding die akocomment tweaked:

http://extensions.joomla....nk/link_id,609/Itemid,35/

dus ik ga hem voorlopig niet installeren :P

iemand anders nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RedFox schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:44:
[...]

In jouw plaatje zit je al te ver, je moet het volgende doen:

naar gallerij beheer
[afbeelding]

aanvinken en verwijderen
[afbeelding]
als ik vanuit het hoofd menu op gallerij beheer klik kom ik rechtstreeks in dit venster terecht:

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4hxa73m.jpg

dus niet wat jij daar ziet.

[ Voor 130% gewijzigd door Grolsch op 04-12-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zijn er manieren om een Joomla! configuratie enorm op te schroeven qua snelheid? Of anders: te testen waar de meeste tijd in gaat zitten? Ik erger mij de laatste tijd enorm aan de sloomheid van mijn pagina. Het ligt niet aan de hoster, andersoortige systemen draaien super.

Ik zit er serieus over te denken te emigreren naar Drupal. Mede omdat ze ook goed tags ondersteunen (joomla alleen een commerciele licentie) en omdat Drupal sneller op mij overkomt.

Dan laat ik een enorme hoeveelheid extensies achter me ... dat is dan ook wel weer jammer. Maar aan de andere kant is het integreren van losse php-scripts makkelijker in drupal.

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 01-12-2006 16:12 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 23:38

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Grolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:27:
wat een drama dat je gewoon geen gallery's kunt verwijderen uit zoom gallery

Als ik zoek heeft heel de wereld er last van, maar nergens staat een oplossing :?

dit bedoel ik dus, hoe kan ik hier in vredesnaam een album in verwijderen :?

[afbeelding]
Ik weet niet welke versie je draait, maar bij 2.5.1. RC1 kan je bij Gallerij Beheer een gallerij aanvinken(dus niet aanklikken) en dan rechtsboven op 'verwijder gallerij' drukken. (niet getest of het ook echt werkt trouwens, maar neem aan van wel)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Grolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:27:
wat een drama dat je gewoon geen gallery's kunt verwijderen uit zoom gallery

Als ik zoek heeft heel de wereld er last van, maar nergens staat een oplossing :?
kuch... gallery kuch.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 09:36

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Eusebius schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:11:
Zijn er manieren om een Joomla! configuratie enorm op te schroeven qua snelheid? Of anders: te testen waar de meeste tijd in gaat zitten? Ik erger mij de laatste tijd enorm aan de sloomheid van mijn pagina. Het ligt niet aan de hoster, andersoortige systemen draaien super.

Ik zit er serieus over te denken te emigreren naar Drupal. Mede omdat ze ook goed tags ondersteunen (joomla alleen een commerciele licentie) en omdat Drupal sneller op mij overkomt.

Dan laat ik een enorme hoeveelheid extensies achter me ... dat is dan ook wel weer jammer. Maar aan de andere kant is het integreren van losse php-scripts makkelijker in drupal.
Wat veel snelheid scheelt is alle statistieken uitzetten in joomla zelf. Dus bij global configuration -> Statistics alles op nee/no zetten. Scheelde bij mij erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hurricane schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:42:
[...]

Wat veel snelheid scheelt is alle statistieken uitzetten in joomla zelf. Dus bij global configuration -> Statistics alles op nee/no zetten. Scheelde bij mij erg veel.
ok! tnx! Ga ik zeker proberen.

Misschien geen J! vraag, maar bestaan er tools waarbij je je site kunt benchmarken? Dat ik mijn site 10x achter elkaar kan opvragen met en zonder statistieken, de tijd kan zien hoe lang het duurt etc en dan in een tabelletje de verschillen zien?

Ik heb wel in FF onderaan een overzichtje staan met eerste respons, totaaltijd en grootte. Maar het zal vast ook wel geautomatiseerd kunnen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@redfox en Iorgie

Ik zou dus echt niet weten hoe ik nu een gallery moet verwijderen, leg het eens uit naar aanleiding van mijn plaatje dan, want meer zie ik gewoon niet op m'n scherm.

Ben ik nu echt simpel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:17:
@redfox en Iorgie

Ik zou dus echt niet weten hoe ik nu een gallery moet verwijderen, leg het eens uit naar aanleiding van mijn plaatje dan, want meer zie ik gewoon niet op m'n scherm.

Ben ik nu echt simpel :?

naar gallerij beheer
Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~vsosinga/overig/got/1.JPG

aanvinken en verwijderen
Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~vsosinga/overig/got/2.JPG

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RedFox schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:44:
[...]

naar gallerij beheer
[afbeelding]

aanvinken en verwijderen
[afbeelding]
als ik vanuit het hoofd menu op gallerij beheer klik kom ik rechtstreeks in dit venster terecht:

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4hxa73m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:17:
@redfox en Iorgie

Gewoon, zoom eraf en Gallery2 installeren. Je snapt nu zelf toch ook wel dat zoom brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:14:
[...]

[afbeelding]

Welke versie draai je dan? en heb je uberhaupt al wel een gallerij gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
zOOm Media Gallery 2.5.1 RC2

en ik heb meerdere gallerys, zie website van mij, www.mcdepiepn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:14:
[...]

[afbeelding]

nog een tweaker welke mij kan/wil helpen met bovenstaand probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Grolsch schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:17:
[...]

nog een tweaker welke mij kan/wil helpen met bovenstaand probleem :?
Ik zal het eens proberen.
Klaarblijkelijk zit er en fout in de link om naar galerijbeheer te gaan.

Wat is die link waarnaar ie verwijst?
Is die aan te passen in de php bestanden?

Gebeurt dit in de front-end of back-end? (of allebei?)

Kun je misschien door de url aan te passen er wel komen?
Mijn url daarvoor is
Back-end: http://www.domein.ext/adm...zoom&Itemid=&page=catsmgr
Front-end: http://www.domein.ext/ind...om&Itemid=28&page=catsmgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

IorGie schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:19:
[...]

Gewoon, zoom eraf en Gallery2 installeren. Je snapt nu zelf toch ook wel dat zoom brak is?
De laatste 3 posts van jou waren alleen over het feit dat wij allemaal maar gallery2 moeten installeren.
Aandeelhouder?

Ik heb je eerder ook al eens gevraagd of je wat documentatie had over Gallery2.
Omdat ik die zelf al eens geprobeerd had maar toen niet aan uitkwam.
Daarvoor had ik een bridge voor nodig ofzo, ik weet het niet meer, maar dat was mij te lastig.

Ook alle informatie die ik kon vinden was vrijwel allemaal over Gallery2 op zich, maar niet over de intergratie in Joomla.
Misschien heb jij, omdat jij het al hebt draaien, wat linkjes voor me zodat ik gallery2 ook eens kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dailyleaf schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:44:
[...]
Ik zal het eens proberen.
Klaarblijkelijk zit er en fout in de link om naar galerijbeheer te gaan.

Wat is die link waarnaar ie verwijst?
Is die aan te passen in de php bestanden?

Gebeurt dit in de front-end of back-end? (of allebei?)

Kun je misschien door de url aan te passen er wel komen?
Mijn url daarvoor is
Back-end: http://www.domein.ext/adm...zoom&Itemid=&page=catsmgr
Front-end: http://www.domein.ext/ind...om&Itemid=28&page=catsmgr
Bedankt voor je hulp, maar het helpt niets.
Die linkjes kloppen wel, maar ik kom telkens weer in het scherm terecht welke ik een aantal posts hierboven vermeld.

Kwordt er wel een beetje moedeloos van, want voor de rest vind ik het een ideaal software pakket !

ik ga nu gewoon eens proberen alle foto's te backuppen en de module eens te de-installeren en opnieuw te installeren, misschien dat dat helpt :?

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 08-12-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 21:09
wie heeft al eens geprobeert om met nvu en joomla template builder extension een template te maken voor joomla ?
als ik de extention heb geinstalleert zie ik niks van een nieuwe toolbar staan .

template builder kun je hier vinden http://www.open4g.com.

[ Voor 15% gewijzigd door dragon9114 op 08-12-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik heb het volgende structurele probleem bij de layout in joomla.

In Internet Explorer 6 worden de verschillende kolommen en vakken netjes gescheiden.
Afbeeldingslocatie: http://www.dereuswebdesign.nl/download/probleem_ie.gif

Maar in Firefox en waarschijnlijk ook in IE 7(is mij verteld) worden de vakken over elkaar heen geschoven. De menu's staan mooi strak, maar de menu items worden over het het blauwe vak geschoven. Ook geeft hij in FF niet de rode rand weer.
Afbeeldingslocatie: http://www.dereuswebdesign.nl/download/probleem_ff.gif

Waar moet ik mijn fout zoeken?? Ik heb rondgezocht, maar kan niks vinden.

De index.php is opgemaakt uit verschillende tabellen en blijkbaar overlappen deze elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon2107 op 11-12-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
Zo te zien is dit gewoon een layout kwestie. Pak de css van het template er eens bij, daarin kun je waarschijnlijk wel het e.e.a. vinden. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Dit is de code die erbij hoort.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
a.mainlevel:link, a.mainlevel:visited {
    display: block;
    vertical-align: middle;
    font-size: 12px;
    font-weight: normal;
    color: #EF1632;
    text-align: right;
    padding-top: 5px;
    padding-left: 18px;
    height: 15px !important;
    height: 15px;
    width: 100%;
    text-decoration: none;
}

a.mainlevel:hover {
    background-position: 0px -25px;
    text-decoration: none;
    color: #234589;
}

a.mainlevel#active_menu {
    color:#EF1632;
    font-weight: bold;
}

a.mainlevel#active_menu:hover {
    color: #000;

[ Voor 28% gewijzigd door Falcon2107 op 11-12-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Installeer even Firefox developer plugin, kan je live css editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Met een beetje spelen met right padding en width op 90% krijg ik het goed voor elkaar in FF en IE7 maar dat heeft dan weer een negatief effect in IE6 waar de menu items te ver naar links gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43373

Er zijn manieren om bepaalde css waarden voor firefox en IE te laten verschillen. Zo mogelijk moet je dat natuurlijk voorkomen, maar loop er zelf ook vaak tegenaan.
Zo werk ik zelf wel eens met:

Cascading Stylesheet:
1
2
width: 500px !important; /* FF waarde */
width: 490px; /* IE waarde */

Al hebben wellicht sommigen daar weer bezwaren tegen die voor conditional statements pleiten, misschien dat jij er wel iets mee wilt. :)

Verder is een html/css template natuurlijk niet echt joomla gerelateerd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Anoniem: 43373 schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:46:
Er zijn manieren om bepaalde css waarden voor firefox en IE te laten verschillen. Zo mogelijk moet je dat natuurlijk voorkomen, maar loop er zelf ook vaak tegenaan.
Zo werk ik zelf wel eens met:

Cascading Stylesheet:
1
2
width: 500px !important; /* FF waarde */
width: 490px; /* IE waarde */

Al hebben wellicht sommigen daar weer bezwaren tegen die voor conditional statements pleiten, misschien dat jij er wel iets mee wilt. :)

Verder is een html/css template natuurlijk niet echt joomla gerelateerd.. :)
Ok, dus als ik die twee verschillende waardes tegelijkertijd invoer, dan zal de ene FF sturen en de ander IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Kan ik mijn complete joomla! site backuppen? Is daar een progje/plugin voor? Zodat ik nu een backup kan oplsaan, en over enkele weken hem terugzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Al je bestanden zippen, phpmyadmin de yoomla-tabellen laten backup-pen naar een zipje, en allebei terug zetten over 2 weken. vrij simpel toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Ik dacht, misschien nog simpeler dmv een plugin ofzo....

http://www.joomla-club.com -> prachtige templates, vooral WinterCall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Er zijn een paar hele mooie sql backup plugins die zelfs dagelijks mailen.
http://extensions.joomla....ats&cat_id=1758&Itemid=35
Heb zelf http://extensions.joomla....nk/link_id,640/Itemid,35/ draaien op een site, alleen moet mail ding nog goed configgen ;x hij mailt wel naar het goede domein, alleen de mail van dat domein draait op een MS Exchange server.. en hij mailt nu naar zichzelf omdat dat domein ook als maildomein bestaat op die server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:08
Goedendag, ik werk zelf met Joomla! op een webshop, artikelen toevoegen en prijzen updaten (elke week)
dit is een gigantisch tijdinemend werkje omdat ik voor elk appart artikel op edit moet drukken om individueel de prijs aan te passen. ik heb zelf al gekeken op joomlahacks.com voor een of andere modificatie die er voor zorgt dat ik gewoon per pagina producten elk product een andere prijs kan geven ipv op edit te drukken per artikel, maar ik kom er niet echt uit..
weet iemand hier iets ? alvast bedankt

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
joon schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:10:
Goedendag, ik werk zelf met Joomla! op een webshop, artikelen toevoegen en prijzen updaten (elke week)
dit is een gigantisch tijdinemend werkje omdat ik voor elk appart artikel op edit moet drukken om individueel de prijs aan te passen. ik heb zelf al gekeken op joomlahacks.com voor een of andere modificatie die er voor zorgt dat ik gewoon per pagina producten elk product een andere prijs kan geven ipv op edit te drukken per artikel, maar ik kom er niet echt uit..
weet iemand hier iets ? alvast bedankt
Als je ons eerst even verteld welke shop-component je gebruikt >:)
Sowieso zou ik voor een echte shop kiezen voor een methode waar je de artikel database van de website laat synchroniseren (update script laten schrijven) met de backend database.

Hans van Zijl

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:08
het gaat in dit geval om virtualmart afaik.

en zo technisch ben ik niet, het gaat hier iig over meerdere prijslijsten dus ik denk dat zoiets nogal lastig word

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 11:15

K-Jay

Klaas Jan

Kan ik in de Admin ook ergens instellingen aanpassen voor het nieuws-submit-scherm? Als ik op mijn Joomlasite een nieuwtje wil submitten krijg ik een enorm scherm met allerlei mogelijkheden en knoppenbalken waar ik geen behoefte aan heb.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vandaag een nice stukje comment software gezien: J! Reactions
J! Reactions Demo
Als ik het zo zie: bye bye Akocomment. Nu heb je ook wel !JoomlaComment, maar die is toch ziet die er op het eerste gezicht niet zo mooi/goed uit als J! Reactions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb de maker van J!reactions gesproken en ben op dit moment bezig om de zaak even W3C valid te maken etc etc. Eindelijk een devver die er wel voor open staat en ook bereid is het te doen.

Ik heb het momenteel op een test site draaien en er moet links en rechts nog een beetje aan gesleuteld worden maar de code is compact, redelijk netjes (maar lang niet zo'n tyfuszooi als ako comment) en je kan er ontzettend veel mee.

Op de zite in mijn sig draai ik nog steeds akocomment, bevalt an sich ook goed na waat aanpassingen maar dat is straks helemaal afgelopen als Joomla 1.5 word gereleased want dan gaat ie voor geen meter meer werken en opnieuw de hele shit gaan doorlopen qua code word me echt iets te gek..... vandaar dat ik nu al helemaal blij ben met J!reactions, scheelt mij een hele hoop slapeloze nachten ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103390

Ik heb een vraag over rechten binnen Joomla!

Biedt Joomla! de mogelijkheid om een gebruiker rechten te geven voor slechts een deel van de website? Voor zover ik heb kunnen nagaan (google, proberen) biedt dit pakket slechts de mogelijkheid om alle users met dezelfde rechten, ook dezelfde pagina's te kunnen laten lezen.

Voorbeeld:

Jan standaard user met leesrecht.
- geel
- groen
- blauw

Piet is ook een standaard user en heeft exact dezelfde rechten als Jan.

Kan ik Piet (met dezelfde rechten als Jan) uitsluiten van geel en groen, maar wel toegang geven tot blauw en rood?

Bij voorbaat dank voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 13:18

Tjark

DON'T PANIC

nee, 't ontbreken van ACL is Joomla's grootste euvel helaas

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

www.byostech.com zul je dan met het JACL component aan de slag moeten gaan

Het is voor mij ook alweer een tijdje geleden, dus je zult zelf even moeten uitzoeken wat de eisen zijn en welke consequenties het zoal heeft voor je joomla installatie (als het uberhaupt nog uptodate is verder)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Het ontbreken van ACL en tags (en native multisitesupport) heeft mij - helaas - doen besluiten langzaam over te stappen op drupal ofzo. Jammer, want Joomla biedt vele, vele extensies. Maar deze 2 nu net niet ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het nadeel van JACL is nog altijd wel dat je niet zomaar even een update kunt doen, omdat je Joomla core files moet aanpassen/vervangen.
Je bent afhankelijk van de makers tot die een update uitvoeren tot de laatste versie van Joomla.
Nu weet ik niet hoe dit in de praktijk werkt bij hen, maar ik wil liever niet na een critical update van Joomla een maand wachten tot JACL ook met de laatste versie werkt.

Stiekem vind ik dat nog wel het grootste gemis van Joomla.
Zelf heb ik wel een site draaien waar ik Group Access gebruik, Group Access
Officieel een Mambo component, maar werkt ook met Joomla.

Weet niet meer precies hoe die werkt, ik heb die site ooit opgezet, maar beheer hem verder niet zelf.
Ik dacht dat je groepen kan maken, waarin leden zitten. En die zien bepaalde menu items wel of niet.
Als ze die niet zien, kunnen ze volgens mij nog wel direct naar de pagina als ze de link weten, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen. Het kan zijn dat dat wel enigsins afgeschermd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103390

Ok, bedankt voor alle informatie.

Helaas, dan had ik dus blijkbaar goed genoeg gezocht ;(

-edit- de toevoeging van Nakebod niet gelezen. Dat ga ik eerst eens proberen!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 103390 op 19-12-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

group access kan wel redelijk werken als je niet veel uitzonderingenen wil hebben. Bij een iets gecompliceerdere structuur wordt het in de backend echt te ranzig ingewikkeld om goed en overzichtelijk bij te kunnen houden is mijn ervaring.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:50:
group access kan wel redelijk werken als je niet veel uitzonderingenen wil hebben. Bij een iets gecompliceerdere structuur wordt het in de backend echt te ranzig ingewikkeld om goed en overzichtelijk bij te kunnen houden is mijn ervaring.
Ja, daar wordt je helemaal Lunatic van 8)7

[/grappig-zijn-modus]

;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ondanks die modus heb je wel gelijk ;)
Het is voor de overzichtelijkheid echt wachten tot Joomla het zelf ondersteund, dat je een groep aanmaakt die alleen in een bepaalde nieuws categorie kan, en als de componenten goed erop afgestemd worden, alleen een bepaalde forum categorie.
Dat is met Group Access iig niet mogelijk, geen idee of JACL daar wel iets verder in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Versie 2.0 wordt dat toch? Dacht ik ooit eens gelezen te hebben ... Dat zal nog wel een tijdje duren. Versie 1.5 beta kwam vrij snel voor mijn gevoel, maar de RC laat relatief lang op zich wachten.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

1.5 heeft als goed is al wel een basis versie van een ACL.
Maar idd krijgt 2.0 de uitgebreide ACL.
Ik hoop stiekem dat 2.0 vrij snel na 1.5 gaat komen, niet dat we daar ook 1 tot 1.5 jaar op moeten wachten. Dat is te lang vind ik.
Of er moet een goed componentje komen voor 1.5, waardoor dat makkelijker kan.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb sinds gister een joomla site draaien (nog puur om te testen)

Nu wil ik dat mensen onder mijn berichten/nieuws een reactie kunnen plaatsen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om componenten / modules / mambots erop te krijgen.

Ik heb het een aantal maal voor elkaar gekregen een component of module erop te krijgen.
Toen ik er niets van snapte en geen read-me kon vinden heb ik ze er weer af gehaald.

Als ik nu probeer een component of module te installeren krijg ik de volgende melding:
Another component is already using directory: "D:\HTTP\Extera\Site\joomla\components\com_comprofiler\"

Het installeren van mambots lukt me wel, alleen als ik hierna onder mambots op de naam klik krijg ik een venster restricted acces. Als ik hierna op vorige klik komt er een mooi slotje voor de mambot te staan.

De site draait op een eigen webserver, met WAMP! geinstalleerd. Joomla zegt dat hij goed geinstalleerd en alle benodige directory's writeble zijn. Wat doet ik fout?

Het gaat om AkoComment, ook heb ik Joomla Community Builder geprobeerd,
maar krijg ik de componenten niet geinstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 21-12-2006 23:37 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
Extera schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:36:
...
Het installeren van mambots lukt me wel, alleen als ik hierna onder mambots op de naam klik krijg ik een venster restricted acces. Als ik hierna op vorige klik komt er een mooi slotje voor de mambot te staan.
...
Als je joomla 1.0.11 hebt geinstalleerd kan het kloppen. hier kan je de oplossing vinden.
I

Als ik nu probeer een component of module te installeren krijg ik de volgende melding:
Another component is already using directory: "D:\HTTP\Extera\Site\joomla\components\com_comprofiler\"
Blijkbaar heb je het component al geinstalleerd. Of bij het deinstalleren is de map niet verwijderd. Probeer eens de map zelf weg te gooien als je het component niet geinstalleersd meer hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Johnny Goodbye op 22-12-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Ik heb sinds gister een joomla site draaien (nog puur om te testen)

Nu wil ik dat mensen onder mijn berichten/nieuws een reactie kunnen plaatsen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om componenten / modules / mambots erop te krijgen.

Ik heb het een aantal maal voor elkaar gekregen een component of module erop te krijgen.
Toen ik er niets van snapte en geen read-me kon vinden heb ik ze er weer af gehaald.

Je hebt waarschijnlijk het component niet op de juiste manier verwijderd.
Verwijder de volgende mappen:
D:\HTTP\Extera\Site\joomla\components\com_comprofiler\
D:\HTTP\Extera\Site\joomla\administrator\components\com_comprofiler\

En verwijder uit de database het juiste record uit de tabel: jos_components (waarschijnlijk niet nodig)
dit is een bug, hier kun je de fix downloaden (wel even aanmelden op het forum):
http://forum.joomla.org/i....msg455550.html#msg455550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ah, kijk, zijn toch dingetjes die je maar even moet weten.
Ik moet nu (helaas 8)7 ) weg naar centerparks. Ik zal er volgende week even naar kijken, bedankt!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gisteren joomla dutch gedownload, en op de server gezet. Alles zowaar netjes werken.
Alleen wil ik een andere template: Als ik naast thuk solarflare en madeyourweb een nieuwe template als default instel zie ik geen css en geen images op mijn frontend.

De map staat 707, de verwijzingen lijken te kloppen. Tóch krijg ik "image not available". Ook in het admin gedeelte zie ik geen preview.

Wat doe ik fout?

(ps, dit is waarschijnlijk de eerste van vele, vele vragen )

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Of je iets fout doet weet ik niet, maar ik heb het nooit zo op custom build installaties van Joomla.
Daarom install ik liever een officiele van Joomla.org gedownloade versie.

Trouwens, Joomla 1.0.12 is vandaag released (Terwijl het nieuwsbericht van 12 december is???)
Momenteel nog geen problemen ondervonden.

Ok, ondanks dat alles werkt, tot nu toe :P mis ik wel 1 ding.
Of het erg is, niet echt, maar vond het wel handig. Maar ik zie nu niet meer op de hoofdpagina in admin sectie niet meer hoe oud de gebruikte Joomla build is.
In de footer staat wel een linkje om voor de laatste versie te checken, maar toch minder duidelijk dan voorheen.

[ Voor 34% gewijzigd door Nakebod op 25-12-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Nakebod schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:09:
Ok, ondanks dat alles werkt, tot nu toe :P mis ik wel 1 ding.
Of het erg is, niet echt, maar vond het wel handig. Maar ik zie nu niet meer op de hoofdpagina in admin sectie niet meer hoe oud de gebruikte Joomla build is.
In de footer staat wel een linkje om voor de laatste versie te checken, maar toch minder duidelijk dan voorheen.
deze melding komt pas na x aantal dagen. Ik weet niet precies hoeveel. Ik vind dit een erg irritante melding, aangezien klanten die inloggen op de backend dit ook zien en die door de rode letters het gevoel krijgen dat het systeem niet up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
teacher schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:46:
Gisteren joomla dutch gedownload, en op de server gezet. Alles zowaar netjes werken.
Alleen wil ik een andere template: Als ik naast thuk solarflare en madeyourweb een nieuwe template als default instel zie ik geen css en geen images op mijn frontend.

De map staat 707, de verwijzingen lijken te kloppen. Tóch krijg ik "image not available". Ook in het admin gedeelte zie ik geen preview.

Wat doe ik fout?

(ps, dit is waarschijnlijk de eerste van vele, vele vragen )
je zou eens kunnen beginnen met het kijken waar het path van de images naar toe leid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bever schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:51:
[...]

je zou eens kunnen beginnen met het kijken waar het path van de images naar toe leid.
Nou.. ik ben eruit.
In Plesk zag ik dat de chmod van de files niet goed stond. Die handmatig op 777 gezet (707 werkt ook) en toen werkte het ineens. Joomla zet dus wel de mappen op 777, maar niet de files; die zouden dat toch moeten "overerven?.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
teacher schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:15:
[...]

Nou.. ik ben eruit.
In Plesk zag ik dat de chmod van de files niet goed stond. Die handmatig op 777 gezet (707 werkt ook) en toen werkte het ineens. Joomla zet dus wel de mappen op 777, maar niet de files; die zouden dat toch moeten "overerven?.
Nee dat hoeft niet in principe. Ik ben zowieso niet zo van de linux... ik install joomla liever op windows servers.
Joomla icm safe_mode is helemaal een ramp... heeft iemand daar een oplossing voor? Als je in safe_mode een map aanmaakt kun je daar geen bestanden meer in plaatsen.

• kaiiestan
  • Laatst online: 07-05 21:23
ik ben gevraagd om een website te ontwikkelen voor een internationaal bedrijf. Deze website dient in 7 talen gepresenteerd te worden welke zelf vertaald zullen worden voor dit bedrijf. Nu heb ik me verdiept in Joomla icm met Joomfish en dit probleem lijkt met zeker te tackelen.

Alleen loop ik nog tegen het volgende probleem aan. Het bedrijf wil de pagina opsplitsen in twee delen. Een zakelijk en een consumenten deel. Beide met een compleet andere inhoud en vormgeving. Kan ik dit realiseren in 1 joomla installatie of zal ik moeten kiezen voor twee verschillende.

Tevens wil het bedrijf dat de website begint (dus de eerste pagina van het domein) met een plaatje van de wereldbol waar de gebruiker zijn afkomst/taal kan selecteren. Hoe kan ik dit realiseren in Joomla. Zelf dacht ik aan een simpele html pagina welke gewoon direct door verwijst naar het relatieve pad van de geselecteerde taal.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Bever
kaiiestan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:06:
Alleen loop ik nog tegen het volgende probleem aan. Het bedrijf wil de pagina opsplitsen in twee delen. Een zakelijk en een consumenten deel. Beide met een compleet andere inhoud en vormgeving. Kan ik dit realiseren in 1 joomla installatie of zal ik moeten kiezen voor twee verschillende.
Ik zou hiervoor 2 apparte joomla installaties nemen.
Tevens wil het bedrijf dat de website begint (dus de eerste pagina van het domein) met een plaatje van de wereldbol waar de gebruiker zijn afkomst/taal kan selecteren. Hoe kan ik dit realiseren in Joomla. Zelf dacht ik aan een simpele html pagina welke gewoon direct door verwijst naar het relatieve pad van de geselecteerde taal.
Je kunt in joomla een pagina in een andere template zetten. Echter als je voor 2 apparte installaties gaat kun je idd beter een html pagina ervoor maken met de selectie.

Als ik jou was zou ik ook nog even naar andere cms'en kijken. Typo3 lijkt me voor een dergelijke site beter geschikt. Het is echter wel moeilijker om daarin een site op te zetten, maar je kunt hierbij wel alles in 1 systeem krijgen.

• kaiiestan
  • Laatst online: 07-05 21:23
Bever schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:44:
[...]

Ik zou hiervoor 2 apparte joomla installaties nemen.

[...]

Je kunt in joomla een pagina in een andere template zetten. Echter als je voor 2 apparte installaties gaat kun je idd beter een html pagina ervoor maken met de selectie.

Als ik jou was zou ik ook nog even naar andere cms'en kijken. Typo3 lijkt me voor een dergelijke site beter geschikt. Het is echter wel moeilijker om daarin een site op te zetten, maar je kunt hierbij wel alles in 1 systeem krijgen.
thx ga daar eens even naar kijken

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bever schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:53:
[...]

Nee dat hoeft niet in principe. Ik ben zowieso niet zo van de linux... ik install joomla liever op windows servers.
Joomla icm safe_mode is helemaal een ramp... heeft iemand daar een oplossing voor? Als je in safe_mode een map aanmaakt kun je daar geen bestanden meer in plaatsen.
Safemode patch gebruiken mischien? Is vast en zeker wel ergens te vinden in de extension directory op joomla.org

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier