Toon posts:

Nieuwe hardware: Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende hardware net uit de winkel gehaald:

MSI K8N Neo Platinum
256 MB DDR Infineon (werkt, getest op andere pc)
Nvidia kaartje AGP (getest op andere pc, werkt)
Serial Ata 80 GB (werkt, bij aanzetten hoor ik een geluidje)
300 Watt standaard voeding
3000+ Sempron S754
Zalman Extreme cooler (CPU)

Alles aangesloten, aangezet, maar geen beeld. Ik hoor de hardeschijf, voeding draait, cooler ook.

Waar ligt dit aan, videokaart of processor, en kan ik misschien zonder beeld kijken of de processor wel goed werkt? Ik hoop toch echt niet dat mijn proc naar de mallemoeren is, hij komt potverdomme net uit de winkel! :|

Ik heb net even mijn processorkoeler losgehaald om even te kijken of er niets was verbogen bij de pinnetjes van de processor, maar het zag er nog prima uit, niks verbogen of een beetje krom. Zal het dan toch aan de videokaart liggen, en moet ik gewoon een nieuwe AGP kaart kopen .. dat hij het dan wel doet ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door :)
en als je slim bent gooi je gelijk die voeding eruit, gezien standaard voeding meestal betekent wokkietokkie geval (wat neerkomt op zwaar brakke kwaliteit, bijvoorbeeld Sweex, Q-tec, Viking, dat soort rotzooi).

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon voeding die in mijn paradigit kast zat, 300 watt.. Maar het mobo piept ook niet.. heel vreemd?

Verwijderd

Probeer of een andere videokaart ook problemen geeft. Best kans dat er iets aan het moederbord is.

Hoor je eigenlijk piepjes? Welke videokaart cq. monitor heb je precies?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 18:28 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Dit is inderdaad typisch een voeding-probleem. Ik heb het ook al eens gehad met een nieuwe pc waarna ik de voeding vervangen heb en hoppa, daar ging die.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is spiksplinternieuw, dus denk niet dat dat het is.. ik denk dat mijn no-name voeding dan toch het probleem is. Maandag maar even die coolermaster 430 watt halen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:20:
Het is gewoon voeding die in mijn paradigit kast zat, 300 watt.. Maar het mobo piept ook niet.. heel vreemd?
Meestal gebruikt paradigit FSP voedingen (staat er ook op, dus je zou iig het merk kunnen geven). Maar goed, loop die troubleshooter eens door en post eens waar je precies blijft hangen. Anders kunnen we wel 1001 oplossingen aandragen, maar als die allemaal niet werken hebben we er nog niet veel aan natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding

Welk merk? FSP dus.
Levert het voldoende vermorgen: 300 watt, aan de magere kant denk ik .. voor een extreme zalman cooler + amd sempron 3000+.
Slaat het wel aan? Ja

Moederbord

Piept ie? Nee.
Kan verder ook niet kijken aangezien ik geen beeld heb.

Processor

Afgebrokkelde core? Nee, ziet er goed uit. Alles recht. Het is een nieuwe processor.

Geheugen
Werkt, getest op een andere pc.

Videokaart
Komt uit een andere pc, werkte hij gewoon op.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Dus alles gaat wel draaien dus..? Toevallig niet de stekker met de vierkante 4 pins aansluiting vergeten aan te sluiten. weet niet hoe die heet zit naast je processor meestal.. :)

Verwijderd

MasterMike schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:31:
Dus alles gaat wel draaien dus..? Toevallig niet de stekker met de vierkante aansluiting vergeten aan te sluiten. weet niet hoe die heet zit naast je processor meestal.. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.computersforyou.com.au/products/images/40pscp4.jpg
de rechter aansluiting

Gezocht op P4 kabel, zo zal hij dan waarschijnlijk ook heten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:31:
Dus alles gaat wel draaien dus..? Toevallig niet de stekker met de vierkante 4 pins aansluiting vergeten aan te sluiten. weet niet hoe die heet zit naast je processor meestal.. :)
Welke bedoel je ? Bij mijn 20 pins moederbord aansluiting hangt wel nog zon soortgelijke aansluiting, maar dan met 4 pinnen.. vierkant dus. Is dat wat je bedoelt? Daar zie ik in ieder geval geen aansluiting voor.

Lamber is me voor.. Die is idd niet aangesloten. Ik zie ook nameijk geen aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 18:35 ]

• MasterMike
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:33:
[...]

[afbeelding]
de rechter aansluiting

Gezocht op P4 kabel, zo zal hij dan waarschijnlijk ook heten :P
Ja die bedoel ik de rechter kant die zit als het goed is bij je voeding. Heb je die wel aangesloten..? O-)
Check hier eens kijk eens goed bovenin
O-)
http://prohardver.hu/html/lap/nf3_shootout2/msi/mobo.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MasterMike op 08-04-2006 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, en ik heb de aansluiting ook gevonden! dat is waarschijnlijk de oplossing. even die tie-rap om de voedingkabel losknippen en het proberen.. Bedankt!

• MasterMike
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:37:
Nee, en ik heb de aansluiting ook gevonden! dat is waarschijnlijk de oplossing. even die tie-rap om de voedingkabel losknippen en het proberen.. Bedankt!
Nou weet het wel 99% zeker dat dit de oplossing zal zijn.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Zo, kabeltje aangesloten. Voeding aan, stroom aan, hoor ik ineens een zacht pfff.. en gaat de hele pc niet mer aan. Voeding te zwak neem ik aan?

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 16:17
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:13:
Zo, kabeltje aangesloten. Voeding aan, stroom aan, hoor ik ineens een zacht pfff.. en gaat de hele pc niet mer aan. Voeding te zwak neem ik aan?
Dat je voeding te zwak is lijkt me niet de oorzaak, misschien dat ie brak is? Je systeem bevat geen onderdelen die gigantisch veel stroom gebruiken. Sinds mijn avonturen met qtec blijf ik wel bij a-merk voedingen :X
Heb je er geen andere voeding die je ff kunt proberen? Anders koop je straks een dure voeding voor niets...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen nog een andere no-name voeding.. en dat moet de oorzaak zijn want de rest is in orde. En als de voeding zelf niet meer aangaat lijkt het me duidelijk ;)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
offtopic:
Kerel ik zie je topics de hele dag al... wanneer besef je dat je kennis niet genoeg is om zelf een PC in elkaar te zetten en laat je het eens doen? Vraag gewoon iemand die er verstand van heeft om er eens naar te kijken want je blijft wel bezig zo hé :S Niet om je af te zeiken, maar dat lijkt mij wel de beste optie als ik he zo allemaal lees

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
eehmz Niekepox,

Volgens mij heb je zopas een hele domme actie gedaan. Je zegt namelijk dat er naast je 20 pins ATX aansluiting nog een 4 pins draadje bungelde. Dit zat vast met een tie-wrap. Deze heb je toen in de +12V aansluiting van je mobo gevrot. Vervolgens zei je voeding: PFFFFFT..... Weet je zeker dat je niet pin 21-24 van de 24pins ATX voeding in je +12V aansluiting hebt gevrot?

De +12V aansluitingen van voedingen zijn meestal RUIM lang genoeg om het hele mobo over te kunnen. FSP voedingen hebben de laatste tijd altijd 24pins ATX aansluitingen, waarbij de laatste 4 pins afneembaar zijn.

Ik denk dus dat je nu je mobo en je voeding hebt gesloopt. Zeker omdat een 300Watt FSP voeding makkelijk dat systeempje kan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Dit meen je niet.. Is alleen het mobo kapot? is de proc, prockoeling, videokaart, geheugen enzo nog wel in tact? Godverdomme!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:40:
Dit meen je niet.. Is alleen het mobo kapot? is de proc, prockoeling, videokaart, geheugen enzo nog wel in tact? Godverdomme!
Als je idd op die manier de voeding hebt aangesloten bestaat er een grote kans dat je hem gesloopt hebt.
de rest van de onderdelen doen het waarschijnlijk nog wel (meestal lijkt het wel geweoon te werken).

Zoek eens of je niet nog een losse connector hebt waar 2 gele en 2 zwarte draden naar toe gaan. Als je idd zo eentje nog hebt dan is de kans groot dat je dus een verkeerde aangesloten hebt. Lullig, maar dat zou betekenen dat je een nieuw mobo kan kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Godverdomme!
:/

Dit topic gaat iig dicht. Adem diep in, tel tot 10 en neem de handleiding van je moederbord door. En eventueel de PMG FAQ om jezelf de belangrijkste basiskennis rijk te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.