[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.940 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:52:
De 215TW heeft een iets grotere kijkhoek, een hoger contrast(vooral minder bleeding), en een iets betere kleurweerggave, maar de VX2025WM is weer sneller.
Welke van de twee beter is hangt dus af van de verhouding snelheid-beeldkwaliteit die je wilt.
Uit je rijtje belangrijke dingen begrijp ik dat je niet echt flitsend snelle spellen speelt, dus ik denk dat jij het beste voor de 215TW kan gaan.
Nog 2 posts, en dan is het tijd voor deel 6...
Aan de andere kant kun je in de hierboven genoemde test lezen dat de Viewsonig 5 sterren krijgt, dat is ook wel weer een goeie indicatie.

Weet iemand of ze die ook bij de Mediamarkt verkopen? Dan kan ik ook mijn Acer daar voor inruilen. :P

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:48
De VX 2025 is inderdaad geen slechte monitort, maar de 215TW ook niet...
Over het algemeen hebben de S-PVA panelen een hoger contrast(en minder bleeding) dan P-MVA panelen, en volgens deze site is de kijkhoek ook groter en de kleurweergave beter, maar is de VX2025 sneller.
In deze userreview(paar posts lager kijken) worden al die punten bevestigt, dus als je beeldkwaliteit iets belangrijker vindt dan snelheid(dus als je vooral rustige games speelt) dan kan je het beste voor een 215TW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Zie ook de review die ik had gepost van de 215TW ook de VX 2025 wordt vergeleken met de Samsung: http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

De Samsung is op snelheid na beter op alle fronten dan de Viewsonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:12:
Over het algemeen hebben de S-PVA panelen een hoger contrast(en minder bleeding) dan P-MVA panelen, en volgens deze site is de kijkhoek ook groter en de kleurweergave beter, maar is de VX2025 sneller.
In deze userreview(paar posts lager kijken) worden al die punten bevestigt, dus als je beeldkwaliteit iets belangrijker vindt dan snelheid(dus als je vooral rustige games speelt) dan kan je het beste voor een 215TW gaan.
Enig idee of de Samsung te koop is bij de Mediamarkt?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat dacht je van Mediamarkt zelf even opbellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:48
n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:21:
Zie ook de review die ik had gepost van de 215TW ook de VX 2025 wordt vergeleken met de Samsung: http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Die twee links zijn dus dezelfde...

We zitten trouwens over de 500 posts heen, weet iemand waar J0YR1D3R uithangt?

[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 27-05-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik vroeg me ook af eerder af hoe duur de 215TW bij de Mediamarkt is.

Daarnaast vroeg ik me af of 3D shooters nou echt zo slecht worden weergegeven op de 215TW? Ik speel niet veel, ben meer aan het ontwerpen, maar wil natuurlijk wel af en toe knallen....en hoe zien films er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Waarom de 215TW boven de VieuwSonic daar zij beide P-MVA panelen hebben? Omdat de 215TW trager is (In de specs beide 8ms), iets wat in vorige revies eigenlijk ook naar boven kwam?
Ja, eindelijk een rechtstreekse vergelijking tussen de VieuwSonic VX 2025 en de Samsung Syncmaster 215TW (zie link post bij n-i-x hierboven.)
I really didn't know what backlight bleed was until I saw the VX2025wm...

Color / Contrast: Saturation, black depth and contrast is soooo much better on the 215tw. Did I miss a setting on the 2025? I only had it a few days so maybe I missed something - but I thought saturation and contrast wouldn't be that much different. On paper 1:800 and 1:1000 doesn't seem so far off. However, the images on the 215tw popped, while they just laid there on the 2025. It would be like comparing the burger in the menu with the one you actually get. As I said before, the images on my CRT always looked flat when compared to what printed on my high quality paper - the 215tw seemed much more in line with my printer. The 2025 would be like going back to my CRT.
Dit is dan toch een heel duidelijk verschil de 215T heeft dan echt een beter beeld volgens deze dude!

Nog even het paneel van de 215T opgezocht 21"WS Samsung S-PVA (LTM210M2)
There have been improvements to the MVA (Multidomain VA) and PVA (Patterned VA) technologies, which has given birth to the Premium-MVA (P-MVA) and Super-PVA (S-PVA) technologies.
Kan nuttig zijn als ook andere fabrikanten met versies van dit paneel uitkomen (of al uitgekomen zijn).

Mijn voorlopige conclusie met de nadruk op beeldkwaliteit:
Prijstopper P-MVA:
€ 364,- Belinea 102030W (versie 11 20 07) (P-MVA 8ms Alleen D-sub)
P-MVA en S-PVA:
€ 461,- ViewSonic VX2025WM (P-MVA 8ms g>g)
€ 549,- Samsung SyncMaster 215TW (S-PVA 8ms g>g)
Afvaller AS-IPS:
€ 553,- NEC MultiSync LCD20WGX2 (AS-IPS 6ms g>g)
Waarom:
- Prijsverschil met 215TW nihil en prijsgat met de viewSonic met € 91,- veelste groot.
- 215TW heeft geen blingbling en goede kleuren.
- Nadruk op beeldkwaliteit niet op Gamekwaliteit.
Opmerkelijk: Prijsjumps steeds met zo'n € 100,-

Hiermee bevestig ik toch de stelling dat PVA,MVA net ietsje beter scoort op beeldkwaliteit over de gehele linie dan S-IPS maar tevens ook wat trager.
Echter In theorie klopt deze stelling niet!:
http://www.behardware.com...0-lcd-20-5-6-8-16-ms.html

Wat maakt dan het verschil callibratie?
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/16/IMG0016632.gifAfbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/16/IMG0016633.gif

[ Voor 162% gewijzigd door Youri Carma op 27-05-2006 21:30 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn 17" 25ms scherm geen problemen met het feit dat hij traag is, de kleurenkwaliteit is goed en dat is vvoor mij belangrijker. Ik speel ook veel FPS toch geen last van ghosting.
(Zoiets zal veranderen zodra je in aanraking komt met zeer snelle schermen.)
Mijn volgende scherm word dan ook de Samsung Syncmaster 215TW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik was de persoon die de link plaatste van de vergelijking tussen de 215TW en de Viewsonic niet n-i-x

Zie ook: [rml]n00bs in "[ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."[/rml]

(3 dagen voor n-i-x)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.