NSLU2 als zuinige server met Unslung

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Die 10 Watt is er voor USB apparaten, zo had ik er eerst een 2.5 inch usb schijf aan hangen, bij elkaar maar iets van 6 a 7 Watt voor een simpele NAS. (die je met OpenWRT of Unslung dus ontzettend uit kan breiden met FTP en torrents enzo, ideaal)

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 25-01-2009 00:05 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Ik heb hier de NSLU 2 geinstalled met Openslug 3.10 (jaja is oud). Hij crasht alleen regel matig en daarom wil ik een log file createn. Weet iemand hoe dit moet, want in de syslog.conf is de log file gewoon aangegeven als /var/log/messages maar dat bestand bestaat niet

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Ouwe onbetrouwbare meuk :P
Misschien is het iets met het filesystem, dat het een ramdisk is en na een crash dus weg is ofzo? Ik weet dat ik met Unslung nog wel eens tegen rare dingen aan liep.

Anyway, ik weet niet wat je allemaal wil, maar OpenWRT of Unslung werkt prima. Met OpenWRT kan je zelfs nog redelijk wat doen op de standaard 8 MB flash, ik heb gewoon samba en ftp (ook in combi met ssh) op de internal flash draaien, dus geen usb stick. Unslung is makkelijk omdat ie al goed uitrold op de USB stick en zonder verder te configureren gewoon packages kan gaan installeren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Ok, bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321842

hoi
ben hier nieuw en heb vorige week ook een nslu aan geschaft
de bedoeling is om er een 1 wire server van te maken om temperatuur uit te lezen op de pc
nu dit weekend ben ik ermee aan de slag gegaan en alles was gelukt tot ik een nieuwe snesor moest in pluggen daar is iets verkeerd gelopen

heb toen beslist om alles upgrades ik er had op gezet te verwijderen via ipkg remove ,openssh,temploggerd,rrdtool enz
nu das gelukt toen ik dus vanaf het unslung terug wou beginnen lukte de instal niet meer van die pakketten
dus de originele firmware er terug opgezet de 2.3r enz en gekeken alles gelukt toen ik terug de 6.enz erop gezet heb geen probleem maar toen moest ik terug unslung doen daar de nslu moet op starten vanaf de disk1 en daar loopt het fout als ik de stappen volg

1 nslu uitschakelen disk aankoppelen en starten
dan naar nslu gaan telnet klikken en via start uitvoeren naar nslu gaan tijdens telnet open staat terug naar nslu admin met users en pass admin daar advanced disk en formatdisk1 na 10 sec zegt hij formatted (ext3) dus de schijf is klaar maar als je naar de log gaat van de disk zegt hij formad mislukt dus kan ik de nslu niet doen opstarten vanaf de disk

heb da een 2de mogelijkheid geprobeerd nslu afzetten
disk af koppelen en aan zetten dan naar tenet sessie openen en via uitvoeren naar nslu dan disk aankoppelen en kijken op de nslu pagina onder usbdisk1 of ze herkend word
inderdaad word herkend maar in oplaats van er staat hdd_1_ for everywone staat nu
1 admin1
2 disk1

als je op admin klikt wat er normaal niet zou mogen staan staan alle bestanden nog in de derectory van de nslu dus het vaste geheugen die de nslu heeft en denk nu net dat daar men probleem zit dat ik niet verder kan

is er een mogelijkheid om de bestanden te verwijderen of zoals onder windows dat het interne geheugen word geformateerd anders heeft het geen zijn om verder te doen wand als je via ipkg een pakket instaleerd zegt hij dat het pakket al aanwezig is omdat de mappen aan gemaakt zijn in de admin derectory wie kan me helpen

mvg pedro die al 2 dagen aan het sukkelen is en een vrouwtje heeft die al wat boos kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Ik heb een vraagje. Ik gebruik de orginele ftp software voor nslu2 die ik overigens wel unslung heb gemaakt. Ik heb bij bepaalde gebruikers ingestelt dat ze alleen read bevoegdheid hebben. Echter als ik dat dan test op mijn werk kan ik onder dat account gewoon ook dingen verwijderen van de server. Maar dit zou niet moeten kunnen!

Weet iemand zo hoe dat kan? Of moet ik overstappen op een ander server programma in plaats van de standaard linksys mogelijkheid?
Pagina: 1 2 3 Laatste