ard-e schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:26:
nslu2 en unslung..
ik lees er veel over maar ...
waar kan ik in normaal nederlands, duidelijk uitgelegd een handleidingen verkrijgen hoe ik de nslu2 voorzie van de nieuwste unslung?
...
Ok het is al een tijdje geleden maar toch:
NSLU2 Unslung firmware flashen
Vereisten:
Download de nieuwste Unslung Firmware:
hxxp://www.slug-firmware.net/u-dls.php (Unslung-6.10-beta-firmware.zip)
Download SerComm Utility:
hxxp://www.everbesthk.com/8-download/sercomm/firmware/NU54/Upgrade_207_XP.zip voor het flashen van de firmware
Weten hoe de NSLU2 in update mode te zetten:
1. Zet de NSLU2 uit.
2. Druk met een hele smalle/kleine schroevendraaier of uitgebogen paperclip de reset knop in (aan de achterkant van de NSLU2), blijf deze ingedrukt houden.
3. Zet de NSLU2 aan.
4. Let op de Ready/Status led. Deze veranderd van geel naar oranje, op dat moment laat je de reset knop los.
5. Heb je dit goed gedaan dan zal de Ready/Status led afwisselend oranje en groen knipperen.
We gaan beginnen:
1. Unzip de Unslung bestanden.
2. Installeer de Sercomm Utility.
3. Zet de NSLU2 in update mode.
4. Run Sercomm en selecteer je netwerkadapter, vervolgens klik op menu Browse > Browse Targets. De NSLU2 wordt gevonden en het MAC adres wordt getoond (check of dit klopt).
5. Selecteer de NSLU2, vervolgens de Files button en selecteer de Unslung firmware die je geunzipped hebt.
6. Klik op Upgrade en wacht tot je de melding krijgt dat dit klaar is (kan even duren dus geduld aub). Waarschuwing: eerder afsluiten van het programma kan leiden tot onherstelbare schade aan je NSLU2!!
7. Wanneer de upgrade klaar is zal de NSLU2 rebooten.
8. Browse naar de NSLU2 en linksboven staat nu het logo van Unslung.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 198824 op 24-05-2008 21:39
]