Gecodeerd JPEG bestand decoderen

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 23:24
Mijn vader heeft een software pakketje gekocht waar een planten encyclopedie op staat. Nu staan daar duizenden fotos op van allerlei planten die hij graag wilt gebruiken om te printen of in documenten.

Het probleem is de jpeg bestanden zijn zodanig gecodeerd dat je er zo niets aan hebt. Dus als ik ze direct van de cd af open zie ik weinig zinvols. Echter als je het programma start zien alle fotos er prima uit.

Nu heb ik contact gezocht met het bedrijf dat deze software uitgeeft, en die geven aan dat de foto gebruikt mogen worden voor dergelijke zaken maar dan moet je maar gewoon een screenshot maken vanuit het programma.

Is er een manier om deze fotos te decoderen naar normale jpeg bestanden? ik heb de software immers aangeschaft en toestemming de foto's te gebruiken, maar om nou 3000 keer een screenshot te gaan maken en het plaatje eruit te knippen :9

Voorbeeldje
Afbeeldingslocatie: http://home.enveekaa.net/got/voorbeeld.jpg

Wellicht is dit niet het juiste subforum, maar dit leek mij de geschikte plek

[ Voor 7% gewijzigd door enveekaa op 07-04-2006 20:28 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Uit Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden :
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Wij kunnen niet ruiken of jij daadwerkelijk toestemming hebt en daarom gaan we geen beveiliging kraken.

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 07-04-2006 20:30 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ook omdat mensen zonder toestemming ook gebruik kunnen maken van tips genoemd in dit topic :) .

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 07-04-2006 20:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 23:24
Nee dat is waar.. mocht dit daadwerkelijk de regels breken dan mijn excuses, en dicht dan maar!

[ Voor 3% gewijzigd door enveekaa op 07-04-2006 20:34 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Acid_Burn

uhuh

Je hebt gebruikersrecht gekocht voor het programma. Daarmee ook het recht om via het programma de afbeeldingen te bekijken. Je hebt dus niet het recht gekocht om deze afbeeldingen direct te gebruiken. Was dit wel zo, dan waren de afbeeldingen niet gecodeerd.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05-2025

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

helaas, hoe veel toestemming je ook hebt, ik kan dit niet toelaten. Dergelijke informatie kan via deze weg ook gebruikt worden door mensen die geen toestemming hebben.

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.