(DVD/HDD RECORDER) nieuwe Panasonic DMR-EH55/65

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 24.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:07
Bedankt voor je reactie.

Heb je misschien, of iemand anders, ook nog een oplossing voor de eerste vraag?

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit is normaal, hij haalt 3x per dag de epg op ook al heb je hem alleen op s'nachts staan.
Als hij overdag de epg ophaalt kun je hem gewoon onderbreken als je wilt opnemen of wat dan ook.

Verwijderd

bruce the boss schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:07:
Ik heb de Panasonic DMR-EH55 ook. Dit in combinatie met de UPC-mediabox

Ik heb een tweetal vragen:
Ik heb de recorder zo ingesteld dat hij alleen 's-nachts de guide+ zou mogen updaten maar ik zie overdag ook GUIDE op de display staan. Zijn er meer mensen die dit hebben.
Als ik het allemaal goed begrijp kan ik maar 1 zender te gelijk opnemen VIA de mediabox. De zender die ik opneem moet dus ook aanstaan op e mediabox en als ik begin te zappen dat neemt hij dit mee op. Klopt dit en is hier iets op te verzinnen?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden
1) Ja heb ik ook, soms wel 3 maal per dag heb ik het idee :(

2) Ik heb ook UPC digitTV, maar niet de mediabox aangesloten op de panasonic harddiskrecorder. Ik neem gewoon de analoge kanalen op. Voorheen had ik de mediabox wel aangesloten op een standaard videorecorder. Nadeel vondt ik dat 1) de mediabox moest aanstaan en 2) dan ook nog op het kanaal wat ik wilde opnemen.

Vraagje: Hoe heb jij de mediabox aangesloten op de panasonic en hoe heb je die dan ingesteld (welk kabeltje waarin / waaruit en hoe de panasonic ingesteld)? (ff nieuwsgierig) O-)

• bruce the boss
Procedure:

* MediaBox via SCART aansluiten op DVDR (in mijn geval MediaBox 'to video' naar DVDR Ext-2).
* MediaBox via SCART aansluiten op TV (in mijn geval MediaBox 'to TV' naar TV Ext-1; kies bij voorkeur een aansluiting met RGB mogelijkheden).
* DVDR via SCART aansluiten op TV (in mijn geval DVDR Ext-1 naar TV Ext-2; kies bij voorkeur een aansluiting met RGB mogelijkheden).
* In DVDR instellen dat UPC MediaBox is aangesloten op Ext-2.
* DVDR Guide+ een aantal uren de kans geven om zenderoverzicht bij te werken (DVDR in standby volstaat).
* In DVDR Guide+ zenderoverzicht bij DTV kanalen aangeven dat bron Ext-2 is en wat programmanummer is.

Vervolgens zul je in de DVDR Guide+ EPG alle ingestelde DTV programma's terugvinden en kun je middels de timer opnames inplannen.

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Rio schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:43:
Right. Intussen is mijn relatie stukgegaan en daarmee ook de zin om dat ding te laten brengen. Heb hem dus gecancelled.
Staar je maar niet blind op de prijs bij progress, de levering is bagger. Ik spreek uit eigen ervaring. Enige tijd geleden en receiver besteld, na 3 maanden nog niets ontvangen en progress houdt zich niet aan haar afspraken. Uiteindelijk ook de order geannuleerd

• Timrek
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

wezep schreef op woensdag 19 april 2006 @ 07:01:
Ik heb ergens gelezen dat deze Pana (net als de Pioneer's) ook een soort jukebox functie kent voor het opslaan van mp3's.
Weet iemand zo of dit klopt?
Handig linkje, de manual van de Belgische site:
http://support.panasonic....corder/IM_DMR-EH55_NL.pdf
Weet er iemand welke dvd/hd recorders dit wel kunnen? Ik zit te twijfelen tussen een xbox mediacenter, een pc met MCE of een HD recorder.

Het gaat mij eigenlijk alleen om een makkelijke bediening en mijn hele mp3 voorraad op hd, af te luisteren via mijn geluidsinstallatie.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:25
Bij mijn weten is alleen de Pioneer in staat om muziek op te slaan en af te spelen vanaf he HD.
Alternatief is een mooie Mac Mini neerzetten.. ;)

Verwijderd

Deze recorder komt erg goed uit de test van de consumentengids juli/aug
Ik heb een aantal specifieke vragen:
1. Programmeren via Guide Plus: met handmatige invoer stel je( ik) de eindtijd 5-10 minuten langer in om bij uitloop afkapping te voorkomen.
Hoe werkt dit met Guide Plus?
2. Na opname: hoe geeft de recorder de opgenomen bestanden weer? Is dit de naam die hij pakt uit de Guide Plus info , en/of ook datum, tijd?
3.Kan de recorder de ene file afspelen en de andere opnemen op HardDisk tegelijkertijd?
4. Ik heb een tv in de slaapkamer, nu gebruik ik de Kabel(RF OUT) uitgang van de videorecorder die het uitgangssignaal ook meestuurt . maar kan dit wel bij een/deze DVd recorder?Zoniet is er een oplossing.

Erg bedankt door de reacties

Verwijderd

Heb de recorder aangeschaft en kan mijn eigen vragen beantwoorden. ;)
Voor degene die het intressant vind dan he..
1. Je kunt na aanklikken programma nog wijzigingen in tijden aanbrengen
2. Naam/Datum/tijd thumbnail
3. ja(!) super functie!
4. Nee dat kan niet. Heb nu de scart uitgang in de ingang van de videorecorder aangesloten en dan werkt het wel, de RF coax uitgang van de video stuurt het hele signaal nu door.

Ik heb de speler nu een paar dagen en bevalt prima, logische bediening en alles lijkt degelijk te werken.
één kriktiek puntje mbt Guide Plus:, dit werkt minder prettig dat ik verwacht had, de bediening werkt vreemd genoeg trager dan de andere functies op het apparaat.Dit is vrij irritant. Het duurt simpelweg 1 sec extra voordat je klik actie uitgevoerd wordt, die betkent in de praktijk dat je vaak net de verkeerde dag, programma of datum te pakken hebt. Jammer tevens dat je niet standaard in guide Plus in kan stellen dat elke eindtijd bv 10 minuten langer moet,. want laten we eerlijk zijn, dat wil toch iedereen. Je moet dit nu elke keer handmatig doen, waarmee toch het gemak van Guide plus teniet gedaan wordt.

Ik heb toch nog een aantal vragen:
1. Hoe kan ik tijdens afspelen vanaf HDD de resterende tijd laten weergeven? Via 'status'zie je alleen oplopende tijd, nogmaals klikken heeft geen invloed.

2. Handmatig opnemen, door daarna wederom en REC te drukken zou je een eindtijd in moeten kunnen stellen( met een inetrval van halve uren), zie pag 26 gebruiksaanwijzing, linksonder. Dit werkt niet bij mij(?) Als ik klik op REC begintde opname te lopen nogmaals klikken op REC heeft geen enkel effect, er verschijnt geen info in display of op beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 11:53 ]

Verwijderd

Ben er al uit.

1. niet mogelijk
2. Je moet op REC op het apparaat drukken ipv op de ab

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 12:06 ]

Verwijderd

Andere vraag over Guide Plus:
Deze week klopt de informatie van ned2 niet. Hij geeft hier dezelfde info als ned1 weer(!?)

Kortom: het overzicht van alle dagen , tm as vrijdag is op ned 1 en 2 gelijk
Als ik in de papieren gids kijk, zie ik dat hij het overzicht van ned1 weergeeft op beide.

Hoe kan dit en wat eraan te doen?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hallo,

Heeft er iemand, met de EH-65 die zijn Recorder met een HDMI/DVI kabel heeft gekoppeld aan zijn tv, wat te zeggen over de "HD-UP Conversie" , want dat is eigenlijk het enige waarom er een HDMI-Aansluiting op zit. Je kan bijvoorbeeld nog geen HD-DVD's of Blu-Ray's afspelen, dus is het enige wat je kan afspelen een DVD met hogere "Resolutie". Wat vinden jullie ervan?

Gr

Gulfstream G650

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de mensen die de Panasonic dvd recorder regio vrij willen maken hier een link.

http://www.dcevolution.ne...task=view&id=32&Itemid=54

Ik heb de methode met een laptop gedaan op mijn dmr-eh65 werkt perfect, hij is nu regio vrij.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 16:09 ]

Verwijderd

Ik heb de EH55
De 'Guide PLus 'info staat ingesteld op 'nacht download', echter gebeurt het meerdere malen per dag, ook in de ochtend. Ik lees op meerdere fora dit probleem,echter geen oplossing. Hier wel?

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 22:32
Ik zoek een harddisk recorder om mijn oude videoopnames te digitaliseren. Ik stop de bandjes van de camera daarbij in een VHS tape.

Nu wil ik deze bandjes dus op DVD branden. Zou deze speler hiervoor geschikt zijn?

Dus VHS -> HD -> DVD
of:
VHS -> DVD

Is het ook mogelijk om videobestanden vanaf de HD op een laptop te zetten dmv. USB ofzo?

Werkt dit apparaat nu goed met UPC Digital?

Bvd :)

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 22:32
Leolinedance schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:41:
Ik zoek een harddisk recorder om mijn oude videoopnames te digitaliseren. Ik stop de bandjes van de camera daarbij in een VHS tape.

Nu wil ik deze bandjes dus op DVD branden. Zou deze speler hiervoor geschikt zijn?

Dus VHS -> HD -> DVD
of:
VHS -> DVD

Is het ook mogelijk om videobestanden vanaf de HD op een laptop te zetten dmv. USB ofzo?

Werkt dit apparaat nu goed met UPC Digital?

Bvd :)
Iemand misschien?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja hoor, zolang het geen voorbespeelde banden zijn gaat dat met elke recorder, met of zonder harddisk.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32

Maximus

There is no substitute

Ik heb vandaag een Panasonic DMR-EH55 geinstalleerd bij een kennis. De dvd recorder doet het verder prima echter er is een klein probleem met het GuidePlus gebeuren

De zender voor het programmaboekje is Eurosport welke ook wordt geselecteerd bij het ophalen van de benodigde informatie. Echter als ik alles laat uitlopen (2 uur lang is hij bezig het op te halen) dan staat er aan het einde bij elke zender "geen informatie".

Wanneer ik dan in de handleiding kijk bij de melding "geen informatie" staat dat ik het dan handmatig zou moeten doen. Als ik dit doe dan komen er ook geen programma's te staan in Guide Plus.

Weet een van jullie mogelijk wat hier gaande is?

PhD i.o.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volgens mij moet je elke GUide+-Apparaat de eerste keer 24 Uur aan laten staan, zodat ie Guide + vand e komende 7 dagen kan ophalen. Dat moet alleen de eerste keer, want daarne durt het 2 uur.

Gr

Gulfstream G650

• Firewrx
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 21:41
ik bezit ook een Panasonic DMR-EH55 en volgens mij moet je de recorder net 24 uur laten UIT staan om de initiële Guide+ upload te doen. Indien je hierna geen gegevens krijgt voor de komende dagen moet je eens gaan kijken naar dag+7. Vaak gebeurt het dat indien de initiële upload niet lukt omdat Guide+ geen 24 uur uitgestaan heeft hij wel de opeenvolgende uploads begint te doen; dus dag+7, dag+8, enz.. Vanaf dan moet Guide+ volledig gepopuleerd blijven en is de installatie dus succesvol.

F.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, sorry foutje, uit natuurlijk. Maar wat bedoel je met Dag+7 ?

Gulfstream G650

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

hamsteg

Species 5618

... gecensureerd ...

• Firewrx
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 21:41
salimrmaf schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:56:
Ja, sorry foutje, uit natuurlijk. Maar wat bedoel je met Dag+7 ?
Als het vandaag 3 januari is, bedoel ik met dag+7 10 januari.

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Speelt de EH65 nou wel of niet eigen gebrande (op de PC) DVD+RW af??? Ik lees tegenstrijdige berichten op internet... :?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als het goed is wel, de eerste reeks recorders neit, maar nadat er een tweede serie is uitgebracht, dezelfde als de 1e maar met een firmware-upgrade, is dat probleem opgelost. Er is iemand, nadat ie naa rPanasonic heeft gebeld een CD heeft heeft gekregen, met de FW-Update. Dus als je een neiwue koopt, denk ik dat ie divx zoieso afseelt.

Gulfstream G650

• bruce the boss
Weet iemand of het mogelijk is de tijd in beeld te krijgen, die er nog te gaan is voordat een film is afgelopen die je aan het kijken bent.

Ik zie nu alleen de tijd die je al aan het kijken bent.

Who knows ?

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10

arnova

weet veel, maar niet alles

bruce the boss schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:01:
Weet iemand of het mogelijk is de tijd in beeld te krijgen, die er nog te gaan is voordat een film is afgelopen die je aan het kijken bent.

Ik zie nu alleen de tijd die je al aan het kijken bent.

Who knows ?
Daar was ik ook naar op zoek, maar lijkt erop dat dat simpelweg niet kan. Vind ik overigens best stom van Panasonic, dat ze zo'n simpele feature die op elke huis tuin en keuken DVD-speler van 30 euro wel zit, niet op dit apparaat zit...

• bruce the boss
We zullen ons toch wel vergissen 8)

Al ben ik bang van niet .................

• Mr Magic
  • Laatst online: 14-12 23:54
Ik ben voor m'n ouders op zoek naar een HD-recorder en ben ook op de EH55 uitgekomen.

Nu lees ik in de handleiding dat je 16:9 opnames niet op DVD+R(W) of DVD-R(W) kunt zetten, maar alleen op HDD of DVD-RAM. Tevens worden deze opnames bij het kopieren van HDD naar DVD omgezet naar 4:3 formaat als ik de handleiding goed begrijp.

Ik vraag mij nu af of dit ook geldt voor de analoge PAL-Plus opnames als je bijvoorbeeld een breedbeeld-uitzending van de publieke omroep of de BBC opneemt. Tevens gaan de commerciele zenders vanaf juni ook over op "echt" breedbeeld, dus dan zou dit wel een groot nadeel zijn...

Kan iemand bevestigen of dit inderdaad zo is?

• Mr Magic
  • Laatst online: 14-12 23:54
Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

@salimrmaf: bedankt voor deze nutteloze opmerking :r

[ Voor 42% gewijzigd door Mr Magic op 09-01-2007 21:08 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Euhm. Nee, waarom niet de pioneer 645?

Groter
Duurder
Mooier
Vermalier
etc...

Gulfstream G650

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

master_artech schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:16:
[...]

Daar was ik ook naar op zoek, maar lijkt erop dat dat simpelweg niet kan. Vind ik overigens best stom van Panasonic, dat ze zo'n simpele feature die op elke huis tuin en keuken DVD-speler van 30 euro wel zit, niet op dit apparaat zit...
Het is niet mogelijk om de resterende tijd te geven ... een tekenfilm kost minder ten opzichte van een stevige actie film. Door compressiealgorithmen kan daardoor geen nauwkeurig getal worden gegeven. Een video band is makkelijk, na vier uur met constante snelheid te hebben gelopen is 'ie vol. Je zou kunnen schatten maar waarschijnlijk wordt daar meer over geklaagd als de afwezigheid van een still-left indicatie.

... gecensureerd ...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:09

SeatRider

Hips don't lie

hamsteg schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:23:
[...]

Het is niet mogelijk om de resterende tijd te geven ... een tekenfilm kost minder ten opzichte van een stevige actie film. Door compressiealgorithmen kan daardoor geen nauwkeurig getal worden gegeven. Een video band is makkelijk, na vier uur met constante snelheid te hebben gelopen is 'ie vol. Je zou kunnen schatten maar waarschijnlijk wordt daar meer over geklaagd als de afwezigheid van een still-left indicatie.
Volgens mij werd er gevraagd naar het de restduur van de film. Dus als je een opname van 1u30 hebt, en je ziet in je display 0.23, dat je daar ook -1.07 van kan maken :S. Verder heb ik een Sony (kan niks zeggen over de Panasonic) maar die werkt gewoon met een vast aantal Mb's per minuut. Je kunt dus nauwkeurig zeggen hoeveel Mb je vrij hebt en hoeveel je dus nog kunt opnemen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

SeatRider schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:35:
[...]

Volgens mij werd er gevraagd naar het de restduur van de film. Dus als je een opname van 1u30 hebt, en je ziet in je display 0.23, dat je daar ook -1.07 van kan maken :S. Verder heb ik een Sony (kan niks zeggen over de Panasonic) maar die werkt gewoon met een vast aantal Mb's per minuut. Je kunt dus nauwkeurig zeggen hoeveel Mb je vrij hebt en hoeveel je dus nog kunt opnemen.
Je hebt gelijk, als de recorder opneemt kan hij voor een film de tijdsduur bijhouden en bij afspelen de actuele tijd min totaal tonen. Voor de gehele rest-duur (vrije Gigs) meende ik al een paar keer te hebben gezien dat de Panasonic niet met vaste hoeveelheden werkt per tijdseenheid ... zal er eens naar kijken.

... gecensureerd ...

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:53

Rio

Ik heb al een boek

Ter info: De produktie van zowel de EH55 als de EH65 is gestopt. Over opvolger is nog niets bekend. Zo vertelde een medewerker van RAF mij vandaag.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik vraag mij af wat eigenlijk de standby modus is bij de EH65. Want als ik op de rode knop druk krijg ik geen guid+ info en als ik hem gewoon aan laat staan (waarna er sleep in beeld komt) dan download hij ook niks. Bovendien kan ik geen postcode meer aanpassen, of teleladen van gegevens handmatig kiezen. Waarom dit is en wat ik er aan kan doen staat nergens in de handleiding. Iemand die het weet??

Op welke tijden worden de programmagegevens uitgezonden? Alleen 2:50? en wat zijn de andere tijden.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Heb er nog een weten te bemachtigen. Gisterenavond even snel geinstalleerd, vanmorgen gekeken of guide+ gegevens erin stonden. Was nog niet het geval. Als ik handmatig de referentie van de zenders moet aanpassen, moet ik dan de naam aanhouden zoals deze in de televisiegids staat?

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

RwD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:58:
Ik vraag mij af wat eigenlijk de standby modus is bij de EH65. Want als ik op de rode knop druk krijg ik geen guid+ info en als ik hem gewoon aan laat staan (waarna er sleep in beeld komt) dan download hij ook niks. Bovendien kan ik geen postcode meer aanpassen, of teleladen van gegevens handmatig kiezen. Waarom dit is en wat ik er aan kan doen staat nergens in de handleiding. Iemand die het weet??

Op welke tijden worden de programmagegevens uitgezonden? Alleen 2:50? en wat zijn de andere tijden.
In standby modus worden gewoon gegevens 3x per dag opgehaald. Met halve lichtintensiteit staat dit ook in beeld. Om het postcode te veranderen moet je eerst EUROsport kanaal en referentie verwijderen. Daarna kun je de gegevens weer veranderen en EUROsport weer toevoegen. Let wel op dat je bij bepaalde providers de referentie kanalen zelf moet zetten (bij mij alleen 10 en Veronica). Nederland 1 is NOS1 etc.etc.

@Rio
Volgens mij staan na een nachtje de referenties al in een selectie lijst. "Gewoon" even de juiste vinden. Een paar zenders is misschien even zoeken, AnimalPlanet heeft bij mij lang geduurd ;).

[ Voor 8% gewijzigd door hamsteg op 26-01-2007 11:55 ]

... gecensureerd ...

• funrider
  • Laatst online: 21-11 11:40
recentelijk nog aardig contact gehad met Guide+ (Gemstar/Infomedia) goeie mensen daar in Luxemburg. Daardoor hebben we dan nu ook al aantal maandjes BBC3,4, Hallmark en Adventure1 in de gids staan bijv. Had ze enkele malen gemaild.

heb overigens zelf een Pioneer en was wel even puntje van instellen ivm externe receiver (UPC Digital) en voor de rest kwestie van postcode en eurosport checken. avondje wachten en volgende dag prima.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

hamsteg schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:53:
[...]

In standby modus worden gewoon gegevens 3x per dag opgehaald. Met halve lichtintensiteit staat dit ook in beeld. Om het postcode te veranderen moet je eerst EUROsport kanaal en referentie verwijderen. Daarna kun je de gegevens weer veranderen en EUROsport weer toevoegen. Let wel op dat je bij bepaalde providers de referentie kanalen zelf moet zetten (bij mij alleen 10 en Veronica). Nederland 1 is NOS1 etc.etc.

@Rio
Volgens mij staan na een nachtje de referenties al in een selectie lijst. "Gewoon" even de juiste vinden. Een paar zenders is misschien even zoeken, AnimalPlanet heeft bij mij lang geduurd ;).
Thanks. Zal idd wel te ongeduldig geweest zijn, heb nog niet echt de tijd gehad me te verdiepen. Komt van het weekend wel. Als ik na het weekend nog onduidelijkheden heb laat ik het weten hier!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

De programmagegevens staan er inmiddels keurig in. Super hoor!

edit:
Waar ik net wel achter kwam, is dat programma's van BBC kennelijk niet kunnen worden opgenomen via Guide+. Ik krijg dan een melding 'dit programma kan niet opgenomen worden'. Iemand enig idee hoe dit kan? Lijkt me toch sterk dat de programma's van BBC beveiligd zijn?

edit: is opgelost door het handmatig instellen van BBC.

[ Voor 76% gewijzigd door Rio op 31-01-2007 11:11 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een jaar een Panasonic EH65 en ben er erg blij mee, maar het Guide Plus systeem is een beetje vreemd....Het wordt wel iedere nacht aangevuld, sterker nog, hij vult ook aan 's ochtends en 's middags. Nu wil ik het nachtdownloaden tijdelijk uitzetten, maar krijg de melding : "Deze actie is nu niet mogelijk" Heeft iemand anders ook dit probleem?...

Verwijderd

Overigens, in het edit menu van Guide Plus kan helemaal niets meer, steeds hetzelfde bericht "Deze actie is nu niet mogelijk"..Hopelijk is het snel opgelost.. :/

Verwijderd

oeps, bedoelde het set-up menu.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Volgens mij heb ik ergens gezien dat je dan eerst alle timeropnamen moet uitschakelen, maar weet het ff niet meer zeker.

Verwijderd

Nee dat is het denk ik niet. Zou het zo zijn dat timeropnamen gewoon niet mogelijk zijn op tijden dat GuidePlus wordt ververst? Heeft iemand anders ook het probleem dat je niets in het set-up menu kunt doen?

Verwijderd

Heb net nog even geprobeerd, en zie, het probleem bestaat niet meer, kan weer gewoon in het set-up menu van GuidePlus. Zal wel gebeurd zijn bij de update van vannacht. :)

• yokiamy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05-2021
Rio schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:41:
Ter info: De produktie van zowel de EH55 als de EH65 is gestopt. Over opvolger is nog niets bekend. Zo vertelde een medewerker van RAF mij vandaag.
Is mij inderdaad ook verteld het afgelopen weekend door onze elektronica zaak. Over opvolger nog niets bekend en wordt pas maart-april zei de verkoper.

@pana poedel, dat ding kan je nog geen jaar hebben tenzij je bij Matshushita werkt lijkt me...

Maar al met al een mooi ding, vooral guide plus is boven mijn verwachting!

Verwijderd

Nee, heb 'm eerlijkgezegd ruim een half jaar, ik ben er zo blij mee dat 't veel langer lijkt :)

Verwijderd

Inderdaad een leuke en leerzame site, kan 'm ook aanbevelen..

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Heb net met Panasonic gebeld, omdat ik al ruim 2,5 week zit te wachten op mijn DMR-EH55 die ik via een webwinkel heb besteld. Ook zij bevestigden dat deze modellen niet meer opnieuw worden uitgeleverd, omdat de productie gestopt is en er nieuwe modellen aankomen. Waarschijnlijk maart/april.

Zit niets anders op dan te wachten op de nieuwe modellen of een (gewone) winkel te zoeken die er nog een heeft...

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Verwijderd

Wat heeft het nieuwe model meer te bieden? Meer geheugen misschien, Blue-Ray, HD-DVD?

• sanook
  • Laatst online: 20:34

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:15:
Wat heeft het nieuwe model meer te bieden? Meer geheugen misschien, Blue-Ray, HD-DVD?
Laten ze eerst maar wat praktischer dingen gaan regelen zoals: G-Link, remaining time indicatie van opnames, 'pause live tv', 16:9 formaat behouden bij kopieren van HD naar DVD enz enz, dat zijn dingen waar je mensen toch wel over hoort 'klagen' bij de Panasonic's. En HDMI bij de 65 schijnt ook niet helemaal te zijn wat je er van zou verwachten.
Laat ik het zo zeggen, als ze 2 of 3 van deze dingen in een nieuw model krijgen dan denk ik dat mijn keuze voor een HD recorder vast staat. Anders zou het misschien een Pioneer worden...

Verwijderd

hvangent schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:28:
[...]

Laten ze eerst maar wat praktischer dingen gaan regelen zoals: G-Link, remaining time indicatie van opnames, 'pause live tv', 16:9 formaat behouden bij kopieren van HD naar DVD enz enz, dat zijn dingen waar je mensen toch wel over hoort 'klagen' bij de Panasonic's. En HDMI bij de 65 schijnt ook niet helemaal te zijn wat je er van zou verwachten.
Laat ik het zo zeggen, als ze 2 of 3 van deze dingen in een nieuw model krijgen dan denk ik dat mijn keuze voor een HD recorder vast staat. Anders zou het misschien een Pioneer worden...
Heb ook een Panasonic TV, (een ouderwetse, wel 100 Hz, met een dikke kont:) daarbij kan ik dan "Q-link" gebruiken, Remaining time, ach als ik het perse wil weten kijk ik gewoon bij Eigenschappen hoe lang een opname totaal duurt, in het display staat hoe lang je al kijkt..Pause live tv, weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar volgens mij zit het erop.
De andere dingen heb ik geen ervaring mee.

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 03:00:
[...]

Heb ook een Panasonic TV, (een ouderwetse, wel 100 Hz, met een dikke kont:) daarbij kan ik dan "Q-link" gebruiken, Remaining time, ach als ik het perse wil weten kijk ik gewoon bij Eigenschappen hoe lang een opname totaal duurt, in het display staat hoe lang je al kijkt..Pause live tv, weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar volgens mij zit het erop.
De andere dingen heb ik geen ervaring mee.
Ik had het over G-Link, dat is wat anders dan Q-Link. Q-Link is voor 'onderlinge communicatie' tussen Panasonic apparaten, G-Link is (oa) om ervoor te zorgen dat je digitale decoder aangezet wordt (op het juiste kanaal) als je via de timer opnames maakt.
Pause Live TV is dat je met 1 druk op de knop het programma wat je op dat moment op TV aan het kijken bent kunt opnemen zodat je het later verder kunt kijken.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat BluRay en HD-DVD nog veel te ver weg zijn voor ons als gewone consument.

• yokiamy
  • Laatst online: 12-05-2021
Pause Live TV is dat je met 1 druk op de knop het programma wat je op dat moment op TV aan het kijken bent kunt opnemen zodat je het later verder kunt kijken.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat BluRay en HD-DVD nog veel te ver weg zijn voor ons als gewone consument.
Er zit toch een knop op de ab en op het apparaat waarop staat record? ok, misschien moet je nog een ander knopje indrukken, das toch niet zo'n probleem?

Ik kan me nog herinneren dat wij 17 jaar geleden nog moesten opstaan om de tv op een andere zender te zetten, tegenwoordig zeurt men over zoiets....
8)7

Verwijderd

Ik vind dat geen zeuren, het is gemakkelijk als het erop zit (en ja, op de ab rechtsonder zit een knopje "direct tv rec", daarmee wordt opgenomen waar je op dat moment naar kijkt.
Vroeger had je alleen Nederland 1 en 2 in zwart-wit, dat waren nog 'ns tijden :)

Verwijderd

Waarom zou ik opnemen waar ik al naar kijk? hoor ik U vragen..
Enige voorbeelden: de telefoon gaat, er wordt aan de deur gebeld, er is onverwacht bezoek, de melk kookt over, een kind kan niet slapen, U gooit een glas wijn om, de centrale verwarming doet het plots niet, U hoort iets in de tuin, U krijgt plotseling diarhee... Enfin, dat laatste wens ik U niet toe, maar U begrijpt het..

Verwijderd

Vraagje: ik heb wel eens het gerucht gehoord dat er bij het begin en eind van een reclame-blok een signaal wordt meegezonden. Is dit waar? Ik vind reclame eigenlijk wel vervelend, en ben benieuwd of er recorders zijn die iets met dit signaal doen, door bij opname reclame-blokken over te slaan.
Je kunt natuurlijk achteraf die blokken eruit knippen, heel mooi, maar is een beetje omslachtig...
Weet iemand of er recorders zijn die reclame "overslaan", of wordt deze techniek (zo die bestaat) bewust niet gebruikt t.b.v de reclame-inkomsten?

• muddie
  • Laatst online: 17-12-2022
Opvolger is DMR EH575 (GS of GK). Te vinden op de Duitse site (panasonic.de)
Verkrijgbaar eind maart. Adviesprijs: 479

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

muddie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:34:
Opvolger is DMR EH575 (GS of GK). Te vinden op de Duitse site (panasonic.de)
Verkrijgbaar eind maart. Adviesprijs: 479
Ik geloof niet dat ik, behalve het uiterlijk, enige verschillen van betekenis kan ontdekken...
Afbeeldingslocatie: http://www.produkte.panasonic.de/doc/D0500/DMR-EH575EGS/PICT/dmr-eh575egs_21.jpg

• sanook

sanook

_/-\o_

Rio schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Ik geloof niet dat ik, behalve het uiterlijk, enige verschillen van betekenis kan ontdekken...
[afbeelding]
Als dat de opvolger zou zijn van de 55/56 dan zie ik dat de 575 wél een HDMI aansluiting heeft, dat heeft de 55/56 niet. En de adviesprijs is 20 euro lager geworden (479 voor de 575 tov 499 voor de 55/56)

Verwijderd

Gelukkig, er is dus hoop voor een ieder die niet meer aan de 65 kan komen :)

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 00:43

JAM

..... G-Link is (oa) om ervoor te zorgen dat je digitale decoder aangezet wordt (op het juiste kanaal) als je via de timer opnames maakt.
Was dat maar waar. Je decoder moet toch echt aanstaan (of je moet een programmeerbare decoder hebben, zoals bijv. de Samsung DCB-9401R). G-link (lees: Guide Plus+/Gemstar) geeft - voor zover ik weet - op dit moment alleen codes door voor het wisselen naar de juiste zender. Of is daar sinds kort verandering in gekomen? ..... :?

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 00:43

JAM

Vraagje: ik heb wel eens het gerucht gehoord dat er bij het begin en eind van een reclame-blok een signaal wordt meegezonden. ....
.....Weet iemand of er recorders zijn die reclame "overslaan", of wordt deze techniek (zo die bestaat) bewust niet gebruikt t.b.v de reclame-inkomsten?
Ik denk dat je je eigen vraag al hebt beantwoord. :*)
Het is natuurlijk technisch goed mogelijk om dergelijke 'flags' met het signaal mee te sturen en (digitale) recorders hierop te laten reageren, maar ik heb inderdaad een donkerbruin vermoeden dat hierover door de reclamemakers goede afspraken zijn gemaakt met de fabrikanten van deze recorders. (jammer, dat wel ;( ) ;)

Verwijderd

bedankt voor je reactie JAM, dat vermoeden heb ik ook, jammer maar helaas Calve pindakaas ;)

Verwijderd

Sterker nog, Phillips schijnt een chipje ontwikkeld te hebben waardoor tijdens reclameblokken je ab het tijdelijk niet meer doet. Je kunt dus tijdens reclame niet meer wegzappen..Benieuwd hoeveel tv's ze daarmee verkopen. :) Lijkt me niet dat ze het in productie nemen..

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-12 07:31
http://www.panasonic.be/s...enu/1250552_l6/index.html

Hierzo, de opvolger van de 55. uit eind maart en aantrekkelijke prijs (450), wel geen SD slot.

• sanook

sanook

_/-\o_

De nieuwe 2007 modellen staan ondertussen op kieskeurig:

De opvolger van de 55 is de 57 geworden, deze heeft nu ook HDMI maar het SD slot is verdwenen, harde schijf blijft ongewijzigd 160 GB. Prijzen op kieskeurig vanaf ca 390,-.

De opvolger van de 65 is de 67 geworden, verschil met de 57 is dat de 67 wel een SD slot heeft en natuurlijk de 250GB harde schijf. Prijzen op kieskeurig vanaf ca 490,-.

Als het goed is zouden de apparaten op korte termijn leverbaar moeten zijn.

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Ik heb van iemand een dvd -r gekregen met een speelfilm en als ik die via mijn laptop afspeel zie ik Nederlandse ondertitels. Op mijn pan 65 krijg geen ondertitels te zien. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn of beter gevraagd wat de oplossing is?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:51
hvangent schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:28:
[...]
En HDMI bij de 65 schijnt ook niet helemaal te zijn wat je er van zou verwachten.
AUB meer info hieromtrent, ik heb ook de EH65, en wil binnenkort een Pana Plasma kopen en dan ga ik uiteraard HDMI gebruiken (met de upscaling etc). Jij zegt dat de HDMI van deze recorder brak is?

• sanook

sanook

_/-\o_

Op kieskeurig.nl staan al een paar reviews van de nieuwe Panasonic DMR-EH57, zijn er hier ook al mensen deze in huis hebben, of weet iemand waar ze al leverbaar zouden zijn (liefst regio Rotterdam) ?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De EH57 en EH67 staan nu ook op nederlandse panasonic site:

http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=643|642|601|4|1

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik vind het maar niks als een merk als Panasonic om een "nieuw" product op de markt te brengen, terwijl het eigenlijk alleen een reviesie is met een firmware upgrade is. Nu ga ik toch echt voor de Pioneer 645; betere DivX, betere USB , betere HDMI en ook nog mooier. En dat maar voor 475 bij pixmania. Ik vindt het jammer voor panasonic... :O Maar hun camera, de GS300 is wel top.

Gulfstream G650

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

salimrmaf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:34:
Ik vind het maar niks als een merk als Panasonic ...
Waarom zit je hier dan te bashen? Panasonic komt in onafhankelijke tests steeds weer als goed tot zeer goed naar boven, ze hebben dus blijkbaar niet zo vaak een firmware update nodig O-)

... gecensureerd ...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik vind Panasonic een hele goede merk, hoor. :>
Alleen vind ik het niks, dat ze een vrijwel identieke dvd-recorder op de markt hebben gezet, een jaar na hun vorige versie.

Ik had verwacht dat ze een concurrerende recorder zouden releasen, zodat ik doe nog zou kunnen vergelijken tussen dus de Panasonic en de Pioneer DVR645H-S. Niet dus..

Voor de rest is Panasonic Toppie!

Gulfstream G650

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:09

SeatRider

Hips don't lie

Devet schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:03:
Ik heb van iemand een dvd -r gekregen met een speelfilm en als ik die via mijn laptop afspeel zie ik Nederlandse ondertitels. Op mijn pan 65 krijg geen ondertitels te zien. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn of beter gevraagd wat de oplossing is?
Ik denk dat de ondertitel in een los bestand staat, en dat de player in je laptop die gewoon inlaadt, en de Panasonic dat niet ondersteunt. Er zijn tooltjes om de subtitel er hard in te zetten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

salimrmaf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:34:
Ik vind het maar niks als een merk als Panasonic om een "nieuw" product op de markt te brengen, terwijl het eigenlijk alleen een reviesie is met een firmware upgrade is. Nu ga ik toch echt voor de Pioneer 645; betere DivX, betere USB , betere HDMI en ook nog mooier. En dat maar voor 475 bij pixmania. Ik vindt het jammer voor panasonic... :O Maar hun camera, de GS300 is wel top.
Waar kan ik een test lezen dat de Pioneer DVR645H-S beter is ?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• sanook

sanook

_/-\o_

salimrmaf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:11:
Ik vind Panasonic een hele goede merk, hoor. :>
Alleen vind ik het niks, dat ze een vrijwel identieke dvd-recorder op de markt hebben gezet, een jaar na hun vorige versie.

Ik had verwacht dat ze een concurrerende recorder zouden releasen, zodat ik doe nog zou kunnen vergelijken tussen dus de Panasonic en de Pioneer DVR645H-S. Niet dus..

Voor de rest is Panasonic Toppie!
Vrijwel identiek ? de eh57 heeft HDMI wat de 55 niet had, dat vind ik dus een behoorlijke wijziging. Maar ik snap wel wat je bedoelt, maar dat doet ieder merk volgens mij, ook Pioneer (540 -> 545 bv).
Dat heet marketing geloof ik.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, klot hetzelfde vond ik van Pioneer, ze hadden eerst de 540, waar er wel een inkeping was gemaakt voor DV-IN en USB, maar die zat er niet.. Ik dacht zo van: "Wie is er zo dom om deze te halen? Ikke niet dus." Die kostte toen 400 Euro bij Mediamarkt.

En zie: Een paar maanden was er de 545H-S, MET DV-In en USB.
Help!!!! schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:48:
[...]

Waar kan ik een test lezen dat de Pioneer DVR645H-S beter is ?
Ik ben het antwoord.

Sinds Augustus ben ik al bezig met de 2 topmerken te vergelijken; DMR-65 vs DVR645H-S.

Za hebben allebei heel erg veel voordelen, de een is niet slecht, ze zijn allebei goed. Maar als je kijkt hoe alles is afgewerkt, zoswel van binnen als buiten dan is de 645 toch beter. In het begin wilde ik niets weten van Pioneer; Te duur, voor de PRO dacht ik etc. , maar toen ik ze gewoon serieus neutraal tegeover elkaar zette, was de 645 de winnaar; deze heeft ook meer functies.

Gulfstream G650

Verwijderd

Ik zit flink te dubben tussen de nieuwe Panasonic DMR-EH575 en de eveneens nieuwe Pioneer DVR-550H-S. Ik heb beide handleidingen eens doorgelezen en lees dat de Panasonic op DVD+R(W) alléén op 4:3 kan opnemen en niet op 16:9. Dat laatste kan alleen op DVD-R(W). Weet iemand waarom dit is? Ik wil graag DVD+R gebruiken omdat ik daar nog een hele spindel van heb. In de handleiding van de Pioneer staat hier niets over vermeld, dus verwacht ik dat de Pio op DVD+R(W) wel in 16:9 opneemt. Hierdoor heb ik nu een lichte voorkeur voor de Pio, maar de Pana is wel een stuk goedkoper (500 tegenover 390 euro).

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De Pioneer is niet voor niets 100 Euro duurder. De Panasonic DMR-56 is wel een verbetering tegenover de 55, maar qua looks is hij niet zo mooi. Ik schijn ergens gelezen te hebben dat de Pioneers wel in breedbeeld opnemen. Dan zal de nieuwste recorder van Pioneer dat dus wel doen.

Gulfstream G650

Verwijderd

Oke. Niets mis met het uiterlijk van de Pana, maar ik vind de Pio ook mooier. Vooral die blauwe verlichting :P Maar goed, belangrijker is de functionaliteit. Misschien is het op 1 of andere manier toch mogelijk om met de DMR-EH575 in breedbeeld op te nemen op DVD+R(W). Vandaar dat ik m’n vraag hier stel. Als het echt niet kan, neem ik de Pio. Of gaat mijn vergelijking mank en moet ik een andere Pana naast de Pio zetten. Maar ik dacht dat de DMR-EH57(5) vergelijkbaar is met de DVR-550. En de DMR-EH67(5) met de DVR-650. Allemaal 2007 modellen. De Pio heeft een extra S-video ingang en G-link. De Pana heeft optisch dig.out, maar dat maakt me niet veel uit. Ik zou trouwens ook wel willen weten wat het verschil is tussen de DMR-EH575 en –EH57. Nieuwere firmware misschien? Ik heb zitten googlen naar reviews van beide. Van de Pio nog niets te vinden, maar van de Pana al wel enkele korte, positieve Duitse reviews:

http://www.hifi-regler.de...panasonic_dmr-eh575eg.php

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, waar heb je info gevonden van de Pioneer 650H-S? Ik ben daarna op zoek, ben tot nu toe maar op een duitse site gekomen. Verder eigenlijk niets. Hoe kan dit? Het is toch wel een van de beste Pioneers van dit moment. Ik prefereer de 650 voor de 550 vooral omdat die een grotere HDD heeft, en omdat die USB-poorten heeft. Staat mooier. >:) Ook heeft de 650 als het goed is een Entertainment Engine. Beter voor de MP3's.

Gulfstream G650

Verwijderd

ik heb een technische vraag..

is de hardeschijf ook te Upgraden? naar meer GB's of zou dit in de software van de recorder zijn vastgelegd

verder is de EH57 helemaal top :D

maar ik kan me voorstellen dat de schijf ooit een xtje vol is na lang opnemen

maarja dan kun je m altijd weer wissen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 21:01 ]

Verwijderd

Wie heeft er al ervaring met het Guide+ systeem in combinatie met Digitale Casema TV?

Het schijnt dat een digitale decoder niet werkt in samenwerking met Guide+.
Hoe kun je dan snel een programma selecteren en opnemen in het menu van de DVD Recorder?

Dank,

Michael Brands

• cdl
  • Laatst online: 05-12 09:56

cdl

Vandaag ben ik oud in het bezit van de Panasonic EH57. Ik zit alleen nog behoorlijk te stoeien met de aansluitingen want ik heb digitale tv (UPC Mediabox). Opnemen gaat echter alleen via analoog, niet digitaal.
Ik heb alles als volgt aangesloten:

coax: WCD ----> UPC Mediabox ----> DVD-HD
scart1: UPC Mediabox(VCD/Video) ----> DVD-HD(AV2)
scart2: DVD-HD(AV1) ----> TV(Ext-2)
scart3: UPC Mediabox(TV) ----> TV(Ext-1)

Op de DVD-HD heb ik in het menu aangegeven dat op de AV2 de Mediabox is aangesloten.
Als ik de coax tussen Mediavox en DVD-HD weglaat dan pakt de DVD-HD de kanalen niet. Met coax doet ie het wel, maar is dus analoog.
Ik zou dus graag digitaal willen opnemen met de DVD-HD. Weet iemand wat wel de juiste aansluitingen zijn?

Dat zeg ik!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 14:21
Klopt het dat er geen vervolg meer is gekomen op deze TS?
Zou best jammer zijn aangezien op dit moment de 57 / 67 op de markt zijn.
En aangezien het meer om het probleem van de recorder gaat heb ik de vraag maar hier gepost ipv [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Ik haal deze topic even naar boven naar aanleiding van de volgende topic
Aspect Ratio bij DVD/HD recorders
Waarin een probleem is met de aspect ratio.

sinds een paar dagen ben ik zelf ook in het bezit van de panasonic DRM-EH67 en deze is aangesloten op de panasonic 37PV70 Plasma scherm.

Op zich een hele mooie combinatie maar toch ook weer met een vreemd probleem wat in die andere topic al aangehaald word.
In de handleiding van de HD/DVD recorder staat dat je bij HDMI instellingen het beste op automatisch kan laten staan. De reden daarvan is dat de HD recorder dan kijkt wat de tv aankan en de 37PV70 kan 1080P input hebben en dit stuurt de HD recorder dan ook vrolijk uit voor alle beeld.
Dit houd in SD tuner beeld / HD recorded en dvd matriaal.
Alles word in 1080P door deze recorder uitgestuurd.

Alleen vraag ik me af of dat nou wel zo goed is aangezien er volgens mij nu meerdere keren gescaled moet worden of heb ik dat fout?

Daarnaast is dus inderdaad het aspect ratio probleem wat alleen aanwezig is als je via de tuner van de HD recorder kijkt of opneemt met de HD recorder.
4.3 uitzendingen gaan allemaal goed en worden netjes beeldvullend opgenomen en weergegeven.
Echter bijvoorbeeld RTL word in breedbeeld met zwarte balk boven en onder weergegeven en ook zo opgenomen. Dat laatste is vreemd omdat als ik kijk via de normale tv er dan niets aan de hand is en bijvoorbeeld RTL4 netjes in breedbeeld word weergegeven.

Als ik de HDMI instellingen van de HD/DVD recorder nou aanpas naar 720P ipv automatisch dan is er niets aan de hand en word alles mooi beeldvullend weergegeven.

Nu mijn vraag aan de ervaren personen hier hoe kan dat?
Dit probleem is alleen aanwezig met SD matriaal wat of weergegeven word via de tuner van de HD/DVD recorder of opgenomen is.

DVD's op 1080P en AV2 (Digitale ontvanger) geven geen problemen.

Zelf wel contact gehad met de home service en kreeg te horen dat het normaal is aangezien het om orginele beeld gaat en RTL etc niet echt in breedbeeld uitzenden.

Wie kan me hier wat meer duidelijkheid over geven?
Is het niet verstandiger om gewoon de HD/DVD recorder gewoon op 720P te zetten aangezien de tv ook uiteindelijk terug scaled naar 720P?

[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 08-08-2007 01:23 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 14:21
Niemand die toevallig wat meer over kan vertellen?

Edit:

Vraag kan komen te vervallen.
Het blijkt dat de sony rdr-hx950 hier ook last van heeft en zal inderdaad gewoon met HDMI te maken hebben.

En aangezien dit probleem zich alleen voordoet bij de tuner gedeelte van de HDD recorder is het niet zo een ramp.

[ Voor 72% gewijzigd door Mabili op 09-08-2007 00:22 ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
Mabili schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:52:
Niemand die toevallig wat meer over kan vertellen?

Edit:

Vraag kan komen te vervallen.
Het blijkt dat de sony rdr-hx950 hier ook last van heeft en zal inderdaad gewoon met HDMI te maken hebben.

En aangezien dit probleem zich alleen voordoet bij de tuner gedeelte van de HDD recorder is het niet zo een ramp.
(hier een bericht van de topicstarter)
misschien dat je dit toch nog even leest,
je recorder ontvangt een analoog signaal, en zal dus de balken mee-opnemen.
mocht je een digitale ontvanger aansluiten, dan worden er geen balken mee uitgezonden, omdat je het volledige breedbeeld signaal dan binnenkrijgt.

je zal dus met je zoom-knop de balken weg moeten werken.

kijk anders hier even: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/wat/beeld.shtml

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Ik ben in het bezit van een Panasonic 26LX70 TV, en wil daar nu een DMR-EH57 of DMR-EH67 hd-recorder op aansluiten.
Ik zit nog met de volgende twee vragen:

1) De poot van de TV is precies even groot als het oppervlakte van de recorders. Het liefst zet ik de tv letterlijk bovenop de recorder (het geheel staat in een kast, ik heb geen andere ruimte), want dan hoef ik geen extra plank te monteren.
De TV weegt 14 kg. Kan zo'n recorder dat hebben?

2) Is de harddisk zelf te vervangen? Het liefst koop ik de EH57 en stop er een 500 GB harddisk in.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

1) De fabrikanten willen natuurlijk niet dat er iets op de recorder word gelegd i.v.m. de warmte, maar het kan.

2) Waarschijnlijk niet, maar je kan het proberen. De Pioneer 940HX heeft een e-SATA aansluiting, waar je een externe HDD aan kan sluiten.
Bij de Pana kan het ook zijn, dat er softwarematig een grens op zit.. :(

Gulfstream G650

• Munters
Wat 1) betreft ben ik eerder bang voor het gewicht.
Die 40 Watt komt echt wel weg, ook als de bovenkant afgesloten is.
En die maten van die televisiepoot zijn echt heel mooi, maar ik kan maar geen info bij Pan. vinden hierover.

Wat 2) betreft, ik begrijp dat ik het kan proberen. Maar dat probeer ik juist te voorkomen, door te informeren of iemand hier al ervaring mee heeft.
Evengoed bedankt voor je reactie salimrmaf.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Verwijderd

Hoi, ik heb al een maand of 15 deze recorder, ben er erg tevreden mee.
De laatste tijd merk ik dat de eerste paar minuten de ventilator wat meer ruisgeluid geeft (niet storend)
Is er misschien een filter ergens dat schoongemaakt moet worden..?

• Munters
Ik heb de DMR-EH67 gekocht, een mooie combinatie met de 26LX70 tv.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: nee, de tv heb ik niet om de recorder geplaatst. Ik vertrouwde het niet en heb een houten steun gemaakt om de recorder te ontlasten.

De verbinding tussen beide apparaten gaat via hdmi.

Ik heb de output van de recorder op 720p ingesteld, en het "uitrekken" van 4:3 beelden uitgezet (4:3 dus als 4:3 doorgeven naar de tv).

Ik heb de tv ingesteld op 4:3 mode. Hierdoor worden (analoge) beelden van de kabel zonder vervorming weergegeven. 4:3 beelden worden met zwarte balken weerszijde weergegeven, en wide-uitzendingen worden herkent en beeldvullend weergegeven.

Helaas werkt dit niet wanneer ik via de recorder kijk. Het maakt niet uit of ik dat rechtstreeks doe, of naar een opname kijk. De tuner van de recorder neemt gewoon het hele beeld op. Dit is eenvoudig te zien door de aspect op "juist" te zetten.
Helaas werkt de herkenning van het beeldformaat niet wanneer ik via de hdmi kabel kijk. Blijkbaar krijgt de tv digitaal door wat het echte beeldformaat is, en schakelt deze niet slim om naar een of andere zoommode wanneer deze balken links/rechts, onder/boven of rondom herkent.

Het resultaat is dat ik nu steeds zelf de aspect ratio moet kiezen. Bij de ene zender op Zoom1, bij de andere op Zoom2, Bij het bedienen van de Guide op Auto of Juist en een film van DVD krijg ik al helemaal niet zonder vervorming met maximale breedte in beeld.
(En dan koop je twee apparaten van hetzelfde merk, sluit het zo lekker op elkaar aan!)
Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Ander probleem: de Guide opname werkt erg makkelijk, maar werkt met vaste tijden. Wanneer een opname even eerder begint of later afgelopen is, mis ik een stukje.
Wanneer ik de pdc programmering gebruik, gaat het wel goed (bij de publieke zenders).
Kan het Guide systeem zo ingesteld worden dat deze de pdc signalen ook gebruikt?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Guide+: Je moet telkens manueel de tijd aanpassen... :/

Gulfstream G650

• Munters
Is er ook een makkelijke manier om de subs in te stellen bij het afspelen van een DVD?
Er zit linksonder op de afstandbediening wel een knopje Audio, om het audio spoor snel te selecteren, maar geen knopje voor de subs selectie.
Ik krijg het alleen voor elkaar via het menu, maar dat is geen optie voor de kinderen, dat moet toch makkelijker kunnen?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Yay! Pioneer heeft weer een opvolger gemaakt voor de 550....

Pioneer DVR 555H-S

:*)

Veranderingen tot zover ik weet: USB. 370 EURO vind je m.

Gulfstream G650

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-12 15:59
Ik heb laatst de DMR-EH67 aangeschaft bij de Makro (winstpakker) maar eigenlijk vind ik het maar een grote teleurstelling...

Opnemen op de HDD is wel uitermate gemakkelijk en werkt super en de beeldkwaliteit is ook perfect

Fijn dat je via het menu alle programma's met hun start en begin tijden kan zien / vinden en gelijk kunt opnemen...

Maarja nu over de teleurstellingen...die afstandsbediening...Ik heb zelden zo'n onlogisch en gecompliceerde afstandsbediening met onnuttig functies gezien (op die van de Philips DCR2020/03 Digitale decoder na) Meer dan de helft van de knoppen gebruik je gewoon weg niet :S neem eens een voorbeeld aan de HK of B&O afstandsbediening...het gebruiksgemak zelve...

Maarja het is maar een afstandsbediening en daar maak ik me eigenlijk niet eens zo heel erg druk om...

Maar nu het echte...in de TS staat het snelle en goede loopwerk van de DVD...nou werkelijk...ik heb al menige DVD/Divx speler gehad, maar dit loopwerk maakt echt enorm veel geluid als hij aan het zoeken of inlezen is...bovendien is de DVDspeler enorm langzaam...Mijn Tevion Divx speler uit 2002 van €60 doet het beter op dit gebied...

Bovendien is het ondersteunde aantal formaten / media van afspelen ronduit beperkt...(goed dit had ik wel kunnen weten als ik me beter had ingelezen)

Maar dat hij alleen Divx mpeg4 / avi (niet eens Xvid of andere opensource varianten) afspeelt vind ik al triest...maar dan dit ook nog alleen kan vanaf CDR of DVD-R(W) vind ik ook erg vreemd. Waarom kan dat niet vanaf DVD+R(W), dat is toch gewoon consumentje pesten...en hetzelfde geld voor foto's en muziek...erg jammer allemaal. Het SD-Kaartslot is ook vrij langzaam te noemen...een beetje snel door foto's laden van 3MP gaat niet echt...laadtijd is dan een seconde of 5.

Een laatste punt is dat ik het ook erg jammer vind dat NTSC bronnen ook totaal niet ondersteund worden...

Ik zal niet zeggen dat ik het een miskoop vind want de functie waar ik hem voor gekocht had was immers het opnemen en daar ben ik ronduit tevreden over, maar voor het geld dat je betaald en de features die ze erbij aankondigen verwacht je wel meer...
Pagina: 1 2 Laatste