[iPod] Album vs geen album in ID3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe iPod 5G 30Gb.
Over het algemeen redelijk tevreden,
maar om een liedje terug te vinden is het een hel...

Ik heb gisteren enkele uren gespendeerd om alle ID3 tags in orde te brengen. Nadien alles gecontroleerd in iTunes en mn iPod gesynct.
Maar al gauw merkte ik dat er een aantal liedjes ontbraken.
Wat bleek: alle liedjes die geen album in hun tag hadden staan waren verdwenen...
Ze stonden er wel op als ik via nummers ging zoeken, maar als ik via artiesten ging, kon ik ze niet terug vinden. Zal het misschien uitleggen met een voorbeeldje.
Ik heb 4 liedjes (Q van artiest 1; X,Y,Z van artiest 2) waarvan enkel X een album tag heeft.
Als ik dan bij artiesten keek, zag ik enkel artiest 2 staan met liedje X.Als ik bij nummers keek zag ik echter Q,X,Y en Z staan...

Ik heb toen alle albumtags verwijderd (liever alle muziek zonder albums dan geen met albums), en ik kreeg wel alle liedjes en artiesten te zien bij artiesten. Maar nu heb ik gisteren een liedje gekocht via iTMS, en nu toont hij alleen dat liedje => dat is de enige die over een album tag beschikt.

Ik heb al gezocht op Google en GoT, maar blijkbaar ben ik de enige met dat probleem.
Iemand enig idee wat ik kan doen? Firmware is v1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 09:35
Ik zou sowieso je firmware upgraden naar v.1.1.1. Alhoewel dat je probleem niet oplost, is dat sowieso handig. Daarnaast zou ik juist eenmalig je album tags goed invullen. Als je dat teveel werk vindt, kun je ook bijv. overal een spatie invullen o.i.d. Daar kun je gewoon via artiesten navigeren...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Ok, firmware aangepast...

Maar is dit probleem nu normaal, heeft iedereen dit?
Lijkt me nogal een domme zet anders van Apple.
Ik kan nu inderdaad van elk liedje het album gaan opzoeken, maar dat is eigenlijk onbegonnen werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Je kan met sommige programma's (eg. Anapod) er voor kiezen bij al je bestanden de ID3 tag te controleren, en een vooraf ingevoerde tekst in te laten vullen als iets leeg is.
Met anapod kan je op deze manier ieder nummer zonder album naam bijvoorbeeld de naam "Overigen" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 09:35
Twabi2 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:53:
Ok, firmware aangepast...

Maar is dit probleem nu normaal, heeft iedereen dit?
Lijkt me nogal een domme zet anders van Apple.
Ik kan nu inderdaad van elk liedje het album gaan opzoeken, maar dat is eigenlijk onbegonnen werk...
Maar kun je iets meer toelichten. Want ik snap het toch niet helemaal... heb je allemaal losse nummers en geen hele albums of zit het nog anders?
Dav0s schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:03:
Je kan met sommige programma's (eg. Anapod) er voor kiezen bij al je bestanden de ID3 tag te controleren, en een vooraf ingevoerde tekst in te laten vullen als iets leeg is.
Met anapod kan je op deze manier ieder nummer zonder album naam bijvoorbeeld de naam "Overigen" geven.
Ja, dat kan ook met iTunes. Gewoon alles selecteren en iets invullen bij album. Dat heeft ie immers ook al gedaan... (maar dan nix ingevuld).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar ik heb gewoon alle informatie opgezocht en ingevuld zodat alle tags perfect zijn, het kost even wat tijd maar dan heb je echt een heel nette collectie.
Met Tagscanner heb ik alle tags verbeterd en aangevuld waar dat moest, je kan daarmee ook zoeken naar albuminformatie op internet zodat hij het automatisch invult en dat werkt bij 70% van de albums prima.
Over +/- 200 albums heb ik zo'n 6 uur gedaan maar het was het allemaal waard. _/-\o_

Daarna nog even met iArt erover heen en het is echt een collectie om van te smullen :+

[ Voor 10% gewijzigd door HIDMAN-X op 06-04-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Jah, heb ook net even Tagrunner geprobeerd.
Werkt heerlijk, meteen gekocht.
Alle songs hebben nu een album.
En liedjes die ik uit Flash-filmpjes haalde (zoals the infamous beersong) heb ik als album Unknown gegeven...

Blijf het toch slordig vinden van Apple...
Mijn video-collectie verschijnt en verdwijnt ook constant, afhankelijk van de albums...
Ongelooflijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Tja...ik vind het niet slordig eigenlijk. Als je hele systeem afhangt van ID3v2 tags is het logisch dat je die ook "verplicht stelt".

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
En waarom werkt het dan wel als ik geen enkel liedje een album geef?
Zou het geen bug kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is idd wel allemaal 'n ge...klooi om alle tags goed te krijgen mja als
't allemaal goed is 1x taggen en daarna altijd de lol ervan hebben! Ikzelf gebruik geen iTunes maar Anapod!

@ DaVos: Kun jij met Anapod video's op je iPod (ik heb iPod 5G 30 gb video) gooien?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Jah, je kan gewoon video's naar de video map slepen, dan zet hij ze er in.
Ik dacht eerst ook dat het niet goed ging, en dat het bij de muziek terecht zou komen, maar het blijkt gewoon te werken.
(PurePwnage10 op mijn iPod :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dav0s schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:25:
Jah, je kan gewoon video's naar de video map slepen, dan zet hij ze er in.
Ik dacht eerst ook dat het niet goed ging, en dat het bij de muziek terecht zou komen, maar het blijkt gewoon te werken.
(PurePwnage10 op mijn iPod :D )
Waar vind ik deze 'video map' dan?
Waar moet ik dan kijken? Normaal sleep ik 'n map met muziek in Anapod en komt alles goed!

Maar waar ik 'n videofile (.mp4 toch?) moet neerplaatsen?

Als ik m'n iPod als harde schijf benader heb ik de volgende vier mappen staan:
-Calendars
-Contacts
-Data Files
-Notes

Hier moet ik 'm toch ook niet heen slepen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik doe het via Anapod Explorer. Hier is het hele scherm, en hier is de map Video te vinden. Je kan een .mp4 bestand er gewoon naar toe slepen, en dan krijg je een scherm met een Tag-controle. Als je daar OK klikt gaat hij de video overzetten.

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/5175/anapodexplorer26dz.jpg

Het kan volgens mij alleen met de nieuwste versie van Anapod, versie 8.9.6

[ Voor 20% gewijzigd door Dav0s op 08-04-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik 'liep nog rond' met 8.9.2 net even 8.9.6 geinstalled en idd 'video-map'

Wat kun je er nou mee afspelen? Alleen .mp4 bestanden..?

JAAAAAA EINDELIJK FILMS op mn iPod! Dankje dankje _/-\o_

Kent iemand 'n progje waarmee je makkelijk en snel .avi om kunt zetten in .mp4
en weet iemand hoe je hierbij ook nog ondertitels kunt krijgen...?

[ Voor 254% gewijzigd door CLB op 08-04-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Even googelen en je hebt er 1.
YAMB = Yet Another Mp4Box
http://www.videohelp.com/tools?tool=YAMB

Ik gebruik zelf PSP Movie Creator, maar die is "gekocht" ;)
Die ondersteund wel subtitles maar is een dvd2mp4 converter.

Verder kan ik je aanraden de TS van het iPod G5 Topic te lezen. Hier staat ook het één en ander over video's converteren voor de iPod.

Succes! :D
Pagina: 1