Toon posts:

Gelijkwaardige vervanger voor Soundstorm chip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mijn overstap van een dood Epox 8RDA+ mobo naar een MSI K8N Neo 2 NForce 3 board, mis ik de kwaliteit en laadtijden van de onboard Soundstorm die de Epox had ten opzichte van de standaard AC'97 op het MSI board. Weet iemand een gelijkwaardig, los in te bouwen alternatief?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Tja, er is zoveel aanbod. Hangt natuurlijk ook van je budget af. In de bbg vind je elke keer weer de Audigy 2 ZS terug. Zelf vind ik de x-fi ook geweldig, vooral die fatal1ty versie. Maar bijna alle kaartjes zijn beter dan die onboard dingen.

Met de soundstorm heb ik zelf trouwens geen ervaring.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52
Als je soundstorm gebruikte voor het dolby geluid in games (DDL), heb je een kaatje nodig met DDL (Dolby Digital Live).

Wil je dat heb je niet heel veel keuze:
HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold/ Dolby Digital Live
Terratec Aureon 7.1 PCI

Wil je je kaartje in games voor analoog geluid gebruiken zou ik een gewoon creative kaartje kopen wat aansluit aan je budget. Creative vanwegen de betere ondersteuning van EAX, en de geluidskwalitijd is nooit slecht.

Maar dit is meer een AV vraag ;)

Verwijderd

Een lijstje:Overigens is alleen de Terratec betaalbaar en leverbaar in Nederland. Klik hier voor een review.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 14:46 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52
HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold/ Dolby Digital Live, is ook leverbaar in nederland. Betaalbaar....... das iets anders. Maar ben er zelf zeer tevreden mee.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb me al een tijd niet meer verdiept in de spec van de huidige geluidskaarten, maar hier kan ik wel iets mee. Thx... :Y)
Pagina: 1