Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gezeur over vraagprijzen

Pagina: 1
Acties:

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Voorbeeldje: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/35149#reacties.

Geheel tegen mijn principes heb ik in V&A gereageerd omdat hier ook de discussie gevoerd wordt.
Volgens mij kunnen aanbieders en vragers uitstekend zelf de verkoopprijs bepalen. Als je geen koop interesse hebt of niks behulpzaams te melden hebt, moet je in mijn ogen je mond houden. Gezeur over vermeende te hoge vraagprijzen is in mijn ogen bemoeierig en tast de verkoopbaarheid van het product aan.

Het liefst zou ik zien dat je helemaal niet meer kunt reageren in V&A, anders dan door het plaatsen van een bod. Vragen moeten dan maar per e-mail, en het is aan de koper/verkoper om zich goed te informeren.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Je hebt serieuze en niet serieuze mensen...Vandaar dat ze gaan uitlachen, domme opmerkingen.
Ik ga niet de prijs van jou bespreken. .Het is in jouw ogen jouw prijs.. Laat de andere mensen een bod doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Silver7 op 05-04-2006 12:49 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik zie dit alleen gebeuren bij echt belachelijke prijzen, het helpt iedereen als ze wel deze opmerking plaatsen. De verkoper kan de prijs aanpassen waardoor deze een grotere kans heeft zijn produkt te verkopen en de koper ziet dat dit geen goed bod is (weten ze alleen meestal al).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NOFI, maar de vraagprijs die sommigen neerzetten bij produkten in V&A is in mijn ogen inderdaad uitermate onrealistisch. En aangezien we hier op Tweakers zitten, is voor een groot aantal mensen de economische levensduur van een aantal onderdelen gewoon veel korter dan Jan-Dingetje die een PC bij de Vobis koopt ofzo.

Ja, en dan kan ik begrijpen dat er soms fel wordt gereageerd als 2 advertenties allebei dezelfde vraagprijs hebben waarbij de aangeboden produkten aanzienlijk van elkaar verschillen in performance en samenstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bszz
  • Nu online
Ik zie dit alleen gebeuren bij echt belachelijke prijzen, het helpt iedereen als ze wel deze opmerking plaatsen.
Denk je nou echt dat de koper niet weet dat de prijs "wat" hoog is? En het is toch aan de koper om iets van de vraagprijs te vinden? Die kan gewoon een tegenbod doen? En daarbij kan de koper best zelf bepalen wat hij of zij ergens voor over heeft. Ik vindt het nogal bemoeierig om zo te reageren en ik denk zeker in de ogen van de verkoper niet behulpzaam.
Ja, en dan kan ik begrijpen dat er soms fel wordt gereageerd als 2 advertenties allebei dezelfde vraagprijs hebben waarbij de aangeboden produkten aanzienlijk van elkaar verschillen in performance en samenstelling.
Laat me raden, het ene product wordt wel, en het andere niet verkocht....... Da's toch prima? Dan hoef je als niet-marktpartij er toch nog niet ongevraagd mee te bemoeien?

• MAX3400

MAX3400

bszzz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:09:
[...]

Denk je nou echt dat de koper niet weet dat de prijs "wat" hoog is? En het is toch aan de koper om iets van de vraagprijs te vinden? Die kan gewoon een tegenbod doen? En daarbij kan de koper best zelf bepalen wat hij of zij ergens voor over heeft. Ik vindt het nogal bemoeierig om zo te reageren en ik denk zeker in de ogen van de verkoper niet behulpzaam.

[...]

Laat me raden, het ene product wordt wel, en het andere niet verkocht....... Da's toch prima? Dan hoef je als niet-marktpartij er toch nog niet ongevraagd mee te bemoeien?
Euh... Gezien de toon van de berichtjes; denk je aan je hart? ;)

Maar, als niemand commentaar mag/kan geven op een produkt met vraagprijs "erg hoog", dan zou de verkopende partij misschien nooit inzien dat tegen die prijs het produkt nooit zal worden verkocht (op Tweakers dan).

Sommigen reageren inderdaad misschien wat kort door de bocht, maar met de PriceWatch en V&A kan elke weldenkende verkoper een realistische prijs bedenken, daardoor geen gezeur van anderen hoeven lezen en zijn produkt snel kwijt zijn.

• bszz
  • Nu online
Euh... Gezien de toon van de berichtjes; denk je aan je hart?
Met mijn hart gaat het prima, maar ik vindt wel dat dit soort reacties de sfeer behoorlijk verzieken.
Maar, als niemand commentaar mag/kan geven op een produkt met vraagprijs "erg hoog", dan zou de verkopende partij misschien nooit inzien dat tegen die prijs het produkt nooit zal worden verkocht (op Tweakers dan).Sommigen reageren inderdaad misschien wat kort door de bocht, maar met de PriceWatch en V&A kan elke weldenkende verkoper een realistische prijs bedenken,
Heb je ooit wel eens iemand in prijs zien zakken n.a.v. dergelijke opmerkingen? Daarbij:
een koper kan toch net zo goed de pricewatch raadplegen? Ik neem aan dat jij dat ook doet als een PC koopt..

Tenslotte: op een vraagprijs kun je gewoon een tegenbod doen. Dan biedt je toch wat jij realistisch vindt?

• MAX3400

MAX3400

bszzz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:20:
Heb je ooit wel eens iemand in prijs zien zakken n.a.v. dergelijke opmerkingen? Daarbij:
een koper kan toch net zo goed de pricewatch raadplegen? Ik neem aan dat jij dat ook doet als een PC koopt..

Tenslotte: op een vraagprijs kun je gewoon een tegenbod doen. Dan biedt je toch wat jij realistisch vindt?
Ja, ikzelf heb ook wel eens de fout gemaakt door iets neer te zetten waarvan ik achteraf dacht: "dat is niet handig" en nog voordat ik goed en wel een aanpassing kon maken in de prijs, waren er mensen die al een reaktie hadden gegeven.

Maar zoals ik al eerder zei; PriceWatch is leuk voor nieuwe apparatuur maar de economische looptijd van computer-onderdelen is korter op Tweakers dan op Marktplaats ofzo omdat we hier precies weten wat er te koop is, wat het doet en wat je ook nieuw kan kopen en tegen welke prijzen. Dan heb je dus de kans dat je op sommige produkten gewoon onwijs laag moet beginnen (of uit moet komen) in verhouding met de gebruikstijd die je met een produkt hebt gehad.

Dingen als videokaarten, CPU's en monitoren zijn hier een briljant voorbeeld van; ik heb op een nieuwe monitor (400 nieuwwaarde) in een half jaar gewoon 100 Euro moeten afschrijven alvorens iemand 'm wou kopen op V&A, puur vanwege het feit dat de nieuwprijs in PW omlaag was gegaan en ik dus een tweedehands produkt aanbood. Geen enkel weldenkend mens ziet "snel" in dat je 25% afschrijving in 6 maanden moet realiseren om soms hier nog iets kwijt te raken; prijzen blijven op andere sites kunstmatig hoog omdat men daar uitgaat van andere levensduur en minder "directe" nieuwwaarde-info kan vinden.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Het reactiesysteem in V&A is er gekomen zodat een tweaker aanvullende commentaren en/of vragen kan stellen. Dat in een aantal gevallen commentaar wordt gelevert op de vraag- of aanbodprijs was te verwachten. Zolang deze op- en aanmerkingen netjes blijven zie ik het probleem niet echt.

De vraagprijs is iets tussen verkoper en potentiele koper en is daarom niet beperkt tot de uiteindelijke koper. Commentaar op vraagprijzen kan en mag wat mij betreft dan ook gegeven worden.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Longbeard schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:38:
Het reactiesysteem in V&A is er gekomen zodat een tweaker aanvullende commentaren en/of vragen kan stellen. Dat in een aantal gevallen commentaar wordt gelevert op de vraag- of aanbodprijs was te verwachten. Zolang deze op- en aanmerkingen netjes blijven zie ik het probleem niet echt.

De vraagprijs is iets tussen verkoper en potentiele koper en is daarom niet beperkt tot de uiteindelijke koper. Commentaar op vraagprijzen kan en mag wat mij betreft dan ook gegeven worden.
Wat ook gebeurd is "positive reacties" als het een zeldzaam product is of een erg goed product enz. dus daarvoor is het ook erg handig en naar mijn mening voor beide doeleinden gemaakt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is maar net wat een gek ervoor geeft...

Alhoewel je wel erg gek moet zijn om €1000 aan dat systeem uit te geven. Bovendien vind ik het juist terecht dat het tussen de reacties staat, bovendien wordt de aanbieder in dit geval geholpen, want voor €1000 raakt ie dit niet kwijt, zelfs niet als ie die advertentie een eeuw laat staan ;)
Pagina: 1