Hallo Tweakers,
Ik zit nu al een tijdje te tobben over wat voor schijven ik in mijn nieuwe pc ga stoppen.
Ik heb in februari het volgende gekocht:
AMD X2 4400+ met Arctic freezer 64 Pro
ASUS A8N SLI SE
XFX Geforce 7800GTX xXx
Corsair 2X 512MB PC3200
Tagan U22 480W voeding
Coolermaster supersilent casefan
Creative X-fi Fatality geluidskaart (in bestelling)
Niet al te ruime kast (warm)
Ik had nog een Maxtor 160GB IDE schijf. Das dus naar.
Weinig opslag, hij ratelt nogal en is niet echt snel (denk ik).
Wat ik doe met mijn pc is:
Muziekbewerken, films kijken, gamen, wat grafische dingen, pro engineer dat soort.
Nu zit ik te denken aan het volgende:
Een nieuwe HD van ofwel Western Digital, Seagate of samsung.
Western digital heeft volgens mij goede garantie en degelijke (stille) schijven, seagate en samsung weet ik niet veel van. Maxtor heb ik slechte ervaringen mee, doe ik niet.
1 Kleine SATA schijf (36GB 10000rpm of 80GB 7200rpm) voor 2 besturingssystemen en programma's
2 Grote SATA schijven (2X 320GB of 2X 300GB 7200rpm) voor films en spellen en als download schijven.
Nu vind ik het fijn als mijn computer snel opstart en snel laad, maar ik wil geen herrie computer. Ik weet niet of het nuttig is om windows en programma's op een kleine 80GB schijf te zetten. De 36GB schijf is erg snel, maar wel lawaaiig schijnt. Heeft het nut om een 3e kleine schijf erbij te zetten voor besturingsysteem en office enzo?
En 2X 320GB schijven zijn net zo duur als een 400GB schijf en ik wil lekker veel ruimte.
Nou vraag je je misschien af, ja, wat wil je nou van me weten!
Heb je ervaring met een bepaald merk schijf of denk je dat ik het beter anders kan indelen met andere schijven, laat het me aub weten, mijn dank is groot.
Budget: 200-300 euro
Ik zit nu al een tijdje te tobben over wat voor schijven ik in mijn nieuwe pc ga stoppen.
Ik heb in februari het volgende gekocht:
AMD X2 4400+ met Arctic freezer 64 Pro
ASUS A8N SLI SE
XFX Geforce 7800GTX xXx
Corsair 2X 512MB PC3200
Tagan U22 480W voeding
Coolermaster supersilent casefan
Creative X-fi Fatality geluidskaart (in bestelling)
Niet al te ruime kast (warm)
Ik had nog een Maxtor 160GB IDE schijf. Das dus naar.
Weinig opslag, hij ratelt nogal en is niet echt snel (denk ik).
Wat ik doe met mijn pc is:
Muziekbewerken, films kijken, gamen, wat grafische dingen, pro engineer dat soort.
Nu zit ik te denken aan het volgende:
Een nieuwe HD van ofwel Western Digital, Seagate of samsung.
Western digital heeft volgens mij goede garantie en degelijke (stille) schijven, seagate en samsung weet ik niet veel van. Maxtor heb ik slechte ervaringen mee, doe ik niet.
1 Kleine SATA schijf (36GB 10000rpm of 80GB 7200rpm) voor 2 besturingssystemen en programma's
2 Grote SATA schijven (2X 320GB of 2X 300GB 7200rpm) voor films en spellen en als download schijven.
Nu vind ik het fijn als mijn computer snel opstart en snel laad, maar ik wil geen herrie computer. Ik weet niet of het nuttig is om windows en programma's op een kleine 80GB schijf te zetten. De 36GB schijf is erg snel, maar wel lawaaiig schijnt. Heeft het nut om een 3e kleine schijf erbij te zetten voor besturingsysteem en office enzo?
En 2X 320GB schijven zijn net zo duur als een 400GB schijf en ik wil lekker veel ruimte.
Nou vraag je je misschien af, ja, wat wil je nou van me weten!
Heb je ervaring met een bepaald merk schijf of denk je dat ik het beter anders kan indelen met andere schijven, laat het me aub weten, mijn dank is groot.
Budget: 200-300 euro