Toon posts:

Asus CUBX board met 160 GB Maxtor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier nog een PIII/8000 op een Asus CUBX board met 512 MB geheugen.
Kweet het: is oud, maar ik werk er nog mee..

Nu herkent mijn BioS mijn nieuwe Maxtor 160 GB HD alleen maar als een 32 GB HD.
Ik heb XP op de HD geinstalleerd na hem als NTFS schijf geformatteerd te hebben XP ziet hem keurig als een echte 160 GB. Alles lijkt goed te werken.
Ik hem de allerlaatste BioS al geflashed (versie 1008).
Ik heb Maxblast geprobeerd te installeren, maar om de 1 of andere vreemde reden lukt dat niet.

Zoals gezegd lijkt alles goed te werken. Alleen als ik met mijn Nec 3540 16 speed DVD brander een DVD'tje brand, krijg ik soms een BSOD. Dan hangt alles en moet ik de PC uitzetten om de HD weer te zien.

Weet iemand of ik ueberhaupt verder kan nu mijn BioS de HD herkent als 32 GB en XP gewoon als 160 GB ? Of moet ik toch ingrijpen ?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-02 15:35
Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? Rechtstreeks uit de FAQ

[ Voor 37% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 04-04-2006 14:40 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik gelezen ja...
Darom is mijn vraag dan ook: moet ik ingrijpen..?
Mijn BioS herkent hem nIEt, maar XP WEL !! Dat lees ik nergens nml. Heb ik nu een probleem ?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wat is je probleem? Hij doet het toch goed..

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:02:
Wat is je probleem? Hij doet het toch goed..
Dat zeg ik: heb ik nu een probleem ?
Mijn BioS hoort natuurlijk sowieso de HD te herkennen.

Verder gebeurt het (na mijn post) heel soms dat bij het branden van DVD's er een BSOD verschijnt. PC hangt dan als een huis. Alleen helemaal uit- en weer aanzetten zorgt er dan nog voor dat de HD weer herkend wordt.

Ook af en toe brandt mijn Nec 3540a ineens tergend langzaam een DVD. hij vermeldt dan dattie op 16 speed brandt, maar branden duurt dat ongeveer een uur. Is master op 2e kanaal. Jumpers staan goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn BioS hoort natuurlijk sowieso de HD te herkennen.
Dat is niet verplicht ;)

Maargoed, hierover is genoeg in de FAQ van het juiste subforum geschreven, incluis de oplossingen. Het linkje is jou eerder gegeven.

Verder geef je te weinig informatie over de BSOD (foutcode? foutmelding? welke oplossingen had je gevonden en uitgeprobeerd? etc). Check eens het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) Verder kan OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed ook van nut zijn.

Voorts: Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 05-04-2006 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wist ik niet.

Ik heb overigens welllicht toch wel wat aan de FAQ achteraf.
Dank je...
Pagina: 1