Ik ben bezig met het maken van een formulier. Door middel van php wil ik het formulier beveiligen tegens spam. Een groot aantal velden van het formulier komen terug in de header van de uiteindelijke mail, dus ik vraag mij af hoe ik deze het mooist kan beveiligen.
Wat mij betreft heb ik drie mogelijkheden:
Wat mij betreft gebruik ik liever niet optie 1 omdat die in mijn ogen de minste gebruiksvriendelijkheid geniet.
Ps. het gaat hier niet om de input van users te checken, daarvoor heb ik al diverse maatregelen genomen.
Wat mij betreft heb ik drie mogelijkheden:
- De velden controleren dmv regular expression op enters, bcc: etc. wanneer ik een fout tegenkom stuur ik het formulier terug met de vermelding dat de input niet geldig is of iets dergelijks.
- De velden controleren dmv regular expressions en dmv van een replace bepaalde expression eruit halen het formulier alszodanig versturen.
- De velden controleren dmv regular expressions en indien een mogelijke fout is gevonden de inhoud van het formulier in de message pasten en de header van de mail dmv vastaande gegevens versturen (dus ipv mail($to, $subject, $message, "From: $company $lastname); stuurt hij hem als volgt:
mail(info@domein.nl, Mogelijke spam, $message, "From: spam@domein.nl);
Wat mij betreft gebruik ik liever niet optie 1 omdat die in mijn ogen de minste gebruiksvriendelijkheid geniet.
Ps. het gaat hier niet om de input van users te checken, daarvoor heb ik al diverse maatregelen genomen.